Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Tsemppikerho
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
07.09.12, 05:49   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2010
TSEMPPARIT SYYSKUU

Mulle miinusta tälleviikkoon -200g. Siittä se taas lähtee :) Ois kk päästä lähtö reissuun moikkaamaan ukon sukua ni pitää koittaa päästä edes jonkinlaiseen edustuskuntoon :)

Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 77,4kg(-4,4kg)
Malla 1979: 161cm A: 75 kg T: 65 kg N:
Keventäjätär: 158cm A: 71kg T:65kg
arja h: 160cm A: 80.9kg T: 75kg
Anutza:163cm A:64,7 N: 63,2kg yht. -1,5kg
  Vastaa viestiin
07.09.12, 11:31   #2 (linkki)
Lipsuilija
(Vierailija)

Vähän pudotusta

Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 76,9kg(-1,5kg)
Anutza:163cm A:64,7 N: 63,2kg yht. -1,5kg[/QUOTE]

Vähän pudotusta .En saanutkaan ryhdytyksi lentoemäntä dieetille ohoomisestani huolimatta ,kun olin yhden yön ja päivän kylässä.En olisi voinut siellä pitää.
Olin kuitenkin vähän vihannes kuurilla ja näköjään auttoi.Vajaa pari kiloa tavoitteesta puuttuu ,mutta nyt olen taas lähdössä tyttären luo useikisi päiviksi ,enkä siellä voi vaatia eri ruokia pitää koittaa syödä vähemmän.
Olen nyt käynyt vesikävelyssä kolme kertaa viikossa ,mutta tuleeko sielläkylässä käytyä en tiedä. Tytär on toipumassa jalka leikkauksesta joten hänellekin vesi kävelyä on suositeltu nyt ,vaikka ei ole vielä käynyt.Koetan houkutella nyt mukaan.

Mukavia syyspäiviä on ollut ja olen hiipinyt myöskin lenkillä ,vaikkei se laihdutukseeni autakkaan.
Hyvää viikon loppua ja seuraavan alkua .
  Vastaa viestiin
10.09.12, 14:32   #3 (linkki)
Malla1979
(Vierailija)

Täältä ilmoittautuu herkuttelija/liikunnan kammoksuja laiskuri taas ryhmään... eka päivä ruotu-hommia menossa. En etes muista milloin olen painanut näin paljon. Tunnen sen, en ole käynyt puntarilla. Hävettää aivan! Te muut ootte niin reippaita. Tänään lähden lenkille kunhan pyykkikone on pessyt :) siitä se lähtee!
  Vastaa viestiin
10.09.12, 21:14   #4 (linkki)

Tere tere! Tänään on reippaana huusattu niin töissä kuin kotonakin. Pyykkikorin pohja on tunnistettavissa ja lattiat on roskista puhtaat. Lenkin kävin kans töpsyttelemässä että eiköhän maanantai olluki sitten tässä minun osalta. Ötyjä vaan kaikille :)
  Vastaa viestiin
12.09.12, 10:19   #5 (linkki)
Malla1979
(Vierailija)

Matka varattuna Alanyaan! Nyt pitäisi viimeistään iskeä se laihdutuskipinä! hotelli on aivan ihana täysihoitohotelli! Bluestar Hotel Alanya Turkey

Hotellissa on kaikki ruuat ja juomat, oltiin samassa paikassa viime keväänä. Aivan huippu paikka. Lähden reissuun äiskän kanssa, joten alkoholia ei tällä lomalla oteta vaan keskitytään muihin juttuihin.

Kolmas päivä menossa herkkulakossa. Ihmeen hyvin mennyt, lukuun ottamatta että olen sortunut taas syömään nuudeleita. En käsitä mikä niissä mua vetää??

Kävin eilen hampaanpoistossa. Poistivat kirurgisesti hampaan ja nytten on puoli päätä turvoksissa. En halua lähteä kotoa minnekään, joka askeleella tärähtää ja sattuu tohon monttuun.

Olen myös jäänyt työttömäksi. Nyt olisi aikaa harrastaakin kaikkea.
  Vastaa viestiin
12.09.12, 11:48   #6 (linkki)
arja h
(Vierailija)

Välillä tuntuu, ettei tästä laihtumisesta tule mitään. Lenkkeillyt olen muutaman kerran viikossa. Mutta tämän hyvän tai makean syönti on iso kompastuskiveni. Yritetään kuitenkin vielä.

Meillä oli ensi kuulle tilattuna Kanarian matka pari viikkoa mutta peruin sen. En rohkenekaan lähteä sairastamaan sinne selkääni.Se ei nyt ole kuitenkaan pahimmillaan ollenkaan mutta muistuttaa olemassaolostaan joka päivä. Jospa uskaltaisi lähteä edes naapurimaahan.

Malla on taas virtaa täynnä kun pääsee Turkkiin. Minä en mene sinnekään enää. Siitä ei tullut suosikkini.

Mökkielämää vietämme. Tänäänkin on sauvakävelty. Minä vaan aina istuisin nojatuolissa kirja kädessä.
  Vastaa viestiin
16.09.12, 17:09   #7 (linkki)
Lipsuilija
(Vierailija)

Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 77,3kg(+0,4kg)
Anutza:163cm A:64,7 N: 63,2kg yht. -1,5kg[/QUOTE]

No niin taas on paino noussut. Olin tyttären luona muutamia päiviä ja siellä tuli syötyä liikaa ,kun pääsee toisen laittamaan ruokapöytään . Lisäksi kun hänellä on kasvavat nuoret niin iltapalakin tuhti .Kotonahan minä syön salaattia ja yhden ruisleipäpalan.
Ei siis kestä yhtään herkutella.Kävimme sielläkin vesikävelyssä ,kun tyttärellä on akillesjänteen leikkaus
ja hänellekin suositeltiin vesi kävelyä toipumiseksi .
Kävin siellä elokuvissa katsomassa sen Veskun elokuvan Matkalla pohjoiseen sekä Puhdistus elokuvan .
Molemmista tykkäsin .Paitsi että se Puhdistushan on ihan karmee ,mutta tosi hyvin tehty ja hyvät näyttelijät.
Virkisti mieltä paljon se reissuKävimme joka päivä lenkillä.Sitten olen jatkanut vesikävelyllä täällä kotona. Kaunis sunnuntai päivä tänään kävimme sieniä etsimässä huonoin tuloksin.Ehkä yhden salaatin tai kastikkeen saa tehtyä .Kumma kun ei näin sadekesänä ole sieniä ,ei mikäänlaisia ,vaikka kävimme varmoilla paikoilla. Oli mukava juoda kahvit metsässä ja samalla reissulla kävimme veljen luona kylässä kun on samalla suunnalla.Hyvää alkanutta viikkoa!
  Vastaa viestiin
17.09.12, 11:55   #8 (linkki)
Keventäjätär*
(Vierailija)

En ole paljoa jaksanut panostaa tähän touhuun,ei vaan jaksa eikä huvita... Olen jo laknut miettimään kärsinkö jonkin sortin masennuksesta kun ei tämä elämä oikein maistu...

No eteenpäin on vaan porskutettava. Ostin muutaman Nutrilet-tuotteen,jos alkais nutraamaan... Ja löytäis sen kipinän.

Eilen kävin puolukassa ja mustikoitakin on hirveästi ja ne on isoja vaan ei kovin hyvän makuisia minusta.
  Vastaa viestiin
17.09.12, 11:57   #9 (linkki)
Keventäjätär*
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Keventäjätär* Näytä viesti
En ole paljoa jaksanut panostaa tähän touhuun,ei vaan jaksa eikä huvita... Olen jo laknut miettimään kärsinkö jonkin sortin masennuksesta kun ei tämä elämä oikein maistu...

