Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Tsemppikerho
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
03.08.12, 13:02   #1 (linkki)
Lipsuilija
(Vierailija)

Tsempparit elokuu

Niin se vaan kesä kääntyy jo loppupuolelle.
Paino on noussut varmaan monta kiloa. En ole edes yrittänyt puntariin.
Nyt lähtivät enimmät kesä vieraat mm.Kanadan perhe ja tyttären perhe olivat kaiki yhtäaikaa
.Tässä toista viikkoa .Nyt tuntuu ihan oudolta ,kun 10 hengelle laitoit ruokaa ja kahvia ja välipalaa myötäänsä. Annoin heidän nauttia kesälomasta ja toisistaan ja enimmäkseen ruuanlaitto oli minun harteilla.
Ilmat olivat suosiolliset ja luulen ,että kaikille jäi hyvä muisto lomasta.Mökkeilimme ,vietimme rantaelämää ja ennen kaikkea Kanadalaiset saivat saunoa mielin määrin.
Joukuset muutkin kesävieraat ovat käyneet niin ,että ehkä siskon porukka vielä käy.
Olen ollut lomalla kaikesta liikunnasta nyt.
Tänään tilasin taksin että lähden vesikävelyä aloittamaan ja otin jo jumppapatjan ja tein vatsa liikkeet.Kyllä tuntui jäykältä.
Pitää koettaa nyt vähän pihistellä syömisissäkin.
Eilen kutsuin tutut tytöt lettukesteihin ja joimme viimeisen mansikka viini pullon. Nyt pitää vähän topata kaikella tapaa.
Mansikka kakkuja on tehty joka arkipäiväkin kun on ollut lapsilla synttäreitäja muutenkin.

Nyt on sateisen oloinen päivä pitkästsä aikaa .Olisipa vielä kesän ilmoja kun on vielä elokuu kuitenkin ihan kesäaikaa.
Mässäily loppukoon nyt.
  Vastaa viestiin
13.08.12, 17:01   #2 (linkki)
Malla1979
(Vierailija)

Ruodusta päivää. Herkkulakko-päivä nro 1 menossa :) Olen koittanu nyt saada itteeni ruotuun. Kaikki juhlat on juhlittu ja kesäkin lopuillaan. Pitää siis hylätä kaikki tekosyyt. En etes muista minä kesänä viimeksi olisin vetänyt tämmöisen määrän herkkuja ja ruokaa yleensäkin. Puntarille en vielä uskalla. Tänään söin viimeiset makaronilaatikon jämät ja sit yritän olla taas ilman pastaa ja riisiä + herkkuja. Keskittyä syömään kanaa ja kalaa + vihanneksia. Tiedän että elimistö huutaa herkkuja, mutta sinni täytyy nyt pitää, on itselläkin jo niin huono-olo eikä jaksa tasan mitään tehdä.. kaikki liikkumattomuuden ja huonon ruokavalion tulosta!

Raportoin taas lisää :)
  Vastaa viestiin
13.08.12, 17:02   #3 (linkki)
Malla1979
(Vierailija)

Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 77,4kg(-0,4kg)
Malla 1979: 161cm A: 75 kg T: 65 kg N:
Keventäjätär: 158cm A: 70kg T:65kg
arja h: 160cm A: 80.9kg T: 75kg
Anutza:163cm A:63 N: 62,4kg -yht: -600g

Lista unohtui laittaa.

Mitäs muille kuuluu? :)
  Vastaa viestiin
14.08.12, 11:01   #4 (linkki)
Malla1979
(Vierailija)

Toinen päivä aluillaan herkkulakossa. Eilinen meni ihan ok. Vaikkakin ois varsinkin ruuan jälkeen tehnyt mieli vaikka ja mitä herkkuja. Sinnillä! Iltapalaksi söin mansikoita :)

Olen oikeasti lihonut tosi paljon kesän aikana ja ittiäki hirvittää tuo outo vararengas vyötäröllä. Vaaka on syvällä kaapin uumenissa. Lenkkeilyn aloitan heti kunhan tämä kurkkukipu hellittää. Ollut jo monta päivää kurkkukipu.

Nyt on onneksi taas ollut aurinkoisemmat ilmat. Piristyy mielikin heti :)

Mukavaa tiistaita kaikille. Kirjoitelkaahan kuulumisia.
  Vastaa viestiin
14.08.12, 12:05   #5 (linkki)
arja h
(Vierailija)

Olen kirjoituksianne lukenut mutta itse en ole saanut aikaiseksi kertoa kuulumisia. Viimeksi kirjoitin uhoten, miten nyt alan todella laihtua erinäisin keinoin. En viitsi edes lukea, mitä kirjoitin. Ei mitään alkanut vaikka lupasin.

Nyt minulla on menossa neljäs päivä, ei karkkia, ei pullaa, ei keksiä, ei jäätelöä. Lisäksi yritän syödä puolet mitä ennen?! Vettä olen nyt myös alkanut juoda. Sen johdosta saa useasti käydä yöllä wc:ssä.

Vaihdoin vaakan toiseen joka näyttää nyt 1kg enemmän kuin entinen. Edellinen vaaka antoi aina eri luvun kun sen paikkaa vaihtoi!! Ei siis ollut luotettava.
Minua alkoi hermostuttaa ja raivostuttaa kun kävin takkeja sovittamassa ja tuli ongelmia koon kanssa!! On pakko habituksen pienentyä.

Edelleen käyn kuntoutuksessa tuolla "suuressa maailmassa" josta aikaisemmin kirjoitin. Ensi viikolla on viimeinen kerta. Selkä on ollut nyt vähän parempi. Kun on vointi parempi, heti alan lintsata voimisteluohjelmasta. Kukahan saisi puhuttua minulle järkeä tässäkin asiassa?
Eilen lenkkeilin 1h pitkän tauon jälkeen. Nyt on taas kuuma ilma joten en lenkkeile. Lenkkikenkiä olen jo ostanut kahdetkin uudet, jos se laittaisi paremmin tien päälle.

Poikamme on vielä kotona kaukomailta, ehkä ensi kuun alussa palaa takaisin työn ääreen.
Mökillä emme ole paljon olleet. Sinne on nyt rakennettu toinen viereen. Siellä on ollut koko kesän vilske pojan perhe plus heidän molempien vieraita lomaillen ja rakentaen. Ensi kuussa varmaan palaamme normaaliin arkeen. On aivan ihana kun tulee syksy. Se on minun vuodenaikaani.

Kiva että Anutza oli kirjoittanut kuulumisia. Tee se edelleen silloin tällöin!
Malla ja Lipsuilija ovat olleet aktiivisia ja se jatkukoon meillä kaikilla.
  Vastaa viestiin
15.08.12, 21:27   #6 (linkki)
Lipsuilija
(Vierailija)

Kesä jatkuu ja lihominen

Taas on ollut kesän säät, joten ei lenkille ei jaksa lähteä.Paino noussut 5 kiloa varmaan,on semmonen olo.
En ole vaakaan uskaltanut nousta. Oli vielä lettukestit ja ensimmäisen lapsen lapsen rippijuhlat.
Että ei vielä normaaliin päiväjärjestykseen ole päässyt.
Uimahalli kiinni vielä tämän viikon piharemontin takia .Oli jo viikon auki ja kerkesin yhden kerran käydä vesikävelyssä.
Yksi jumppa alkaa ensi viikolla.
Vatsaliikkeet aloitin ,mutta nyt on parina päivänä unohtunut tekemättä ,kun olen urakoinut marjapensaassa. Iso urakka poimia kolmisen kymmentä pensasta.
Ukkokin on ollut nyt kotona marjojen takia,mutta suhde ei liene poikki vieläkään.
Hän poimii vadelmat kun ne pitää poimia seisaaltaan ,minä en jaksa.
Olisipa vaan vielä näitä kauniita päiviä niin saisi nekin pois. Vadelmathan kyllä eivät heti lopu kun on paljon raakileita vielä.
Ollaan kaikki vähän lihottu siis....enkö olekaan ainoa. Ei menetetä silti toivoa .
  Vastaa viestiin
16.08.12, 11:00   #7 (linkki)
arja h
(Vierailija)

Sanon taas vielä kerran, ettei tämä laihduttaminen ole helppoa. Nyt kesän jälkeen olen jo alkanut lenkkeillä, noin 45min/pv, reipasta kävelyä. Kuuma ilma on edelleen, ettei kesä vielä olekaan mennyt. Kävely tekee niin hyvää selälleni, "rasvaten nikamia tai niiden väliä".
Hyvän mieliteossa vaikeimmat välttää ovat pulla ja keksit. Karkkia ja jäätelöä en niinkään himoitse.
Päivät menee hyvin, ei tarvitse napostella. Kun tulee ilta, tekee mieli luvattomia ja usein.
Missä on keventäjätär?
  Vastaa viestiin
16.08.12, 12:08   #8 (linkki)
Malla1979
(Vierailija)

Ei ole helppoa ei, tämä laihduttaminen. Siihen kyllä yhdyn arja h! neljäs päivä on menossa herkkulakossa! Tavallista ruokaa olen syönyt "normaalisti" ja sitäkin saisi vielä rutkasti vähentää että paino alkaisi tippumaan. Koko kesänä en ole kuitenkaan pystynyt olemaan neljää päivää ilman herkkuja, joten tyytyväinen saan olla jo tähänkin. Puntarille en uskaltaudu, vaikka järkytys ois varmasti hyväkin juttu.

Liikuntaa tällä viikolla ainoastaan 20 minuutin pyörälenkki anopin luota kotiin, aivan surkea esitys kaikin puolin itseltäni. En käsitä miten en saa lenkkeilyvaihdetta päälle. Ehkä sitten syksymmällä, toivossa on hyvä elää.

Työt minulla loppuvat 5.9. jonka jälkeen olisi aikaakin liikkua ja perehtyä terveellisempään elämään. Pitäisi tietenkin ettiä uusiakin töitä.

Sama illan naposteluongelma on mullakin, vaikka kuinka söisin päivällä normaalisti ja eikä ruokailuvälit venyisi. Illalla vaan olisi mukava napostella jotain :D ehkä syy on korvienvälissä ja siitäkin varmasti oppisi pois.

Lipsuilijalla on paljon marjapensaita, varmasti riittää työsarkaa. Käyn itse syömässä pensaasta suoraan mustia- ja punaisia viinimarjoja. Lisäksi minulla on kasvamassa anopin luona porkkanaa ja hernettä. Ovat todella maistuvia omasta pellosta. Äitini on hoitanut hillojen ja mustikoiden poiminnan. Vadelmia ei juuri taida tullakaan näille korkeuksille tänä vuonna. Naapurissa on myös mansikkatila, joten tuoreita mansikoita ollaan syöty jo monta viikkoa. Mun suosikki marja on mansikka :) Olen koittanut hyödyntää tuoreet marjat ja syödä niitä iltaisin ettei niin tekisi karkkia mieli...

Tuleva syksy ja talvi pelottaa. En varmaankaan pääse etes minnekään reissuun koska ystävälläni on se syöpä ja hoidot alkavat. Ehkä sitten talvella jonnekin... Olen tunnetusti tosi maaninen talvet joten hiukka hirvittää miten se ensi talvi taas menee. Kumpa paino ei ainakaan nousisi tästä enään... jouluna tulee kuitenkin kiloja..

Onneksi vielä on ollut suht lämpimät kelit, kesä siis jatkuu!

Tsemppistä meille kaikille! Pysytään tiukkoina herkkujen kanssa ja muistetaan kirjoitella kuulumisia. Mukavaa lukea kesän jälkeen mitä teille kuuluu :)
  Vastaa viestiin
16.08.12, 14:29   #9 (linkki)
arja h
(Vierailija)

Ostin eilen vauvojen hedelmäsoseita. Yritän jos näillä saisi iltaisin korvattua herkut. Yleensäkin en pidä hedelmistä paitsi banaanista. Marjoja en voi syödä, en varsinkaan niitä joissa on siemeniä. Kertokaahan millä te yritätte korvata makean mieliteon.
  Vastaa viestiin
17.08.12, 10:48   #10 (linkki)
Malla1979
(Vierailija)

Arja h: syön myös välillä pilttejä. Jossain vaiheessa sain vaan aika tarpeekseni niistä. Eli tarkoitan siis niitä hedelmäsoseita. Nyt voisinkin ottaa uudelleen käyttöön nekin.

Eilinen muuten hyvä päivä mutta söin pannukakkua hillon kera. Olihan se hyvää kyllä!! Mutta muuten ruodussa onneksi. Saas nähdä miten taas menee viikonloppu.. odotukset ei oo näin heikkomielisellä kovin korkealla... :/

Mä syön pieniä jugurtteja makeannälkään tai sitten juon kaakaota. Kumpikaan noista ei oo terveellisiä ja sisältävät paljon sokeria. Laukussa kannan mukanani xylitol-pastilleja ja fazerin salmiakkirasiaa. Ruuan jälkeen kun pahin makeanhimo iskee niin syön noita molempia muutaman.

Olen huomannut ettei nyt ole ollut varsinaista makeanhimoa vaan että haluaisin vain syödä koko ajan jotain. Olen opettanut itseni todella huonoille tavoille.

Mukavaa viikonloppua. Liikunnaniloa etsiessä....
  Vastaa viestiin

17.08.12, 19:53   #11 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2012
Tsemppiä!!!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lipsuilija Näytä viesti
Niin se vaan kesä kääntyy jo loppupuolelle.
Paino on noussut varmaan monta kiloa. En ole edes yrittänyt puntariin.
Nyt lähtivät enimmät kesä vieraat mm.Kanadan perhe ja tyttären perhe olivat kaiki yhtäaikaa
.Tässä toista viikkoa .Nyt tuntuu ihan oudolta ,kun 10 hengelle laitoit ruokaa ja kahvia ja välipalaa myötäänsä. Annoin heidän nauttia kesälomasta ja toisistaan ja enimmäkseen ruuanlaitto oli minun harteilla.
Ilmat olivat suosiolliset ja luulen ,että kaikille jäi hyvä muisto lomasta.Mökkeilimme ,vietimme rantaelämää ja ennen kaikkea Kanadalaiset saivat saunoa mielin määrin.
Joukuset muutkin kesävieraat ovat käyneet niin ,että ehkä siskon porukka vielä käy.
Olen ollut lomalla kaikesta liikunnasta nyt.
Tänään tilasin taksin että lähden vesikävelyä aloittamaan ja otin jo jumppapatjan ja tein vatsa liikkeet.Kyllä tuntui jäykältä.
Pitää koettaa nyt vähän pihistellä syömisissäkin.
Eilen kutsuin tutut tytöt lettukesteihin ja joimme viimeisen mansikka viini pullon. Nyt pitää vähän topata kaikella tapaa.
Mansikka kakkuja on tehty joka arkipäiväkin kun on ollut lapsilla synttäreitäja muutenkin.

Nyt on sateisen oloinen päivä pitkästsä aikaa .Olisipa vielä kesän ilmoja kun on vielä elokuu kuitenkin ihan kesäaikaa.
Mässäily loppukoon nyt.
Älä murehdi ollenkaan,uskoisin että aika moni meistä on näin kesä jälkeen ihan samassa tilanteessa kuin sinäkin!Minulla vaakaa makoilee iloisesti yöpöydän alla vielä syyskuun loppuun,näin olen päättänyt,en suotta tahdo tuhista ja puhista kiukusta kun vaatteet jo kertovat sen mitä on kesän aikana tapahtunut eli jenkkakahvat ne taas iloisesti pursuilevat:)Mutta niinkuin sanoit,mässäily loppukoon nyt,ei silti turhia paineita,laihdutellaan iloisella mielellä ja hitaastihan hyvää tulee:)!!!
  Vastaa viestiin
21.08.12, 11:48   #12 (linkki)
arja h
(Vierailija)

Noin viikko on kulunut periaatteella "ei makeita lainkaan". Ihan pikku riikkistä lipsumista asiasta on ollut. Paino on kuitenkin laskenut noin ½kg. Eli hyvä alku minunlaiselleni.
Tuskaista on kun ei voi syödä leivonnaisia ja keksiä. Jäätelöä ja karkkia en kaipaa. Ateriatkin olen yrittänyt pitää niukalla linjalla, pussikeittoja, salaatteja tai pieniä ruoka-annoksia.
Pari kertaa olin viime viikolla lenkillä. Se oli sillä helteellä hikistä puuhaa...tukkakin oli märkä!
Nyt ovat ilmat viilentyneet. Nyt menee pari päivää kun säilön marjoja mehustaen. Huomenna aion lähteä sauvakävelemään.
Ensi sunnuntaina on juhlia joissa on ihania leivonnaisia ja kakkuja. Pysyinpä silloin ruodussa.

Kirjoitelkaa kuulumisia!
  Vastaa viestiin
23.08.12, 10:32   #13 (linkki)
Keventäjätär*
(Vierailija)

Heissan pitkästä aikaa! Syksy saapuu ja kesän surut alkaa pikku hiljaa helpottamaan vaikkei koskaan unohdukaan,mutta elämän on jatkuttava.

Olen lihonut kesän aikana ja nyt on pakko palata ruotuun. Ajattelin mennä ihan normi meiningillä ilman mitään ihmediettejä vaan syön vähemmän ja kulutan enemmän. Eilen kävin pitkästä aikaa kunnon lenkillä,pienestä sateesta huolimatta oli ihana mennä... Sai olla ihan yksin ;)

Tänä aamuna kokeilin vihersmoothie-ohjetta,jonka bongasin kesällä eräästä lehdestä ja oli muuten yllättävän hyvää! Tulee huomaamatta nautittua marjoja ja vihanneksia.

Vaakalle hiivin tässä joku päivä,haluan ensin opetella syömään ja liikkumaan terveellisesti tauon jälkeen.

Mukava kun tämä ryhmä pysyy koossa :)
  Vastaa viestiin
23.08.12, 10:37   #14 (linkki)
Keventäjätär*
(Vierailija)

Minä yritän makeanhimoa hillitä syömällä kromia ja magnesiumia. Työterv.hoitaja kertoi mulle vuosia sitten,että kun syö kromin rinnalla magnesiumia makean himo hellittää... Ja auttaahan se,mutta kun oikeen kova karkkinälkä iskee ei auta mikään!
  Vastaa viestiin
27.08.12, 05:46   #15 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2010
Läski vaan lihoo!

Anutza:163cm A:64,7 N: 64,7kg

Mä oon sitten lihonnu +7,3kg niistä pudotetuista 16kg:sta! Hyi nyt ällöttää. Olen taas siis mukana! Kirjottelen paremmalla ajalla ja luen kuulumiset :)
  Vastaa viestiin
31.08.12, 05:31   #16 (linkki)
anutza
(Vierailija)

Wihuu, miinusta :)

Huhuu? Missä kaikki on?

Anutza:163cm A:64,7 N: 63,4kg yht. -1,3kg
  Vastaa viestiin
31.08.12, 11:13   #17 (linkki)
arja h
(Vierailija)

Kiva, että Anutzakin on taas joukossamme. Varmaan monikin meistä lukee usein tätä ketjua mutta voi olla moniakin syitä, miksi ei kirjoita.
Meillä on nyt juhlat juhlittu, vieraat "passattu" ja lomalainen lähtenyt.
Uhosin viime kirjoituksessa, miten kaikki makea on nyt pois syömisistäni. Edellä olevan johdosta moni asia meni "päin mäntyä".
Nyt on kuitenkin normaali elämämme alkanut. Juuri tulin sauvakävelyltä, 45min. Tämän aion tehdä nyt joka aamu...en sateella. Eilisestä lähtien on taas makeat pois. Kävin välipunnituksessa ja ei paino kovinkaan ollut noussut syöminkien johdosta. Vettä yritän litkiä ja vauvan ruokia on makean nälkään, sokeroimattomia.
  Vastaa viestiin
31.08.12, 17:41   #18 (linkki)
Lipsuilija
(Vierailija)

lihottaja

Huomenna pitäisi uskaltaa puntarille.Viime lauantaina kävin ,mutta en ollut uskoa silmiäni ,että paino oli noussut 4,4kg Minä muutan sen nyt tuohon entiseen jossa myöskin oli nousua.
Tuumasta toimeen ,ajattelin ,että nyt on jotain tehtävä ja rupesin täksi viikoksi kaalikeittodieetille.
Sunnuntaina vasta loppuu.En usko paljon tapahtuneen ,vaikka olen noudattanut sitä ohjetta (pari vähän erilaista) täsmälleen .Nälkä ei ole ollut ,mutta muuten kyllä syömiset mielessä koko ajan.Ihmettelin tuolla Kilot kuriin puolella banaanin syönnin määrää yhtenä laihdutus päivänä ,vaan kukaan ei ole vastannut(Pullukka nim.merkillä)
Mitä te arvelette ,että mihin perustuu syödä 5-8 banaania yhtenä päivänä ,kaalikeiton lisäksi . Sitähän saa syödä joka päivä.
En usko kovin suuria tuloksia tulevan ,mutta kun sais edes kilonkaan pois ,että pääsisi alkuun.
Vesikävelyssä olen käynyt kolme kertaa tällä viikolla ja kuntosalilla kerran.
Kopioin tähän nyt vielä tuon elokuun listan että se näyttää oikeesti tämän viikon tilannetta saa sitten nähdä onko huomenna yhtään vähempi. Eihän tuo pirulaisen luulisi ainakaan nousseen.

Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 81,8k(+4.4kg)
Anutza:163cm A:64,7 N: 64,7kg

Luulen toiveissani ,että viime viikon punnitus olisi ollut jostain syystä ylikorkea ,vai olenko tosiaan lihonut niin paljon. Vaatteissa ei ainakaan tunnu,.
  Vastaa viestiin
02.09.12, 11:31   #19 (linkki)
Lipsuilija
(Vierailija)

väärin merkitty

Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 81,8k(+4.4kg
Paino on siis pudonnut 4,4 eli pitäisi olla miinus merkki ja77,4kg nyky paino.
Kuinka kauan onnistun pitämään edes tuossa???!!!
  Vastaa viestiin
03.09.12, 10:23   #20 (linkki)
keventäjätär*
(Vierailija)

Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 77,4kg(-4,4kg)
Keventäjätär: 158cm A: 71kg T:65kg
Anutza:163cm A:64,7 N: 63,4kg yht. -1,3kg
  Vastaa viestiin

Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku