| |  | |
27.11.06, 22:27
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Syömishäiriö ja Mirtazapin
Sairastuin parikymppisenä syömishäriöön.Luulin todellakin päässeeni siitä eroon,koska yli 10 vuotta mennyt normaalisti syöden.
Nyt sitten masennukseeni ja unettomuuteen määrättiin Mirtazapin lääkettä.
Olen nyt syönyt sitä reilu 4 viikkoa. Aloitin 30 mg,ja nyt viikon verran olen syönyt 45 mg.
Heti ensimmäisestä otto kerrasta lähtien mieli alkoi tehdä makeaa.
Nyt reilu 2 viikkoa olen syönyt iltaisin makeaa,suolaista ja rasvaista.Kaikkea missä paljon kaloreita&hiilareita.
Olo on aivan kamala! Vatsa ihan hirveän näköinen,naama turvoksissa.
Mitä ihmettä teen?
| |
| | |
05.12.06, 05:21
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Mitä teet
Hanki aikaa. Tee aikaa ja käytä sitä oikein. Oletko stressaantunut? Onko sinulla kiire? Järjestä nyyttikestit ystävien kanssa.
| |
| | |
05.12.06, 05:25
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Terveys
Jos käytät elimistölle haitallisia aineita (lisäaineita, alkoholia, tupakkaa, kahvia tms) niin sinun on jätettävä ne kaikki pois. Tee selkeä ero myrkkyjen ja ravintoaineiden kanssa ja pitäydy vain ravintoaineissa. Sokeri ja suolakin kuuluvat ravintoaineisiin varsinkin jos suola on jodioitua. Elän terveellisesti, ehkä neuroottisesti, mutta en minä tyhmä ole.
| |
| | |
05.01.07, 02:54
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Vertaistukea syömishäiriöön
Hei,
Ajattelin tiedottaa ympäri maailmaa toimivista
vertaistukiryhmistä.
Tässä linkit:
Ryhmät
http://www.oafinland.org/ryhmat.html | |
| | |
07.01.07, 22:13
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Joo, se on lihottava lääke. Olen syönyt 7 mg unettomuuteen eli tosi vähän, mutta kiloja kertyy silti.
| |
| | |
09.01.07, 21:41
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Lääke vaihtoon?
Kannattaisikohan keskustella lääkärin kanssa jos voisit vaihtaa Mirtazapinin johonkin toiseen masennuslääkkeeseen? Onhan muitakin masennuslääkkeitä, jotka eivät aiheuta noin kurjia sivuvaikutuksia. Lääkäri määräsi kerran minullekin tuota lääkettä, kokeilupakkauksen, 10 kpl, otin yhden ja siitä tuli niin totaalisen paha olla, että en suostunut käyttämään koko lääkettä ollenkaan. Onneksi niin, koska minullakin on taipumus syömishäiriöön. Oli vain rankkaa, kun vaihdoin lääkettä, niin mirtazapinin jälkeen jouduin olemaan kaksi viikkoa ilman mitään lääkettä ja masennus oli aika pahassa vaiheessa.
| |
| | |
20.02.07, 10:36
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | lääkärit ja mirtazapin
Jeps lekurit määrää niin mielellään näit mirtazapiineja ja remeronia (sama lääke) esim paniikkihäiriöön vaikkei akuuttia masennusta edes olis potilaalla, pelkästään tarve tulla toimeen oman paniikkihäiriönsä kanssa ja ottaa siihen jotain-
mut lääkärit ei haluu enää hirveesti (varsinkaan terv.keskuslääkärit) määräillä bentsoja koska lääkärin täytyy ottaa siit enemmän henkilökohtasta vastuuta.
Se on niin helppoo määrätä potilasparalle jotain tollasta em. mainittua koska niit ei lasketa yyhtä "harmillisiks" kun bentsot, ei muka tuu riippuvuutta esim. Se on nyt potaskaa koska myös SSRI-lääkkeisiin tulee riippuvuus, se on vaan toisenlaista ku bentsojen kanssa. SSRI-lääkkeet ei oo myöskään yhtä tehokkaita paniikkihäiriöön, johon ne ei akuutista auta välttämättä lainkaan, pelkästään masennukseen eikä kaikilla siihenkään.
Itse olen alpratsolaamin kanssa pärjänny, tosin liian pienellä annoksella koska arvauskeskusten lääkärit arvailee et muute rupeisin syömään niit liikaa. Tämän johdosta joudun aina sillon tällön lopettamaan niiden syönnin 2-3 päiväks, ottamaan viinaa ja pistämään pillereitä jemmaan jotta sitten niitä ois vähän enemmän ku tulee joku matka tai kurssi jonka aikana joudun ottamaan niit enemmän ku vaan yks tai kaks päivässä.
Jos ois varaa kävisin yksityispsykiatrilla mut ku ei oo.
SSRI-lääkkeistä mulle tuli kans niin huono olo et lopetin heti käytön. Lisäks ne on kalliita ja koska olen jo ylipainonen (lääkärin diagnoosin mukaan selkä ja nilka jo nyt vaarassa) en voi enää lihoa jotain 10-15 kiloa, siinä vaiheessa oisin jo rullatuolissa.
Tämä nyt ei taas nuoria ja hoikkia vähäisen elämänkokemuksen omaavia naislääkäreitä huoleta pätkääkään, heitä kiinnostaa vain oma ura.
Näin se on, tällasta se on. Ja se on taistelua, meinaa, koska mä en luovu omista hyvistä lääkkeistäni ja rupee lääkäreiden mielestä syömään mitään skeidaa!
| |
| | |
15.03.07, 10:20
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Tosi on
Jos ei halua lihota niin älkää IKINÄ syökö tätä lääkettä! Itse treenaan n.5 krt viikossa ja oon tosi tarkka syömisestäni, mutta silti lihoin huomattavasti tätä lääkettä syödessä (n.kuukauden ajan söin). En mitään muuta syytä lihoamiseen keksinyt. Minulle näitä määrättiin unettomuuteen, auttoivat kyllä siihen mutta en todellakaan tahdo lihota enää yhtään enempää joten lääke menee vaihtoon.
| |
| | |
19.03.07, 13:58
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Sama ongelma
Itse olen kärsynyt ahmimisesta jo monta vuotta ja viime yksynä määrättiin tämä lääke unettomuuteen ja masennukseen. Lääkkeen aloittamisen jälkeen on paino noussut yli 10kg. Nyt ensi viikolla iaka lääkärille ja keskustellaan lääkkeen vaihtamisesta.
| |
| | |
04.06.07, 20:50
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minäkin olen syömishäiriöinen sekä masentunut. Masennuslääkkeitä en uskalla syödä juuri siksi että pelkään niiden lihottavan.
| |
| | |
01.06.12, 17:09
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Uusi www osoite
Uusi osoite OA = Anonyymit ylensyöjät, nimettömät ongelmasyöjät, syömishäiriö, anoreksia, bulimia, ahmimishäiriö, BED, ortoreksia, overeaters anonymous, vertaistuki, 12 askeleen ryhmä Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja UltsiVaan | | |
| | | | |