Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Tupakoinnin lopettajat
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
03.04.07, 16:05   #1 (linkki)
Terrielli
(Vierailija)

Champix

Tänään sain lääkäriltä reseptin tupakasta "vieroitukseen", nimeltä Champix. Onko kenelläkään kokemuksia? Ja onko mitä sivuvaikutuksia?
  Vastaa viestiin
05.04.07, 18:08   #2 (linkki)
kolmas päivä..
(Vierailija)

Itselläni kolmas päivä Champixia menossa. Tässä vaiheessa ei ole ainakaan vaikuttanut tupakanpolttooni, samaan tahtiin mennään.
Eka ja toisenakin päivänä oli puutumisen tunnetta huulissa. Tänään kolmantena päivänä ei mitään. Yö unet ok eikä mitään muita sivuoireita ole ollut.
Hoitoni vielä alku vaiheessa joten pidemmästä käytöstä en osaa sanoa mitään.
10.4. pitäisi olla ensimmäinen tupakoimaton päivä!
Käyhän kertomassa kuulumisia kun olet aloittanut Campix lääkityksen.
  Vastaa viestiin
06.04.07, 12:14   #3 (linkki)
1,5 viikkoa
(Vierailija)

Minulla aiheuttaa väsymystä, voisin nukkua vuorokaudet ympärinsä.
  Vastaa viestiin
07.04.07, 17:48   #4 (linkki)
ap. kolmaspäivä...
(Vierailija)

viides päivä menossa ja täälläkin ilmaantunut väsymystä. Heräilin just 2 tunnin päikkäreiltä, normaalisti en nuku! Tupakkaa menee vielä entiseen tahtiin, kylläkin vain muutamat savut tupakasta.
  Vastaa viestiin
07.04.07, 20:30   #5 (linkki)

Rekisteröitynyt: 10/2006
2,5kk!!!!

Mulla kohta 3kk kuuri takana ja ilman tupakkaa on selvitty!!! Toi lääke on mulla toiminu tosi hienosti, ainoa sivuvaikutus ollu väsymys, johon "tottui" parissa viikossa. Ja pieni haitta se väsymys on sen rinnalla, et tupakasta eroon pääseminen on ollu vähän liiankin helppoa! Poltin sentään askin päivässä 20 vuotta ja ton lääkkeen myötä tuntui et se tupakanhimo vaan yhtäkkiä unohtui. Ainiin, itse lopetin kuudentena Champix-päivänä, rupes haisee ja maistuu ihan karmeelle. Zemppiä kaikille lopettajille, toivottavasti lääke auttaa teitäkin yhtä hyvin ku mua!
  Vastaa viestiin
09.04.07, 18:25   #6 (linkki)
Terrielli
(Vierailija)

Tällä hetkellä nyt neljäs päivä menossa Champixin kanssa, eli tänään otetaan sitten 2 tabua. Mitään sivuoireita lääkityksestä ei ole vielä ollut ja rööki maistuu kuten ennenkin. Mutta täytyy tunnustaa se, ettei mitään "kiksejä" röökillä käynnistä enää tule. Pitkästä perjantaista tähän päivään on mennyt noin 30 tupakkaa, ennen yksi jättiaski on kestänyt nippa nappa 2 päivää, eli jotakin vaikutusta kuitenkin. Tiukoin tilanne tulee olemaan nyt loppuviikosta, kun on työreissu, jossa on illallinen... Mutta alkoholin taidan jättää väliin ihan suosiolla, vaikka ohje ei kieltänytkään sen nauttimista. Eli se lopettamispäivä menee tämän viikon loppuun. Unia en ole nähnyt normaalia enempää, mutta uni on paljon "kevyempää" kuin ennen, mutta väsytä ei vielä ainakaan.
  Vastaa viestiin
09.04.07, 19:22   #7 (linkki)

Rekisteröitynyt: 10/2006
No pakko vielä hehkuttaa tota lääkettä. Mun edelliset tupakanlopetukset on tyssänny aina siihen ensimmäiseen baari-iltaan, mutta ihme on tapahtunut, hoito tehoaa silloinkin!!! Oon tän vajaan 3kk:n aikana ollu jo 3 kertaa viihteellä ja ihan ilman tupakkaa! Ja ei muuten tule tylsää nukkuessakaan...näen tooosi kummallisia unia ja määrällisesti niitä on paljon enemmän ku normaalisti, että voihan olla että mua väsyttää ton vilkastuneen yöelämän takia... MUTTA. Kuuri loppuu vajaan 2vkon päästä, yritän muistaa tulla kertomaan miten mun sitten käy.
  Vastaa viestiin
10.04.07, 14:06   #8 (linkki)
Terrielli
(Vierailija)

Kirjaanpa kokemuksia nyt lisää. Viime yönä loppui unet keskellä yötä klo 3.16.... Tätä ei ole tapahtunut ikinä aikaisemmin ja pistän sen kyllä noiden tabujen piikkiin. Kumma kyllä mua ei väsytä vielä ollenkaan, röökillä olen käynyt muutaman kerran, tosin kokonaisia en polta enää ollenkaan, kun ei maistu oikein miltään. Mietinkin tänään, onko tapa käydä röökillä suurempi, kuin todellinen himo? Tänään on viides päivä menossa ja se lopettamispäiväkin pitäisi päättää.
  Vastaa viestiin
11.04.07, 21:37   #9 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2007
Tupakatta kolme viikkoa

Hei! Laitan minäkin kokemuksistani tähän. Olen aloittanut Champixin jo maaliskuussa, lopetus 14. päivänä, tällä hetkellä olen ollut yli kolme viikkoa tupakoimatta. Takana yli 40 vuotta tupakointia ja monta lopetusyritystä. Tämä on uskomattoman helppoa tällä kertaa.
Mielitekoja tulee aika ajoin, vaikka nikotiinia ei enää ole ollut elimistössä aikoihin. Mutta se tapa ja tottumus!!!! Tsemppiä kaikille lopettajille!
  Vastaa viestiin
12.04.07, 19:49   #10 (linkki)
34 vuotta polttanut
(Vierailija)

Huomenna viisi viikkoa polttamatta

Aloitin Cahmpixin samana päivänä kuin lopetin polttamisenkin eli lopetin tavallaan "liian aikaisin" - mutta "mittani oli silloin jo täysi"
Käytin Champixia pari viikkoa ja lopetin, koska se väsytti minua. Kertakaikkisen lamaannuttavaa väsymystä - ei mitään pikku ramaisemista!
Vierotusoireita ei ole tullut Champixin lopettamisesta huolimatta - ehkä tuo pari viikkoa riitti. Lopettaminen on ollut suorastaan pelottavan helppoa.

Minä en kyllä usko polttavani enää koskaan. Inhottaa ajatuskin vaikka minua ei kuitenkaan häiritse muiden polttaminen, päinvastoin.
  Vastaa viestiin

15.04.07, 19:11   #11 (linkki)
Terrielli
(Vierailija)

Päivä 10 menossa. Suurempia eroja en huomaa vielä, paitsi että päivä 8 oli helvetillinen. Mulla oli pinna niin tiukalla, että tuntui siltä etten kestä pienintäkään poikki puolista sanaa. Aamut ovat pahimpia, mulla on silloin niin hirveä nikkis, että pois alta. Muuten selvitänkin päivät suht hyvin polttamatta. Se ero, mikä on tullut lääkkeen syömisen myötä, on unen tarpeen väheneminen(näköjään päinvastoin kuin muilla...) ja tupakka maistuu ja haisee pahalta.
  Vastaa viestiin
18.04.07, 22:40   #12 (linkki)
Terrielli
(Vierailija)

Jaaha, huomenna nautitaan sitten aloituspaketin viimeiset tabut. Aamunikkis on hellittänyt ja perjantaina on sitten savuton päivä. Vieläkään rööki ei maistu hyvältä, mutta pinna on edelleenkin tiukalla ja unet keveitä. Nukun siis kyllä, mutta normaalia "herkemmin". Tänään tapahtui todellinen "repsahdus", kun oli normaalia rankempi päivä töissä ja sitten kotona vielä joutui tappelemaan. Meni varmaan illan aikana koko menneiden kahden viikon röökiannos....En tiedä kyllä, onko tähän pinnan kiristykseen kuukautisillakin osansa, mutta joka tapauksessa ei luonto kestänyt enää tänään. Olen selkeästi huomannut sen, että kun käyrä alkaa nousta, niin mun on pakko turvautua tupakkaan. Onneksi on tuo viikonloppu kohta edessä ja pidennetty sellainen, niin varmaan selviänkin tästä. Eli tässäpä haastetta, olla raivostumatta, ettei ala polttamaan.....
  Vastaa viestiin
24.04.07, 17:54   #13 (linkki)
Tupakaton
(Vierailija)

Kokemuksia Champixista

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Terrielli
Tänään sain lääkäriltä reseptin tupakasta "vieroitukseen", nimeltä Champix. Onko kenelläkään kokemuksia? Ja onko mitä sivuvaikutuksia?
Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Lopetettuani tupakoinnin, käytin kaksi viikkoa 1 mg päivässä ja sitten olen ottanut vain yhden tabletin päivässä, koska en tunne tarvitsevani enempää. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.

Vastaa viestiin
24.04.07, 18:04   #14 (linkki)
Terrielli
(Vierailija)

Tuopa oli kiva kuulla. Itsellä ollaan vaiheessa, että olen polttamatta, pois lukien muutaman kerran, kun on mennyt töissä hermot. Tosin siellä on ollut sellainen avohelvetti irti, ettei moneen vuoteen. Rööki ei tosiaankaan maistu miltään ja mitään kiksejä ei edelleenkään tule. Joten eiköhän tämä tästä.
  Vastaa viestiin
26.04.07, 20:29   #15 (linkki)
Jussi Mainio
(Vierailija)

Hienoa luettavaa........

Kiva lukee näitä juttuja onnistumisista. Minä poltin yli 30 v ja yritin sinä aikana nikotiinivalmisteilla useamman kerran heikoin tuloksin. Hermot petti tupakattomana päivänä ennen puoltapäivää. Nyt olen ollut polttamatta maalis- ja huhtikuun eli liki 2 kuukautta eikä ole ollut kovin hankalia hetkiä kun olen ottanut Champix:a ohjeen mukaan. Lopetin viidentenä päivänä ja kuudennen viikon aikana aloin puolittamaan 1 mg:n tabletin. Nyt otan puolikkaan aamuisin. 50 V TULEE SAVUTTOMANA !
  Vastaa viestiin
27.04.07, 20:31   #16 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2007
odotan ihmettä..

Meikäläinen on tässä kanssa tuprutellut 30 vuotta välillä lopettaen.Nyt 5 päivä menossa.Ekat kaksi päivää oli kanssa tosi paha olo vähän aikaa ja tosiaan huulet puuntui ja nipistelikin.Unet ovat kyllätosi toden tuntuisia kuin elokuvia katsoisi.Viime yönä jahtasin sarjamurhaajaa..Unet eivät ole kevyitä enkä heräile.Päinvastoin väsyttää ja nukun sikeästi kuitenkin.Tokkurainen olokin on jo helpannut.Mutta vielä ei tupakka maistu pahalle.Ja kun näin viikonlopun kunniaksi hiukan viiniä nautin niin maistuu yhtä hyvälle kuin ennenkin..Mutta uskon vihdoin pääseväni tästä turhasta tavasta näitä juttuja lueskellessani! Tiistaina olen päättänyt(8 pv),että lopetan!Tsemppiä meille kaikille viisaille LOPETTAJILLE!!
  Vastaa viestiin
09.05.07, 08:29   #17 (linkki)
Savuton
(Vierailija)

Champix

Champix toimii juuri kuten (Tupakaton) kirjoitti ; .. viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi...
Lääräriltä resepti ja koko juttu on ohi muutamassa kuukaudessa
  Vastaa viestiin
11.05.07, 21:44   #18 (linkki)

hyvä juttu

Niin sitten se tupakka jäi 8 pv jälkeen.Surutta annoin koko askin kaverilleni ja sanoin,että tässä on minun elämäni käännekohta tällä saralla!Nyt on mennyt vasta puolitoista viikkoa,mutta kertaakaan ei ole tullut tupakkaan tartuttua.Mieli tekee välillä,mutta harvoin.Pahalta ei alkanut missään vaiheessa maistumaan eikä tupakan polttaminen lähistölläkään tee edellenkään muuta kuin ajatuksen "voisinpa minäkin"...MUTTA EI!! Sivuoireita ei enää ole oikeastaan minkäänlaisia.Jotkut sanovat puolittavansa 1 mg tabun,kun voivat pahoin.Minä voin ottaa ne ihan rauhassa. Mutta kaiken pointtihan tässä on,että jokainen meistä pystyy lopettamaan jos vain halua riittää.Ja tämä lääke on siihen ehdottomasti paras.Olen tällä hetkellä maailman onnellisin ihminen kun en enää pölta.Yrittäkäätekin..!!
  Vastaa viestiin
20.05.07, 19:38   #19 (linkki)
Rööki-Riitta
(Vierailija)

Kuurin hinta?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiimari
Niin sitten se tupakka jäi 8 pv jälkeen.Surutta annoin koko askin kaverilleni ja sanoin,että tässä on minun elämäni käännekohta tällä saralla!Nyt on mennyt vasta puolitoista viikkoa,mutta kertaakaan ei ole tullut tupakkaan tartuttua.Mieli tekee välillä,mutta harvoin.Pahalta ei alkanut missään vaiheessa maistumaan eikä tupakan polttaminen lähistölläkään tee edellenkään muuta kuin ajatuksen "voisinpa minäkin"...MUTTA EI!! Sivuoireita ei enää ole oikeastaan minkäänlaisia.Jotkut sanovat puolittavansa 1 mg tabun,kun voivat pahoin.Minä voin ottaa ne ihan rauhassa. Mutta kaiken pointtihan tässä on,että jokainen meistä pystyy lopettamaan jos vain halua riittää.Ja tämä lääke on siihen ehdottomasti paras.Olen tällä hetkellä maailman onnellisin ihminen kun en enää pölta.Yrittäkäätekin..!!
Hei,
kertokaapa paljonko tämä "ihmelääke" maksaa? Siis sen suositeltavan koko kuurin hinta?
Ei sillä, että se olisi ratkaiseva, mutta ainakin edellinen tähän tarkoitukseen tarkoitettu Zyban oli törkeen kallista....eikä tehonnut...surku!!!
  Vastaa viestiin
21.05.07, 15:04   #20 (linkki)
Savoton
(Vierailija)

Kuurin hinta?

Maksaa kuuri mutta sama raha palaa jos poltat askin päivässä. Kuurin ohjeellinen kesto 12 viikkoa, mutta lopettaa voi silloin kun siltä tuntuu.
Muutama kuukausi takana ja nyt ei juuri viitsi olla paikassa jossa poltetaan.
  Vastaa viestiin

21.05.07, 18:35   #21 (linkki)
Rööki-Riitta
(Vierailija)

Hinta?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Savoton
Maksaa kuuri mutta sama raha palaa jos poltat askin päivässä. Kuurin ohjeellinen kesto 12 viikkoa, mutta lopettaa voi silloin kun siltä tuntuu.
Muutama kuukausi takana ja nyt ei juuri viitsi olla paikassa jossa poltetaan.
Niin....paljonko se siis maksaa? Tiedän, että maksaa, mutta kysymyshän kuului, että PALJONKO?
  Vastaa viestiin
22.05.07, 12:57   #22 (linkki)
Savuton
(Vierailija)

Hinta?

Tässä hinnat eli päivähinnaksi 4,04 €

tabletti, kalvopäällysteinen
0,5/1 mg 11 + 14 50,68€

1 mg 28 fol 56,58€

1 mg 56 fol 108,75€

0,5 mg 56 108,75€

Paljonko on paljon jos terveys kohenee savuttomuuden myötä, kysyn vaan..

Vastaa viestiin
22.05.07, 21:25   #23 (linkki)

edellen hinnasta

Aloituspaketin hinta on n.52:-/2 vko.Ja seuraavat 57:-/2 vko.Jota sitten kaikenkaikkiaan jatkuu se 12vko.Nyt on minulla 3 vko mennyt ilman ja on mahtava olotila!Oluttakin on tullu otettua ja silti ei ole tullu kertaakaan sellainen olo että menisi tupakalle.Suosittelen kaikille,jotka haluavat tosissaan lopettaa.
  Vastaa viestiin
24.05.07, 13:13   #24 (linkki)
Tupakaton
(Vierailija)

Lopetus Champixin avulla

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tupakaton
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Terrielli
Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Lopetettuani tupakoinnin, käytin kaksi viikkoa 1 mg päivässä ja sitten olen ottanut vain yhden tabletin päivässä, koska en tunne tarvitsevani enempää. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.

Nyt on jo kohta kaksi kuukautta mennyt ilman tupakkaa! Aion nyt lopettaa lääkkeen käytön puolittamalla 1 mg:n lääkkeen.
  Vastaa viestiin
31.05.07, 23:38   #25 (linkki)

kyllä onnistuu

Oikesti!Uskokaa tähän juttuun!Aloin polttamaan 13 vuotiaana ja olen lopetellut monia kertoja vuodeksi kahdeksi ja kaikkea siltä väliltä.Mutta ensimmäisen kerran tuntuu,että siihen pystyn.Tämän lääkkeen avulla.Olen siis polttanut 30 v. Jos laskee kaikki yhteen..Nyt on mennyt viisi viikkoa ilman!! Ja klo 24 tänään suomessa ei saa enää polttaa tupakkaa missään ravintolassa sisällä.Ajatelkaa mikä helpotus..Meille,jotka aina etsittiin sitä koloa minne pääsisi röökille..
  Vastaa viestiin