No eteenpäin on vaan porskutettava. Ostin muutaman Nutrilet-tuotteen,jos alkais nutraamaan... Ja löytäis sen kipinän.

Eilen kävin puolukassa ja mustikoitakin on hirveästi ja ne on isoja vaan ei kovin hyvän makuisia minusta.
Siis ALKANUT miettimään...
  Vastaa viestiin
17.09.12, 14:49   #10 (linkki)
Malla1979
(Vierailija)

Keventäjätär: tiedän tunteen kun mikään ei tunnu miltään ja itsekin jo alkaa miettiä että onko masentunut tms kun ei mitään saa aikaiseksi ja ahdistaa vain. Viime talvena olin monta kuukautta aivan horroksessa ja masentuneena. Nyt tuleva talvi taas pelottaa. Nyt jo paino noussut kesän aikana vaikka normaalisti laihdun kesällä.... Jokin on siis pielessä. En ole saanut liikunta kipinää ollenkaan, en vaikka kuinka hyvä ulkoilukeli olisi. Itse kävin juttelemassa asioista terveyskeskuksen mielenterveystyöntekijän kanssa, siitä oli osittain apua silloin. Toivon sinulle jaksamista ja valoa syksyyn :) et ole yksin!

Olen tänään aloittanut taas pitämään ruokapäiväkirjaa ja suunnilleenkaan laskemaan kaloreita päivän ruuista. Viikonloppu meni aivan piloille kun siskoni olen lasten kanssa käymässä. Heidän kanssaan leivottiin äitini luona pullaa, käytiin makkaranpaistossa ja syötiin herkkuja. Mukavaa hommaa, paitsi mun kropalle....

En aio alkaa millekään kitudieetille vaan syödä normi kotiruokaa ja pienentää annoskokoa. Kun saisin vielä lisättyä kunnolla kasviksia ja marjoja, niin avot! Olen taas alkanut myös herkkulakkoon ja vähentänyt jugurtin syömistä. Nehän sisältävät vain sokeria. Onneksi en ole koukuttunut kuin vain yhteen jugurttiin, Vanilla mansikkarahkavaahtoon!

Sokeriahan se meikän elimistö tulee huutamaan, mutta pakko on nyt yrittää vieroittautua siitäkin "huumeesta".

arja h: harmi että jouduitte matkan perumaan. Aurinko tähän aikaan vuodesta piristäisi. Ymmärrän kyllä että känkkäränkkä-selällä ei varmasti haluta matkustella. Parempi hoidattaa itsensä kuntoon ensin. Minulla tiedossa löhöloma ihanassa hotellissa äidin kanssa. Aurinkoenergiaa tulevaa talvea varten.

Lipsuilija: haluaisin myös katsomaan sen veskun elokuvan. Tykkään kovasti taitelija Loirista :)

Nytten lähden ostamaan kanervia ulos :)
  Vastaa viestiin

17.09.12, 21:12   #11 (linkki)
Malla1979
(Vierailija)

En muistanutkaan että kaikki ruuat sisältävät niin paljon kaloreita... kauhistuneena luen listaa mitä olen syönyt tänään ja paukkuu normi 1200 kcal kivasti, vaikken omasta mielestäni etes ole syönyt hirveästi. Voi ahdistus! En ole koskaan ollut mitenkään kiinnostunut kalorien laskennasta mutta nyt ajattelin kokeilla sitäkin, kun kerran pidän ruokapäiväkirjaa.

Liikuntaa ei edelleenkään. Mutta olen pysynyt herkkulakossa :)

Ostin Modifast-pusseja joista teen juomaa. Tarjouksesta ostin banaaninmakuista juomaa. en ole vielä maistanut. Ainakin se vadelma ja mansikka on hyvää, varsinkin jos niihin laittaa tummaa kaakaota teelusikallisen sekaan. 200 kcal yhdessä pussissa. Ajattelin nyt korvata muutaman aterian niillä. Tänään siis aloitin yhdellä, jos huomenna vaikka kaksi ateriaa korvaisin.

Koitan kovasti pitää tsemppiä päällä. Masennus oli suuri kun suosikki mekosta ei mennyt vetskari kiinni että sitä oisin voinut pitää juhlissa. Nyt on pakko laihduttaa. Jokohan huomenna uskallan puntarille, tiedän että lukemat on tähtitieteellisiä!!! en ole aikoihin painanut näin paljoa. Ehkä sittenkin vasta ylihuomenna..... :/

Mites muilla menee? Täällä kovasti sataa ja tuulee. Taitaa olla syysmyrsky tulossa..

Tsemppiä laihdutukseen meille kaikille.
  Vastaa viestiin
18.09.12, 15:48   #12 (linkki)
Malla1979
(Vierailija)

Ruodussa olen pysynyt ja kävin kävelemässä pienen puolen tunnin kävelylenkinkin jopa. Ei mua oikeesti innosta tuo liikunta. Toi puoli tuntiakin oli täysin pakkopullaa. missä on mun liikunnan into?

En ole onneksi sortunut herkuttelemaan vaikka tänään on ahdistanut ihan kaikki asiat. Miehet osaa olla välillä todella toopeja ja ajattelemattomia.... :/
  Vastaa viestiin
18.09.12, 18:39   #13 (linkki)
Malla1979
(Vierailija)

Banaaninmakuinen modifast oli hyvää myöskin kun siihen lisäsi teelusikallisen tummaa kaakaojauhetta. Olen koittanut kotona touhuilla ja keitellä paljon teetä ettei ajatus pyörisi vain koko ajan ruuan ympärillä. Ihmeen hyvin onkin mennyt nämä kaksi päivää :D tosin en vielä lähde tuulettelemaan kun tunnetusti minulla ei ole ollut pitkäjännitteisyyttä, tähänkään asiaan. Viikonloppu tulossa ja se pitäisi viettää ystävien kanssa Oulussa. Pääsis helpommalla kun peruisi koko tapaamisen?

Psyykkaan itteeni että uskaltaisin nousta huomenna puntarille... edelliskerrasta on aikaa melko kauan. Tänään kun kävin kävelyllä niin ulkoiluhousut kiristivät ikävästi, eli mahtaahan siellä odotella tähtitieteellinen lukema taas. Miksi ois miksi olen päästänyt taas itseni tähän kuntoon?
  Vastaa viestiin
20.09.12, 06:33   #14 (linkki)

Moikka. Mulla meinaa homma tökkiä. Viime viikko meni niin ja näin. Salillä kävin ja jotain pieniä lenkkejä heittelin. Täs on vaan nyt se että ruoka maistuu liianki kanssa...hmm...tai sitten se on vaan se seura. Tää viikko on menny sairastellessa. Flunssa on päällä ja loppuviikko saikkua. Hirvittää vaan makoilla ja syödä kuin pikkupossu. Ruokahalu eikä makuaisti oo hävinny mihinkään. Tiistaina ois pitäny käydä uimassa mut se vaihtu reippaaseen tunnin lenkkiin. Tänään ois salipäivä mut täytyy jättää se väliin jos meinaa joskus tervehtyä.

Puntarilla en edes käyny viimeviikolla. Saapa nähdä mitä vaaka huomenna näyttää?
  Vastaa viestiin
21.09.12, 07:06   #15 (linkki)

Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 77,3kg(+0,4kg)
Anutza:163cm A:64,7 N: 62,8kg(-400g) yht. -1,9kg

Miinusta :) Syömättömyyden piikkiin sitä nyt ei voi laittaa et paino on tippunu kun ruoka on maistunu ku hevoselle :D
  Vastaa viestiin
22.09.12, 17:19   #16 (linkki)
Lipsuilija
(Vierailija)

Eipä uutta

Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 77,1kg(0,2kg)

Pari sataa grammaa vain paino pudonnut, vaikka olen syönyt kohtuullisesti.Eilen söin ylimääräistä pari kinkkupiirakka palaa ja muutaman suklaa karkin,kun olin kokouksessa ja tarjosivat.
Liikkumiset pitäisi olla kohdallaan .Pari kertaa vesikävelyssä,kerran vesi jumpassa ja kaksi kertaa muussa jumpassa. Eikä mitään tulosta ,paitsi hyvä mieli ,kun näki taas suurimmaksi osaksi vanhoja tuttuja jumpissa.
Vesi kävelyssäkin sen verran vähän porukkaa ,että kävelimme tutun kanssa rinnakkain (kielletty) ja rollasimme kaikki kesän asiat.
Tänään kävin lenkillä sauvojen kanssa, kuten nyt jo pitkän aikaa lauantaina ja sunnuntaina heti aamusta.
Ne kun ovat ainoat päivät jolloin ei ole muuta jumppaa.Maha on kyllä pienentynyt,kiitos jokapäiväisten vatsaliikkeiden ,vaikka paino ei olekaan pudonnut.
Kävin kampaamossa ja huomenna värjään tukan ,niin tuntuu pirteämmälle olo. Kulmat ja ripset värjäytin kampaamossa.
Valmistelen taas lähtöä kuntoutukseen .2.10 kahdeksi viikoksi.
Tuttuja tyttöjä tulee ,että odotan mukavaa kuntoutusta ja vapaa-ajan viettoja.
Painohan siellä ei ainakaan tipu taas kun pääsee valmiille ruualle seisovasta pöydästä kaksi kertaa päivässä ja aamiaisellakin aina lämpimät sämpylät. Miten niistä voi kieltäytyä.
Ilta siiderit sitten siihen vielä.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
  Vastaa viestiin
24.09.12, 09:34   #17 (linkki)
Malla1979
(Vierailija)

Ylläri, ylläri, perjantaihin asti sujui mun laihis todella hyvin. Sittempä se oli illanistujaisia ja kaupungilla ravintolassa syöntiä ja juontia sun muuta viikonloppu. Parempi olisi pysyä kotosalla ja juoda vaan teetä :S Onneksi mulla ei kuitenkaan "jää putki päälle" tässä syömisessä, eli herkuttelu on taas loppu. Eilen syötiin illalla burritoksia vielä kun oli vieraita. Mutta tänään taas ruodussa ja ihan jees fiiliksellä. Tai ainakin kovasti koitan itteeni tsempata.

Puntari näytti tasan sen aloituspainon mikä tuolla listassa on. Eli olen siis lihonut monta kiloa kesän aikana. Mutta ei auta surkutella vaan tehdä asialle jotakin ja toivottavasti ottaa opiksi myös. Matkaan on alle kaksi viikkoa. saisi etes turvotuksia pois niin olisin tyytyväinen. :)

Lipsuilija on kyllä reipas liikunta-asioissa. Toivoisin että itsekin löytäisin jostakin kadonneen liikunta-kipinän. Keuhkokuumeen jälkeen minulla on ollut kunto aivan nollassa ja liikuntafiilis myös.

Mitä enemmän vuosia tulee itselle, sen hankalempaa tämä painon pudottaminen näyttää olevan. Eli liikunta pitäisi aloittaa ruokavalion tueksi. Tänään korvaan osan ruuista modifastilla. Ajattelin jopa tehdä salaattia.

Toivottavasti Anutzalla jo flunssa parantunut. Sulla on kyllä hyvin pysynyt paino alhaalla ja vaikka syötkin herkkuja niin miinusta tulee.. Meikän ei tartte kuin miettiä herkkuja niin jo on monta sataa grammaa paino tullut ylöspäin.

Malla1979: 161cm A: 75 kg T: 70 kg N: 75 kg

Muutin ton oman kohdan tavoitteen ensin 70 kiloon. Olisin näillä lukemilla jo tyytyväinen jos siihen pääsisin. Elämä on taistelua.. :/

Mukavaa alkanutta viikkoa. Koitetaan olla reippaita :)
  Vastaa viestiin
25.09.12, 20:46   #18 (linkki)
Malla1979
(Vierailija)

Ruodussa oltu taas pari päivää. Olen yrittänyt laskea kaloreita ja syödä pienempiä annoksia. Ja kun olen nyt kaloreita laskenut niin ruokien hirvittävät kalorimäärät hirvittävät hirveästi!! Ei tarvitse syödä juuri minkään kokoista annosta tasan mitään kun se on jo yli 400 kaloria! Pidä siinä sitten 1200 kcalin dieettiä yllä.... huokausssss! Joidenkin ruokien kalorimäärää en etes tiedä. Olenkin yrittänyt pitäytyä ruuissa joiden kalorit pystyy laskemaan. Olen jopa saanut lisättyä kasviksia ruokavaliooni!

Liikunta tasan 0. Säälittävää ja surullista.

Mitäs muille kuuluu?
  Vastaa viestiin
25.09.12, 22:27   #19 (linkki)
keventäjätär*
(Vierailija)

Heippa! Olen nyt tämän viikon osittain nutrannut eli oon korvannut 2-3 ateriaa nutreilla ja muuten syönyt kasviksia ja hedelmiä enemmän... Eli oon yleensä aamupalan,lounaan ja välipalan korvannut nutreilla ja päivällisellä syönyt broileria tai muuta kevyempää lihaa sekä kasviksia runsaasti. Iltapalaksi rahkaa marjojen kera. Tää tuntuu sopivan mulle :) Liikkumaan en oo vielä kunnolla ryhtynyt,sillä toivun juuri flunssasta.

En tiedä,kuvittelenko,mutta jotenkin olo tuntuu virkeämmälle :) ja nää nutrit maistuu paljon paremmalle kuin ne easydietit,joita kokeilin vuosi sitten... Puntarille en ole vielä mennyt vaan totuttelen ensin tähän uuteen ruokavalioon...
  Vastaa viestiin
28.09.12, 12:32   #20 (linkki)
keventäjätär*
(Vierailija)

Keventäjätär: 158cm A: 71kg N:70kg(-1kg)

Tulihan sitä miinusta hieman...
  Vastaa viestiin

29.09.12, 12:24   #21 (linkki)
Lipsuilija
(Vierailija)

Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 76,6kg (-0,5kg)

Puolikiloa vaan pudotusta vaikka ole ollut
  Vastaa viestiin
29.09.12, 12:40   #22 (linkki)
Lipsuilija
(Vierailija)

Ei kehumista

Lipsuilija: 167cm A: 84kg T: 75 kg , 76,6kg (-0,5kg)

Minnehän katosi bittiavaruuteen ensimmäinen viestini. Puoli kiloa pudotusta vaikka olen ollut leipä ja perunalakossa.Muka että,kun lähden tiistaina kuntoutukseen Peurunkaan, niin olisi lähtöpaino vähän pienempi. Siellähän sitä tulee lisää kun tulee syötyä ,vaikka siellä on kyllä vara ottaa vaan pelkkiä kasviksia ,mutta eihän sitä malta kun on valmiiksi laitettu.
Viime syksynä oli lounaallakin jälkiruokakin ja oli semmoiset kaverit jotka söivät jälkkäriä kaksikin annosta. Täytyy yrittää vältellä edes niitä .Illan vietossa tulee tietysti joku siiderikin juotua .
Liikkumiset on ollut samat kuin ennenkin .Pitäisi rueta polkemaan tuota kunto pyörää .
Kirjoitan sieltä Peurungasta miten paino lähtee nousuun.Sehän on näköjään mennytkin perille tuo aloittamani viesti.Se on mennyt tuonne väliin ...anteeksi töppäilyni
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku