Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Syömishäiriöt
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
28.06.05, 13:43   #1 (linkki)
minä
(Vierailija)

Pelottaa...

Viimeisen kahden vuoden aikana tapahtunut: lihoin kymmenen kiloa, laihduin 18 kg, lihoin 22 kg.
Olen epäonnistuja... Lisäksi viimeisen 2:n vuoden aikana tapahtunutta: ahmimista, oksentelua, pari kuolemantapausta perheessä, masennus, työpaikan vaihdos, opiskelujen päättäminen...
Nyt olen ahmimisvaiheessa. En kykene katkaisemaan kierrettä. Tai kykenen, mutta tiedän sen menevän sitten oksenteluun.
Olen täysin hukassa siitä minkä verran ja mitä NORMAALISTI ihmiset syövät. Koko ajan paniikki päällä: kuinka paljon kaloreita olen syönyt, kuinka paljon hiilareita, kuinka paljon rasvaa, onko hyvälaatuista rasvaa, onko vitamiinien saanti turvattu, entä hivenaineet? jne. Lista on loputon. Syöminen ahdistaa ja sitten alan ahmimaan. Eihän siinä ole järkeä! Inhoan itseeni kun ahmin, jo silloin kun en vielä ole aloittanut, kun ahmin niin itken sisimmässäni, ahmimisen jälkeen tunnen itseni epäonnistujaksi ja ahmin lisää...
Ei tämä ole tervettä! Ravitsemusterapeuttiin ei ole varaa, kamppailen nytkin että saan vuokran ja laskut maksettua.
Eikä tämä ole teini-ahdistusta, olen 24.
  Vastaa viestiin
30.06.05, 20:19   #2 (linkki)
Lea
(Vierailija)

Re: Pelottaa...

Voi paska mikä tilanne. En osaa sanoa muuta kun että sun tarviis saada jostain apua. Kai siellä työpaikalla on jotenki järjestetty työterveysasiat? Voisitko sitä kautta päästä edes terveydenhoitajalle tai tavalliselle lääkärille? Nekin osais jo auttaa eteenpäin. Mä ainakin olen saanut terveydenhoitajalta tosi paljon tukee pelkästään siinä, että se on kertonut missä kulkee normaalin ja epänormaalin raja.

Tai sitten ilmoittaudu kunnalliselle puolelle. Vaikka sinne on jonoa, kannattaa yrittää.

Jaksamista sulle!
  Vastaa viestiin
01.07.05, 17:01   #3 (linkki)
Lotta
(Vierailija)

Re: Pelottaa...

Kuule, mene terveyskeskukseen, tai sitten sinne työpaikkalääkärille. Ne tekee lähetteen rav.terapeutille. Mulla se ei ainakaan maksanut (terv.kesk.lähete).

Muuten suosittelisin sulle myös psykiatrin tapaamista. Lähetteen sinne saat myös terv.kesk. Psykiatrian palvelut ei maksa. Ainoa mikä voi maksaa on terv.kesk. Mutta täällä on ainakin niin että jos on 3kertaa ollut ja maksanut 11e/kerta saa loppuvuoden ilmaiseksi.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku