| |  | |
08.03.09, 13:56
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | VATSA JUMISSA LOPETUKSEN MYÖTÄ
Kertokaapa kokeneemmat ja viisammat lopettajat mikä auttaa jumiin ja vatsapolttoihin?Muita huomattavia vierotusoireita ei ole ilmennyt ihme kyllä,sillä takana lähes 20v tupakointia.Mieli on yllättävän rauhaisa ja levollinen,kun tuon päätöksen itseni kanssa tein.Apunani olen käyttänyt nikotiinipurkkaa ja imeskelytabletteja ja tiedän niidenkin vaikuttavan tuohon vatsan jumitukseen.Aineenvaihduntahan se on joka temppuilee,mutta oisko mitään millä edes vähän avittaa?
| |
| | |
11.03.09, 14:17
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | nestettä ja liikuntaa
Juo paljon vettä. Ei vissyjä, vaan siis ihan kuplatonta hanavettä. Liiku paljon, hypi ja ravistele suolistoa. Syö mahdollisimman vesipitoista ruokaa, kasviksia, hedelmiä etc. Kyl se siitä. Pahimpaan kriisiin voit kokeilla suolihuuhtelua, apteekki neuvoo.
| |
| | |
08.01.10, 10:00
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Sama täällä...Mulla on ollut tapana aina aamupalan jälkeen polttaa aamun eka rööki ja sit vatsa toimii ja suoraan vessaan..mutta nyt kun en sitä röökiä polta niin vatsa ihan jumissa!Ei kauheen kivalta tunnu lähteä duuniin tällä ololla eikä se vatsa sitten välttämättä toimi koko päivänä vaan jumittaa useamman päivän.Aamupalani koostuu aina teestä ja ruisleivästä kinkun ,salaatin ja kurkun kanssa.
Oisko siis vinkkejä?Aamusin ennen aamupalaa en paljon hyppele eikä veden juontikaan auta asiaan.
| |
| | |
23.01.10, 11:14
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | jumit
Fibrex-kuituja aamuisin sekoitettuna vaikka valion mehukeittoon. Anna vähän aikaa ässehtyä ja kaada sitten activia-jukurttia päälle ja lusikoi pois. Toimii!! Eikä pieretä niinku monet laksatiivit.
Fibrex-kuidut vaativat sitten veden juontia päivän mittaan ja ei kannata aloittaa isolla määrällä, 1 rkl aluksi riittää. Tasoittaa myös verensokeria eli auttaa painonhallinnassa. Fibrex on sokerijuurikaskuitua, mutta ei itse sisällä juurikaan hiilaria eikä energiaa. Suosittelen läpimästi.Activia auttaa myös,rauhoittaa vatsaa.Myös AB-jukurtit auttaa. Nikotiinipurkka tieten pitkään käytettynä ärsyttää vatsaa. Lopeta se ja käytä tavallista purkkaa ja mietoa laastaria. Joo.
Onnea kaikille lopettaneille!
| |
| | |
23.01.10, 16:18
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Fibrex-kuitu Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jooseppi Fibrex-kuituja aamuisin sekoitettuna vaikka valion mehukeittoon. Anna vähän aikaa ässehtyä ja kaada sitten activia-jukurttia päälle ja lusikoi pois. Toimii!! Eikä pieretä niinku monet laksatiivit.
Fibrex-kuidut vaativat sitten veden juontia päivän mittaan ja ei kannata aloittaa isolla määrällä, 1 rkl aluksi riittää. Tasoittaa myös verensokeria eli auttaa painonhallinnassa. Fibrex on sokerijuurikaskuitua, mutta ei itse sisällä juurikaan hiilaria eikä energiaa. Suosittelen läpimästi.Activia auttaa myös,rauhoittaa vatsaa.Myös AB-jukurtit auttaa. Nikotiinipurkka tieten pitkään käytettynä ärsyttää vatsaa. Lopeta se ja käytä tavallista purkkaa ja mietoa laastaria. Joo.
Onnea kaikille lopettaneille! |
Mistä tuota kuitua saa ostaa?
| |
| | |
23.01.10, 20:18
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | No kaupasta
Ihan tavallisesta kaupasta, minä olen ostanut Prismasta ja Citymarketista. Siitä ei sitten tule äkkipaskatti, voi vaatia pari päivää että suoli alkaa toimia hyvin. Muistaa juoda runsaasti vettä ja kävellä tai hölkätä.
| |
| | |
26.01.10, 08:38
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | jos nopeasti
Voihan se olla että jos on suoli ollu kauan jumisa, niin tarttee nopeata helpotusta. Apteekissa on tarjolla useita vaihtoehtoja. Luonnonmukainen ja lempeä keino "vessareissu seuraavalle aamulle" on Fructolax. Se on kuiturikas hedelmäkuutio puriste, joka illalla pureskellaan huolellisesti ja nautiskellaan runsaan veden kera. Oon kokkeillut ja toimii. Sisältää jonkin verran laktoosia, mutta ei minulle aiheuttanut vattakipua. Luontaistuotekaupoista tai isojen kauppojen luontaispisteestä. Valmistaja ORTIS.
| |
| | |
04.02.10, 09:22
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulla hyvä apukeino on ollut smoothie, jota olen tehnyt marjoista (mustikka,vattu,puolukka jne), maustamattomasta rasvattomasta jogurtista ja kauraleseistä. Sitä olen nauttinut 2 kertaa päivässä ja hyvin on vatsa toiminut. Smoothie: n. 1 dl marjoja, 2 dl jogurttia, 1/2 dl leseitä ja hivenen sokeria ja kaikki sekaisin sauvasekoittimella tai mixerissä. On hyvääkin vielä, nam..
| |
| | |
10.02.12, 22:41
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | mustikka Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 17.1 lopettanut Mulla hyvä apukeino on ollut smoothie, jota olen tehnyt marjoista (mustikka,vattu,puolukka jne), maustamattomasta rasvattomasta jogurtista ja kauraleseistä. Sitä olen nauttinut 2 kertaa päivässä ja hyvin on vatsa toiminut. Smoothie: n. 1 dl marjoja, 2 dl jogurttia, 1/2 dl leseitä ja hivenen sokeria ja kaikki sekaisin sauvasekoittimella tai mixerissä. On hyvääkin vielä, nam.. |
harmi että mustikat kovettavat vatsaa
| |
| | |
11.02.12, 07:23
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 17.1 lopettanut Mulla hyvä apukeino on ollut smoothie, jota olen tehnyt marjoista (mustikka,vattu,puolukka jne), maustamattomasta rasvattomasta jogurtista ja kauraleseistä. Sitä olen nauttinut 2 kertaa päivässä ja hyvin on vatsa toiminut. Smoothie: n. 1 dl marjoja, 2 dl jogurttia, 1/2 dl leseitä ja hivenen sokeria ja kaikki sekaisin sauvasekoittimella tai mixerissä. On hyvääkin vielä, nam.. |
Sokeri kannattaa muuten vaihtaa Steviaan, se on 100% luonnollinen ja turvallinen makeutusaine, jossa ei ole kaloreita. Kiloja tahtoo tulla väkisinkin lopettamisen jälkeen.
| |
| | | | |