Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Kuntoklubilaiset
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
16.06.11, 01:38   #1 (linkki)
mariikka..
(Vierailija)

polar sykemittari ja kalorikulutus

Olen juuri hankkinut Polar ft 40 sykemittarin ja tänään sitten testasin. Kalorikulutus on mittarin mukaan mielestäni virheellisen suuri. Olen 40v nainen, 172cm/80kg. Esim. Zumbatunti 55min: 656kcal, keskisyke 156, max syke 175. Bodypump 60min 570kcal, keskisyke 129, max 175. Voiko teidän kokeneempien mielestä nuo kalorimäärät pitää paikkaansa? Own index testin tulos 37. Kommentoikaa:-)
  Vastaa viestiin
16.06.11, 22:32   #2 (linkki)
vastaus
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mariikka.. Näytä viesti
Olen juuri hankkinut Polar ft 40 sykemittarin ja tänään sitten testasin. Kalorikulutus on mittarin mukaan mielestäni virheellisen suuri. Olen 40v nainen, 172cm/80kg. Esim. Zumbatunti 55min: 656kcal, keskisyke 156, max syke 175. Bodypump 60min 570kcal, keskisyke 129, max 175. Voiko teidän kokeneempien mielestä nuo kalorimäärät pitää paikkaansa? Own index testin tulos 37. Kommentoikaa:-)
Kuulostavat ihan realistisilta sinun painollasi. Itse painan 68 kg ja jotain 600 kcal/h menee kun esim. reippaasti hölkkää.
  Vastaa viestiin
17.06.11, 09:42   #3 (linkki)
tinkijä
(Vierailija)

mitä pitäisi olla?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mariikka.. Näytä viesti

Nuo luvut kuulostavat erittäin oikeilta. Olen 172 cm ja painan 64 ja jos kävelen rivakasti 1,5 tuntia keskivauhdilla 7 km/h ja keskisykkeeni huitelee 135 tienoilla, niin kulutan about 550-600 kcal. Pitäisikö kulutuksen olla mielestäsi enemmän ? Olet varmasti kalibroinut laitteen vastaamaan ikääsi, pituus/paino-tietoja ja myös valinnut modesta minkä tehoisella sykealueella on ajatus liikkua. Ikä vaikuttaa kulutukseen myös - omani on liki 60 mutta silti enempää tuolla sykkeellä ja liikunta-ajalla ei kaloreita kulu.
  Vastaa viestiin
17.06.11, 10:39   #4 (linkki)
sesam ei kirj.
(Vierailija)

Kuulostaa ihan fiksuilta luvuilta mielestäni sinun kokoselle ihmiselle noilla sykkeillä.

Täytyy tietysti muistaa, että ihan kaikki nuo kalorit eivät ole lisää peruskulutukseen eli todennäköisesti normaali peruskulutuksesi on 80-90 kcal/h eli se määrä kaloreita kannattaa vähentää sykemittarin kaloreista, jos miettii, minkä verran voi syödä enemmän kuin ilman liikuntaa.
  Vastaa viestiin
17.06.12, 16:26   #5 (linkki)
baba
(Vierailija)

kalorikulutus

Kyllä minunkin mielestäni tuo kalorikulutus pitää suurinpiirtein paikkaansa. Toki täytyy muistaa, että mittaraiden antamat arvot ovat aina vain suuntaa antavia, eikä niille kannata antaa liikaa painoarvoa.
  Vastaa viestiin
13.09.12, 20:24   #6 (linkki)
joonadd
(Vierailija)

kulutus

Voiko pitää paikaansa että kulutan n. 4200 kcal 24h. paino 80.4kg pituus 173cm mies. tuohon kalorimäärään sisältyy 6h koulua noin puolitoista tuntia salia ja keskisyke on siinä 130 paikkeilla, hyvä kunto mutta rankka reeni
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku