| |  | |
02.04.12, 13:20
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Tsempparit huhtikuu 2012
Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 77,4kg(+0,1kg)
Malla 1979: 161cm A: 75 kg T: 65 kg N: 71,1 kg
Keventäjätär: 158cm A: 69.5kg N:66.5kg yht.-3.0kg
arja h: 160cm A: 80.9kg T: 75kg
Anutza:163cm A:73,8 N: 57,4kg -yht:-16,4kg
Aloitampa uutta ketjua.
Tänään on taas koittanut se maanantai että olen itseni ruotuun viritellyt!
Lomaan on alle 6 viikkoa ja NYT alkaa olla viimeiset hetket tehdä jotain bikini-kunnolle. Viikonloppu meni aivan penkin alle syömisten johdosta, joten jo sen tuoman huonon olon jälkeen olen iloinen voivani aloittaa reippaana terveellisemmät elämäntavat taas.
Mitä muille kuuluupi? :)
| |
| | |
02.04.12, 13:48
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Talvi tuli viime yönä uudelleen. Minäkään en enää lenkkeile kuivia teitä. Tänä aamuna oli sauvan piikit tosi työssä kun oli jäätä ja lunta tiellä.
En ollenkaan ymmärrä ja tiedä, milloin olen tuossa listassa olevassa painossa. Liikkumisen pitäisi auttaa mutta syömisen kanssa pitäisi olla tarkka. Minulla on niin heikko luonne. Nyt en enää saa itsestäni irti, että olisin pusseilla edes muutaman päivän. Siis apua tarvitsisin minäkin.
Pääsiäisviikko alkoi. Olemme jo monta kertaa nautiskelleet mämmillä (ja vaniljakastikkeella).
| |
| | |
03.04.12, 11:38
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Lenkki on taas tehty. Olipas kylmä tuuli. Onneksi minulla oli talvitoppapuku yllä. Asfaltti oli jo sulanut/kulunut eilisestä lumesta, joten hyvä oli kävellä. Mutta vire oli tiessään, ei ollut mukava nyt kävellä. Näin vaihtelevaista elämä on.
Nyt pitäisi alkaa suunnitella pääsiäisen ruokia mutta kun ei ole vielä varma syöjien määrästä. Lammasta en ainakaan laita. Teen sellaisia ruokia jotka ovat lapsille mieleisiä syödä joten aikuisten on tyytyminen niihin. Pitää miettiä joku muukin jälkiruoka kuin mämmi. Onko teillä mielessä joku helppotekoinen. Olen yhden kerran tehnyt pashaa jo monta, monta vuotta sitten. Oli se aikaa vievä, päiviä muistaakseni ja yksin taisin sen syödä.
Hyvää pääsiäisviikkoa teille! Minne keventäjätär on kadonnut?
| |
| | |
04.04.12, 16:08
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Kevät ei etene
Kevät ei etene täälläkään ,vaikka tuiskuilta kyllä on säästytty. Pakkanen yöllä,vaikka on aurinkoisia päiviä niin ei kerkiä sulattaa mitään.
Kävin polven takia vielä lääkärissä ja ottivat röngtenin ,mutta tulosta en vielä tiedä, kun ei kuvan ottaja sanonut vastausta .Tiistaina menen sitten lääkäriin.
Näytin lääkärille verenpaineen mittaus vihkoa ,kun kaikki sanovat että liian korkeita ovat arvot.
Ja niinpä olikin, sain lääkepreseptin ,että nyt olen samassa veneessä kun useimmat tuntuvat olevan.
Innokas lääkäri määräsi minut kaikkiin verikokeisiin ,että kun ei ole otettu pitkiin aikoihin.
Kävin aamulla 9 putkea verta otettiin . Taitavat tehdä minustakin sairaan ,vaikka olen niin terve luullut olevani.
Olen ollut polvikivusta huolimatta vesi jumpassa ja vesi kävelyssä ,kun siellä ei satu .Polvea ojentaessa sattuu.
Minäkin olen miettinyt jo kauppa listalle asti pääsiäisen ruuat. Leiponutkin olen makeaa ja suolaista.Kyllä kauppansa tekevät ,kun tulee lapsen lapset käymään.
Saa nähdä kuinka kauan viihtyvät murrosikäiset mummun luona .Ei koko pääsiäistä varmaan.
Minullakaan ei tuo pari kiloa lähde millään pois ,kun en ole nuihin korvaaviin juomiin lähtenyt . Ajattelen ,että kun niillä laihduttaa tulee heti takaisin.
Jumpassa sanoivat tytöt ,että olen laihtunut . Vaakan mukaan en ,mutta kun itsekin katson ,että onkohan vyötärön seutu kaventunut.
Niitä vatsa liikkeitä olen kyllä tehnyt joka päivä.Pullaa ja kahvileipää en ole syönyt ,muuten aika normaalisti.
Heippa vaan perjantaihin asti,silloin kai täytyy uuskaltautua vaakalle.
| |
| | |
07.04.12, 14:08
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | " lankalauantai "
Olenkin saanut olla nyt pari päivää yksin kotona. Lapset ovat toisessa mummilassa käymässä. Muut ottivat työurakan mökin seuduilla. Minua ei yhtään harmita yksinolo. Eipä tarvitse laittaa ruokaa. On ollut aurinkoinen sää ja öisin pakkasta. Olen molempina päivinä lähtenyt heti aamulla lenkille. Se on virkistänyt hyvin päivään. Se on toisaalta pakko mennä, sillä selän kunto vaatii sitä.
Olen laihtunut vuoden alusta 3kg. Ne kilot jotka syksyllä ja joulun aikaan tulivat. Mutta en vieläkään ole tuossa listan painossa...olenkohan koskaan!?
Vähän suunnittelin, että nyt kun olen pari päivää yksin, niin syön pussiruokia. Mutta ei, se loppui lyhyeen!
Olen nauttinut kirjoista ja katsellut joitain tv-ohjelmia. Hyvin on aika kulunut.
Huomenna ja toisena pääsiäispäivänä väki on koolla joten sitten taas normaalit hommat.
Ilahdun aina suuresti, kun joku on kirjoittanut kuulumisiaan!
| |
| | |
08.04.12, 01:03
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Heissan! Ja hyvää pääsiäistä! Ja terveiset pohjoisen hangilta. Olin viikon hiihtelemässä ja lepuuttamassa "hermoja" ;)
En ole vieläkään langan laiha pikemminkin valaskala tai hylje :p En ole saanut mitään aikaiseksi... Verenpainearvot alkaa pikku hiljaa lääkityksen avulla tasoittumaan... Mutta jotenkin olen väsähtänyt etten jaksa ajatella mitään laihduttamiseen liittyvää... vaikka hyvä olis.. Olen lomaillut tästä aiheesta jo aika kauan ja laiskottelemalla ja luovuttamalla ei paino putoa!
Kiitos teille,että jaksatte kirjoitella,se antaa potkua ja kannustusta minullekin tähän yritykseen :)
| |
| | |
08.04.12, 17:08
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 77,7kg(+0,3kg)
Lieneekö tuo tottakaan ,että paino oli eilen 300 g noussut entisestä,vaikka olen muka ollut normaalilla ruokavaliolla.
Nyt pääsiäisen aikaan kun vielä varmaan nousee ,niin onpa taas pudottamista toiseen kertaan.
Tyttären porukka oli ja läksi.Tuli syötyä hyvin ja viinin kanssa ,joten ei ainakaan pudotusta.
Jäi tähde ruokia vielä koko pyhän seuduksi uutta en kyllä tee.
Puoliso tuli myös tietysti kotiin tapaamaan lastaan ja lapsenlapsiaan.
Minusta ei edes tunnu kummalta se ,vaikka aina joudun käskemään lähtöön jos ei tapojaan muuta.
Aurinkoiset päivät on olleet ,joten lenkillä olen käynyt ulkoilun takia ja olemme jo istuskelleet ulkonakin vaikka täällä on lunta vielä hirveesti.
Mukavaa pääsiäisen loppuan teille kaikille.
| |
| | |
13.04.12, 09:19
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Painoni seilaa samassa lukemassa vaikka liikun enempi kuin ennen. Jos aamulla kävelen, niin selkäni voi loppu päivän paremmin. Eli pakko liikkua.
Tällä viikolla olen taas käynyt lääkärissä/röntgenissä. Ensi viikolla tiedän asiasta enempi.
Nyt on sadesää täällä ja sitä luvattu huomiseksikin.
Miten Mallan pääsiäinen sujui?
| |
| | |
13.04.12, 13:55
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Ei pudotusta
Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 77,5kg(+0,1kg)
Lisää vain 100g tällä viikolla.Olen syönyt pääsiäisen tähteitä koko viikon.
Nyt pyhänseuduksi en ostanut kuin vihanneksia ja salaattitarpeita.
En nyt mennyt sitten vesi kävelyyn fysioterapeutin ohjeistamana .Odotan sitä yo sairaalasta tulevaa tietoa.
Olin eilen jumpassa, mutta en tehnyt kipeällä jalalla mitään .Oli kuminauhajumppa.
Aika ei kulu jos en jonnekin pääse.
Ulkona loskaista ja eihän tuo fys.ter, suositellut kävelyäkään.
Viime yön kyllä nukuin hyvin pitkästä aikaa.
Kirjoja on kyllä paksu pino.Otin Leila Hirvisaaren uusimman Katariinan ääni kirjana .Kokeilen miltä tuntuu kuunnella valmista tekstiä.
Sunnuntaina menen kotikupungin Maalaiskaupungin teatterin esitystä katsomaan.Esityksen nimi on Kaunis myllärin vaimo. Käsikirjoitus on kuitenkin ammatti kirjailijan tekemä .
Käyn aina nämä katsomassa kannatuksen vuoksi.
Tulossa on ensi viikolla Riku Niemen orkesteri ja Jorma Kääriäinen . Saattanpa mennäkin kuulemaan.Sitten on jo seuraavalla Kaj Cydeniuksen laulu ilta. Sinnekin kelpaa minun mennä en ole niin korkeakultuurin ystävä ,että melkei kaikki käy.
Minulla on sen verran matkaa tuonne kulttuuritalolle ,etten viitsi jalan lähteä varsinkaan iltaisin ,niin vähän hidastaa menemistä nuo kyyti jutut .Saan tietyn määrän kuukaudessa vammaispalveluihin sisältyviä taksi kyytejä.Käytän ne kyllä joka kuukausi kaikki.
Nyt kun minulla ei ole sitä"hovikuskia" tässä käytettävissä.
Tämmöistä minulle ,hyvää viikonloppua Teille.
| |
| | |
17.04.12, 13:14
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen ollut sairaana monta päivää. Nytten onneksi terveenä duunissa taas... pääsiäisestä en etes viitsi kirjoitella, liikaa vieraita, liikaa viiniä, liikaa ruokaa ja liian vähän liikuntaa. Olokin on sen mukainen... puuh!
Sairaanakin tuli syötyä mitä sattuu vaikka yleensä ruokahaluni katoaa täysin kun olen kipeä.
Toista päivää olen taas karkkilakossa.. huokaus! miten tämä voikin olla näin vaikeeta ja rankkaa??? Sais lopettaa koko syömisen :D no ei nyt sentään! Lomaan alle 4 viikkoa ja ämmä on tämmösessä kunnossa. Noh, tästä ei voi syyttää kuin ittiään vaan. Tosin tuskin ne muutkaan niin täydellisessä bikinikunnossa on altaalla. Sillä koitan lohdutella itteeni. Liikkumaan en ole saanut itseäni vieläkään. Laiskuutta sekin, aivan täysin. Ja sata miljoonaa tekosyytä!
Lunta sataa tälläkin hetkellä ja on pakkasta. Ei tule Kainuuseen kesä näköjään ikinä. Ei tommonen lumimäärä sula ihan pikku kummassa. Kevätkelejä odotellessa.
Keittoja olen yrittänyt syödä ja jättää pastan pois kokonaan. Olen vaihtanut pastan tummaan riisiin jota koitan syödä mahdollisimman vähän. kanakastiketta ja kasviksia olisi tänään ruokalistalla.
Mitäs muille kuuluupi? :)
| |
| | |
20.04.12, 11:06
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
On kiva, että ryhmämme on taas koossa.
Malla on tervehtynyt, ja yrittää nyt vimmatusti laihtua muutamassa viikossa, bikinikuntoon!!!
Olin eilen selkäoireitteni takia magneettikuvassa. Saapi sitten nähdä/kuulla ensi viikolla, löytyykö syytä kivuille. Toivon tietenkin myös että syytä voitaisiin hoitaa jotta pääsisin kuntoon.
3km:n lenkillä olin äsken. Liikkuminen tekee hyvää, kun ensin saa vaatteet ylleen. Mieheni on jo viikkoja auttanut kenkien laitossa. Tämmöistä tämä nyt on ollut jo 2,5kk.
Keväistä viikonloppua kaikille!
| |
| | |
20.04.12, 21:25
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Parempi suunta
Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 77,4kg(-0,4kg)
Parempi suunta nyt painon suhteen .Hain juuri kaapista vanhan lentoemäntä dieettiohjeen ja ajattelin kokeilla sen 4 päivää ,ettäkö jos sais tuon painon liikahtamaan alaspäin niin olisi jotain tsemppiä aloittaa tehokkaampi painon pudotus . Nythän tuo on onneksi jo vähän alaspäin menossa.
Mutta vappuviikon loppu tulossa ja tytär soitti juuri ,että tulisivat pitkäksi viikon lopuksi silloin . Tulevat pakoon maalaria joka tulee maalaamaan portaikon. Ja jo kyselivät munkkien ja siman tekemisestä ,kuka tekee.
Keskiviikkona on yhdistyksen hyvän olon ilta ja siihen kuuluu ruuat ja kahvit joten vaikeaa tulee kyllä olemaan.
Polvi on vähän paremman tuntuinen ,jotta olen miettinyt odotanko paranemista vai lähdenkö operatioon jos sitä tarjotaan .Taisi vaan minun paperit huveta sinne yo sairaalaan ,kun mitään ei kuulu.
Olen käynyt jumpissa ja jättänyt tekemättä kipeällä jalalla ja samaten kuntosalilla keskiviikkona.
Tänään kyllä kävin vesikävelemässä tunnin ja siinä ei tunnu mitään kipua eikä vielä nytkään.
Kevät tulee todella hitaasti täälä Savossakin .Räntäsadetta päivällä. Kurakeliä siis jatkuu ulkoilussa.
Kylläpä sinulla arjah on harmia selän kanssa .Nythän se kuitenkin selviää mikä on vialla.
Minullakin tuntui issias oireita maanantaina ja fys ter. hieroi ja laittoi akupunktio neulat ja kävin uudelleen eilen ja sama homma .Ei tunnu hullummalta nyt olo .
Hyvää viikonloppua .Mitä kuuluu Anutzalle ja keventäjättärelle?
| |
| | |
23.04.12, 11:42
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kaunis on ilma! Ainakin näin toimiston ikkunasta katsottuna. Eilen kävimme paistamassa makkaraa ja ulkoilin 45 minuutin kävelylenkin verran. Bikinikunto on siis tooooosi kaukana, mutta se ei loman odotusta hidasta. Aikaa on ollut vaikka kuinka tehdä elämäntapamuutosta, mutta näköjään en siihen kykene..
Mieli on kuitenkin iloinen, alle 3 viikkoa matkaan jonka jälkeen alkaakin sitten suomen kesä. Ainoana miinuspuolena on että minun työt loppuu ja ei ole jatkosta tietoa. En voi ihan kaikkia töitä tehdäkään kun on nuo kädet kipeät jatkuvasti. Nyttenkin vaivaa jännetuppitulehdus hiirikädessä. Ei oikein tuo kelan peruspäiväraha kiinnosta.... :/ Ahdistaa jo ajatuskin että en voi matkailla syksyllä minnekään.
Olen tilannut reissuun paljon mekkoja ja muuta mukavaa. Lomalla on mukavaa pitää mekkoja. Ovat ilmavia ja peittävät oikealla leikkauksella läskejä :D
Vapun aikaan olen 5 päivän vapaalla. Meille tulee vieraita niin ei voi oikein olla dieetilläkään kun pitää heille kaikenlaista laittaa ja joku lasi ottaa viiniäkin. Onneksi yleensä laihdun ulkomailla ollessa kun tulee niin paljon liikuttua ja uitua :)
arja h: selkäoireet varmasti ärsyttäviä kun olisi intoa liikkua ja hidastavat tahtia ja elämistä muutenkin.. Jospa magneettikuvista selviäis jotain.
Lipsuilija: en ole koskaan kokeillut lentoemäntä-dieettiä. Millaisia kokemuksia sinulla on? Jollekin pikadieetille tässä vois kyllä ruveta muutamaksi päiväksi ennen lomaa :) En vaan jotenkin saa itseäni ruotuun kunnolla, enkä ole uskaltanut puntarillekaan.
Lauantaina olimme vielä tutun 50 v synttäreillä jossa tarjottiin alkupaloista lähtien ateriat ja jälkkäriksi mahtavaa kakkua. Olihan se ähky mahtava! Että ei tarvitse puntaria päin katellakaan. Mutta ruoka oli hyvää, en kadu syömistä :D
Minulla on kävelyn seurauksena ollut sääret luun viestä tosi kipeät. Ei kärsisi oikein asvaltilla kävellä, pitäisi olla pehmyt alusta kävellä. Täällä vaan ei ole vielä pururadat sulaneet, harmi vaan.
Mukavaa ja keväistä viikkoa kaikille!
| |
| | |
23.04.12, 15:33
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Malla, minkä merkkinen olikaan se sänky/patja jota joskus suosittelit huonoselkäiselle? Vasta perjantaina saan magneettikuvan tuloksen.
Mökillä ollaan. Nyt melkein suljen silmäni ulos katsellessa, etten näkisi roskaa ja risuja mitä pitäisi haravoida ja ikkunat ovat harmaat talven jälkeen...joskus sitten putsaillaan. Meillä on toinen mökki rakenteilla tuohon viereen taí se pojan joka asuu Filippiineillä, joten miesväki ahertaa vain siellä.
Joka päivä aamulla lähden lenkille, muuten loppupäivä on ihan kurja. Liikkuminen auttaa kipuun kunhan ensin pääsee liikkeelle. Tuli siis pakkoliikkumista!!! Mutta ei se tunnu ainakaan vielä vaikuttavan painoon.
| |
| | |
23.04.12, 16:04
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Voi ryökäle nuita arja h:n selkäongelmia. Tosi harmillista. Meillä on Futon sänky, tai siis Futon patja,mutta myyvät kyllä myös sängyn runkoja. Toinen asia mikä on vaikuttanut myöskin selkään, kuten myös niskaan on ergonomisesti oikein muotoiltu tyyny. Tyynyliikkeiden myyjät osaavat neuvoa että tulee oikean korkuinen tyyny. Mieheni on kyllä Futonin tyytyväinen käyttäjä, enään eivät selkäkivut vaivaa hetiskään niin paljoa :) Futoneitakin on erilaisia ja eri kovuisia, osaava myyjä auttaa myös siinäkin. Kannattaa lukea netistä kirjoituksia käyttäjien kokemuksista. :)
Täällä ei vielä haravoida. Lähinnä odottelen että noi metripenkat sulais etes juhannukseen mennessä :/ aurinko paistaa kuiten kauniisti vieläkin ja on kiva ilma. Mun lenkkeilyvaatteet on pesussa joten en taida kuitenkaan ulkoilla. Syntiä olla sisällä tälläisellä ilmalla tosin :D
| |
| | |
28.04.12, 11:21
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | ei lentoemätää
--------------------------------------------------------------------------------
Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 77,4kg(-0,4kg)
Ei minusta vielä lentoemätää tullutkaan kun se on 4 päivän kuuri ja nämä vapaat sattu tähän väliin .
Puntarissakaan en muistanut eilen käydä .Tänään aamiaisen jälkeen 77,3 en merkitse sitä tuonne,olkoon nuin koska se nyt viikoloppuna varmasti nousee.Pitkä on kauppa lista ja tyttärellä semmonen olo että otetaan perseet olalle pitkästä aikaa .Hänellä on ollut terveys ongelmia ja vielä odottaa akilles leikkaus.
Minulle tuli polvi ongelmiin kuvaus päivä ja ortobedin vatsaan otto.
Kyllähän tuo on pikku hiljaa parantunut ,mutta minullakin on vähän issias oiretta .
Malla on kuitenkin kiva ,että pääset matkustamaan,huolimatta että teet pätkätöitä.Piristäisi kai se lom. Nyt taitaa jäädä tämä vuosi väliin ,kun tytären porukka joiden mukana olen ollut olivat jo Egyptissä.
Lapset valloittavat minun koneen kun tulevat ,joten sanon nyt jo Hyvää Vappua.
| |
| | |
28.04.12, 14:04
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hyvää Vappua kaikille! Ikkunanpesua,pihan haravointia ja puutarhakalusteiden laittoa,siinäpä tärkeimmät. Kesä tulee ja paino nousee... Hmm ei vaikuta kovin hyvältä,mutta en heitä vielä kirvestä kaivoon... Matka jatkuu...
| |
| | |
30.04.12, 12:43
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | Iloista vappua kaikille!
Tervehdys teille! Täällä Pirkanmaalla aurinko paistaa mutta hivenen on viileä tuuli.
Keskiviikkona menen ortopedille. Magneettikuvalausunnon mukaan kaikki ei ole kunnossa! Nyt haluan kuulla, onko helpotusta vaivaan vai opittava elämään sen kanssa.
Sen tiedän, että laihtua pitäisi. Tänään otin yhteyttä erääseen joka myy ruokaa korvaavia tuotteita.
Mallan matka lähenee. Ei ole väliä, onko vähän pullea vai kukkakeppi. Tärkeintä on iloinen mieli ja hyvä sisäinen olo ja tasapaino.
Glada vappen!!!!
| |
| | | | |