| |  | | |
09.04.08, 11:37
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Uusi sairaaladieetti
Heissan,
Aloitin sairaaladieetin kaksi päivää sitten, kokeilumielessä mutta erittäin sitoutuneena. Luin Elleistä muiden kokemuksia ja tulokset olivat mallikelpoisia. Eniten viehätti se, että monien itsekuri jatkui ja mukaan tuli terveellisesti syöminen.
Lähtökohtani ovat: olen normaalipainon ylärajoissa, harrastan päivittäin liikuntaa, ruokaa syön terveellisesti paitsi silloin kun on muita huolia ja ahmin makeaa lohdutukseksi. Eli tyypillinen nainen (huom. yleistäen).
Dieetti on toiminut hyvin kohdallani, olen kolmannen päivän kohdalla. Pystyn noudattamaan sitä 11pv, en valitettavasti 13 :(
Alku: 160cm/ 64kg
3.PV: 160cm/ 61.6kg
Haluaisiko joku liittyä seuraan? Tässä ohjeet sairaaladieettiin:
__________________________________________________ ______
Ma.
ap: kuppi kahvia-1 sokeripala
lo: 2 keit. kananmunaa-keit. pinaattia-1 tomaatti
pä: 1 suuri pihvi-salaattia-öljyä-sitruunaa
Ti.
ap:kuppi kahvia-sokeripala
lo: 1 suuri pihvi- salaatti- tuore hedelmä
pä:50g. kinkkua- 1 pikari maustamatonta jogurttia
Ke.
ap:kuppi kahvia-sokeripala-1 paahtoleipäviipale
lo: keit.pinaattia-1 tomaatti-1 tuore hedelmä
pä:2 keit. kananmunaa-50g kinkkua-salaattia-tuore hedelm.
To.
ap:kuppi kahvia-sokeripala-1 paahtoleipäviipale
lo: 1 keit. kananmuna-1 raastettu porkkana-pieni raejuusto
purkki
pä:1 purk. hedelmäsalaattia-1 banaani-1 pikari maustama-
tonta jogurttia
Pe.
ap:1 suuri raastettu porkkana-1 sitruuna
lo: vähärasvaista kalaa300-400g-1 sitruna-pieni leipäpala
pä: 1suuri pihvi- salaattia-parsakaalia
La.
ap: kuppi kahvia-sokeripala-1 paahtoleipäviipale
lo: grillattua kanaa-salaattia-öljyä-sitruunaa
pä: 2 keit. kananmunaa-1 suuri raastettu porkkana
Su.
ap: kuppi teetä
lo: pala grillattua lihaa (esin lampaankyljys)
pä: ei mitään
Aloita alusta(kestää kaksi viikkoa).
Ei suolaa eikä mausteita, ei rasvaa eikä sokeria tai makeutusaineita. Juo vähintään 2 litraa vettä. | |
| | |
22.04.08, 10:56
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | miten meni?
Miten meni sun dieetti? Oot ilmeisesti sen nyt jo lopettanu tai lopettelemassa? Kerro vähän kokemuksesta ja tippuko paino paljon? Ite alotin kuurin eile, tosin vähän erilaisella ohjeella. Eilen päänsärky vähän vaivas ja tänäänkin heti aamusta päätä kivisti, mut olo parani huomattavasti kun sai syödä tuon sämpylän (yleensä kun syön aika paljon aamupalaa).
| |
| | |
22.04.08, 11:21
|
#3 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2008
| Uusi aloittaja
Aloitin kyseisen dieetin eilen. Eli on menossa toinen päivä. Toistaiseksi en ole huomannut mitään epämiellyttävää olossani. Nälkä oli ensimmäisenä päivänä jossain vaiheessa, mutta uskon, että vain siksi, että kokoajan pelkäsi sitä että nälkä tulee.
Ylläolevassa ohjeessa on jotain pieniä eroja siihen minkä itselleni tulostin osoitteesta:
http://keho.net/keskustelu/naytaviesti/Mehilaisen-sairaaladieetti-58771 , mutta noin niinkun pääasiassa kyseessä on sama dieetti.
Lähtökohtani ovat: 167cm / 59kg
Tavoitteeni dieetin suhteen on saavuttaa mukava ja puhdas olotila kroppaan, ei mikään anorektinen pikalaihtuminen.
| |
| | |
22.04.08, 19:01
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Munkin ohje on vielä vähän erilainen, eli http://personal.eunet.fi/pp/triuno/dieettiL.html
Oletko noudattanut dieettiä ihan pilkulleen ohjeitten mukaan vai soveltaen? Itsellä oli tarkoitus noudattaa ihan tarkkaan eka viikko ja sitten juhlia vappua välissä ja jatkaa vielä ehkä kaks viikkoa. Tänään kuitenkin oon jo vähän soveltanut, eli join päivällä kupin kahvia maitotilkalla ja hedelmiä söin sekä lounaan että illallisen yhteydessä, en kuitenkaan hirveen paljoo, että tuskinpa tällä kauheesti vaikutusta on. :) Olo on tänään ollut ihan hyvä, aamuista päänsärkyä lukuunottamatta.
Mites siellä? | |
| | |
23.04.08, 14:24
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Phuh... tänään ei ruokalistalla oo mitään "kunnon" syömistä (lue pihviä tms). Ois voinu kolmannelle päivälle laittaa jotain täyttävämpää, kun eikös sen sanota olevan se vaikein päivä muutenkin. Ei mulla kyllä mitenkään erikoisen nälkä oo tänään vielä ollu (just söin kananmunat ja salaatin ja tomaatit), mutta tekis vaan mieli jotain oikeeta syömistä. Mutta niistä mieliteoistahan tässä kai just pitäis päästä irti...
Illallakin on tiedoss vaan keittokinkkua, se tökki jo eilen vähän (kun ekaa kertaa söin), vaikka en syöny sitä varmaan kun reilun 100g.
Eikö kukaan muu ole kyseisellä kuurilla parhaillaan? Seura ei ois pahitteeks. :)
Tsemppiä muuten kaikille laihistelijoille! ;)
| |
| | |
23.04.08, 17:20
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hei! Olen lukenut mielenkiinnolla teidän dieettiänne. Ja täytyy myöntää, että itsellä olisi mielihalu alkaa samalle kuurille. Mietin vielä ja psyykkaan itseäni sitoutumaan tiukasti. Katsotaan miten käy. Tsemppiä teille, jotka jaksatte.
| |
| | |
23.04.08, 19:20
|
#7 (linkki)
|
| 3. päivä
Mä olen aika vähän soveltanut noita määrättyjä ruokia. Kun tiedän että jos kerran annan itselleni luvan tehdä toisin, niin sitten sitä helposti joka kerta syö jotain ylimäärästä tai herkkua tms. Oon sen tyyppinen muutenkin, että tarvin just tasan tarkkaan tarkat ohjeet mitä syödä, muuten ei kuri pysy. Tärkeintä soveltamisessakin varmaan on se, että syö samankaltaisia ruokia kun mitä olis tarkoitus. Ja söi mitä söi niin se hiilihydraattien välttämäminen, ja maitotuotteiden välttäminen (kovien rasvojen takia) on ehdotonta. Samoin turhien "pikku välipalojen" syöminen pitää jättää kokonaan! Koska nehän ne on normaalistikin mitkä lihottaa. Dieetin tarkoitus on muuttaa aineenvaihdunta, jotta tulos myös pysyisi, ja jos kokoajan nakkailee suuhun pieniä ruokamääriä (ihan vaan vaikka jonkun hedelmänkin) sillon kun ei pitäisi, niin vatsa tottuu siihen, että siellä on "kokoajan" jotain. Sillon dieetin pointti katoaa. Tsemppiä tosi paljon kaikille yrittäjille! Kolmas päivä itsellä menossa, en tiedä onko se VAIKEIN, mutta vaikeaa tämä päivä on ollut ainakin. Kokoajan kova nälkä... :( Noh, mutta huomena on taas helpompaa.
| |
| | |
24.04.08, 22:51
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Neljäs päivä on ohi ja ihan kivasti on menny. Nälkä on kyllä vähentynyt huomattavasti. Enään en mieti koko päivää (ihan Ü) että millon sitä saa seuraavaks syödä jotain, niin kun tein ehkä ekat kaks päivää. :)
Mä oon kyllä kans sellanen että tarviin tarkat ohjeet, mitä saa syödä, muuten alan heti lipsumaan. Nyt oon lipsunu sen verran, että oon juonu kupin kahvia parina päivänä. Ja huomenna aion kyllä syödä aamiaiseks sämpylän, vaikka ohjeissa lukeekin porkkanaa. Tuskinpa tää dieetti siihen kaatuu. Kun en muutenkaan kauheesti usko, että tää mitään aineenvaihduntaa muuttais.
Vähän reilu pari kiloa on nyt lähteny painosta, se on ihan kiva alku ja tsemppaa ainakin jatkamaan. :)
Mukaan siis vaan "raaka porkkana"! :)
| |
| | |
25.04.08, 09:54
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hienolta kuulostaa chica83! Ensi viikolla otan härkää sarvista ja aloitan dieetin. Vielä loppuviikko menee kevennetyllä, on nimittäin sukulaisvierailu tiedossa. Siellä ei voi ruveta niuhottaan, kun mummi loukkaantuu sydänjuuria myöten, jos hänen kaakkujaan ei edes maistele. Joten maanantaina sitten. Tsemppiä teille viikonlopuksi!
| |
| | |
25.04.08, 11:38
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Eli minä aloitan huomenna tämän vichy/sairaaladietin, vai kannattaako aloittaa maanantaina? :D tänäänkin voisin aloittaa vielä, en nimittäin ole syönyt vielä mitään. juonut vettä ja appelsiinimehua :P mitä sanotte koska kannattaa aloittaa?
| |
| | |
25.04.08, 11:39
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
niin ja mä pidän kans vapun alkoholipitoisena, toivottavasti en kuiteskaan ruokaisena. :P
| |
| | |
25.04.08, 11:42
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
kauhee ku kirjotan nyt koko ajan. tosiaan mulla ei ole vaakaa kotona mut veikkaan painokseni 68-70 pituutta on vaan semmoset n. 158 ja ihanne paino henkilökohtaisesti mulla on 53kg eli haluisin saada 15kg pois.
Mitä urheiluun tulee tän dietin aikana, niin mulla on koira jonka kanssa ulkoilen viikonloppuisin 3-5krt päivässä, arkisin n.3 krt päivässä :)
| |
| | |
25.04.08, 12:35
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | :)
Aloita ihmeessä tänään vaan, jos vielä on mahdollista. :) Turha sitä on siirtää.
Mä ajattelin kyllä vappuna syödäkin jotain muuta, muuten voi alkoholi kihahtaa päähän vähän liian helpolla ja kun vappupäivänä on pakko päästä tietty myös piknikille. Eli pidän varmaan sellasen kahen päivän tauon ja perjantaina palaan ruotuun.
Mulla oli alkupaino 75,6 ja tänä aamuna 72,3kg :) ,pituutta löytyy 169cm. Toivoisin hirveesti et pääsisin tällä kuurilla alle ton seittemänkympin, se ois ihan loistavaa ja siitä vois sitten pikkuhiljaa yrittää viel pudotella sellaset reilut 5 kiloo. Tosin oisin tosi tyytyväinen jos paino pysyis vaikka siinä 70 kilossakin.
Ja kiva ammy kun kirjottelet paljon, oonkin kaivannu vähän lisää seuraa tähän projektiin. Niin ja hienoo et raaka porkkanakin päätti lähtee mukaan! :)
| |
| | |
25.04.08, 13:14
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
kyllä mä huomenna alotan vasta, en töissä keksiny mistä saisin keitettyä kananmunia nimittäin :D
käykö muuten mikä tahansa kivennäisvesi, vai pitääkö sen olla vichyä nimenomaan?
| |
| | |
25.04.08, 13:50
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
en varmaan viikonloppuna ehdi tulla kirjoittelemaan tänne, mutta viimestää sit maanantaina tuun kertoo kuinka oon lipsunu eiku pärjänny :D hihi :)
| |
| | |
25.04.08, 14:24
|
#16 (linkki)
|
| 5.pvä
Harmittaa vähän kun tänään joutuu vähän lipsumaan. Konserttiin ollaan menossa Helsinkiin ja "joutuu" sitten meneen siinä samalla vähän hienompaan ravintolaan syömään. Tosin tälle illallen on määrätty onneks pihvi ja salaattia, ja sen aion siellä ravintolassa tilatakin. Ei mtn perunoita ym. Mutta pihvi tosin tulee olemaan valmistettu ilman mitään mausteita niinkuin pitäisi :)
Oon viidennen päivän alussa ja on poistunut 2,4kg. Aika "vähän", mutta ottaen huomioon sen, että painoindeksini oli 20, (eli ei ylipainoa virallisesti) kun aloitin dieetin, että nyt on poistuneet ne nesteet, ja nyt vauhti alkaa hidastumaan. Ainakin saman määrän vielä haluaisin silti pois dieetin aikana, ja jos vain pysyn ruodussa niin uskon sen onnistuvan, sillä päiviähän on jäljellä vielä 9.
Vapusta puheen ollen, en tullut ollenkaan ajatelleeksi koko asiaa kun alotin dieetin :) Mutta aion pysyä päätöksessäni ja olla sitten juomatta alkoholia tai syömättä mitään herkku ruokia. Dieetin 14. eli viimeinen päivä on oma syntymäpäivä ja silloin ajattelin kyllä hieman antaa luvan lipsua :) En tosin silloinkaan alkoholin suhteen, vaan vain sallia itselleni hieman extra herkkuja ;)
Ihanaa, että kirjottelette muutkin tänne. Oon kans kaivannu vähän kanssa kokijoita :D
Tsemppiä kaikille! :)
| |
| | |
25.04.08, 14:26
|
#17 (linkki)
|
| ylempään viestiini viitaten
jäi ahdistamaan kirjoutus virhe.
Korjaus:
"Mutta pihvi tuskin tulee olemaan valmistettu ilman mitään mausteita niinkuin pitäisi :)
| |
| | |
25.04.08, 16:05
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Aargh! En muistanut koko vappua. Kääk! Aloitan sitten varmaan vasta seuraavana maanantaina, kun vappuna olen pitkästä aikaa vapaalla ja silloin on ihan must ottaa sidukkaa ja käydä brunssilla. Tai sitten aloitan jo lauantaina ensi viikolla. Täytyy vielä tsekata aikataulua. Hitto, kun tuo juhliminen on niin "pakollista"...heh!
| |
| | |
25.04.08, 17:11
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Juu, vappu kyllä tosiaan sotkee vähän kuvioita, mut eiköhän siitäkin selvitä kunhan ei ihan hirveesti retkahtais mässäilemään sillon.
Mitä ootte muuten mieltä tän kuurin jatkamisesta pitempään kun toi 14 päivää? Mun ohjeessa ainakin lukee, että maksimissaan 2x2viikkoa (MUTTA) jos on 20% ylipainoa. Mä kun tosiaan ajattelin vapun jälkeen alottaa kuurin varmaankin alusta, tai sitten jatkan siitä vaan viikon verran... en tiedä, täytyy miettii asiaa sitten uudelleen kun se on ajankohtasta.
Tänään mulla viivästy lounas tosi myöhäseksi ja oli kauhee nälkä jo siinä vaiheessa ja jotenkin tuntu ettei se nälkä mennyt sit ees ohi vaikka söinkin. Nyt yritän litkiä vichyä tässä että en huomais nälkää ja kohta vois lähtee kävelylle, se parantaa aina oloa.
Tsemppiä kaikille viikonloppuun!
Niin ja ammy, käy käsittääkseni muutkin kivennäisvedet. Jostain luin, että niitten pitäis olla suolattomia (?). Ite oon juonu novellen eri makuja ja sit ihan vaan tavallista vettä lisäksi.
| |
| | |
26.04.08, 17:48
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ihanaa kun aurinko paistaa, mut kamalaa kun tekis mieli lähtee jätskille tai terassille siiderille. Kävin kyllä äsken terassilla, kun en voinut vastustaa kiusausta, mutta join sentään vaan kahvin. :)
Tän illan ruuat ei taas kyllä houkuttele yhtään, kananmunia ja porkkanaa, oikein lauantai illan ruokaa tosiaan. Noh, huomenna onneks mun ohjeessa lukee "mitä vaan" päivälliseks, en oo kyllä keksinyt vielä mitä söisin, ehkä vaan voileivän päällysteillä. :)Kumma kun ei oo mitään sellast kauheeta mielitekoo tullu, et ois huomenna pakko saada. Nyt kyllä tuli mieleen, et jos huomenna on tällänen ilma, niin meen kyllä illalla jätskille. :D Vaikka oliskin ehkä fiksumpaa vaan pysytellä kevyissä ruuissa, vaikka saakin syödä mitä vaan. :) Noh, sen näkee sitten huomenna.
Muuten tuli mieleen, kun [z] puhu tosta pihvistä, että oon kyllä lintsannu siinäkin sen verran, että oon syöny marinoituja pihvejä ja tänään broilerikin oli valmiiks maustettu. Niin ja eilen söin salaatin tilalla kaalia, kun satuin lukemaan tuolta vanhoista keskusteluista, että joku muukin oli tehnyt niin ja kaipasin vähän vaihtelua.
Tsemppiä edelleenkin kaikkien viikonloppuun!
| |
| | |
28.04.08, 08:38
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
mä alotin siis tänään aamulla nyt :D en voinut aloittaa lauantaina kun oli niin kiireinen viikonlopun ohjelma ettei siitä olisi tullut mitään! :D
mä taidan viettää kyl ihan vapun niinku mieli tekee.. ei voi mitn :D kyllä alkoholia tulee varmasti nautittua muttei liiaksi, mut en haluais ruuasta poiketa.
kattoo sitten :)
oli jännää aamulla keittää kananmunia ku en yleensä koskaan syö mitn aamulla ja nyt sit keittelin "ruokaa" :D hassu olo oli.
mä aion nyt sit ihan peilikuvan ja oman olon mukaan kertoa laihtumisestani jos nyt sit laihdun. vihjasin avolle et tarttettas vaaka mut en tie jos se muistaa ostaa töistä sitä :D
| |
| | |
28.04.08, 09:27
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
kauhee ku tietää ettei saa syödä ylimäärästä ni kyl sit tekee mieli syödä vaik mitä :D
en tosin oo langennu viel ^.^
millasia pihvejä ootte ostanu, valmispakkauksessa pihvejä vaiko sitten lihatiskiltä?
| |
| | |
28.04.08, 10:56
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
No niin tsemppiä sitten vaan ammy! :)
Mä oon ostin pihvit sellasessa valmispakkauksessa ja vielä marinadissa. En tiedä onko se sitten iso paha, että ne on siinä marinadissa, mutta kun mun ohjeessa ei mitään aiheesta mainita, niin saa mennä näin. :D
Minkä ohjeen mukaan meinaat muuten ammy mennä? Pinaatilla vai ilman?
Mulla oli eilen se vapaavalintainen päivällinen. Ei onneks ollut aurinkoinen ilma, niin ei tarvinnut syödä sitä jätskiäkään. :) Söin sitten sämpylän PÄÄLLYSTEILLÄ ja noin puoli purkkia rahkaa ja kuningatarpilttiä, ja ainiin sitten vielä yhden etikkapunajuuren. :) Eli en mä ihan kauheesti kuitenkaan mässäilemään alkanut ja sain jätettyä karkit ym. kaupan hyllylle.
Mun paino on nyt vähän jumittanut pari päivää, tai siis laskenut vaan joka toinen päivä ja silloinkin tosi vähän. No se oli kai odotettavissa, alussa vauhti olikin sen verran kova.
Mä jatkan varmaan "vapun juhlimista" viikonloppuun asti, kun menen sillon käymään vanhempieni luona, enkä viitsi sinne raahata näitä eväitä mukaan ja siellä kuitenkin tulee syötyä kaikkea muutakin. Eli jatkan tätä kuuria nyt vielä tän päivän ja huomisen ja sitten pidän 4-5 päivän tauon (ja kokeilen kevyesti syömistä ilman tarkkaa ruokalistaa...apua) ja sitten jatkan taas sunnuntaina tai maanantaina kuuria vielä viikon verran. Sellasia suunnitelmia täällä.
Ainiin pakko vielä mainita, että olen tämän kuurin aikana (ekan päivän jälkeen) saanut itseni raahattua joka päivä jonkilaiselle lenkille tai muuhun liikuntaan. Eli kaipa tämä painon laskeminen tsemppaa siihenkin. Ennen kun sain käytyä lenkillä ehkä kerran viikossa. :)
Mites [z]:lla meni viikonloppu?
| |
| | |
28.04.08, 11:20
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
ei tässä ohjeessa pinaattia oo, enkä kyllä söisikää :D en tykkää. oon tosi nirso muutenki.perjantaina kun pitäs syödä kalaa, ni mä syön kyllä kanaa mielummin, en kalasta välitä en sitten yhtään! :D
ärsyttää ku juo koko ajan ni joutuu siellä vessassaki ravaamaan koko ajan :D
Paljonko ihmiset on yleisesti saaneet laihdutettua tän 2 viikon dieetin avulla?
| |
| | |
28.04.08, 11:21
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
niin ja chica83, enmäkää aio ruveta nirsoilee onko liha marinaadissa vai ei...jos löytyy ilman ni otetaa muuten marinaadilla :D
| |
| | | | |