| |  | |
14.02.12, 18:50
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | alavatsa litteäksi?
Heippa!
Miten saan litistettyä loputkin vatsastani niin, että mulla olisi ihanan tasainen ja litteä vatsa? Olen pitkä ja hoikka, 177cm/64kg, ja ylhäältä napaan asti vatsani on täydellinen (lihakset näkyy itse asiassa aika hyvin). Ongelmani on tämä ärsyttävä navasta alkava osa jota myös pömppömahaksi kutsutaan. :D Siinä on ärsyttävä "makkara", jota en saa mitenkään pois poikkeen.
Uskoisin vatsalihasteni olevan hyvässä kunnossa, sillä liikun jatkuvasti paljon ja vedän ihan huomaamattanikin vatsaani aina sisään. Onko tässä nyt sitten laihdutettava? Miten se terveeltä, normaalipainoiselta onnistuisi helpoiten?
Olen ihan tympiintynyt siitä että minulle aina sanotaan miten kiva MASU minulla on ja vihaan sitä!! :D Haluan sellaiset vatsalihakset ettei tuosta ärsyttävästä masusta tarvitse kuulla mitään kommentteja!
| |
| | |
14.02.12, 21:57
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Googlaa alavatsan lihakset, niin löydät vinkkejä. Olen itse 180 cm ja minulla on aina ollut massu. Vedin kuusi vuotta kahta liikuntaryhmää ja vatsaliikkeitä tuli viikon aikana 400-600, ajoin yli 20 km fillarilla päivittäin, kävin stepissä ja mix-treenissä, painoin 63 kg ja minulla oli Massu. Onnea jos saat sen lähtemään koska voi olla, että se kuuluu rakenteeseesi halusitpa tai et. Ps. katso miltä äitisi näyttää.
| |
| | |
17.02.12, 15:24
|
#3 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 12/2011
| vastausta Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hujoppi Heippa!
Miten saan litistettyä loputkin vatsastani niin, että mulla olisi ihanan tasainen ja litteä vatsa? Olen pitkä ja hoikka, 177cm/64kg, ja ylhäältä napaan asti vatsani on täydellinen (lihakset näkyy itse asiassa aika hyvin). Ongelmani on tämä ärsyttävä navasta alkava osa jota myös pömppömahaksi kutsutaan. :D Siinä on ärsyttävä "makkara", jota en saa mitenkään pois poikkeen.
Uskoisin vatsalihasteni olevan hyvässä kunnossa, sillä liikun jatkuvasti paljon ja vedän ihan huomaamattanikin vatsaani aina sisään. Onko tässä nyt sitten laihdutettava? Miten se terveeltä, normaalipainoiselta onnistuisi helpoiten?
Olen ihan tympiintynyt siitä että minulle aina sanotaan miten kiva MASU minulla on ja vihaan sitä!! :D Haluan sellaiset vatsalihakset ettei tuosta ärsyttävästä masusta tarvitse kuulla mitään kommentteja! | [QUOTE=hujoppi;11129944]Heippa!
Löysin yhdestä MeNaiset lehdestä jotain jumppaohjeita vatsalihaksille (oisko ollu tammi/helmikuu lehti 2012), jotka tehdään jumppapallon avulla. Yksikään ei ollut ns. perinteinen selällään oleva liike. Ongelmana toki on, että geenit vaikuttaa asiaan myös, enkä tiedä oliko haastateltava ikinä esim. saanut lapsia, mikä myös on vaikuttava asia, jota ei useinkaan voi korjata kuin kirurgin avulla.
| |
| | |
18.02.12, 09:24
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Oikea ruokavalio on tärkein
Se alamahapömppö ei lähde kuin sillä, että vetää ruokavaliosta rasvat niin alas kuin uskaltaa, ja siinä sivussa myös sokerit ja kohtuudella hiilarit. Erään nyt tv:ssäkin esillä olevan blondin ruokavalio auttaa toteuttamaan litteän vatsan terveellisesti.
| |
| | |
19.02.12, 14:07
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kaikilla naisilla on enemmän rasvaa alavatsan kohdalla ja sitä on vaikea saada pois, koska sen tehtävä on suojella kohtua. Kannattaa siis miettiä, että kuinka tärkeää on saada alavatsalihaksetkin näkymään. Ainoa keino kun on vetää rasvat todella alas sen jälkeen kun on ensin treenannut vatsoja kauan.
| |
| | |
19.02.12, 15:47
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulla kanssa pömppömaha mutta en välitä siitä. Treenaan eri tavoin 5 päivää viikossa, myös vatsa- ja selkälihaksia pömppö on ja pysyy. Se on ruumiini rakenteessa. Kukaan ei ole koskaan sitä moittinut taikka en ole ymmärtänyt moitteeksi. Niin täydellistä ihmistä ei olekaan jolla olisi varaa muita moittia varsinkaan ulkonäöstä. Jos ei ulkoisesti huomautettavaa löytyisikään, niin muita mollaavat kommentit kertoo korvien välissä olevan jotain heikkoutta.
| |
| | |
19.02.12, 18:34
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Alapömppö voi johtua myös siitä, että lantio on väärässä asennossa, kallistunut eteenpäin. Tämä johtuu siitä, että lonkan koukistajat ovat lyhentyneet esim. istumatyön takia, ja samoin keskiselässä on kireyttä joka tekee selkään notkoa. Tosi usein näkee hoikkia naisia, joilla pömppis johtuu kallistuneesta lantiosta. Pyri aina vetämään napaa ylöspäin, kohti palleaa. Ei siis sisään.
Minä olen painoisesi mutta 7 cm lyhyempi ja masussa on kyllä pehmeyttä, mutta ei pömppöä. Fatima Witickin pilateskirjassa on selitetty tuota lantion asemointia ja mahan litistämistä myös syviä lihaksia aktivoimalla.
| |
| | |
20.02.12, 17:16
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Anoreksia kuolema herätti ajatuksia
Minä kirjoitan tämän, koska eräs sukulaiseni perhetuttu menehtyi anorexia nervoosaan eli siihen
laidutustautiin nyt tammikuussa. Hän oli neljäkymmentä täyttänyt aikuinen nainen, ei siis enää mikään teini-ikäinen tai nuori nainen. Yleensähän anoreksiaa sairastavat teini-ikäiset tytöt,, jotka ovat alkaneet kehittyä naisiksi ja saamaan naisellisia muotoja tai ihan nuoret, kaksikymppiset naiset. Minun äitini oli naisellinen nainen ja minun kouluaikojen voimisteluopettajat; keskikoulusta ja lukiosta olivat molemmat uhkeita ja muodokkaita ja hyvin suoraryhtisiä naisia ja heistä tuli minun naisihanteitani. Minusta itsestänikin kasvoi ja kehittyi kurvikas, muodokas ja uhkea nainen .Minä olen painoltani normaali ja rasvaprosenttini on normaali ja vartaloni on hyvin sopusuhtainen. Minun käsivarret ja sääret ovat aina olleet suhteellisen kapeat ja hoikat, vaikken ole tehnyt mitään erityistä niille. Jäin oikein miettimään, että kukaan mies ei ole koskaan sanonut mitään negatiivista minun vartalostani.
On väärin, että langanlaihat mallit ja urheilijat ja ehkä laulajat ja näyttelijät ovat jotain ihanteita.
Tavallisen naisen ei tarvitse olla langanlaiha. Minä itse en ihaile langanlaihoja naisia. Ymmärrän kyllä, että mallit ovat vaatekoon 36 takia laihoja ja urheilijat, mutta urheilijat sentään syövät terveellisesti, eivät he muuten jaksaisi harjoitella ja saada hyviä tuloksia urheilukilpailuissa.
Julkisuudessa on nähty joitakin amerikkalaisia naisnäyttelijöitä, jotka ovat riuduttaneet itsensä aivan luurangonlaihoiksi, eli hehän ovat jo sairaita. Kun aikoinaan italialainen näyttelijätär Sophia Loren pääsi pinnalle, niin hän ei suostunut kehotuksesta huolimatta laihduttamaan.
Onneksi ei, sillä hänellä on erttäin kaunis, muodokas ja täyteläinen naisen vartalo.
Sophia Loren on aistillisen kaunis nainen sekä kasvoiltaan että vartaloltaan.
Minä olen siis itse muodokas ja uhkea nainen ja tykkäään olla tällainen, sillä on mukava olla naisellinen nainen. Varsinkin kun pukeutuu johonkin tilaisuuteen tai juhlaan ja voi käyttää joko puolihametta tai kokohametta ja pääsee korostamaan omia naisellisia muotojaan.
On väärin, että terveyslehdissä on kuvauttuina vain laihoja naismalleja, kaikkia syömishaäiriöisiä
naisia ajatellen. Olen lukenut jostakin tutkimuksen, että normaalipainoiset ihmiset elävät kaikkein terveimpinä omaa elämäänsä.
| |
| | |
22.02.12, 09:17
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vatsalihakset näkyvät, kun:
a) lihakset ovat olemassa (=on mitä näkyä)
b) mitään ei ole lihasten edessä (=ei rasvaa nahan alla)
Joku vatsalihasliikkeiden toisto 100 kertaa päivässä ei edesauta kumpaakaan näistä kohdista. Pitkillä sarjoilla harjoitetaan lähinnä kestävyyttä, eikä sillä kasvateta lihasta (a-kohta). Pitkät vatsalihasliikesarjat eivät juurikaan myöskään kuluta kaloreita, eli eivät poista rasvaa (b-kohta).
En ymmärrä, miksi näitä "jos sinulla on mielestäsi liikaa rasvaa mahassa, tee paljon vatsalihasliikkeitä" neuvoja aina tuputetaan, koska ne ovat täysin turhia. Jos haluat ne alapalatkin näkyviin, niin
a) tee alavatsan lihaksille sellaisia harjoitteita, joita jaksat tehdä sarjassa maksimissaan 5-10 toistoa. Käytännössä tähän tarvitaan kunnon lisäpainoja -> salille.
b) poista vatsasta rasvaa "laihduttamalla" (= nyt ei haeta välttämättä painon pudotusta vaan rasva% pudotusta). Se miten helposti tämä noinkin hoikalla tapahtuu, riippuu geeneistäsi. Naiselle se voi olla kohtuulisuuden rajoissa lähes mahdotonta. Silloin ainoa keino päästä pömpöstä (jonka sitäpaitsi todennäköisesti vain sinä itse huomaat) on kirurgin veitsi.
T. 3-kymppinen nainen, joka ei ikinä ole ymmärtänyt sitä miksi jotkut käyttävät älyttömästi energiaa siihen että saisivat täydellisen kropan, kun se ei oikeasti vaikuta elämään tai onnellisuuteen millään tavalla.
| |
| | |
22.02.12, 11:18
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | peppu ja reidet Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sopusuhtaisuus on hyvä Varsinkin kun pukeutuu johonkin tilaisuuteen tai juhlaan ja voi käyttää joko puolihametta tai kokohametta ja pääsee korostamaan omia naisellisia muotojaan. | Hyvä se on hameita käyttää kun sääret kestää sen. Jopa vähän tuhtimpikin voi käyttää kun sääret kestää sen.
Olen hoikka, ei pömppövatsaa varmaan siksi että liikun ja urheilen paljon, en ole synnyttänyt, syön säännöllisesti ja suht terveellisesti ja monipuolisesti, painoindeksi on 22 mutta peppu jalat on paksut. Niissä on jopa selluliittiä mitä moni pitää outona elämäntapani huomioiden. Polvien sisäpuolella on isot rasvapatit ja seistessä polven etupuolelle laskeutuu löysä makkara. Ei iso, mutta sen huomaa. Joo ei auta liikunta (juoksen, hiihdän, käyn salilla, sauvakävelen ja teen pitkiä lenkkejä ja venyttelen huolela).
Jos vielä laihduttaisin kuolisin nälkään tai en jaksaisi liikkua. Mutta polvipatit on rumat. Minun mielestä ja onpa niitä pyytämättä muutkin ihmetelleet.
Varmaan rasvaimulla tai jollain muulla ne saisi pois mutta en todellakaan lähde sellaseen.
Polvien ei tarvitse näkyä mutta polvet peittäviä ikäiselleni sopivia hameita ei juuri ole kaupoissa. Ne mitä on edellyttäisi koko vaatekokoelman uusimista ihan erilaiseksi. Takapuolestani en niin välitä, se ei ainakaan roiku, mutta housujen kanssa on joskus hankaluuksia. Vyötäröissä on aina 20 cm tyhjää kun peppu ja reidet just ja just mahtuu. Vaikka ostan korkeavyötäröisiä housuja joita on nykyään vaikea löytää kun kaikki housut valmistetaan poikamallisille pikkutytyöille.
Tätä ei ymmärrä ne kenellä on sopusuhtaiset reidet muuhun kroppaan nähden saati hoikkajalkaiset.
Joten ymmärrän ett pömppövatsasta kärsivälle vatsa voi olla ongelma. Etenkin kun nykymuoti nimenomaan korostaa muotoja ja vatsaa. Paidat ja takit on kyhyitä ja kireitä. Väljät paidat auttaisi mutta mistä niitä löytää. Tanttaosastolta. XXXL-osastoilta. Miksei väljiä ja mukavia vaatteita ole muillekin kuin megaisoille naisille. Hitto.
Minä joudun aina valitsemaan housut kokoa suuremmaksi kuin puvun takki. Eli pukuja en voi ostaa kokonaisina. Samankokoiset housut ei vaan takapuolesta ja reidestä mahdu ja sillä hyvä.
| |
| | |
22.02.12, 11:30
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Fysioterapiaa Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Huonoja neuvoja miksi jotkut käyttävät älyttömästi energiaa siihen että saisivat täydellisen kropan, kun se ei oikeasti vaikuta elämään tai onnellisuuteen millään tavalla. | Tämä se vasta nokkela mielipide on. Kropan ei tarvitse olla täydellinen kunhan olisi edes siedettävän sopusuhtainen riipumatta onko kooltaan laiha, hoikka, normaali vai tukeva tai jopa läski. Epäsuhtanen kroppa voi haitata jonkun elämää joissain tilanteissa vaikka ei olisi koko elämän pahin riippakivi.
Minä en muiden mielipiteistä välitä mutta en esittele sellumakkaroita todellakaan. Joku raja säädyllisyydessä. Enkä käytä edes energiaani laihduttamiseen. En laihduta. Olen pari kertaa kokeillut enkä siedä sitä nälkää ja heikotusta. Liikun saadakseni hyvän olon. Ehkä se pitää minut hoikkana ehkä ei, mutta ei ole liikunnan perusta.
Mikä kenetkin tekee onnelliseksi on jokaisen oma asia. Sitä ei muiden tarvitse arvostella ainakaan negatiivisesti. Joku käyttää koko elämänsä jonkun herran palvelemiseen ja ilman sitä olisi hukassa. Entä sitten? Jos siten saa onnea se on hänen asiansa.
Olen pahalla päällä myönnän, olen aina kun joku ylenkatsoo muiden ongelmia liittyy ne sitten kroppaan tai muihin elämän asioihin. Jos pyytää neuvoja jostain ei se tarkoita että koko elämä on pilalla siksi että on jokin ongelma. Pieniäkin ongelmia kun voi pyrkiä ratkaisemaan kysymällä neuvoja.
Mitä vatsalihaksiin tulee, niitä on monenlaisia ja osa vatsaa tukevista lihaksista sijaitsee selässä, osa selkää tukevista lihaksista vatsassa. Jos haluaa oikeasti neuvontaa siitä mitkä lihakset auttaa mihinkin suosittelen fysioterapiaa. Vain sieltä voi saada yksilöllisiä neuvoja.
| |
| | |
22.02.12, 12:36
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Epäsuhtainen Tämä se vasta nokkela mielipide on. Kropan ei tarvitse olla täydellinen kunhan olisi edes siedettävän sopusuhtainen riipumatta onko kooltaan laiha, hoikka, normaali vai tukeva tai jopa läski. Epäsuhtanen kroppa voi haitata jonkun elämää joissain tilanteissa vaikka ei olisi koko elämän pahin riippakivi. | Ap on hyvin hoikka (177cm/64kg), ja hän kertoo että ylävatsassa lihakset erottuvat.Hän ei siis IHAN varmasti ole mitenkään epäsuhtainen kropaltaan. Siksi on surullista, että hän tekee jostain todnäk noin sentin parin rasvakerroksesta, joka on naisen kropalle vieläpä täysin välttämätöntä että hormonitoiminta pysyy käynnissä, niin suuren ongelman. Jos se, että kropassa on ilmeisesti yksi paikka jossa on hieman rasvaa on niin suuri ongelma että siitä pitää kysellä keskustelupalstoilla, niin kyllä todellakin ihmettelen MIKSI. Mitä järkeä, missä on pään sisällä vika jos kuvitellaan että ensinnäkin vatsan "kuuluu" olla naisella täysin rasvaton, ja että sellaisen vatsan tavoitteluun kannattaa uhrata hirveästi aikaa ja vaivaa?
Eikä ap ole ainoa. Minulla on useita ihan aikuisia naisystäviä, jotka suunnittelevat täysin tosissaan rasvaimuja paikkoihin joissa rasvaa pitää etsiä mikroskoopilla, tai happohoitoja ryppyihin joita ei ilman suurennuslasia näe. Mikä maailmassa on vikana? Ymmärrän jos kropassa/naamassa on iso (tai edes jollain lailla erottuva) "vika" ja sitä haluaa korjata, mutta tuo ihan äärimmäisyyksiin menevä täydellisyyden tavoittelu on täysin sairasta. Voin ymmärtää että teinit luulevat mainosten photoshopattujen typyjen olevan todellisia, mutta että aikuiset naiset tavoittelevat samaa... En vain käsitä.
| |
| | |
23.02.12, 11:02
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Huonoja neuvoja Ap on hyvin hoikka (177cm/64kg), ja hän kertoo että ylävatsassa lihakset erottuvat.Hän ei siis IHAN varmasti ole mitenkään epäsuhtainen kropaltaan. Siksi on surullista, että hän tekee jostain todnäk noin sentin parin rasvakerroksesta, joka on naisen kropalle vieläpä täysin välttämätöntä että hormonitoiminta pysyy käynnissä, niin suuren ongelman. Jos se, että kropassa on ilmeisesti yksi paikka jossa on hieman rasvaa on niin suuri ongelma että siitä pitää kysellä keskustelupalstoilla, niin kyllä todellakin ihmettelen MIKSI. Mitä järkeä, missä on pään sisällä vika jos kuvitellaan että ensinnäkin vatsan "kuuluu" olla naisella täysin rasvaton, ja että sellaisen vatsan tavoitteluun kannattaa uhrata hirveästi aikaa ja vaivaa?
Eikä ap ole ainoa. Minulla on useita ihan aikuisia naisystäviä, jotka suunnittelevat täysin tosissaan rasvaimuja paikkoihin joissa rasvaa pitää etsiä mikroskoopilla, tai happohoitoja ryppyihin joita ei ilman suurennuslasia näe. Mikä maailmassa on vikana? Ymmärrän jos kropassa/naamassa on iso (tai edes jollain lailla erottuva) "vika" ja sitä haluaa korjata, mutta tuo ihan äärimmäisyyksiin menevä täydellisyyden tavoittelu on täysin sairasta. Voin ymmärtää että teinit luulevat mainosten photoshopattujen typyjen olevan todellisia, mutta että aikuiset naiset tavoittelevat samaa... En vain käsitä. | miksi sä otat noin hirveesti henkilökohtaista huolta ja stressiä ihan ventovieraan ihmisen murheista? pyydä hänen yhteystiedot niin voit paremmin vaikuttaa hänen maailmankuvaansa. ja samalla muiden.
| |
| | |
23.02.12, 12:46
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja vilttihattu miksi sä otat noin hirveesti henkilökohtaista huolta ja stressiä ihan ventovieraan ihmisen murheista? pyydä hänen yhteystiedot niin voit paremmin vaikuttaa hänen maailmankuvaansa. ja samalla muiden. | Miksi sinä otat noin henkilökohtaista huolta ja stressiä ihan ventovieraan ihmisen eli minun murheista? Pitäisikö mun antaa sulle yhteystietoni niin voisit paremmin vaikuttaa minun maailmankuvaani?
Aika hiljaista olisi keskustelupalstoilla jos mihinkään ei saisi sanoa mielipidettään... Ja olisi ihan mielenkiintoista kuulla moisen, esim. ap:n, selitys sille että mistä kumpuaa tuo ajatus "täydellisestä kropasta" ja miksi sillä olisi niin hirvittävästi merkitystä. Ja että kuvittelevatko he että joku sen eron huomaa, jne.
| |
| | |
23.02.12, 14:54
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Onneksi olkoon sinulle Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sopusuhtaisuus on hyvä Minä kirjoitan tämän, koska eräs sukulaiseni perhetuttu menehtyi anorexia nervoosaan eli siihen
laidutustautiin nyt tammikuussa. Hän oli neljäkymmentä täyttänyt aikuinen nainen, ei siis enää mikään teini-ikäinen tai nuori nainen. Yleensähän anoreksiaa sairastavat teini-ikäiset tytöt,, jotka ovat alkaneet kehittyä naisiksi ja saamaan naisellisia muotoja tai ihan nuoret, kaksikymppiset naiset. Minun äitini oli naisellinen nainen ja minun kouluaikojen voimisteluopettajat; keskikoulusta ja lukiosta olivat molemmat uhkeita ja muodokkaita ja hyvin suoraryhtisiä naisia ja heistä tuli minun naisihanteitani. Minusta itsestänikin kasvoi ja kehittyi kurvikas, muodokas ja uhkea nainen .Minä olen painoltani normaali ja rasvaprosenttini on normaali ja vartaloni on hyvin sopusuhtainen. Minun käsivarret ja sääret ovat aina olleet suhteellisen kapeat ja hoikat, vaikken ole tehnyt mitään erityistä niille. Jäin oikein miettimään, että kukaan mies ei ole koskaan sanonut mitään negatiivista minun vartalostani.
On väärin, että langanlaihat mallit ja urheilijat ja ehkä laulajat ja näyttelijät ovat jotain ihanteita.
Tavallisen naisen ei tarvitse olla langanlaiha. Minä itse en ihaile langanlaihoja naisia. Ymmärrän kyllä, että mallit ovat vaatekoon 36 takia laihoja ja urheilijat, mutta urheilijat sentään syövät terveellisesti, eivät he muuten jaksaisi harjoitella ja saada hyviä tuloksia urheilukilpailuissa.
Julkisuudessa on nähty joitakin amerikkalaisia naisnäyttelijöitä, jotka ovat riuduttaneet itsensä aivan luurangonlaihoiksi, eli hehän ovat jo sairaita. Kun aikoinaan italialainen näyttelijätär Sophia Loren pääsi pinnalle, niin hän ei suostunut kehotuksesta huolimatta laihduttamaan.
Onneksi ei, sillä hänellä on erttäin kaunis, muodokas ja täyteläinen naisen vartalo.
Minä olen siis itse muodokas ja uhkea nainen ja tykkäään olla tällainen, sillä on mukava olla naisellinen nainen. Varsinkin kun pukeutuu johonkin tilaisuuteen tai juhlaan ja voi käyttää joko puolihametta tai kokohametta ja pääsee korostamaan omia naisellisia muotojaan.
On väärin, että terveyslehdissä on kuvauttuina vain laihoja naismalleja, kaikkia syömishaäiriöisiä
naisia ajatellen. Olen lukenut jostakin tutkimuksen, että normaalipainoiset ihmiset elävät kaikkein terveimpinä omaa elämäänsä. | Sissös saakeli, onko sinulla vielä kaiken tuon muun ihanan lisäksi kauniit silmät, hyvin muodostunut nenä ja supermallikkaat huulet ja paksu kiiltävä tukka ja ja ja..
No hyvä että osaat olla kurveistasi onnellinen ja ylpeä ja moneen kertaan sitä täällä hehkuttaa
meidän kaikkien muiden rumien ja hoikkien iloksi. Olemme kateudesta vihreitä ;)
| |
| | |
24.02.12, 13:17
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jessus sentään mitä vääntöä tänne on ilmaantunut :D
Vaikka eipä siinä, ihan hyvä kai että keskustelua herää...
Tosiaan, olen kroppaani vallan tyytyväinen, mutta löllöstä alavatsastani en ole koskaan tykännyt enkä näe siinä mitään väärää että haluaisin litistää sen penteleen makkaran sieltä veke. Nöyrästi anteeksi jos tämä pikku haave sai jonkun suivaantumaan. :D
En halua vanhempana kaiken läskin kertyvän mahaani, se kun ilmeisesti on ainoa kohta kehossani mihin sitä laardia rupeaa pakkautumaan jos en yritä jo tässä vaiheessa tehdä asialle jotain. Kyseessä on siis ihan oma toive näyttää mukavan urheilulliselta, ja kyllä, pidän hoikkaa ja kiinteää vartaloa kauniina, tähän ei edes vaikuta mikään kiiltokuvamalli hennesin kuvastosta vaan se on MINUN oma ihanteeni. Sellaisessa kehossa yleensä myös voi hyvin missä itse viihtyy.
Joten iso kiitos niille jotka asiallisia vinkkejäkin antoi! :)
| |
| | |
25.02.12, 15:12
|
#17 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ap... En halua vanhempana kaiken läskin kertyvän mahaani, se kun ilmeisesti on ainoa kohta kehossani mihin sitä laardia rupeaa pakkautumaan jos en yritä jo tässä vaiheessa tehdä asialle jotain. | Rasva ei ole ruostetta, jonka saa torjuttua sillä että hioo ruosteen pois ja suojaa kohdan, jonka jälkeen ko. kohta ei enää ruostu. Se, mihin läski kertyy riippuu lähes yksinomaan geeneistä. Joillakin se tulee tasaisesti, joillakin peräsimeen ja reisiin, ja joillakin vatsaan. Se mitä teet tai et tee ei vaikuta perimääsi, eikä se että nyt pääsisit eroon siitä makkarasta millään lailla muuta sitä että jatkossakin tulet aina keräämään mahdollisen rasvan juuri sinne vatsaan.
Tarkoitan siis, että vaikka hankkiutuisit siitä pienestä makkarasta eroon kirurgin avustuksella, niin yhä olet sitä tyyppiä joka lihoo mahasta (jos nyt et sitten poistata siitä kaikkia rasvasoluja, joka lie mahdotonta). Tai jos laihdutat hulluna, niin jos/kun joskus palaudut normaalipainoiseksi, niin tadaa, rasva kertyy vatsaan. Tätä et voi muuttaa, vaikka tekisit asialle nyt "tässä vaiheessa" tai jo 10 vuotta sitten jotain. Kun poistat ruosteen ja suojaat ko. kohdan kosteudelta se ei enää ruostu - mutta kuten sanottu, rasvan kertyminen ei toimi näin.
Toinen juttu on tietysti se, että keskivartalolihavuus ON vaarallisinta lihavuutta. Kuitenkaan sillä, onko sinulla nyt alavatsassa ehkä kilo rasvaa ei vaikuta millään lailla terveyteesi. Tai jos lihot 50 kiloa, niin sillä ei ole mitään väliä onko vatsassa 50 vai 51 kiloa rasvaa. Se että NYT yrität saada loputkin naiselliset rasvat kehosta irti, ei millään lailla paranna terveyttäsi nyt eikä vanhempana, eikä estä jatkossa rasvaa kertymästä vatsaan. Ennemmin liian laihuuden tavoittelu voi vahingoittaa, sillä liian vähän rasvaa -> hormonitoiminta menee sekaisin -> altistaa esim. osteoporoosille.
Sen sijaan että keskityt siihen ulkonäköpuoleen, niin keskivartalolihavuutta kannattaa välttää yleensäkin. Ja siihen yleensä auttaa terveelliset elämäntavat, kuten alkoholin välttäminen, hyvä/vähähiilihydraattinen ravinto ja liikunnallinen elämäntapa jossa yhdistetään sekä pitkäkestoista aerobista liikuntaa että painoharjoittelua. Ja näitä elämäntapoja kun noudatat, pystyt todennäköisesti torjumaan keskivartalolle kertyvää rasvaa niin, ettei sitä tule vaaraksi asti. Se voi kutistaa tai voi olla kutistamatta sitä viimeistä makkaraa, jolla ei sinun terveyteesi tai rasvan kertymiseen ole mitään vaikutusta.
| |
| | |
26.03.12, 11:05
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | .. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sopusuhtaisuus on hyvä Minä kirjoitan tämän, koska eräs sukulaiseni perhetuttu menehtyi anorexia nervoosaan eli siihen
naisia ajatellen. Olen lukenut jostakin tutkimuksen, että normaalipainoiset ihmiset elävät kaikkein terveimpinä omaa elämäänsä. |
Eikö tämä Sohpia Loren ollut nuorena näyttelijänä kaikkea muuta kuin kurvikas. Katsoin vanhaa elokuvaa ja hänellä ei ollut juuri edes rintojakaan. Kymmeniä vuosia sitten luin artikkelin joistain sen ajan lehdestä, että eräs italiatar "lainasi" filmeihin vartaloaan Sophialle elokuviin.
Ja sitten kun Carlo Ponti astui kuvaan, niin alkoipa olla sitä rahaa kauneusleikkauksiin, jossa koko täti laitettiin kuosiin... en ole kateellinen kellekkään, varsinkaan näille pin upeille, sillä minäkin omaa "vartalon" ja käyn myös salilla, olen 63 v ja kukaan ei sitä usko. Vanhin
poikani on 39 v, ja moni on luullut että hän on mieheni, joskus olen hirveän kiusaantunut tästä asiasta. Mutta mutta se vartalo kun tulee geeneissä suurinpiirtein, jotta se siitä. Suututtaa kun jotkut tuijottaa poikaa ja minua, poikani on tumma, koska miehenikin ja minä olen vaalea, joten tämä poika on isänsä näköinen, muut on sitten ristiverisiä..
| |
| | | | |