| |  | |
02.05.12, 12:43
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Tsempparit TOUKOKUU 2012
Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 77,4kg(-0,4kg)
Malla 1979: 161cm A: 75 kg T: 65 kg N: 71,1 kg
Keventäjätär: 158cm A: 69.5kg N:66.5kg yht.-3.0kg
arja h: 160cm A: 80.9kg T: 75kg
Anutza:163cm A:73,8 N: 57,4kg -yht:-16,4kg
Aloitampa uuden kuukauden kunniaksi uuden ketjun.
Matka lähenee, tosi mukavaa! Vähemmän mukavaa on se etten tosiaankaan ole laihtunut grammaakaan, en ole etes yrittänyt. Puuuh! Kannan kiloni kuitenkin "arvokkaasti" ja enkä aio niillä pilata lomaani. Jokainen on mitä on. On ollut aikaa tehdä asioitten eteen vaikka ja mitä ja meikä ei ole saanut tehtyä yhtään mitään. Myöhäistä on nytten itkeä...
12.5. lähdemme matkaan. On ihanaa päästä uimaan ja ottamaan aurinkoa + syömään hyvin. Onneksi Alanyassa tulee paljon kävelyä niin tulee etes vähän liikuttua uinnin lisäksi.
arja h: jospa selkäsi tilanteesta selviää pian lisää. Selkävaivat niiiin raivostuttavia kyllä... :/
Olen koittanut saada itteeni liikkeelle. Nyt jopa niin paljon että pyörä on kaiveltu varastosta. Huomenna aamulla aion reippaana polkea pyörällä töihin. Kunto on älyttömän huono, mutta jostain on aloitettava. Kävelyllä ei ole juuri tullut käytyä.. outo juttu! Tosin mun lenkkarit alkaa jo olla aika huonot ja hankaavat kävellessä, sekin voi hidastaa.
Mukavaa toukokuuta! Tervetuloa kesä! Täällä satoi aamulla lunta ja yöllä oli jälleen monta astetta pakkasta. Mutta kyllä se kesä vielä sieltä tulee!
| |
| | |
03.05.12, 11:55
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Malla, Alanyassa on todella jo lämmin. Ystäviäni lomailee siellä nyt. Sinulla ei ole enää pitkä aika lähtöön, joten sitten vaan menoksi ja onnea matkaan.
Olin eilen ortopedin luona. Magneettikuvassa on näkyvissä vakavasti otettavia asioita. Leikkaustakin hän väläytti mutta kaikki muut konstit kokeillaan ensin koska leikkauksessa on paljon riskejä. Menen ensi viikolla alaraajojen hermoratatutkimukseen. Silloin selviää onko jo hermovaurioita tai ahtaumia. Hän suunnitteli lähettävänsä minut ehkä UKK instituuttiin ammattilaisten vastaanotoille hoitoon. Harmi vaan kun täältä on 100km suuntaansa mutta mutta onneksi mieheni on mielellään kuski. Kysyin, mitä voin tehdä tällä välillä asiaa edesauttaakseni ja hän vastasi, kävellä, kävellä ja vieläkin kävellä, siis liikuntaa.
Ajattelin sitten taas alkaa laihduttaa. Nyt en käytä niitä pusseja joita viimeksi. Käytän Her.....pirtelöä yhden aterian korvikkeeksi. Oli äsken niin hyvä palvelu kun tilasin että kotiovelle tuotiin!!!
Nyt on pakko laihtua, niin selkäkin voisi paremmin. aamulla sanoin miehelleni, nyt en syö jäätelöä, pullaa enkä karkkia ENÄÄ.
| |
| | |
07.05.12, 19:06
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Meneekö sekaisin Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arja h Malla, Alanyassa on todella jo lämmin. Ystäviäni lomailee siellä nyt. Sinulla ei ole enää pitkä aika lähtöön, joten sitten vaan menoksi ja onnea matkaan.
Olin eilen ortopedin luona. Magneettikuvassa on näkyvissä vakavasti otettavia asioita. Leikkaustakin hän väläytti mutta kaikki muut konstit kokeillaan ensin koska leikkauksessa on paljon riskejä. Menen ensi viikolla alaraajojen hermoratatutkimukseen. Silloin selviää onko jo hermovaurioita tai ahtaumia. Hän suunnitteli lähettävänsä minut ehkä UKK instituuttiin ammattilaisten vastaanotoille hoitoon. Harmi vaan kun täältä on 100km suuntaansa mutta mutta onneksi mieheni on mielellään kuski. Kysyin, mitä voin tehdä tällä välillä asiaa edesauttaakseni ja hän vastasi, kävellä, kävellä ja vieläkin kävellä, siis liikuntaa.
Ajattelin sitten taas alkaa laihduttaa. Nyt en käytä niitä pusseja joita viimeksi. Käytän Her.....pirtelöä yhden aterian korvikkeeksi. Oli äsken niin hyvä palvelu kun tilasin että kotiovelle tuotiin!!!
Nyt on pakko laihtua, niin selkäkin voisi paremmin. aamulla sanoin miehelleni, nyt en syö jäätelöä, pullaa enkä karkkia ENÄÄ. | Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 77,5kg(+0,1kg)
Jatkan tähän arja h n viestin perään kun kerkesin jo panna tuon muokkauksen käyntiin ja antoikin jo käytetyn sivun.Siis tuosta taulukosta alkaen minun viestiä.
Kävin vasta tänään vaakassa kun en ole oikein motivoitunut laihikseen niin arvasin ,että lisää on tullut.Onneksi ei enempää.
Vappu mässäilyt ja sitä tehden loppuruoat ,jotka jäi minulle kostautuu. Tänäänkin vielä sinihome juustoa popsin nyt alkaa taas päästä omille ruuille.Pitäs käydä kaupassa ja ostaa pelkkiä vihanneksia .
Lenkillä olen käynyt ja vesi kävelyssäkin ,mutta ei näy missään.
Pihan haravoinnit ovat nyt tehty ja perenna penkit putsattu talven törröttäjistä. Kylmä on sää ei vielä voi muuta tehdä. Kesä teranssin avajaiset pidettiin yhdellä saunaoluella mieheen ja kylpytakit visusti päällä.Odotan jo kesäisempää säätä kyllä todella innokkaasti.
Hyvä arja että pääset kuitenkin hyviin tutkimuksiin. Minäkin menen vielä tuon polven kanssa mangneetti kuviin ja ortopedin vastaan otolle loppu kuusta .Ei se enää ole kovin kipeäkään ,mutta napsaa kummasti ja onhan se minun "huonompi" jalka niin pitää pitää huolta .
| |
| | |
11.05.12, 13:35
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | äitienpäivää kohti
Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 77,6kg(+0,1kg)
Taas vaan satagrammaa lisää. Olen syönyt normaalisti ,mutta kylläkin vaaleaa leipää sen kaksi palaa minä syön päivässä.
Nyt lähden junassa tyttären luo äitienpäivän viettoon .Menemme tänä iltana teatteriin ja huomanna syömään intialaiseen ravintolaan.
Lapsen lapset ovat nyt innostuneet koulun "köksätunneista" ja aikovat laittaa sununtaina ruuan .
Elli tyttö on muutenkin innokas leipoja ja kokeilija .Hän on innostunut tekemään noita uudenlaisia kakkuja joita tehdään liivatteella ,että kakkukin varmaan odottaa sunnuntaina .
Ei siis laihdusta tiedossa tänäkään viikonloppuna.
Hyvää äitienpäivää!!
| |
| | |
11.05.12, 14:00
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jatkan tätä sairauskertomustani. Olin tiistaina enmg tutkimuksessa eli jalkojen hermoratoja tutkittiin. Onneksi niihin ei ole tullut vauriota ja kai olisin sen itsekin huomannut. Maanantaina menen ortopedille ja tehdään hoitosuunnitelma.
Nyt on ollut sateisia säitä joten en ole käynyt lenkillä. Nyt olemme lähdössä mökille.
Ostin akkukäyttöisen ikkunan pesulaitteen. Katselin kun naapuri pesi sellaisella ja tosi kätevän näköisesti ja helposti. Nyt mökillä aion kokeilla sitä sillä kotona on jo kaikki pesty aivan vanhanaikaisesti.
Vaakassa en käynyt nytkään. On tunne, että nyt on suurempia asioita käsittelyssä kuin laihdutus. Tähän sairauteen sekin on ensi arvoisen tärkeä asia.
Lipsuilija pääsee intialaiseen ravintolaan, nam. Niissä on tarjolla niin tulista ruokaa, että melkein tuli tulee suusta. Pidän kovasti tulisista mausteista mutta en saa kotona niitä käyttää!!
Me menemme sunnuntaina pojan perheen kanssa juustoporttiin lounaalle.
Jokohan Mallan kone starttasi matkaan? Hyviä tuulia ja lämpimiä päiviä ja iloa elämään, toivotan!
Aurinkoista viikonloppua kaikille!
| |
| | |
11.05.12, 14:19
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Huomenna lähden aamulla kohti Alanyaa :) mukavaa! 3 viikkoa lomaaaaa!
Ikkunapesuri on kätevä, meillä on myös sellainen.
Mukavaa kevättä kaikille.
| |
| | |
18.05.12, 10:24
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 78,0kg(+0,4kg)
Paino eikun nousee näköjään.Olen syönyt muka normaalisti.En tiedä mistä johtuu ,pitäisi kai joka hetki pihistellä.
On se kumma että olin jo lähes siinä 75 ja nyt taas siitä peräti kolme kiloa nousua.
Minuakin odottaa tuo polven mangneetti kuvaus ja röngten ja ortopedin vastaan otto ensi viikolla.
Ei se nyt niin kipeäkään ole mutta naksuu kummasti kun sitä liikuttelee j a tunnin vesikävelykin kyllä sitten aiheuttaa pientä särkyä yöllä.
En haluaisi ainakaan mihinkään leikkaukseen lähteä .
Kesä jatkuu nyt vesisateisena .Eilen oli jo vähän helle sää.
Iltapäivällä pitäisi lähteä vesi kävelyyn ,täytyy vain pakottaa itsensä liikkumaan.
| |
| | |
19.05.12, 13:16
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hohhoijaa, mistähän taas aloittaisi. Joka päivä käyn lenkillä, sauvojen kanssa tai ilman jos ei sada, noin 2-3km. Tuo on matka jonka menee hymyhuulin. Aamulla kun teen tämän, niin päiväkin on vähän parempi.
Alaraajojen enmg tutkimuksessa oli kaikki ok. Eli selkäydinkanavan ahtaus ei ole vaurioittanut hermoja. Ortopedillä olen käynyt uudemman kerran ja nyt minulla on lähete urheilulääkäriasemalle!!!!. Siellä on tavoite palauttaa toimintahäiriön tai vamman jälkeen normaali suorituskyky, eli testejä ja hikeä. Mielelläni menen mutta ensimmäinen käynti on vasta ihan kuukauden lopulla. 100km:n matka kuntoutumispaikkaan!
Ruokavalioni olen yrittänyt pitää kevyenä ja paljon salaatteja. Marjoja ja hedelmiä en syö joten pitäisi alkaa tehdä uudella laitteella smoottieita mutta vielä en ole ryhtynyt.
Leivonnaisia ja karkkeja en ole syönyt, vain ihan vähän viimeisen parin viikon sisällä. Siitä kiitos itselleni!
Nyt ensimmäisen kerran lääkäri sanoi että laihtua pitäisi, tätä pitäisi nyt uskoa.
Olin ravitsemuskouluttajan luennolla, Arcticnutrition, superfoodia, luomua jne, niin paljon pitäisi muuttaa luennoitsijan mukaan. Oli ihan kiva kuunnella mutta tokkopa laitan niitä asioita käytäntöön tai ehkä ihan vähän.
Vaakassa en ole vieläkään käynyt mutta on se asia mielessä lähes koko ajan.
Kesä on melkein tullut. Lenkkeily ei ole kivaa lämpimässä säässä.
Hyvää viikonloppua lukijoille! Meille penkkiurheilijoille ja muillekin on paljon katsottavaa tv:stä ja jännitettävää.
| |
| | |
27.05.12, 17:52
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Puutarha töitä
Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 78,0kg(+0,4kg)
Vaaka näytti perjantaina samaa. En siis saa ainakaan laihtumista taas ollenkaan alkamaan.
Isäntäkin on ollut nyt jonkin aikaa kotona ja on tehty puutarha töitä .
Meillä on aika paljon puutarha vadelmaa ja se pääsi vähän viime kesänä rappiolle. Nyt isäntä sitä leikkaa sitoo ja laittaa tukiaitoja. Minä olen kipeällä polvellanikin kyykkinyt kitkeä .Kun saisi uuden osan vielä mustalle mullalle niin saisi siihen kateaineen ,ettei niin paljon valtaisi rönsyleinikki. Kukka penkit kitkin myös .
On ollut helle sää ja välillä on juotu kyllä kylmät huurteiset.
Ruokaa olen laittanut muurikalla jotain pihviä ja vihanneksia .Kyllä yhtenä päivänä muurin pohjalettujakin.
Tänään ja eilen olen enimmäkseen maannut puutarhakeinussa .Vaihtanut vaan pää puolta aurinkon mukaan.
Minä haluan ruskettua kesällä ,vaikka millä pelottelevat .Laitoin kyllä suojakerroin 20 nyt alkuun.
Nautitaan kesästä !
| |
| | |
02.06.12, 11:33
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Koska ketjussamme on nyt hiljaiseloa, tarkoittaakohan se että, "hiljaa hyvää tulee"??!!
Tänään on niin kurja ilma kuten eilenkin.Olisi suonut juhlijoille aurinkoisen sään.
Edellisviikko oli jo kesäinen. Silloin en lenkkeillyt joka päivä koska en pidä kuumassa liikkumisesta (yksi lihavan ongelmista).
Tänä aamuna alkoi hyvä kotimainen "tositv", 7-osainen sarja, DIEETIT PUNTARISSA. Se pitää seurata ja ottaa opikseen.
Olin eilen ensimmäisen kerran urheilulääkäriasemalla saamassa ohjeita ja myös tekemässä tähän selkävaivaani. Viime aikoina on ollut sen puolesta kohtalainen olotila. Nyt minulla on joka päiväksi ohjelma jonka teen. Kuntouttajan luona käynnit jatkuvat parin viikon välein nyt jonkin aikaa paitsi heinäkuu on lomakuukausi.
Kuntopyörääkin aion polkea useammin kuin tähän asti.
Labrakokeeni käyttivät sellaista että tällä menolla elämä lyhenee jos ei tee jotain laihtuakseen.
Tänään aloin myös taas kerran pitämään ruokapäiväkirjaa.
Tehosekoittimen ostin jo ajat sitten mutta vasta tänään senkin koekäytän.
Olkoon tämä päivä, uudenlaisen loppuelämäni ensimmäinen päivä!!!!
| |
| | |
02.06.12, 12:02
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | kk vaihtunut
Voi, en huomannut, että kuukausi on vaihtunut. Vaihtakoon sen joku osaavampi kuin minä!!
| |
| | | | |