| |  | | |
04.03.09, 17:03
|
#26 (linkki)
| | (Vierailija) |
katsoin faktalta ohjelman, eräällä bulimia sairastavalla oli luiskahtanut haarukka kurkkuun, saivat pois kuin ihmeen kaupalla ensiavussa, ei kuulema enää sormet eikä hammasharja riittäneet saamaan oksennusta
joo, tiedoksi sairastaville, olette liikaa kiinnostuneita itsestänne,
miettikää muutakin kuin kiloja ja ulkonäköä, mitä pirun väliä sillä on millaisilta näytämme, kaikki luojan luomia, jokainen oma yksilönsä... | |
| | |
12.05.09, 12:47
|
#27 (linkki)
| | (Vierailija) | Juu-uuu
mustaki tuntuu ihan sairaan ahdistavalta kun joku puhuu mun läskeistä ja on sitten tyyliin "ei tosi" koitin äsken oksentaa mutta en osaa. mä painan mös 60kg mut oon pitkä vaan jotai 173. oon tiputtanu TERVEELLÄ tavallan n. 10kg ja se ei oo mahd kuhan urheilee PAlJON ja syö edes kohtuu vähän.
| |
| | |
19.05.09, 18:12
|
#28 (linkki)
| | (Vierailija) | melkoista
mäki yritin kerran oksentaa, mut ei onnistu. KUolaa vaan valu mut ei tullu mitn muuta, en varmaankaan työntänyt sormia tarpeeksi syvälle. joskus mustakin tuntuu että oon kauhean lihava, mutta sitten pitää pitkää paussia karkista, ettei itse käy ostamassa ainakaan. =D Niin kyllä siinä itsetunto vähän kohoaa, ajattelee "mä pystyn oleen syömättä". Mut ois kiva pystyä sillä tavalla "kontrolloimaan" sitä oksentelua. Ja on tärkeetä ostaa sellasii vaatteita jotka näyttää vähän pienempänä sut itsesi. =) Ja luulen että ne jotka tos jossain kysy nitä ohjeita oksentamiseen tarkotti (siinä viestissä kyllä lukikin)että kun on syönyt liikaa, koska sillonhan tulee olo että "kauhea määrä ruokaa MÄTÄNEE mun sisällä, nii kyllä siinä haluis vähän "puhdistua". Kyllä aika harvoin meikäläiselle käy näin, että tulee syötyä liikaa mutta joskus olen yrittänyt oksentaa. Se kyllä kuulostaa ehkä hieman "mukavammalta" tavalta ottaa vaikka sitten liikaa sitä levolakkia. itse olen mitoltani 169/61 paino vähän heittelee joskus siinä 60 ja 63 välillä, ... (tai sitten vika on puntarissa).
| |
| | |
19.05.09, 21:09
|
#29 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
Ei oksentaminen tee hyvää elimistölle. Ruokatorvi korventuu vatsahapoista. Voi tulevaisuudessa tulla pahoja ongelmia. Mieluummin kannattaa kiinnittää huomiota siihen mitä syö. Syö kunnon ruokaa ja jättää namit vähemmälle. Liikunta kiinteyttää.
| |
| | |
22.05.09, 14:17
|
#30 (linkki)
| | (Vierailija) | Anoreksiaa päin(kö)
Munki itsetunto tavallaan nousee väliaikasesti kun pystyn oleen syömättä. Mutta vaatteiden kanssa mulla on ongelmia. Jos löydän vaatteen jossa mulla tursuaa läski (shortsit-reidet) nii laihdutan ja shoppailen nii kauan kunnes löydän sellaset joissa oon "hyvän näkönen" mikä on hulluu koska ei kaikkien vaatteiden tarvii sopia kaikille. Haluisin ees kerran elämässäni kokee millasta on olla semmonen "malli-laiha" että kaikki vaatteet sopii ja millonkaa ei tursua ihraa.
| |
| | |
22.05.09, 17:11
|
#31 (linkki)
| | (Vierailija) | lyyli333
Niin, kai sitä jokainen tahtoisi näyttää hyvälle. Mutta ne sun ihailemat ihrattomat kärsii taas jostain muusta jutuista kuten ohuesta tukasta, huonosta ihosta, rumista rinnoista tai tyhmistä jutuista. Kyllähän jokainen keksisi kovastikin itsessä parantelemista, aina ja ikuisesti. Mutta tiedätkö mitä...? Se sun itsetunto homma... se lähtee siitä mitä sä aattelet itestäs. Mitäs sä aattelet itestäs? Ootko hyvä jossain asioissa? Onko sun mielestä muiden ihmisten mielipiteillä kauheesti väliä? Ja mitä sitten jos saisit sen malli-laihuuden ( mallejakin on monenlaisia), miksi sulla olis parempi mieli sitten? Kuten sanoit, on se hullua, sillä kaikki vaatteet eivät sovi kaikille. Sille mallinlaihalle, ei sillekkään sovi kaikki vaatteet.
| |
| | |
23.05.09, 12:38
|
#32 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja mä ymmärrän teit mustaki tuntuu ihan sairaan ahdistavalta kun joku puhuu mun läskeistä ja on sitten tyyliin "ei tosi" koitin äsken oksentaa mutta en osaa. mä painan mös 60kg mut oon pitkä vaan jotai 173. oon tiputtanu TERVEELLÄ tavallan n. 10kg ja se ei oo mahd kuhan urheilee PAlJON ja syö edes kohtuu vähän. |
Mä oon 175 cm ja painan 70 kg. Enkä todellakaan tunne itseäni lihavaksi. En ole mikään hirmuisen laiha, mutta en kyllä lihavakaan vaan ihan normaalipainoinen. Minusta suurin osa ns. huippumalleista on ihan liian laihoja. Eivät ole kauniita. Toisaalta, kuka tahansa voi olla kaunis riippumatta painosta. Tässä yhteikunnassa vain korostetaan liikaa ulkonäköä ja monelle kehittyy jo nuorena epäterve suhde omaan ulkonäköön.
| |
| | |
22.07.09, 11:56
|
#33 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Vanessa Itselläni on bulimia, mitä en todellakaan toivoisi ikinä kennellekään. Vuosia jatkuvaa syömisen ja oksentamisen kanssa säätämistä ja voin kertoa, että tämä on kaikkea muuta kuin kivaa.
Naama on pysyvästi turvoksissa oksentamisesta, kurkku jatkuvasti kipeä ja ennen niin kaunis ääneni on muuttunut käheäksi. Hampaista on kiille kulunut ja ne ovat kellertävät ja paksut hiukseni ovat ohentuneet silminnähden. | *Erään moniongelmaisen ystäväni naama on turvoksissa aina.. voisiko johtua tästä? | |
| | |
14.08.09, 23:05
|
#34 (linkki)
| | (Vierailija) | onks mul tulos joku ongelma?
painan 60kg ja oon 167cm pitkä :(
Mun maha on ollu tosi huonos kunnos vuoden ajan koska rupesin vähentään syömistä aikas paljon, elikkä syön aamupalan (sillon ku on kouluu, ei muuten) koulussa jonku 1dl verran ja sit sen jälkeen koton yleensä kerran, tai 2 jos ei oo kouluu...
Ja nykyään mun on pakko käydä lenkillä vähintään kerran päiväs ja sillon mua rupee oksettaan ja nousee vähän ylöskin välillä.
Ja mua pyörryttääkin aika usein. iho on tullut ihan kuivaks käsivarsista ja hiuksia on ruvennut lähtemään kans paljo enemmän, kuin ennen.
menkatki jäi kerran 3 kuukaudeks välistä.
Ja jos ostan jostain karkkii mun on vaan pakko syödä ne kaikki, vaik olisinkin ihan täynnä, niinku äskönki ja sen jälkeen oksensin niistä osan...
mut tuskin tää mitään sen erikoisempaa on..?
| |
| | |
19.09.09, 17:24
|
#35 (linkki)
| | (Vierailija) | Anoreksia Vai bulimia?
olen syönyt päivässä murokipollisen ruokaa ja juonut vain vettä niin pärjäsin 3 viikkoa
tänään sorruin kaupassa ostin karkkia ja ahmin niin paljon että en pystynyt syömään enää mitään ... kuitenkin kotiin tullessani söin kaksi lämmintä leipää ja nyt kaduttaa !!! No ei se mitään huomenna on uusi päivä ja lopetan syömisen kokonaan tänään syön paljon ja toivon oksentavani jos niin ei tapahdu niin sekään ei haittaa koska huomenna tämä syöminen loppuu kokonaan (:
| |
| | |
04.02.10, 16:26
|
#36 (linkki)
| | (Vierailija) | ei sairaus vaan oire
Itse oon kai tällä hetkellä apaut 172/60 ja en koe olevani läski, mutta miksei sitä haluaisi olla laihempikin. Kaappi on täynnä vaatteita ajoilta bmi 14 ja niihin kun mahtuisi...
Mun varsinaiset anoreksiavuodet meni vaan syömättä, koska en koskaan oppinu oksentaan. En edes muista kuinka jujun tajusin, mut nyt oon vuoden siihen pystyny. On hyviä ja huonoja kausia, tällä hetkellä taas huono.
Kukaan ei koskaan mua opettanu oksentaan ja oon siitä tyytyväinen, olisin tod näk kuollut.
Diagnostisesti mulla ei kuitenkaan bulimiaa ole, koska en ahmi ja oksentaminen on vain satunnaista.
Nykyisin on vaan ajatuksena et miksen oksentais niitä vähiäkin sapuskoja, kun kerta siihen pystyn. Ja lopputulos on se, etten edes syö, koska mitä järkee kun laattaisin ne kohta kuitenkin.
Mun syömishäiriöt ei oo koskaan ollu sairaus sinänsä, vaan oireita muista ongelmista, joita hoidankin tunnollisesti nykyisin.
Aloittajalle sanoisin ettei oksentamista kannata opetella ja siihen vinkkejä antaminen on moraalitonta.
Muille jeesustelijoille ja ihmettelijöille taas kommenttina, että mielenterveyden häiriöitä on niin moneen lähtöön, että on aivan turhaa tuomita toisia oireilun takia. Ties vaikka osuis joskus omallekin kohdallenne.
Parempia aikoja odotellen....
| |
| | |
10.11.10, 22:36
|
#37 (linkki)
| | (Vierailija) |
Sormet pitää työntää riittävän syvälle kurkkuun. Ei sieltä mitään verta tule kun ei väkisin työnnä. Se nielun läppä, mikä onkaan, pitää saada liikkumaan edestä pois ja sitten sormilla on vapaa tie nieluun. Silloin oksentaminen tulee ihan refleksinä. Eli siis kynnet lyhyiksi, sormet lähelle kurkkua, odota, että läppä aukeaa, työnnä sormet nieluun ja ykää. Ei se vaikeaa ole. Pitää vaan oppia hahmottamaan sen läpän liikkeet.
Mä oksennan silloin tällöin työntämällä sormet kurkkuun. Ahmin iltaisin ja sitten ykään. En pysty kontrolloimaan syömisiäni, ahmin ja sitten mulle tulee pakottava tarve oksentaa. Oksentamisen jälkeen mulla on hyvä olo. Oon kolmekymppinen eukko.
| |
| | |
21.02.11, 22:35
|
#38 (linkki)
| | (Vierailija) | Sori nyt vaan
Tän ketjun ideana oli neuvoa kuinka aloittaja saisi huonon olonsa pois, eikä hänellä ole ilmeisesti minkään laista tarkoitusta laihtua!? Kaikki alkaa samantien paasaamaan siitä että "älä lähde sille tielle" Onko niin kauheaa että haluaa kerran vuodessa oksentaa ruuan ulos jos olo siitä helpottuu?
| |
| | |
10.03.11, 21:43
|
#39 (linkki)
| | (Vierailija) | pft Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja anorexia minusta urheilu ei aina riitä, mutta mä myös urheilen. Itse olen oksennus, näkkileipä ja kuntokuurilla. Hyvää tulosta pukkaa kyllä <3
sorruin syömään suklaapatukan, mutta komiasti oksensin sen ulos (ainakin suurimman osan). Joo hyi vitt* >.< | onko kova olooooooooo?? :DDDDDDdddDD;D:::DD not
| |
| | |
13.03.11, 14:54
|
#40 (linkki)
| | (Vierailija) |
nuo "mee hoitoon kakara" kommentit ei varmasti auta ketään.
| |
| | |
19.03.11, 16:09
|
#41 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mä ymmärrän teit mustaki tuntuu ihan sairaan ahdistavalta kun joku puhuu mun läskeistä ja on sitten tyyliin "ei tosi" koitin äsken oksentaa mutta en osaa. mä painan mös 60kg mut oon pitkä vaan jotai 173. oon tiputtanu TERVEELLÄ tavallan n. 10kg ja se ei oo mahd kuhan urheilee PAlJON ja syö edes kohtuu vähän. |
165cm 60kg. Painotavoite on ollut väh.55kg jo useamman vuoden.
| |
| | |
01.07.11, 00:27
|
#42 (linkki)
| | (Vierailija) | oksentaminen
no tosiaan sitte äsken oksennin ekan kerran tunkemalla kurkkuun hammasharjan ... :o olo oli nii kamala tuntuu vaa et syö koko aika.. huomenna aattelin olla syömättä. ja juoda vain vettä. oksennusta tuli iha tosi vähän vain.. mmutta jos huomenna lisää sitte ku on aikaa keskittyä ku porukat töis.. joo oon muutes 169cm ja paino jotai 64-65 D: olisin tyytyväinen jos saisin viä jotai 5 kiloo pois .. salilla käyn ja lenkkeilen .. tuntuu että ei auta. siirrryin oksentamiseen.
| |
| | |
01.07.11, 00:54
|
#43 (linkki)
| | (Vierailija) |
joo-o ite oon oksennellu epäsäännöllisen säännöllisesti reilut puol vuotta, joskus ahmimisen, joskus vaan herkkujen syömisen jälkeen ja eihän se kai hirveen tervettä oo mut tuskin vielä mitään syömishäiriötäkään, se vaan tuntuu helpoimmalta tavalta saada överiruuat pois. ei noi mee hoitoon viestit auta ketään, kai ihmiset iteki sen tajuu mut kynnys voi olla aika korkee jos kulissit on tarpeeks pystyssä.
| |
| | |
01.07.11, 21:55
|
#44 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sairasta? joo-o ite oon oksennellu epäsäännöllisen säännöllisesti reilut puol vuotta, joskus ahmimisen, joskus vaan herkkujen syömisen jälkeen ja eihän se kai hirveen tervettä oo mut tuskin vielä mitään syömishäiriötäkään, se vaan tuntuu helpoimmalta tavalta saada överiruuat pois. ei noi mee hoitoon viestit auta ketään, kai ihmiset iteki sen tajuu mut kynnys voi olla aika korkee jos kulissit on tarpeeks pystyssä. | Kyllä toi sun kertomasi tapa on jo syömishäiriö. Ei alkoholistikaan myönnä itselleen että on ongelmia kupin nostelun kanssa.
| |
| | |
12.07.11, 19:48
|
#45 (linkki)
| | (Vierailija) | se
oon pian ysiluokkalainen ja alotin oskentamisen ihan puhtaalla kokeilulla.. tuntuu että siihen tapaan voi turvata. jos on huono olo ja tuntuu läskiltä oksennan aina.. alotin tän mun "kuurin" joskus viimevuonna ennenku lunta alko tuleen .. alotin siis sen sillä lailla että juoksin pitkiä lenkkejä ja harrastin muuta liikuntaa ja sitte en syöny mitään. paitsi join sitte jotaki litkuja. sillä tavalla sain painosta pois jotaki vajaa 20kg melko nopeeta vauhtia vielä ! ei siihe muuta tarvittu kun PALJON ITSEHILLINTÄÄ
| |
| | |
17.09.11, 15:20
|
#46 (linkki)
| | (Vierailija) | oksentaminen
Yritin tänään tunkee hammasharjan kurkkuuni ja oksentaa. Mitään ei tapahtunut. En kai sit vissiin tunkenu sitä tarpeeks syväl. Mut en pysty tunkee syvemmäl, ku olen niin v****moinen pelkuri. Olisko jotai muita tapoja? Vaiks joku mauste, öljy tai haju joka sais oksentamaan? Pliis auttakaa oon 167 cm pitkä ja painan 69 kilooo!!!!
| |
| | |
20.09.11, 11:13
|
#47 (linkki)
| | (Vierailija) | Oksentaminen?
Tämä ei ole paasausta pelkkää faktaa.
Olen jo ikäihminen ja taistellut painoni kanssa koko elämän. Varsinaista jojoilua. 15 vuotiaana painoin 65-68kg ja pituutta minulla on 173. Tämä oli mielestäni silloin liikaa. Joten ei muuta syöminen minimiin ja kaikki ylimääräinen oksennuksena pois. Lähteehän se paino hetkellisesti mutta tulee tosi heikko olo ja kaikki pöpöt käy kimppuun paljon helpommin.
Seuraavat 6-7 vuotta paino heitteli 52 ja 65 välillä. Eka muksu ja hups paino oli 75 kg. Arvaatte että oli katastrofi. Vielä kuin oli mies jonka mielestä olin lihava lehmä jo silloin kuin painoin 52 kg. Ja ei muuta kuin sama rääkki uudestaan.
Vuosi myöhemmin paino oli 56 ja pysyi suhtkoht hyvin. Tämäkin oksentamalla ja kroppaa rääkkäämällä. Seuraava muksu 28 vuotiaana ja paino taas taivaisiin. Kaksi lasta, idiootti mies ja itsensä kiduttaminen jotta laihtuisi mittoihin jotka miellyttäisi herraa.
Neljä vuotta kuluin erillaisin lahdutuskonstein ja kaikkea ei viiitsi edes kertoa. Sitten tuli järisyttävä ero miehestä. Kolmessa kuukaudessa laihduin 12 kg koska en pystynyt psyykkisen ja fyysisen väkivällan ukaamana syömään. Nyt oli sitten kaksi last koulunkäynti paineena. Jotenkin kestin tämänkin. Laiha kuin mikä ja tosi huono fyysinen kunto.
Alkoi sitten uusi elämä uuden miehen kanssa ja yllätys yllätys paino nousi. Ja uusi muksu ei auttanut painon hallinnassa. Loppuvaiheessa paino oli 83 kg. Ja toisto edellisestä. Pari vuotta myöhemmin kuin olin jättänyt pois kaikki lihatuotteet perunan leivän ym oksentanyt niin paljon ettei mikään tahtonut pysyä enään sisällä, paino oli pudonnut 65 kg. Mutta kuten joka kerta lähti taas nousemaan.
Jossakin vaiheessa vain olen tajunnut että pitää löytää jokin pysyvämpi tapa pitää painoa hallinnassa. Jos kroppa ei saa riittävästi ravintoa se lähtee säästölinjalle ja kuin sitten saa ravintoa ottaa kaikki käyttöön "varastoi " rasvana kehoon. Oksentaessa tekee samoin.
Kaksi ja puoli vuotta sitten aloitin HFLC (karppaus) Painoin silloin hurjat 86-88 kg eniten mitä olen koskaan painanut. Puolessa vuodessa lähti noin 10 kg ja söin 4-5 kertaa päivässä vain rasvaista ruokaa, hiilarit minimiin. Nyt paino on 69-70 ja paino indexi 24,5 Paino on pysynyt tasaisena vaikka fuskailenkin välillä.
Opetus minulle on ollut että jos tuijottaa liikaa painoon ja toteuttaa niksi konsteja ei se paino pysy. Stressi painosta aiheuttaa enemmän ongelmia kuin oman kehon hyväksyminen. Jos on pari ylimääräistä kiloa ei se maailmaa kaada kunhan itse voi hyvin. Sitäpaitsi oksentaminen polttaa pikkuhiljaa kurkunpään, ruokatorven ja henkikin haisee pahalle. Tulee refluxitauti ym.
Mitä pahaa olet itsellesi tehnyt kuin joudut rääkkäämään kroppaa noin kovaa?
| |
| | |
21.10.11, 18:49
|
#48 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itsellänihän on mikälie ripulitauti, 13v poika.
Yritin etsiä keinoja millä saisin nyt nopeasti oksennettua, kun paha olo lähtee heti...
Täällä on kuitenkin vain näitä tätejä selittelemässä painonpudotuksesta yms. ehkä kysyjä tässä halusi tietää samaa?
Eikä ketään täysjärkinen oksenna tarkoitusella, tuo hammasharjajuttu ei toimi minulla, koska se tuntuu muuten vaan äklöltä ^^.
| |
| | |
26.11.11, 16:25
|
#49 (linkki)
| | (Vierailija) | ottakaa vakavasti... Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja --- olen pitkän aikaan mietinyt että oksentasko vai ei, nyt sitten tein sen ja hyi perse. en suosittele kellekkään. kurkusta tuli verta jo ensimmäisellä kerralla. |
Satuin eksymään tällaiseen keskusteluun ja vaikka harvoin osallistun näihin niin nyt en voinut olla kirjoittamatta. Sinulle joka alun perin aloitit tämän keskustelun ja kaikille muillekin samaa ongelmaa kärsivät. Nyt ei kyllä ole enään leikin asia. En voi pakottaa, mutta toivon suuresti että ennenkuin asia pahenee tämän pitemmälle niin ottakaa yhteyttä ammattilaisiin. Kouluterkkareihin esim. jos koulussa olette. Vaikka päivystykseen soittaa niin ne kyllä osaa ohjata oikeaan osoitteeseen. Tässä vaiheessa teillä on vielä Mahdollisuus valita tulevaisuus..kaikilla on mahdollisuus valita "hyvä vai paha" tulevaisuus/loppu elämä..jos valitsette sen pahan niin se on kyllä varmasti rankempi kun se hyvä vaikka sekään ei aina ole ruusuilla tanssimista..ja ketä voi kuoleman partaalla syyttää moisesta. Ei varmasti muutakuin itseään jos rehellisiä ollaan. Ja se valinta kannattaa varmasti tehä tässä vaiheessa eikä edes lähteä kokeilemaankaan. kyllähän tästäki voi parantua myöhemminkin mutta arvet se jättää taatusti. Vaikea varmasti ymmärtää mutta jos huomaatte ystävän kärsivän tällaisesta, tehkää hänelle palvelus ja tekin voitte olla yhteydessä ammattilaisiin! tsemppiä kaikille asian kanssa kärsiville! ps. En tarkoita oksentamista kaipaavan taustalla on aina syömishäiriö.
| |
| | |
24.01.12, 10:36
|
#50 (linkki)
| | (Vierailija) | en suosittele
ÄLÄ ryhdy sille tielle, ajattelet nyt vaan siellä että sulla on paha olo ja olo tuntuu läskiltä kun söit niin paljon! jatkossa opi hallitsemaan paljonko syöt niin ei tarvitse edes oksentaa..En tässä halua mitenkään mainostaa miten oksennetaan, mutta painostan että tätä konstia käytätte vaan oikeesti niinku minä sillon ku olin raskaana ja tuli niin paha olo.. Tämä keino ei itseasiassa tuosta noin vaan oksennuta vaan oksennus tulee vaan helposti jo ensimmäisellä kerralla JOS on paha olo... Elikkäs laitat kaksi sormea vierekkäin, työnnät ne suuhun vielä kielen alle kurkkuun ja kutittlelet kunnolla ja yökit ehkä viisi kertaa, älä ota välissä sormia pois ollenkaan vaan yökkimisten jälkeeen se vain tulee.. mut ihan oikeest te säälittävät teiniangstit älkää nyt rupeako oksentamaan tuutte katuu sitä niin paljon isompana.
| |
| | | | |