Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Syömishäiriöt
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
03.01.06, 01:06   #1 (linkki)
Kylkiluu
(Vierailija)

Liian lihavat jalat

Vihaan jalkojani. Ne näyttävät peilistä lihavilta, omin silmin sekä kun vertaa kavereiden kauniisiin jalkoihin. En ole syömishäiriöinen, mutta vihaan sitä kun syön. Joskus syön liikaa karkkia ja oksettaa mutta ei ole tarpeeksi kanttia oksentaa. Vanhemmat kuitenkin huomaisi. Olen 158/45. Olen melko tyytyväinen vatsaani ja kaikki väittävät että näytän anorektikolta vaikken siis ole. Otan sen kohteliaisuutena ja olen ""syytöksistä"" salaa iloinen vaikka valitan niistä usein. Tunnen olevani siksi huono ihminen enkä voi käsittää miksi vastakkainen sukupuoli olisi minusta kiinnostunut. Vihaan eniten reisiäni. Ne ovat lihavat, lihavat, lihavat. Onko kenelläkään mitään konstia niiden laihduttamiseen? Olisin äärettömän kiitollinen jos neuvoja tulisi tai edes sielunsiskoja.
  Vastaa viestiin
11.01.06, 17:09   #2 (linkki)
ylipainoinen?
(Vierailija)

Re: Liian lihavat jalat

minulla on sama ongelma. itsellänikin on laiha vatsa mutta isot reidet. olen yrittänyt myös saada jalkoja laihemmiksi, mutta en ole onnistunut.itse neuvoisin sinulle säännöllisiä ruoka-aikoja ja liikuntaa jossa käytetään jalkoja kuten kuntopyöräily. jalat saattavat aluksi suurentua kun lihakset kasvavat mutta ylimääräiset rasvat lähtevät pois.
  Vastaa viestiin
13.01.06, 14:21   #3 (linkki)
omena
(Vierailija)

Kuulostaisi siltä, että vartalosi on tyypiltään ns. päärynä, jolloin ylävartalo ja vatsa ovat hoikkia, mutta vähäisetkin kilot kertyvät lantiolle ja reisiin. Päärynävartalo on suomalaisille naisille hyvin tyypillinen, joten tuskin jalkasi oikeasti ovat yhtään paksummat tai rumemmat kuin monella muullakaan :)

Tuskin edes haluat miestä, joka rakastuisi vain jalkoihisi, eikä siihen mitä sisältä olet?

Vartalotyyppiäsi et saa muutettua vaikka laihduttaisit itsesi luurangoksi, joten lakkaapa tuijottelemasta jalkojasi ja keskity iloitsemaan vaikkapa littanasta vatsastasi!
  Vastaa viestiin
15.01.06, 00:46   #4 (linkki)
Kylkiluu
(Vierailija)

Kiitoksia tuesta ja neuvoista :)
  Vastaa viestiin
05.02.06, 19:46   #5 (linkki)
Luukasa
(Vierailija)

Itselläni aivan laihat reidet ja arvaa kenkuttiko, kun yksi kaveri sanoi et sinulla on tyhjät housut. Kyllä naisella pitää reidet olla.
Usko vaan, pullukat jalat on kauniimmat, kuin soppaluut.
  Vastaa viestiin
05.02.06, 19:52   #6 (linkki)
Luukasa
(Vierailija)

vielä

Jäi kertomatta, pituus 160 ja paino 50. Kaikki sanoo, et hyi kun oot laiha.
Älä ole huolissasi. Uskon, että olet kaunis.
Katsoppas nyt itseäsi vähän toisella silmällä :)
  Vastaa viestiin
06.02.06, 12:34   #7 (linkki)
minä
(Vierailija)

""näytän anorektikolta vaikken siis ole. Otan sen kohteliaisuutena ja olen ""syytöksistä"" salaa iloinen vaikka valitan niistä usein.""

Yleensä ""näytät anorektikolta"" ei ole kohteliaisuus, vaan tuolloin ihminen on jo liian laiha ja näyttää aika järkyttävältä.

Ongelmien alku sinulla on jo, koska ""vihaan sitä kun syön"".

Lisää proteiinia ja mene vaikka salille hankkimaan yläkroppaan kauniita lihaksia, näin myös tasapainotat epäsuhtaa ylä- ja alakropan välillä.
  Vastaa viestiin
06.02.06, 14:21   #8 (linkki)
heippuli
(Vierailija)

Minulla oli/on päärynä vartalo. Olen treenannut käsivarsiin lihasta, se tasapainottaa vaikutelmaa. Luukasa olen myös 160 ja 50. En oo mielestäni liian laiha, jopa vähän muodokaskin. Mul on vaan todella hentoset, pienet luut. Sitäkin oon onneks saanu ""peitettyy"" hommaamalla vähän lihasta.
  Vastaa viestiin
07.02.06, 09:15   #9 (linkki)
misse
(Vierailija)

Sama vika..kaikki mikä kerääntyy, menee takapuoleen ja jalkoihin ja vatsa vain pysyy litteänä. Hoikka olen minäkin, 170/58, mutta salitreenillä olen saanut mukavasti lihasta luiden ympärille. Ja kun treenatessa ovat hartiat ja käsivarret saaneet myös muotoa, kokonaisuus ei näytä ollenkaan pahalta.. Tosin..treenaan myös niitä jalkoja ja takamusta -> lihakset kehittyy ja senttejä on päinvastoin tullut muutama lisää.. Mutta ompahan edes muotoa (mitä löytyy onneksi yläkropastakin :) ). Lohdutuksena alkuperäiselle...vaikka mullakin reidet ja pohkeet et ole maailman pienimmät, niin ei se miehiä tunnu haittaavan.. ne tuntuu mussa kiinnittävät huomion pyöreään takamukseen, ja litteään vatsaan ;) Joten älä laihduta, liikuntaa ennemmin :)
  Vastaa viestiin
07.02.06, 11:28   #10 (linkki)
Jasmine
(Vierailija)

itselläni oli/on omenavartalo, eli kaikki ylimääräinen näkyy heti vatsan seudulla. Toki myös reisissäkin jonkin verran näkyy, mutta kunvertaa vatsaa ja reisii, niin kyllä reidet näytti ihan normaaleilta vatasaan verrattuna. Nyt olen muutaman kilon hoikempi, kuin ennen kun anoreksiaan sairastuin mutta jos on tullut jonain päivänä syötyy paljon, niin vatsa pullottaa heti.
  Vastaa viestiin

12.12.06, 21:16   #11 (linkki)
nna
(Vierailija)

yök, inhoon mun jalkoi ne on hirveen pulskat ! harrastan cheerleadingia 4kertaa viikossa, kaikilla mun kavereir siel on sellaset sairaan laihat jalat .kun harrastan niin paljon,niin luulisin että olisin kauhean laiha mutta en ole ? ! onks kenelläkää mitää vinkkii miten saisin mun jalat laihoiks? aanii olen 162cm ja painan 49 kuulostaa ehkä vähältä mutta näytän pulleelta jaloista! vatsani on kyllä iha hoikka
  Vastaa viestiin
13.12.06, 09:07   #12 (linkki)
Myös laihahko
(Vierailija)

Olen itse 159 cm ja painoa 51 kg. Laihdutettuani liki 10 kg, jalat ohenivat aika lailla. En oikein osaa sanoa ovatko nämä nyt vielä paksut. Omasta mielestä vielä vähän, mutta muiden mielestä hyvät. Hameet ovat kokoa 32, joten kai ne sitten on jo aika laihat.
  Vastaa viestiin
13.12.06, 10:15   #13 (linkki)
qweq
(Vierailija)

mä olen 163cm ja 48kg.

vyötärö on 58cm mutta reisi 51cm! eli vielä on helposti varaa laihtua. se on niin paljon luustosta kiinni. vatsassa ei enää paljoa ole mistä lähteä joten seuraavaksi lähtee reisistä. jos pari senttiä saisi pois niin olis hyvä. käsivarret on hieman lihaksikkaat joten päärynäefektiä ei ole. silti laihemmat jalat olisi ihanat! ja pepustakin voisi lähteä vielä hieman.
  Vastaa viestiin
13.12.06, 13:33   #14 (linkki)
nna
(Vierailija)

miten lauhdutit 10kg ? :o
  Vastaa viestiin
13.12.06, 14:44   #15 (linkki)
Laihtunut
(Vierailija)

Laihdutin 10 kg ruokavaliolla ja loppuajasta hiihdolla/kävelyllä. Normaaliruokaa söin, mutta alle 1000 kcal päivässä. Loppuajasta hiihdin 10 - 20 km päivässä luisteluhiihtoa. Paino olisi pudonnut enemmänkin, mutta pakko oli pysäyttää. Tuli ylävartalossa jo kylkiluut liiaksi näkyviin.
  Vastaa viestiin
22.12.06, 12:52   #16 (linkki)
mikäongelma?
(Vierailija)

On aivan normaalia omistaa päärynävartalo, siinä ei ole mitään vikaa, sehän on lähinnä naisellista. Minun vartaloni onkin vähän kinkkisempi tapaus, sitä on vaikea luokitella oikein mihinkään kategoriaan. Eli lantioni on kapea, kuten myös peffa ja vyötärö. Kuitenkin reidet on todella paksut ja lyhyet. Hartiani ovat leveät, mutta rintavarustus täysin mitätön. Todella masentavaa. Harrastan paljon liikuntaa ja käyn salilla. Painoni on 54 ja pituuteni 166. Mutta vartalon mallia kun ei voi edes laihduttamalla muuttaa.
  Vastaa viestiin
26.09.07, 18:10   #17 (linkki)
blueberryjokeri
(Vierailija)

Olen itse noin 160 cm ja painan 52-55 kiloa. Vaaka kun tahtoo näyttää aina välillä eri lukemia. x'D Eli tuollaisia väliaikaisia "pikkulihoamisia". En oikeastaan ole lihava tai pullea, mutta vatsani pömpöttää inhottavasti. Ja lisäksi lantiosta levenen tyhmästi. Eli reidet kamalan paksut ja jalat muutenkin lyhyet. Äidillä sama juttu. :/ Periytyy kai tai jotain.
  Vastaa viestiin
27.09.07, 13:25   #18 (linkki)
Reidet
(Vierailija)

Olen 158 cm, 52 kg ja reiden paksuus on 51 cm myös. Kyllä minulle sopii 32 koon hame, se on juuri sopiva. 34 on jo ehdottomasti liian iso.

Omasta mielestäni olen oikein sopusuhtainen ja pidän reisiäni ohuehkoina kuitenkin.
  Vastaa viestiin
16.04.08, 21:36   #19 (linkki)
haluanlaihtua 7 kg.
(Vierailija)

kysyn vielä laihduttaja..

missä ajassa laihdutit nuo kilomäärät??..voisiko hiihdon korvata kävelemisellä.?
  Vastaa viestiin
20.04.08, 20:05   #20 (linkki)
wrgt
(Vierailija)

Ei mitenkään pahalla, mutta tuntuu oudolta jos 48kiloisella on 51cm reidet! Itse oon kanssa päärynä ja urheilen paljon, lihaksia löytyy yläkropastakin. Oon 162/53 ja reidet on kans 51cm. Tuntuu vaan että oot laihduttanut liian pienillä kaloreilla, sillon kroppa oikein varastoo rasvaa reisiin kun menee säästöliekille. Ite oon laihduttanu elämässäni 2 kertaa, ekalla kerralla paastosin, urheilin hulluna ja olin lähes syömättä..Ylävartalo meni luurangoksi, rinnat ja perse hävisi, jalat oli edelleen paksut ja kaikenlisäksi löysät. Lihoin pari kiloa kun aloin syödä enemmän ja ne meni kaikki reisiin. Reidethän on paikka johon keho varastoi rasvaa mahdollista toista tulevaa nälkiintymistä vastaan. Siis jos on päärynäkroppa niin kaikki syömättömyys ja muu vaan pahentaa asiaa! Toisella kerralla laihdutin terveellisesti puoli kiloa viikossa syöden samalla paljon proteiinia ja treenaten yläkroppaa puntilla rasvanpolttourheilun lisäksi; kropasta tuli melkein tiimalasi, jalat on timmit ja kiinteytyneet samaan tahtiin muun kropan kanssa ja rinnat ei oo pienentyneet yhtään, ihme kyllä!
  Vastaa viestiin

02.07.08, 21:53   #21 (linkki)
läskijalka
(Vierailija)

mullakin on todella paksut reidet.
oon harrastanu tosi kauan uimista, 4-5 kertaa viikossa, mutta eipä paljon asiaa auttanut. en mielestäni syö yhtään sen enempää epäterveellistä ruokaa kuin muut.
mun mahaan oon kyllä tosi tyytyväinen, mulla on isot vatsalihakset ! ja todella leveet hartiat, joten se tietenkin tasapainottaa vähän, mutta ei tarpeeks. itseasiassa oon huomannu, että jos pelkästään mun sääret olis edes yhtään laihemmat tai ohuemmat, niin jalat näyttäis jo tosi paljon paremmilta. mulla näkyy reisissä myös vähän selluliittia, joka nolottaa .. mutta monet pojat kyllä tykkää pyöreistä muodosta !
mutta tosiaanki, jos edes sääret saisin ohuemmat niin olisin onnellinen mun vartaloon.
  Vastaa viestiin
11.08.08, 16:31   #22 (linkki)
pullukka?(vierailija)
(Vierailija)

mun ongelma on se että tunnen että minulla on paksut reidet ja läskiä mahassa. olen 162 pitkä ja painan 49kg miten saan vatsan ja reidet laihaksi???
  Vastaa viestiin
01.10.08, 16:02   #23 (linkki)
Suuri alavartalo-Pikkuinen ylävartalo
(Vierailija)

Alavartalo kiinteäksi, pohkeet, reidet, peppu ym

Olen 17v. 160/55. Minulla on päärynä vartalo. Pienet hartiat, pienet rinnat. Paksut reidet, pohkeet ja nilkat. Naisen kyllä kuuluu olla pieni ylhäältä ja iso alhaalta, kuin taas miehen iso ylhäältä ja pieni alhaalta. Joka tapauksessa asiaan.

Ongelmani on se, että haluaisin kiinteytyä alakropasta, ettei joka paikka löllyisi ja selluakin tietenkin löytyy kun se iho menee ''ryttyyn''.. Salilla en edes kerkiä käymään, ei aikatauluuni mahdu. Löytyisikö teiltä neuvoja, Mitä sarjoja ja liikkeitä voisi kotona harjoittaa, että alavartalo kiinteytyisi. Kun kesäkin oli ja meni ja joka paikka taas kerran lölly, olisi mukava saada alavartalo kiinteäksi. Pian se 2009 kesäkin tulee ja olisi kiva käyttää mekkoja, ettei tarvitsisi hävetä jumalattoman paksuja pohkeita ja nilkkoja.. Kiitos kaikille jo etukäteen ja stemppiä!
  Vastaa viestiin
18.11.08, 15:14   #24 (linkki)
songbird
(Vierailija)

Esim. Telinevoimistelu

Olen 160 ja 57kg. Olen todella lihaksikasta mallia ja painoni tuntuu minusta aika isolta vaikka omistan litteän vatsan. Ongelmani on se, että näytän hassun epäsuhtaselta. Minulla on isot rinnat, todella kapea vyötäro ja lantio, mutta peppu ja jalat ovat suht isot ja lihaksikkaat. Käteni ovat myös lihaksikkaat joten se vähän tasapainottaa. Olis kyllä kiva saada kapeemmat reidet että tuli sopusuhtasemman näköseks. Pieni tunnin hölkkä joka päivä auttaa tuohon ongelmaan.
Harrastin telinevoimistelua muutaman vuotta ja se kasvattaa paljon lihaksia ja tekee notkeemmaks, suosittelen!
  Vastaa viestiin
20.03.09, 13:22   #25 (linkki)
Giles
(Vierailija)

Äijänäkökulma

Näin miesnäkökulmasta päärynävartaloisen ei kannata turhia paineita ottaa vartalostaan. Päärynävartalossa suurin plussa on kapeana pysyvä vyötärö ja naisellinen olemus. Toisille miehille korostunut alakroppa on liikaa - toiset suorastaan rakastaa sitä. Hiphop kulttuurissa jopa palvotaan päärynävartaloa. Ihmettelen miksi kaikki pitää tunkea "samaan muottiin" ja olla niin tavallisia ja sopusuhtaisia. Olen huomannut että reisien paksuus on naisille liian suuri mörkö. Ajatelkaa vaikka "reiteni on normaalia naisellisemmat". Jos itsellä on niin vääristynyt vartalonkuva että ei uskalla olla naisen näköinen niin laihduttakaa vaan kaikki kohdat tikuiksi, niin ainakin anorektikko porukka tykkää ei siis miehet. Henkilökohtaisesti pidän päärynävartaloisista, siksi vähän puolesta puhuin ettei minun ihannetta ihan pidettäisi hirveän negatiivisena naisten keskuudessa. Muistakaa liikunta ei ole ikinä pahitteeksi, mutta liian nopea laihdutus on - lihakset lähtee ja läskit jää.
  Vastaa viestiin
Vastaa viestiin

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku