| |  | | |
03.01.12, 14:49
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Mummoklubi
Olihan komea alku tälle vuodelle. Kaksi kiloa lisää juhlapyhien aikana ja nyt paino tasan 70 kg. Sitä on liikaa, ajattelenpa miten päin tahansa. Liikuntakin jäi kun oli antibioottikuuri, joka loppui eilen. Ruoka ja herkut maistuivat silti. Tänään tein kunnon kävelylenkin ja maisema oli vielä valkoinen, vaikka lumi jo taas märkää.
Jos ei lie Mummoklubi vilkkaimmillaan, niin ehkä jollakin toisella voisi olla jotakin kertomista näin vuoden alussa, ehkä parempaakin!
Eiköhän taas jatketa uudella innolla vanhat ja uudet. Vaikkei nyt joka perjantai niin aina kun siltä tuntuu vai?
Oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille!
| |
| | |
08.01.12, 10:06
|
#2 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
Hyvää vuoden jatkoa täältäkin kaikille.
Minullakin tuo paino pyörii tuossa 70 kilon paikkeilla, onneksi joululla ei ollut oikeastaan mitään vaikutusta painooni.
Tännekkin saatiin viimein lunta. Lumityöt on hyvää hyötyliikuntaa.
Nyt on kaunis aamu, aurinko paistaa ja pakkasta 13 astetta. Täytyy lähteä kävelylle iltapäivällä kun tuo pakkanenkin vähän laskee.
Tosin tuo jalka vaivaa edelleenkin, olen käynyt kahdella eri lääkärillä eikä niistä ollut mitään apua. No ehkäpä se parantuu itsestään joskus.
Kirjoitelkaapa toisetkin kuulumisianne.
| |
| | |
31.01.12, 16:27
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Muisti mennyt
Hei!
En muista mikä numero tuon kiikan jälkeen oli,mutta sama kirjoittaja kuin ennenkin.
Paino ei paljon ole mennyt ainakaan alaspäin.Nyt taas yritän tosissani alentaa edes muutaman kilon.Ei kannata laittaa mitään lukua,kuinka paljon,kun ne ei kuitenkaan pidä.
Jalat minullakin kipeinä ja niitä hoidatan.Vesijumpassa käyn ja kuntopyörällä poljen.
Pakkasta -21 aamulla ja oikein kaunis päivä oli,nyt alkaa hämärtymään.
On päivä jo huomattavasti illasta pidennyt.
Kirjoitan taas ensiviikolla,mikä tilanne.
Virkeytä kaikille!
| |
| | |
01.02.12, 19:04
|
#4 (linkki)
|
| Hei vaan!
Kiva kuulla sinustakin Kiikka välillä. Tämä meidän mummoklubi kärsii vähäisistä jäsenistä, mutta jospa tämä tästä kevään myötä piristyisi.
Kylmää on täälläkin, mutta niin ihanan aurinkoisia päiviä.
Minulla paino pyörii tuossa 70kg paikkeilla, mutta sitkeästi jaksan yrittää.
Kirjoitellaan taas.
Hyvää loppuviikkoa,
| |
| | |
02.02.12, 12:52
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Pakkastervehdys!
Kaunista on, mutta vähän vaikea liikkua, kun ottaa henkeen. Silti ulos vaikka lyhyemmäksikin ajaksi, talvi kuuluu Suomeen niin kuin onneksi neljä vuodenaikaakin.
Paino on vähän korjaantunut eli tarkalleen 68,7 tänä aamuna. Kylvin eilen steviansiemeniä. Saas nähdä, jos vaikka itäisivät ja voisin tehdä itse makeutusuutetta. Siinä ei olisi lisäaineita ja voisin vaikka pakastaa. Olen jo suunnitellut miten. Jotakin uutta pitää aina olla tekevinään. :)
Pirtsakkaa viikonloppua ja tulkaahan mukaan toisetkin, uusia ns. mummoja kaivataan. Ei siis tavitse olla mummokaan, jos mukaan uskaltaa.
| |
| | |
08.02.12, 12:57
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Moikka!
Paino pudonnut 2,5 kiloa tänä vuonna.
Lopetin viikko sitten ,leivän,perunan,pullan,kaikenlaisten herkkujen syönnin ja yritän olla vähä
hiilihydraalisella ruualla.
Vaikeinta on ,kun ei kahvin kanssa voi ottaa mitään.
Juustopalan otan joskus,kun tympii pelkkä kahvi.En sitä tosin juo kuin aamulla ja illansuussa.
Marjoja ,vihanneksia,hedelmiä syön ja kaikenlaista muuta mitä keksin päivittäin.
Onneksi on itseltä kesäkurpitsaa ja porkkanaa,marjoja ja lihaa.
Onko tämä nyt sitä karppausta vai mitä.Ainakin sinnepäin.
Katsotaan,nyt kauanko tämä kuuri kestää.
| |
| | |
08.02.12, 16:25
|
#7 (linkki)
|
| Hei vaan!
Sinullahan on mennyt loistavasti .
Minä olen noudattanut tuota lautasmallia.
Minulla paino junnaa paikoillaan, tuossa 70kg:ssa pysyy jatkuvasti. (No onneksi ei nouse.)
Kiinnostaisi tietää minkälainen ateriarytmi sinulla on? Syötkö säännöllisesti samaan aikaan ja syötkö myös välipaloja?
Kirjoitellan taas, hyvää viikon jatkoa.
| |
| | |
21.02.12, 15:17
|
#8 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 11/2006
| Tervehdys Ystävät :) Anteeksi, kun en ole muistanut teille laittaa mitään viestiä. En minä teitä ole unohtanut, olen vaan unohtanut tämän kirjoittamisen :) Aika rientää niin, etten millään ehdi perässä pysyä. Maaliskuun alusta jään virallisesti eläkkeelle, vaikka laiskana kotonahan minä olen ollut viimeiset 25 vuotta. Joten ei tässä mikään muutu, sama häslinki ympärillä jatkuu. Aloin tietty taas joulun jälkeen laihduttamaan. Tosissani sain edes jotain aikaan nyt vasta tällä viikolla. Kiloja tuli ja meni. Enemmän tuli kun meni , joten nyt aloin ihan tosissani taas katsomaan tarkkaan, mitä suuhuni laitan. Vaaka näytti aamulla 72,8, tuossakin jo oli vähän alaspäin tuloa joulusta. Saas kattoo ny, saanko mitään aikaan, yritystä on kuitenkin. ”Hyvät ystävät ovat kuin lyhtyjä tiellä - ne eivät lyhennä matkaa, mutta tekevät sen valoisammaksi kulkea.” | |
| | |
22.03.12, 21:10
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Kevätpäiväntasauksen jälkeen, hei taas!
Maaliskuuta mennään ja paino tänään tasan 67 kiloa.
Kukantaimet käyvät jo lasitetulla parvekkeella karaistumassa päivisin. Linnut laulavat ja loska lentää. Siitä se kevät etenee! Toivottavasti mummoklubilaisetkin heräävät kevääseen!
| |
| | |
23.03.12, 14:13
|
#10 (linkki)
|
|
Hei vaan kaikille!
Kyllä onkin kiva kun mennään kesää kohti. Aurinkoiset päivät piristävät kovasti mieltä. Olen jo kovasti suunnitellut kasvihuoneeseen tulevia yrttejä ym.
Minulla tuo paino pyörii siinä 70 kg. paikkeilla edelleen ja siihen on tyytyminen.
| |
| | |
04.06.12, 19:38
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hei,
Painoni on hyvässä hallinnassa, 66,7 kiloa tänä aamuna. Niin taitaa olla kaikilla toisillakin, kun kukaan enää kirjoittele ja onhan se hienoa niinkin. Olisi silti mukava kuulla, missä mitoissa kauemminkin poissa pysytelleet klubilaiset ovat ja onko homma ihan oikeasti niin hallinnassa, ettei Mummoklubia enää tarvita.
Itse olen jo muuttanut maalle, mutta poikkeilen joskus kaupungissa. Hedelmäpuut ovat kukinnan loppupuolella ja nähtäväksi jää, mitä kovat tuulet ja aika kylmät yöt saivat aikaan vai saivatko kuitenkaan.
Hyvää alkukesää kaikille, jotka sattuvat täällä piipahtamaan!
| |
| | |
05.06.12, 15:06
|
#12 (linkki)
|
|
Tulimme kotiin yölennolla Bulgariasta. Aamupäivä menikin nukkuessa. Kiersimme 9 päivää luostareita ja viinitiloja, oli hyvät säät.
Täällä sitten olikin kylmäntuntuista.
Syöty on kyllä niin, että en uskalla katsoa edes vaakaan päinkään.
No ehkä ensiviikolla voin katsoa vaakasta lukemat.
Hyvää kesää vaan kaikille.
| |
| | |
06.06.12, 14:57
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Nythän mä hyppään tähän ketjuun mukaan.
Painoa on himpun vaille 90 ja kiloja pitäis karistaa sellaiset parikymmentä ainakin.
Lastenlasten kanssa on hankalaa kun en pääse oikein lattialta ylös jos sinne joudun menemään. Onneksi alkavat olla jo siinä iässä että ymmärrystä löytyy jo jonkin verran.
Toivottavasti mulla muisti pelais sen verran että ainakin kerran viikossa tulisin painosta raportoimaan, voishan se vähän auttaa vähentämään sitä suusta sisäänlaitettavaa määrää.
Oikein kivaa alkanutta kesää kaikille Mummoklubilaisille!
| |
| | |
14.06.12, 13:37
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Peruminen
Voi hyvänen aika, paino alkoi vaan nousemaan kun aloin rajoittamaan ruokamääriä.
Joten lopetan hyvän sään aikana ja syön kuten ennenkin.
| |
| | |
19.06.12, 10:11
|
#15 (linkki)
|
| Aamupäivää kaikille
Minulla paino aamulla 73 kg !!!!
Täytyy tosiaan tehdä jotain asialle. Aloitan ensiviikolla oikein tosissaan.
Nyt on juhlia tulossa monena päivänä.
22.6. juhannusaatto
23.6. miniän synttärit
24.6. omat synttärit
Mutta kun arki koittaa niin syöminen kuriin ja lisää liikuntaa. (Tosin tuo jalka vaivaa ainavaan.)
HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE JA AURINKOISIA KESÄPÄIVIÄ!
| |
| | |
28.06.12, 14:08
|
#16 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 11/2006
| Aurinkoisia kesäpäiviä toivon meille kaikille :) Täällä laihduttaminen jatkuu, viimeksi kun kirjoittelin, oli painoni näköjään 72,8, tänä aamuna 69,8 – hyvä näin, jotain pientä kehitystä sentään ollut oikeaan suuntaan. Onhan tuossa vielä urakkaa, että pääsisi niihin mittoihin, että kannattais edes yrittää jotain uutta vaatetta kauppojen tarjonnasta. Minulla on pituutta vaan vaivaiset 156 senttiä, niin pitkä matka on vielä uuden koltun hankkimisajankohtaan. Mutta yritystä on, saada painoa pois. Onneksi edessä on klapitalkoita mökillä niin paljon, kun vaan tohtii noilla vähän vaivaisilla jaloilla touhuilla. Tosin semmoinen pehmeä, monttuinen metsämaa on hyvää liikuntamaastoa :) Jäin maaliskuun alusta 64-vuotiaana eläkkeelle ja totta se näyttää olevan, että näin eläkkeellä se vasta kiire onkin – mihin? Siinäpä hyvä kysymys – mökille kai :) ”Mökkiloma / Sieluruipelo tiällä leppee olo on huoleton, ihan keppee. Suanna on kuunnella sirkkoin soettoo. Välillä varpaella järven vettä koettoo. Aarinkoo ottoo, saunoo ja uija ihan itekseen aatoksijjaa puija. Toesillekkii toevotan hyvvee lommoo, lupsakkoo mieltä, olloo sommoo!” - Aune Parviainen, Rantasalmi | |
| | |
02.08.12, 18:38
|
#17 (linkki)
Mihin tämä ketju on jämähtänyt?
| |
| | |
03.08.12, 18:36
|
#18 (linkki)
|
|
Porukka lienee jo kyllästynyt tai ovat kesämökeillään tai ties missä. Kovinhan täällä on hiljaista ollut.
Jospa saisimme mukaan jonkun uudenkin "mummon" niin voisi tämä kirjoittelukin piristyä.
Minulla paino 72kg. Olen kyllä yrittänyt liikkua päivittäin ja pitää ruokailun lautasmallin mukaisena.
Onkohan muita koneen lähettyvillä?
| |
| | |
03.08.12, 20:18
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jep,
Satuin juuri tulemaan käymään "kaupungissa" ja koneella. Maalle ei tietsikkaa viedä, tekemistä on muutenkin ihan liikaa.
Paino oli aamulla 67,2 kiloa, joten aika hyvin on pysynyt, ei tosin ihan tuosta noin vain. Nyt alkaakin marjojen ja kohta hedelmienkin pakastuskausi, jolloin liikkuminen jotenkin tyssää joka vuosi. Steviaa taitaa tulla yli oman tarpeen ja saan jopa siemeniä, kun yksi kasvi innostui kukkimaan ja tekemään niitä. Vielä kun tietäisi, pitääkö ne kylmäkäsitellä ensi kesää varten. En ole netistä vielä löytänyt tietoa.
Olisi tosiaan mukavaa, jos tulisi uutta verta mukaan, kun me muutamat "vanhat" mennään vähän kuin samaa latua vuodesta toiseen. Kuitenkin ollaan mukana!
Mukavia täysikuuiltoja!
| |
| | |
01.02.13, 09:42
|
#20 (linkki)
Uusi vuosi jo pitkällä, uudet kujeet, uudet mummot tai mummoikäiset!
Olisiko aika koko Mummoklubin uudistua? Siis uudet mummot kehiin kertomaan paino-ongelmistaan tai ongelmattomuudestaan portteja vanhoiltakaan sulkematta.
Itse olen sitä vanhaa kaartia ja tasapainoilen varmaan loppuikäni pitääkseni painon hallinnassa. En dieetejä harrastamalla vaan elämän- eli syomistavoilla. Tilanteet vaihtelevat niin kuin elämässä yleensäkin.
Tulkaahan mukaan!
| |
| | |
03.04.13, 12:27
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
Täällä yksi tyllerö yrittää löytää tsemppikaveria 10 kg pudotus urakalle. Tässä ketjussa olisi ilmeisesti jo aikuisia, joten sen puolesta sopisin tänne. Mutta painoa teillä kellään ei ole mitenkään ylettömän paljon pudotettavaksi. Tuskin edes tuota 10 kg:a ja näyttää hiljaiselta, mutta kokeilempa nyt heittää viestiä. Tarkoitukseni on tosissaan aloittaa ruokapäiväkirjan pidolla, jonka olen huomannut olevani itselleni sopivin keino. Sairastuin äskettäin keliakiaan, joten sekin asettaa omat haasteensa. Mutta ei kun etiäpäin! Mukavaa kevättä kaikilla ja kirjoitelkaapa!
| |
| | |
04.04.13, 15:03
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä se olisin pitkäaikainen kirjoittelija painoni puolesta. Ihan ruokavaliolla ja kävelyllä koetan saada painoa pois. Elämän olosuhteet ovat heitelleet ja pääsi paino karkaamaan käsistä.
Käyn joskus vaa'assa ja ilmoittelen itsestäni.
Kaunista kevätpäivää klubilaisille!
| |
| | |
05.04.13, 13:44
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Nyt on punnittu ja siitä sitä laihista riittää. Kiloja 97,6 ja kun pituutta ei ole kuin 163 cm, niin leveyttä löytyy.
Tänään olin ulkona useamman tunnin, kun vihdoinkin nuo liukkaat on hävinneet.
Hyvää viikonloppua kaikille ja kirjoitellaan!
| |
| | |
05.04.13, 15:08
|
#24 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Salon seutu
|
Mullakin sitä painoo on ihan riittämiin, tänä aamuna 79,8 ja pituus vain 159. Kotijumppakin on jäänyt nyt tältä viikolta kun on ollut vilskettä joka päivälle. Pääsiäinen vietettiin tyttären perheen luona tukholmasta ja maanantaiehtoolla tutliin kotiin kera tyttären ja muksujen, tulivat viikoksi tänne lomailemaan.
Yritän syödä kohtuudella ja suurinpiirtein fysioterapeutin tekemän ruokalistan mukaan ja hän teki mulle kivan kotijumpankin jota tehdään kuulilla, nyt 6 kg. Onneksi en ole niin perso noille herkuille ja karkeille.
Kävelen melkein joka päivä tunnin tai reilun tunnin lenkkejä. Liukasta on ollut mutta nyt onneksi tiet alkaa sulaamaan pikkuhiljaa.
Vatsa huono toiminta on mulle painonpudotuksessa se hankalin juttu. Söi mitä söi niin silti jää jumiin.
Ehkäpä se siitä lähtee laskuun toi painokin. Muutama vuosi sitten painoin 74 kg, et jostain niitä kiloja on kertynyt.
Tsemppiä muillekkin..!!!
| |
| | |
11.04.13, 11:33
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | uusi tulija
Hei. Tulinpa minäkin tänne kurkkimaan ja huomaankin,että tämä on minulle sopivin ketju:)
Olen 63 kohta ja pituutta on 158 cm painoa 80 kg.
Olen pudottanut nyt kuukaudessa ja viikossa 5 kiloa.
Vaikeaa on ja hitaasti tämä läskien tippuminen käy;(
Tämän aamun syönnit ovat jääneet vähille. Klo 8.30 join Nutrilett suklaajuoman ja söin vähän manteleita. Ei ole nälkä yhtään. Vaaka vain jököttää siinä samassa 80:ssä kilossa.
Joskus myös teen vatsajumppa liikkeitä muutamia ja juoksen ja tanssin musiikin tahtiin minkä jaksan tämän läskimahani kanssa. Jonkunverran nuo jalat kiusaa ja estää liikkumista,mutta yritys on kova:)
| |
| | | | |