| |  | |
19.04.09, 06:59
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Nälkäkurjet 8
Huomenta! Ja uusia lukuja taas odotellaan, tosin vanhatkin käy.
quinea 78,9/65/77,7
Tytti 74,2/62/72,0
pupuliina 79/66/76,5
ovaali 79,4/64/74,5
Niinanna 72/ 62 / 68,3
Minulla on ollut aivan mahdoton kiirus, enkä ole ehtinyt tänne edes kurkistelemaan...heh...nälkäkurjet...kurkistelee. No joo, paino menee alaspäin kuin väkisin. On oikeasti ollut niin hektistä, että syöminen on jäänyt asioista viimeiseksi. Sehän ei tietysti haittaa ollenkaan.
Pupuliinalle tsemppiä ja jaksamista. Lapsen sairaus on aina raskasta. Kaverin tytär sairastui myös epilepiaan. Ensimmäinen kohtaus tuli, kun opetteli ajamaan pyörällä. Nyt jo lääkitys pitää kohtaukset pois, mutta kun tyttö meni kouluun, niin piirtoheitin aiheutti eka päivänä kohtauksen. Onneksi epilepsia ei ole enää niin vaikeasti hoidettava sairaus. Joskus lääkityksen titraaminen vie vaan enemmän aikaa. Ennenhän epileptikko ei saanut mennä edes naimisiin, lapsien hankkimisesta puhumattakaan. Onneksi nyt tiedetään enemmän kuin luullaan.
Vielä olisi hiukka reilu kymppikilo tavoitteeseen. Kesä lähestyy kalenterin mukaan kovaa vauhtia. Ulos kun kasoo, niin eipä uskoisi vapun olevan ihan ovella. On hanget, korkeat nietokset... eikä edes yritä sulaa, kun koko ajan on pakkasta.
Tsemppiä kaikkien viikkoon ja hoikistumista.
| |
| | |
20.04.09, 08:46
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
quinea 78,9/65/77,7
Tytti 74,2/62/71,4
pupuliina 79/66/76,5
ovaali 79,4/64/74,5
Niinanna 72/ 62 / 68,3
No jopas on ollu emännillä kiiruksia, meinasin jo luovuttaa, ja etsiä jonkun pitsinnypläyskeskustelun, missä tapahtuis...:)
Paasto oli tota painoa tiputtanu, mutta vahva epäilys on ilmassa, että se tuli jo takasin... Koko viikonloppu meni oikeastaan sisällä käkkiessä, aurinko kyllä paisto, mutta tuuli aivan hirveesti, ei houkuttanu. Eilen leivoin satsin pullaa ja korvapuustei, ja yleisessä hässäkässä unohdin taikinasta kokonaan sokerin! Eihän niitä syöny pirukaan, Ukko tuumas laittavansa medarii väliin, ja syövänsä sämpylöinä...Roskiin ne sitte meni. Alitajuntako mua yrittää hoikistaa?
Viime yö meni taas unen puolesta harakoille, nuorimmainen on päättäny nukkua meijän välissä. Huhhuh. Kuuma ja ahdas, eikä eukko oo hetkeekään paikallaan. Aamulla seittämältä luovutin, ja siivosin kiukussani. Jotakin sentään.
| |
| | |
20.04.09, 12:16
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
quinea 78,9/65/77,2
Tytti 74,2/62/71,4
pupuliina 79/66/76,5
ovaali 79,4/64/74,5
Niinanna 72/ 62 / 68,3
Huhuu, täälähän teillä painot putoo vauhdilla. Mä alan vähitellen hermostua ku mitään ei tapahdu. Mä oon tunnollisesti nyt noudattanut ruokavalioo ja liikun meinaan sitten vähä paljon. Joka päivä on joku liikunta suoritus, yleensä 2-3 tuntia, joinain päivinä vaan tunti. Joten mun on kai tarkoitus olla läski. Kele.
Tein muuten sitten Tytti sitä lammasta viikonloppuna, ja parasta lammasta se oli mitä oon ikinä syöny, mutta en mä toiste sitä tee. Loput fileet saa koirat nautiskella.Löysin ohjeen netistä ja lampaat tuli punaviinikastikkeeseen ilman valkosipulia ja minttua. | |
| | |
20.04.09, 18:27
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Eli pitääkö quinea nyt ymmärtää, että lampaaksi ihan hyvää, vai...? Mä tein tänään niinki yksinkertasta, ku uunilohta, mutta siitä tuli niin pimeen hyvää että...Onneksi Ukko ei tykkää niin hirveesti kalasta, jää mulle enemmän:)
Rymsteerasin kämppää, siirsi pinnasängyn meijän sängyn viereen lastenhuoneesta, jokohan sais joskus nukkuu?Alkaa perhesopu sinkuu, ku ollaan väsynei, ei pal poikkipuolista arvioo siedä...
| |
| | |
20.04.09, 21:17
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
juu lampaaksi ihan ok, mut edelleen en ole lampaanlihan ystävä, kyllä se villasukka sieltä jotenkin läpi tuli. jostain luin, että karitsa ois parempaa, mutta jätän kokeilematta. Ohjeen punaviinikastike ei myöskään ollut kovinkaan kaksista, teen itse parempaa, mutta kun en ehtinyt keitellä sitä siihen hätään.
Toivottavasti teillä alkaa yöt sujua. toi meinaan kyllä rassaa ja estää myös laihtumista. siihen laihtumiseen täytyy kuulemma nukkua hyvin. Mä vaan ihmettelen miksen mä laihdu, kun pitäis kaikki palikat olla kohdillaan. Saavutetuista linjoista ei ilmeisesti ole syytä luopua. Alkaa vaan tökkiä pahemman kerran tää homma.
| |
| | |
22.04.09, 05:22
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kevät kolkutteleep:), mielestäni olin missannut yhden punnituksen, kun tässä tätä poitsun epilepsiaa on räknätty suuntaan ja toiseen, lääkitystä nostettu, kohtaukset jatkuu edelleen ja taas tänään ja huomenna sairaalapäivät- jotka ei oo niitä kaikista keppeimpiä, vaikka onkin osaava ja mukava henkilökunta, mutta siltikään. Niistäkin päivistä voisi kirjoittaa vaikka taas oman epikriisin kun tuntuu ettei tällä hetkellä elämässä muuta olekaan. Unirytmi edelleen sekaisin kun mikäkin, mutta sillekään en ole saanut mitään aikaiseksi yrityksistä huolimatta. Kaipa tässä ressi painaa senverran et unikin menee sekaisin..no, aika aikaa kutakin ja tämä tästä taas helppaa jossain kohdin:).
Ihanaa, mä tässä haaveilen grillistä, pakon sanelemasti sähkö sellaisesta, kun ei partsille muuta voi laittaa:(, et sais grillata..ja muutenkin olisi aika laittaa partsi kesäkuntoon, onneks sentään on iso sellanen.Pestä ja laittaa pikkuhiljaa multia valmiiks kesäkukille ja kotiin sisälle jälleen olis jo tarvinnut laittaa tomaattia kasvamaan, viime vuotinen sato oli mukava, kun sai omia tomaatteja napsia aina sillon tällöin, vaikkei niitä nyt mitenkään paljoa tullut, mut eipä tullut hintaakaan. sisustusbuumi on kans menossa, verhoja ja vastaavaaa tars uusia ja samperin akkunat pestä..ei oo oikein lempparihommaa, mut ei o näkynyt muitakaan vapaaehtoisia eikä ees pakottamalla!!Läskit on pysyny tässä tiimellyksessä, varmaan siihen vaikuttaa tämä rytmin puuttuminen ja liikunnan vähyys:(, miten ihmeessä tämä kevät voi väsyttääkin näin kamalasti ja just päivisin kun olis kaikenlaista tekemistä eikä aikaa saati haluju nukkumiseen??Yhtenä päivänä valvoin vain väkisin ja ajattelin et laitan vaikka tulitikut silmiin et en nuku ja valvoinkin, mut ei perhana-taas kukuin yöstä johonkin aikaan:(.Jotain jee hauskaa, kun en oikeastaan katso telkkaria niin eilen jäinkin katsomaan sinkkuelämää ja sitten yks kaveri kertoi et se on uusinta ja sarjat alkaa uusiks nyt,ajattelin et siitä sitten onkin hyvä aloittaa kun on missannu ekan kierroksen.
isomman poitsun jalkkis alkoi taas, varma kesän merkki...joten ei muuta kuin linnunlaulua kuuntelemaan ja tsemppiä kaikille ja kai se salaattikin ruokaa on(?!?), joten sitäkin voisi istuttaa ja tilliä ja sellaista pientä kasvamaan sisälle.
Mukavaa viikkoa ja tosiaan sairaalajaksolla jälleen ke ja to, perjantaina onkin sitten neuvola pienemmällä ja torstaina fysioterapeutti tulee kotiin...et ohjelman takaa pojan kaikenlaiset terapiat ja vastaavat..vaikka hyvä et sellasia on:)
Pupuliina the Pupilli :D
| |
| | |
22.04.09, 05:41
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Piti viel mainita et liki pääsin lopettamaan kamalan tupakanpolton, mut parin päivän jälkeen taas tapa palasi takaisin..moinen ei ole kuitenkaan onneks mulle ollut ongelma, lopettaa siis, kun väliin tulee tupakoitua ja sitten taas pääsee siitä eroon. Kaipa sekin on asiayhteydessä edellisiin asioihin, eli ei vielä kuitenkaan täysin tullut lopetetttua.
No, kesän tullen jää varmasti sekin huono tapa pois!!
("kesään luottaen ja kuumaan sellaiseen, tai mielummin sellaisen sopivan lämpimään ja tuulettomaan"), jotta maistuis vain kevyt kesäruoka ja tupakanpolttokin loppuisi kuin vahingossa, vahingossa vaik mieluusti molemmat, siis tämä mässääminen ja tupakanpoltto.. | |
| | |
22.04.09, 12:26
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
No kuuleehan vielä Pupuliinastaki! Tsemppiä sinne... Mulla kans haaveissa pienenpieni kasvihuone, sais muutaman tomaatin, paprikan ja yrttejä... Ruohosipuli viimekesältä näkyy olevan hengissä, mutta persilja on heittäny veivinsä. Tosin yllätin kissani jyrsimästä sitä sipulia tossa terassilla, mahtaako keretä satoa tuottamaan? Mulla oli sellanen pikkukasvihuone aikanaan, tuli aivan mielettömästi muutamasta taimesta satoa, tosin kesäki oli kyllä upea. puutarhurin sormet syyhyää, ja oottaa lämpenemistä.
Käytiin likan kanssa kerhoilemassa, nyt ois hetki aikaa ittelle, ku se nukkuu...Eli imurointia ja tiskausta! Sitte jos ennättäis vielä kankaitten kimppuun...:)
| |
| | |
24.04.09, 11:06
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kaunista päivää Varsinais-Suomesta! Ihana hikilenkki takana, ei kylläkään pelastanu punnitustulosta:(. Saan polkupyörän ehkä jo tänään, sitte taas uusi spurtti! Rantakuntoon ei kyllä millään ehdi täksi kesäksi, mutta hyvällä alulla kuitenkin. ja sitäpaitsi. rantakunnossa ne on hylkeetkin...
Laitan masentavan tulokseni taas uuteen listaan, ku semmonen ilmaantuu! Nyt ulos tonkimaan pihaa!!!
| |
| | | | |