Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Syömishäiriöt
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
05.08.07, 16:01   #1 (linkki)
pikkumyy..
(Vierailija)

Nopea laihtuminen

Kuinka nopeasti olet laihtunut ja kuinka paljon? Mietin onko vaarallista kun paino on kuukaudessa pudonnut melkein 10 kiloa. Onko muita jotka ovat laihtuneet yhtä paljon yhtä nopeasti? Onko tullut jotain terveydellisiä ongelmia?
  Vastaa viestiin
05.08.07, 16:26   #2 (linkki)
hörps
(Vierailija)

Kaipa se painon putoamisnopeus riippuu siitä, onko alussa paljon ylipainoa. Itse otin itseäni niskasta kiinni siinä huhtikuussa ja mitat oli silloin 164/50 (en siis ollut ylipainoinen). Tänä aamuna paino oli 46. Tuntuu että noistakin kadonneista kiloista suurin osa on lihasta.

Ehkä sun 10 kilosta puolet on lihasta ja puolet nesteitä? En usko että kuukaudessa rasvaa juurikaan lähtee...sekun sinnittelee viimeiseen asti ennekuin suostuu "sulamaan". Tuntuuko susta olo väsyneeltä ja siltä ettei oikein jaksa kunnolla. Mulla tuntuu aina liikuntaa harrastaessa, että ei jaksa samaan malliin kuin ennen. Tulkitsen sen lihasten pienenemiseksi.

Toinen ongelma nyt lähiaikoina on ilmennyt, eli puristava tunne rinnassa kun liikkuu ja rytmihäiriöt myöskin. Pelkään että sydämessä on jotain vikaa...
  Vastaa viestiin
29.08.07, 14:35   #3 (linkki)
Hitaasti laihtuva
(Vierailija)

Aloitin painonpudotuksen kuntoilun ja 'syömisiin tuijottamisen' avulla toukokuun puolivälissä havahduttuani siihen että lyhyessä ajassa olin lihonut normaalipainon ylärajalle (eli ylipainon alarajalle). Tavoitteenani OLI laihtua 10 kiloa 2 kk:ssa, mutta siitä on ollut luovuttava. Tähän mennessä on pudonnut 8 kiloa. Fyysinen kunto on kyllä kohonnut huomattavasti, kiinteytyminen on selvästi havaittavissa.

Ihmettelen nopeasti laihtuvia, kun en ymmärrä miten se on mahdollista! Ymmärtääkseni yhden kilon pudotukseen tarvitaan 7000 kalorin vaje energiansaannin ja -kulutuksen suhteessa. Minulla ei painoa lähde mehupaastollakaan kiloa enempää viikossa. Kulutukseni on tosi vähäistä, ja varmaan vähäisempää kuin 'ns. normaali'.

Pikkumyy, oletko tutkituttanut ettei sinulla ole mitään sairautta? Vai oletko ollut lähes syömättä tai liikkunut entiseen verrattuna mielettömästi (tosin silloin lihasten kasvu vähentää painonlaskua)???

Miksi, Hörps, halusit laihtua, kun olit ihan sopivankokoinen? Vai, laihduitko syömättömyydellä ja vähemmän liikkumalla? -Minun on ollut viime viikkoina vähennettävä kuntoliikuntaa ilmeisesti siitäkin aiheutuneen stressin vuoksi. Nyt liikun kolmesti viikossa tunnin 'hikiliikuntaa', pian saan siihen rinnalle tunnin kiinteytysjumppaa. Toivon jaksavani sitten neljä kertaa viikossa tunnin kuntoliikuntaa, jotta painokin jatkaisi putoamistaan (on pudonnut keskimäärin puolen kilon viikkovauhdilla) ja pääsen jouluksi ihannemittoihini (eli 164/55).

Nopeaa laihtumista tavoitelleena, mutta siinä onnistumatta, pyrin olemaan tyytyväinen tähän suht hitaaseen laihtumiseen. Väittävät, että silloin kilot helpommin pysyvät poissa; itse en kyllä ajatellut koskaan enää päästää kokoani ylipainon lähellekään! Tämä työtä vaativa laihtumisurakka auttanee jatkossa vahtimaan painoa tiukemmin.
  Vastaa viestiin
28.11.07, 10:31   #4 (linkki)
Singha
(Vierailija)

Noppeesti laskee, noppeesti tulee takaisin, jos pikkusenkaan hortoilet pois tiukasta ohjelmasta. Hidas on paras. Ja terveellisin.
  Vastaa viestiin
29.11.07, 16:10   #5 (linkki)
sissurassi
(Vierailija)

[viesti moderoitu]
  Vastaa viestiin
24.07.08, 02:21   #6 (linkki)
neuvo
(Vierailija)

hei!

muistakaa että ette voi laihtua ellette syö mitää! jos kuntoilette syömättä, niin elimistö alkaa ottaa energiaa lihaksistanne, eikä ylimääräistä rasvaa juurikaan lähde. syökää kohtuudella ja liikkukaa paljon, niin saatte syötyjä kaloreita pois.
  Vastaa viestiin
26.08.08, 13:09   #7 (linkki)
viveka
(Vierailija)

Täh?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja neuvo
muistakaa että ette voi laihtua ellette syö mitää! jos kuntoilette syömättä, niin elimistö alkaa ottaa energiaa lihaksistanne, eikä ylimääräistä rasvaa juurikaan lähde. syökää kohtuudella ja liikkukaa paljon, niin saatte syötyjä kaloreita pois.
Siisi ei voi laihtua ellei syö mitään? Paastoan joka maanantai ja syön muutenkin vähän sekä liikun päivittäin. Kyllä paino lähtee. Sitäpaitsi mulle on se ja sama mistä "ylimääräinen" lähtee kunhan mittanauha näyttää pienemmät lukemat. Jep.
  Vastaa viestiin
13.11.08, 15:35   #8 (linkki)
rolleri_
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja viveka
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja neuvo
Siisi ei voi laihtua ellei syö mitään? Paastoan joka maanantai ja syön muutenkin vähän sekä liikun päivittäin. Kyllä paino lähtee. Sitäpaitsi mulle on se ja sama mistä "ylimääräinen" lähtee kunhan mittanauha näyttää pienemmät lukemat. Jep.
se riippuu täysin siitä miten on ennen syönyt. Jos yhtäkkiä vain lakkaat syömättä elimistö menee säästö liekille,kulutat kyllä energiaa muttet rasvaa. Jos aikoo laihtua noin(mikä on kyllä melko epäterveellistä) täytyy ruumis totuttaa ensin hiljalleen vähään ruokavalioon. Nälkäänkin tottuu.
  Vastaa viestiin
14.11.08, 17:44   #9 (linkki)
pööni
(Vierailija)

ei oikein mulla auta mikään ;(

tarkoitus olis 38 korkeintaan päästä.. nyt sit 1,5 vuotta oon sinnitellyt 42 kilossa
  Vastaa viestiin
17.12.08, 19:23   #10 (linkki)
Mies25
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pööni
tarkoitus olis 38 korkeintaan päästä.. nyt sit 1,5 vuotta oon sinnitellyt 42 kilossa
Linnut painaa 38 kg. Ei tollasia tavoitteita saa olla!
  Vastaa viestiin

18.12.08, 11:21   #11 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
50 kiloakin on vähän. Enemmän saisit painaa kun olet kuitenkin pitempi kuin joku 150 senttinen.
  Vastaa viestiin
26.12.08, 19:29   #12 (linkki)
nunnu6
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mies25

Linnut painaa 38 kg. Ei tollasia tavoitteita saa olla!
riippuu kyl pituudesta!
terveisin 37 kg ja onnellinen

Vastaa viestiin
29.12.08, 15:46   #13 (linkki)

37 kiloa on pikkulasten paino. Ehkä semmosen 10-12-vuotiaan. En oikeestaan tiedä miten pienen lapsen paino toi olis kun ei ole vertailukohdetta.

Aikuinen nainen painaa ainakin 55 kiloa jos on normipituinen eli joku 160 cm.
  Vastaa viestiin
13.01.09, 10:27   #14 (linkki)
hop'
(Vierailija)

ANOREKTIKKO!!!!

Vastaa viestiin
12.02.09, 13:10   #15 (linkki)
lalala
(Vierailija)

huhuhu
  Vastaa viestiin
13.04.09, 18:18   #16 (linkki)
pls
(Vierailija)

Mitä täällä määräillään, että paljon kukakin saisi painaa?

Jokaisella oma ihannepainonsa, jossa näyttää hyvältä ja olo on hyvä. Suut kiinni kateelliset.
  Vastaa viestiin
20.04.09, 13:06   #17 (linkki)
Kiinteä ja urheilullinen normaalipainoinen nainen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pls
Mitä täällä määräillään, että paljon kukakin saisi painaa?

Jokaisella oma ihannepainonsa, jossa näyttää hyvältä ja olo on hyvä. Suut kiinni kateelliset.
Kukaan aikuinen ihminen ei näytä hyvältä jossain 40 kg painossa jos ei ole mikään kääpiö pituudeltaan, se on varma. Tuo on 10-12 vuotiaan lapsen paino. Kuka muuten on kateellinen luurangolta näyttävälle ihmiselle?

Vastaa viestiin
15.05.09, 11:59   #18 (linkki)
173cm 53kg
(Vierailija)

minä

tässä painossa onnellisin, enempää ei lähe,tää hyvä. en tiiä painoindekseistä oonko alipainonen, ehkä ku luut törrää esim rintakehästä, mut muuten ku peilistä kattoo ja mahtuu vaatekoko 34-36 oon tyytyväinen :) Ja 26v äiti-ihminen olen..
  Vastaa viestiin
15.05.09, 15:11   #19 (linkki)
anneli35
(Vierailija)

vähän pelottaa..

..kun itseltäni on lähtenyt 20kg puolen vuoden sisällä.syön kaksi lämmintä ruokaa päivässä+kaikki mahd välipalat ja hyvät päälle.liikuntaa harrastan päivittäin,koska minulla on kaksi lasta ja yksi koira.aikaisemmin aineenvaihduntani on ollut hidasta,mutta nyt saan käydä isommalla hädällä 3x päivässä.onhan minulla ollut ylipainoa,mutta silti huolestuttaa..siksipä haluan verikokeisiin,että onko kaikki hyvin....
  Vastaa viestiin
11.06.09, 18:41   #20 (linkki)
Cristiano Ronaldo
(Vierailija)

HEI URPOT! sitä rasvaa ympäriltä saa turvallisesti syömällä ja liikkumalla.. turha sitä on lopettaa ruokaa jos on painoa? se vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä. nuo vitun anorektikot sun muut voi painuu vittuu koska ketää halua sellasii ees vieree. timmi ja lihaksikas kroppa tulee syömällä (terveellisesti) ja liikkumalla.

3 kuukautta kun syöt terveellisesti ja liikut, niin olet hyvässä kunnossa eikä tule mitää anoreksiaa ku suurimalla osalla junteista ketkä ei ole liikuntaa harrastanut eikä tiiä mistään mitään. faktaa.
  Vastaa viestiin

11.06.09, 18:45   #21 (linkki)
CR7
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hop'
37 kg ja onnellinen? luuta ja nahkaa? onko kivaa olla ruma?
  Vastaa viestiin
02.07.09, 10:14   #22 (linkki)
feemaalee
(Vierailija)

jaaha

mulle tulee ihan huono olla aina kun nään anorektikoiks haluavia tai niin alipainoisia ihmisiä! siskollani oli/on anoreksia/bulimia joten tiedän miten pahaa jälkeä se tekee ihmiselle henkisesti ja fyysisesti. Ylipainoisille on vain terveellistä vähentää ruokaannosten kokoa jos ne ovat liian suuret ja jättää herkut pois. Normaalipainoisen tulisi vain liikkua enemmän ja vähentää ehkä herkkuja. Ennen pitkään elimistö ja fiilis on voimaton ja lihaksetkin surkastuneita.. Ihmiset älkää yrittäkö laihduttaa nopeasti vaan pitkällä tähtäimellä. Jos laihdutus ja ruoka pyörii vain päässä ja maha kurisee jatkuvasti voit todeta olevasi syömishäiriöinen, jonka pitäisi hakeutua lääkärin/ravitsemusterapeutin juttusille !
  Vastaa viestiin
07.07.09, 22:15   #23 (linkki)
yksvaa
(Vierailija)

kertokaaa

oonko lihava jos oon noin 160 cm pitkä ja painan 56 kg? tavoitteenani olisi 50 kg mutta ei tunnu kilot lähtevän ..
  Vastaa viestiin
08.07.09, 10:51   #24 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja yksvaa
oonko lihava jos oon noin 160 cm pitkä ja painan 56 kg? tavoitteenani olisi 50 kg mutta ei tunnu kilot lähtevän ..
http://www.painoindeksi.org/laske.php

Painoindeksin laskeminen
Pituus: 160 cm
Paino: 56 kg
Painoindeksi on: 21,9 - Normaali paino

Olet normaalipainoinen. Liika laihuus ei hyödytä mutta jos syö hyvin ja harrastaa liikuntaa niin voi kiinteytyä ja olla silti normaalipainoinen ja terve.
  Vastaa viestiin
10.07.09, 22:04   #25 (linkki)
mietteliäs
(Vierailija)

Hmm

Olen 1-vuotiaan lapsen äiti, nyt paino 46kg/165cm. Peilikuvaan en ole tyytyväinen, ennen raskautta paino 42kg ja hyvässä kunnossa. Syön terveellisesti (vaikkakin kasvissyöjä) ja liikun säännöllisesti päivittäin.
  Vastaa viestiin
Vastaa viestiin

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku