Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Tsemppikerho
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
17.01.12, 14:41   #26 (linkki)
Pastilli
(Vierailija)

Tunnin kävelylenkki tehty! Aika hidastahan se oli mutta joka tapauksessa, tunti liikkeellä.
Toivon pääseväni nopeati Salmiakin nykyiseen painoon (102,4 kg). Olisi se helppoa tähän verrattuna.
Otin mallia klippanin keittoideasta ja laitoin omat suosikkikeittoni listalle. Parasta ruokailujärjestystä vielä mietin.

Onneksi olkoon Murmeli ja Klippan, teillä menee hyvin tuon painonlaskun kanssa!

Kunpa minäkin saisin pudotettua 2.5kg niin pääsisin jo seuraavalla punnituksella sairaalloisesta lihavuudesta vaikeaan.

Mutta näillä jatketaan ja tuohon sihtaan!

Hiilareista tuli mieleen että itse en syö kuin ruisleipää. Muut jauhot ja jauhoruuat kuten pastat sekä perunan olen jättänyt pois. Käytän voita mutta kylläkin kevyt maitoa. Sokeria käytän karkkipäivänä, ikävä kyllä :( Siinä olisi petraamista. Lisäksi käytän omegaa ja 60Mg D-vitamiinia ja nyt laihduttaessa myös monivitamiinia. Niin ja silloin tällöin jos tulen huonouniseksi niin otan B-vitamiinikuurin.

Näillä yritän ainakin nyt laihtumisen ajan. Saa nähdä sitten miten tasapainotuksessa teen.
Tällä vähähiilarisella ruokavaliolla on kyllä se etu ettei tule nälkä ja karkkipäivänäkään ei pysty mässäilemään. Pahin mässäily oli kun söin kaksi famia ja kaksi jäätelötötterö samana päivänä. Sen jälkeen ei tullut pariin viikkoon mieleenkään syödä makeaa vaikka lapset söivät. Yleensä pieni suklaapatukka ja jäätelö tai 2 patukkaa riittää viikossa, vaikka pois nekin olisi saatava.
Kahvin juon mustana joten siitä ei tule sokeria. Hmm..kaupan etikkapunajuurissa tietenkin on sokeria, mutta siinäpä ne sitten on.
Luulen että ajanmyötä en tarvitse karkkipäivääkään vaan juhlapäivät riittävät. Siihen ainakin pyrin.
  Vastaa viestiin
17.01.12, 21:14   #27 (linkki)
klippan
(Vierailija)

Hyviä nuo välitavoitteet teillä, pienen pätkän jaksaa tsempata!

Tein tänään kanakeiton, sekaan varsiselleriä, paprikaa, bataattia ja punasipulia.

Olin tilaisuudessa jossa oli "pakko" ottaa epäterveellistä ja valitsin korvapuustin, munkin ja viinerin joukosta sen korvapuustin ja söin vajaan kolmanneksen.

Minä käytän kahvin joukossa sokeria ja rasvatonta maitoa. Olen vähän ajatellut että voisin alkaa vierottaa itseäni kahvista, se on suht uusi tapa minulla ylipäätään. Juon aamulla mukillisen ja sitten mitä vieraisilla tarjotaan eli ei varmaan olisi paha rasti lopettaa kokonaan. Mut tuo ei ole kiireellinen muutos, kaik aikanaan.

Minulle on nyt ihan parissa päivässä ilmaantunut kalenteriin tosi paljon erilaisia tilaisuuksia, joissa on tarjolla todennäköisesti haastavaa ruokaa. Erilaisia kokouksia yms. joissa on yleensä croisant-, pulla- tai viinerilinjaa. Ajattelin että otan mukaan ruispalan jossa välissä salaattia ja vihanneksi. Ei tarvii olla kuivin suin ja menee huomaamattomammin. Vähän jännittää kyllä että sorrunko ja tuleeko painostusta.
  Vastaa viestiin
18.01.12, 14:03   #28 (linkki)
Salmiakki
(Vierailija)

Klippanille tsemppiä palaveritarjoilujen vastustamiseen!

Mietin tuossa aamulla farkkuja jalkaan kiskoessani, että mikä piru siinä oikein on, että on niin hölmö, ettei puutu peliin ajoissa vaan antaa itsensä paisua muodottomaksi. Olen monta kertaa saanut laihdutettua itseni sellaiseksi noin 75 kiloiseksi, mutta sitten lihominen taas alkaa. En ymmärrä, etten tajua siinä vaiheessa, kun farkut alkavat kiristää, että ottaisin itseäni tiukemmin niskasta kiinni ja skarppaisi syömisten kanssa ennen kuin tilanne pääsee lipsumaan pahemman kerran käsistä. Aina sitä vaan muka "huomaamatta" ostaa kaupassa pykälää isommat housut sen sijaan, että katsoisi vähän mitä suuhunsa pistää ja lisäisi liikuntaa. Murrr!
  Vastaa viestiin
20.01.12, 20:03   #29 (linkki)
Murmeli
(Vierailija)

Joo, Salmiakki samaa mietin minäkin. Miksi ei ole voimia lopettaa mässäilyputkea ajoissa, vaan antaa kilojen vain kertyä.. huh, huh..

Eilen illalla iski kova kuume (39 astetta) ja kurkkukipu.Tänään vielä 38 astetta ja kurkkukipu jatkuu kovana. Tuli sitten katko liikuntaan eikä terveellinen ruokakaan maistu. Joten saanen jättää ensi tiistain punitukseni väliin ja yritän nyt saada itseni nopeasti kuntoon.

Hyvää viikonloppua!
  Vastaa viestiin
21.01.12, 08:39   #30 (linkki)
Salmiakki
(Vierailija)

Murmelille pikaista paranemista ja hyvää viikonloppua kaikille!
  Vastaa viestiin

22.01.12, 10:19   #31 (linkki)
Pastilli
(Vierailija)

Hei kaikille.

Minulla on hirveä flunssa päällä ja kaikki ruokailusysteemit sekaisin joten en nyt punnitse vaan menen vällyjen alle takaisin.
Tuo itsekuri olisi kyllä hyvä saavuttaa. Nyt perheen kanssa se on minusta vaikeampaa. Täytyy miettiä miten sen saisi pidettyä kiireen keskellä, kun joutuu koko ajan olemaan ruuan kanssa tekemisissä perheelle sitä laittaessa?
  Vastaa viestiin
22.01.12, 10:21   #32 (linkki)
Pastilli
(Vierailija)

Toivottavasti murmelilla on jo parempi olo. Onnistumisia toivottelen kaikille.
  Vastaa viestiin
23.01.12, 11:15   #33 (linkki)
Salmiakki
(Vierailija)

16.1.: 172 cm/102,4 kg
23.1.:172 cm/100,6 kg Pudotus -1,8 kg Pudotus yhteensä -1,8 kg

Tervehdys!
Vaaka näytti onneksi pienempää lukemaa kuin viikko sitten, vaikka viikonloppuna tulikin vähän herkuteltua.

Vai on Pastillikin flunssassa. Kaikenlaisia pöpöjä tuntuu nyt olevan kovastikin liikkeellä. Pikaista paranemista!

Tänään täytyisi käydä vähän kartoittamassa sitä kuntopyörätarjontaa. Mitään ihan vimpulaa en voi ostaa, sillä eihän sellainen varmaan edes kestäisi tämän massan alla.

Reipasta viikonalkua kaikille ja tsemppiä!
  Vastaa viestiin
23.01.12, 11:48   #34 (linkki)
klippan
(Vierailija)

Moi kaikki ja intoa uuteen elämään! Toivottavasti nitistätte flunssat sun muut pikimmin ja pääsette taas täysin rinnoin taistoon kiloja vastaan!

Klippan 23.1. paino 95,5 pudotus 2 pudotus yhteensä 4,5

Minä olen syönyt valtavat määrät marjoja. Niissä yhdistyy monta hyvää puolta minun näkökulmastani, mm. se että tykkään niistä, niissä on suojaravintoaineita, ovat kevyitä, ovat kauniita ja vieläpä ilmaisia minulle jos en pakastussähköjä laske.

Keittolinja jatkuu, mutta tällä viikolla korvaan osan pääruokakeitoista puuro+marjakeitto-yhdistelmällä. Pääasiallinen syy on se, että joudun syömään liikekannalla ja tuollainen mehukeitto ja puuro menee ilman lämmitystä. Niinpä listalla on seuraavat pöperöt:

MA ohrauunipuuro + vadelmakeitto
TI kanakeitto (kanaa, selleriä, paprikaa, punasipulia, pastaa)
KE vispipuuro aprikoosista
TO ruispuolukkapuuro + mehukeitto puolukasta
PE lihakeitto (karjalanpaistista jota muu perhe syö ke+to)
LA borschkeitto
SU sipulikeitto (muille vain alkuruoaksi, itse otan alkuun salaatin ja syön keiton pääruoaksi)

Lisään niitä liikuntaviipaleitani arkeen sinnikkäästi mutta liikaa siellä on pelkkää kävelyä. Parempi se kuin ei mitään! Helposti noita vartteja kuitenkin ropsahtaa, eilen puolen tunnin koukaus äänestämään mennessä, vartin kiekka tullessa ja illalla roskia viedessä vartin piiperrys kotikadulla.

Tsemppiä kaikki!
  Vastaa viestiin
27.01.12, 14:05   #35 (linkki)
Salmiakki
(Vierailija)

Heissan!

Mitäs teille kaikille kuuluu? Vieläkö Murmeli ja Pastilli olette flunssan kourissa?

Klippanille onnittelut hienosta tuloksesta!

Mulla on ollut ihan kamalan kiire viikko töissä ja kotirintamalla. Siksi en ole ehtinyt tännekään kirjoitella. Ja syömisetkin ovat sitten olleet vähän niin ja näin. Mutta jospa ensi viikolla saisi taas ryhtiä ja puhtia tähän touhuun.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
  Vastaa viestiin
29.01.12, 18:23   #36 (linkki)
Pastilli
(Vierailija)

Kuinka murmeli voi? Toivottavasti jo paremmin. Itse olen nyt terve. Onnittelut Salmiakille ja Klippanille pudotuksista! Kuinka muilla?
Olen sortumassa, eli tänään jo sortunut, liialliseen karkkiin. Muuten menisi aika hyvin makean kanssa mutta kun lapset syövät en kykene itsekään kieltäytymään. Älyttömintä siinä on etten edes pidä enää karkin mausta. Nykyään ne maistuvat minusta jauholta. No, otan taas itseäni niskasta kiinni. Onneksi lapsetkin syövät vain viikonloppuna :)

Tässä "edistymislistani":

Pituus paino
10.1.-12: 168cm/113,9kg.
15.1.-12: 168cm/112,5kg Pudotus -1,4 kg, pudotus yht. -1,4kg
29.1.-12: 168cm/110,0kg Pudotus -2,5 kg pudotus yht. -2,5kg (1,25kg/vkko)

Ohhoh, olen päässyt sairaalloisesta lihavuudesta vaikeaan. Parempi vaikeakin kuin sairaalloinen ;)

Seuraava etappi olisikin sitten aika kaukana eli -12kg että pääsisi "vain" merkittävästi lihavan ylärajaan eli minulla 98kg .
Olin tuolla aiemmin kirjoittanut että merkittäväksi laihavaksi :D Taidan pelätä kuihtumista.
No, tuo tavoite on hyvä ja siihen pyrin seuraavaksi.

Tsemppiä kaikille tiistaiksi!
  Vastaa viestiin
31.01.12, 13:40   #37 (linkki)
Salmiakki
(Vierailija)

31.1.:172 cm/101,0 kg Lisäystä +0,4 kg Pudotus yhteensä -1,4 kg

Hienoa Pastilli!

Itse arvason, että viime viikon leväperäinen ruokailu tulee kostautumaan punnituksessa, ja niinhän siinä kävikin. Höh. No, nyt sain kuitenkin sen kuntopyörän hankittua, joten tavoitteena on, että ensi tiistaina paino olisi jo alle tuon sadan.

Missäs muut ovat?

Tsemppiä kaikille pakkaspäiviin!
  Vastaa viestiin
06.02.12, 20:37   #38 (linkki)
Salmiakki
(Vierailija)

Huhuu, vieläkö täällä on porukkaa jäljellä vai onko into laantunut?

Huomenna olisi punnitus edessä, toivottavasti se satanen nyt alittuisi.
  Vastaa viestiin
07.02.12, 08:56   #39 (linkki)
Pastilli
(Vierailija)

Salmiakki, minä olen mukana!
Olen palautunut juuri työmatkalta ja kova tahti senkun jatkuu, mutta ensi sunnuntaina taas vaa`alla.
Ei anneta periksi!
  Vastaa viestiin
07.02.12, 10:49   #40 (linkki)
Salmiakki
(Vierailija)

31.1.:172 cm/101,0 kg Lisäystä +0,4 kg Pudotus yhteensä -1,4 kg
7.2.:172 cm/99,8 kg Pudotus -1,2 kg Pudotus yhteensä -2,6 kg

Kiva Pastilli, että olet edelleen mukana! Ettei minun tarvitse täällä ihan itsekseni huhuilla. Kovasti olisi kiva kirjoitella useamminkin, mutta työkiireet ovat tällä hetkellä melkoiset. Ehkäpä sitten, kun työtahti vähän rauhoittuu, ehdin kirjoitella tänne vähän enemmänkin siitä, miten tämä kilojen karistusprojekti etenee. Mutta tänään siis satanen alittui, jippii!

Mukavaa tiistain jatkoa ja tsemppiä!
  Vastaa viestiin

08.02.12, 09:17   #41 (linkki)
Pastilli
(Vierailija)

Onnittelut Salmiakki! Etenet tosi hienosti!
Minulla on ongelma mutta en ehdi nyt kirjoitella, joten kerron sitten sunnuntaina. Tsemppiä sinulle eteenpäinkin.
  Vastaa viestiin
28.02.12, 08:54   #42 (linkki)
Murmeli
(Vierailija)

Hei kaikille! Ikävä huomata, että eskustelu on hiipunut. Itse olen osasyyllinen tähän, kun hylkäsin palstan saatuani flunssan. Oli sitkeä tauti joka jatkui muutaman viikon. Ja selkäkipu paheni, mieli oli maassa ja laihdutus ei enää onnistunut. En ole edes uskaltanut käydä vaa'alla viikkokausiin.

Tämä on mulle niin tuttu tarina - flunssa tai muu sairastuminen lopettaa laihduttamisen ja tilalle tulee lohtusyöminen. On se kumma, ettei tällaista käytösmallia onnistu korjaamaan.. Liikuntakin on jäänyt melko vähäiseksi. Mutta nyt olen viikon verran sauvakävellyt ja tänään ajattelin taas aloittaa kuntosalilla käymisen. Liikkuminen piristää mieltä ja ainakin sillä tavoin auttaa laihduttamisessa, lisää toki myös kalorinkulutustakin ja kiinteyttää.

Aion siis palata ruotuun ja jatkaa täällä kirjoittamista. Olisi mukava jos muutkin palaisivat kirjoittelemaan ja uudetkin kaverit ovat tervetulleita. Olen nyt itselleni armollinen ja siirrän vielä hieman tuota puntarille menoa, etten masennu heti alkuun. Nyt otan niskasta kiinni itseäni ensin syömisten ja liikunnan osalta ja ehkä sitten ensi tiistaina aloitan jälleen nämä tiistaiaamun punnitukset.

Maaliskuu on ensimmäinen kevätkuukausi ja silloin tällöin aurinko on jo paistanut aika keväisesti. Kolmisen kuukautta aikaa kesämekkokeleihin..

Nyt tsempataan ja toivotaan, että pysytään terveinä!
  Vastaa viestiin
04.03.12, 10:53   #43 (linkki)
Salmiakki
(Vierailija)

Hei Murmeli!

Olipa mukava kuulla sinusta. Ajattelin jo, että täällä kaikki ovat lyöneet hanskat tiskiin. Ei sen puoleen, eipä itsekään ole tullut tsempattua, päin vastoin lähtötilanteessa (ellei tuhdimmassakin) tässä ollaan. Mutta nyt uusi yritys. Tiistaina puntarille, ja siitä se sitten lähtee.

Tsemppiä!
  Vastaa viestiin
06.03.12, 16:12   #44 (linkki)
Salmiakki
(Vierailija)

6.3.: 172 cm/103,1 kg

Arvasin, että niinhän siinä sitten kävi... vaaka näytti aamulla enemmän kuin tammikuussa. No, nyt ei auta muu kuin ryhdistäytyä.

Murmeli, kävitkö puntarissa?
  Vastaa viestiin
07.03.12, 08:52   #45 (linkki)
Murmeli
(Vierailija)

Moikka Salmiakki, kiva että olet edelleen täällä ja valmis aloittamaan uudestaan!

Uutiset ei oo hyviä täälläkään.. Kilot on tuleet takaisin ja samoissa lukemissa aloitan uudestaan. On se kumma, kuinka vaikeaa tämä liikkeelle lähtö tällä kertaa onkaan. Nyt kun flunssa on selätetty niin selkä on kipuillut ja haitannut liikkumista. Eli aina löytyy syitä ja selityksiä.. Kyse on kuitenkin heikosta itsekurista ja kun on surkea olo niin heti olen antamassa periksi mieliteoille..

No mutta kevätaurinko paistaa ja jokainen menetetty kilo olisi hieno juttu! Tällä kerralla aion lähteä liikkeelle maltillisesti. Pienin askelein, liikuntaa lisäten ja ruokailuja järkeistäen. Ennenkaikkea tuota herkuttelua vähentäen.

Hyvää viikkoa kaikille!
  Vastaa viestiin
08.03.12, 09:15   #46 (linkki)
Murmeli
(Vierailija)

No niin, eilisestä vaa'alla käynnistä toivuttuani ajattelin ottaa nyt keskiviikon punnituspäiväkseni. Ja tässä uudet aloitusluvut. Lähes kaikki oli tullut takaisin, mutta nyt siis uusi alku:
Murmeli, aloitus 7.3.12, pituus 171, paino 110,2 kg, pudotus x. BMI 37,7

Ajattelin käydä vaa'alla joka aamu. Sitä eivät kaikki suosittele, mutta olen huomannut sen toimivan minun tapauksessani. Silloin asia pysyy paremmin mielessä koko päivän ja tiedän missä mennään. Repsahtaessani teen usein sen virheen, etten enää lainkaan käy vaa'alla, haluan unohtaa koko asian. Ja sitten kerään pitkään rohkeutta ennenkuin uskallan punnitsemaan itseni. Ja yleensä mässäily vain jatkuu kunnes kohtaan totuuden.. Luulenpa etten ole ainoa joka nain tekee?

Nyt sitten muutkin mukaan painoa pienentämään! Kesäksi kuntoon!
  Vastaa viestiin
12.03.12, 10:31   #47 (linkki)
Murmeli
(Vierailija)

Punnituspäivä lähestyy ja viikonloppu meni syödessä normaalisti. Nyt sitten olisi hyvä vähän ryhdistäytyä ennen keskiviikkoaamun punnitusta. Tänään aion sauvakävellä ja käydä venyttelytunnilla, huomenna sitten kuntosalille. Aamun aloitin hedelmillä, se tuntui tänään houkuttelevalta vaihtoehdolta. Lounasta vielä pohdin, jotain proteiinipitoista varmaan kannattaisi syödä..
Palaan siis viimeistään keskiviikkona kertomaan, miten on uusi yritys on lähtenyt liikkeelle. Tsemppiä meille kaikille ja hyvää viikkoa!
  Vastaa viestiin
14.03.12, 08:50   #48 (linkki)
Murmeli
(Vierailija)

Huomenta!

Tänään siis punnituspäivä ja kilo veks :) Ihan hyvä tulos, kun tällä kertaa otan tämän homman vähän rennommin ja herkuttelutkin mahtuvat ruokavalioon :) Ihanaa, kun paino meni alle tuon 110. Tosin inhottaa, että paino on yli sadan, joten seuraava tavoite olisikin saada paino alkamaan ysillä.. Tai oikeastaan tärkeämpi seuraava tavoite olisi päästä painoindeksissä nykyisestä vaikeasta lihavuudesta merkittävän lihavuuden puolelle. Silloin painaisin 102 kiloa. Siihen siis tähtäin ensin..

Salmiakki, miten menee? Entä muut? Uudet ovat tervetulleita myöskin, yritetään tällä kerralla jaksaa tätä projektia kesään asti ;) Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa uudestaan! Hyvää viikkoa kaikille ja tässä uudet lukemani:

Murmeli, aloitus 7.3.12: 171cm/110,2 kg/BMI 37,7. Paino nyt 109,2kg: -1kg, yht. -1kg. BMI 37,3
  Vastaa viestiin
26.03.12, 14:11   #49 (linkki)
Murmeli
(Vierailija)

Aika rientää ja on ollut kaikenlaista touhua. Unohdin ilmoittaa edelleisen viikon painoni, vaikka eipä siinä ole paljon ilmoittamista, paino kun oli pysynyt ennallaan. Hyvä kuitenkin ettei noussut. Tämäkin viikko on ollut ylä- ja alamäkeä, välillä on karannut mopo käsistä ja välillä mennyt ihan ok. No selaistahan elämä on ja aionkin nyt mennä hitaasti eteenpäin enkä varsinaisesti laihduttaa. Lisää liikuntaa ja mahdollisimman terveelistä ruokailua. Ja mässäilyä aina välillä jos siltä tuntuu. Vauhti tulee tietty olemaan hidas, mutta pääasia ettei paino pääse nousemaan.

Keskiviikkona punnitus..
  Vastaa viestiin
27.03.12, 10:25   #50 (linkki)
Murmeli
(Vierailija)

Tänään on hyvä fiilis, kohta kuntosalille. Luulenpa että tänään ruokailukin sujuu mallikkaasti. Olen tällainen tuuliviiri syömisteni kanssa, mielialat vaikuttavat ihan hirrveesti syömisiini. Mitenköhän tuota asiaa saisi parannettua..? Mielialaani vaikuttaa vahvasti myös kiputilanne - kun iltaisin usein selkäkipu on kova, tekee mieli lohtusyödä. Lääkkeet tosin helpottavat hieman mutta samalla lisäävät ruokahalua ja turvottavat..

Mutta niillä korteilla jotka on saanut on pelattava mahdollisimman hyvin. Ja painon putoaminen auttaisi myös mielialaan ja ehkä kiputilanteeseenkin. Ainakin olisi kevyempi liikkua ja peiliinkin olisi mukavampi katsoa. Ja vaatekaapissa on paljon pieneksi jääneitä vaatteita, osa ihan uusia jotka hankin kun olin 20 kiloa kevyempi pari vuotta sitten. Ja kun en hanki pintamuotia, ovat vaatteet ihan käyttökelpoisia - kunhan siis mahtuisivat päälle. Olisihan se aika suuri säästö, kun "vaateostoksilla" voisi käydä omassa vaatekaapissa kaupan sijaan :)

Huomenna sitten punnitus, toivon mukaan hieman olisi pudotusta.
  Vastaa viestiin

Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku