| |  | |
29.05.12, 13:12
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Lehtimyyjä, miksi et kuuntele?
"Olet meille niiiiin hyvä asiakas, että nyt tarjoan sulle sen ja sen ja vieläkin sen lehden muutamaksi kuukaudeksi lehtitalon lahjana, minkä lehden haluat?"
Ja kun sanon, että kiitos vaan en halua mitään, niin jankutus vaan jatkuu.......
Yritän muutamaan kertaan kohteliaasti sanoa, että kiitos kovasti, mutta en todellakaan halua yhtäkään lehteä enään kun niitä tulee muutenkin jo liikaa. En siltikään, vaikka saisin sen ilmaiseksi.
Sama jankutus jatkuu, kunnes suljen puhelimen.
Mikä ihmeen väkisinmyyntikoulutus heille joillekin on annettu kun asiakkaan puhe ei mene jakeluun?
On fiksujakin myyjiä, ei sillä mutta nämä jankuttajat pilaavat koko ammattikunnan maineen.
| |
| | |
29.05.12, 14:47
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt "Olet meille niiiiin hyvä asiakas, että nyt tarjoan sulle sen ja sen ja vieläkin sen lehden muutamaksi kuukaudeksi lehtitalon lahjana, minkä lehden haluat?"
Ja kun sanon, että kiitos vaan en halua mitään, niin jankutus vaan jatkuu.......
Yritän muutamaan kertaan kohteliaasti sanoa, että kiitos kovasti, mutta en todellakaan halua yhtäkään lehteä enään kun niitä tulee muutenkin jo liikaa. En siltikään, vaikka saisin sen ilmaiseksi.
Sama jankutus jatkuu, kunnes suljen puhelimen.
Mikä ihmeen väkisinmyyntikoulutus heille joillekin on annettu kun asiakkaan puhe ei mene jakeluun?
On fiksujakin myyjiä, ei sillä mutta nämä jankuttajat pilaavat koko ammattikunnan maineen. | Lehtimyyjille ei tarvitse olla kohtelias, koska hekään eivät ole. Minulla on vakiovastaus, jonka heitän heti, kun olen vähän päässyt jyvälle siitä, mistä on kysymys:
"Jos olet jotain myymässä tai rahaa keräämässä, lopetetaan heti, niin säästetään molempien aikaa."
Eikä se ole edes epäkohteliasta, vaan täysin asiallinen kommentti. Onneksi olen ns. Robinson-rekisterissä, niin en kovin usein joudu puhelinmyyjien uhriksi.
| |
| | |
29.05.12, 15:39
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kaverini teki hetken noita hommia ja ihan oikeasti, koulutus menee juuri näin. He eivät SAA kuunnella, ohjeittensa mukaan. Osa tosin kuuntelee, ja sellaiselta olen sitten lopuksi saattanut joskus sortuakin ostamaan jotain, vastoin aiettani...
Mutta kuuntelemattomille annan piut, paut. Surku sitä, jolle lyön lopulta luurin korvaan, kun ei juttu katkea, mutta minun koulutukseni nyt sattuu olemaan sellainen :)
| |
| | |
29.05.12, 15:56
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hanki esto, jolla kiellät kaikenlaisen puhelimen kautta tulevan mainostamisen, lehtien myymisen, rahankerjämisen milloin mihinkin avustusjärjestöön jne. Ja ennenkuin se tulee voimaan, jätä vastaamatta tuntemattomaan numeroon.
| |
| | |
29.05.12, 16:09
|
#5 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Hanki esto Hanki esto, jolla kiellät kaikenlaisen puhelimen kautta tulevan mainostamisen, lehtien myymisen, rahankerjämisen milloin mihinkin avustusjärjestöön jne. Ja ennenkuin se tulee voimaan, jätä vastaamatta tuntemattomaan numeroon. | En voi estää puheluja, koska kyse on työnumerostani, johon voi tulla ihan asiallisiakin puheluja tuntemattomasta numerosta. Henk.kohtainen numeroni ei ole julkinen.
| |
| | |
29.05.12, 16:19
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulle kävi päin vastoin, myyjä löi luurin korvaani.
Naisääni myi kirjasarjaa "Pohjolan poliisi kertoo" ja luki ulkolukuna ilmeisesti paperista, ilman taukoa.
Kun hän pääsi kohtaan; "siellä on mielenkiintoisia kertomuksia rikoksista", jolloin pääsin sanomaan;"anteeksi mitä"? Hän toisti lujemmalla äänellä: "SIELLÄ ON MIELENKIINTOISIA KERTOMUKSIA RIKOKSISTA", johon vastasin, että en lue rikoskirjallisuutta ollenkaan, jolloin hän löi luurin korvaani.
Että näinkin voi käydä. Näytti varmaan vielä luurille keskaria:)
| |
| | |
29.05.12, 16:50
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Mulla on esto
myyntipuheluita tulee silti. Lopetan ne lyhyeen.
Tiedoksi liittymä- ja lehti- ym. kuuntelemattomille puhelinmyyjille: en osta mitään!
| |
| | |
30.05.12, 10:29
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kyllähän näitä esimerkkejä on vanhuksista. Heille kaupataan väkisin jos mitäkin lehteä, jopa puolisokeille, kuten äidillenikin. Hän on 92-vuotias ja hänet saa puhuttua jos mihinkin ostokseen. Minä sitten perun niitä kun tajuan hänen ostoksensa.
| |
| | |
30.05.12, 10:50
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tuntuu pahalta olla epäkohtelias, toinen kuitenkin tekee työtään. Ja varmasti useinkin nykyään sitä ainoaa työtä, mitä on saanut. Aika useinhan nämä kuulostaa nuorilta ihmisiltä.
Ei ole kivaa sanoa töykeästi, mutta kun tavallinen puhekaan ei tehoa. Joskus olen yksinkertaisesti vain laittanut puhelun poikki.
Ne myyntipuheet saisi kyllä olla parempiakin. Ei tunnu oikein uskottavalta kuulla olevansa niin hyvä asiakas heille, että nyt he on päättäneet erityisesti palkita minut. Kun todellisuudessa olen joskus 15 vuotta sitten viimeksi tilannut jonkun naistenlehden kolmeksi kuukaudeksi.
| |
| | |
30.05.12, 10:53
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Latelevat sitä litaniaansa, hankala on keskeyttää. Itselläni on salainen numero joten eivät voi soittaa. Juuri noiden takia laitoni numeroni suojatuksi, myös suoramarkkinointi on kielletty. Tietoja eivät saa mistään.
Kerran yksi täti Porista (sanoi olevansa Porista)oli todella itsepäinen, antoi tarjouksen joka oli kalliimpi kuin lehden vakihinta eli vsk. Ehdin tarkistaa hinnan. Itsepäisesti väitti että hän laittaa tilauksen. Silloin sanoin : laita vaan mutta sitä en maksa kun en ole tilannutkaan mitään. Myyjät eivät ole lehtitalon työntekijöitä. Soitin lehtitaloon ja reklamoin, sanoivat että heillä on uusi tilaajataho ja kun tuollaista harrastavat, he irtisanovat sopimuksen.
Vanhuksia käyttävät hyväkseen, sen tiedän. Jos suostuu tilaukseen on edessä hankala selvitettävä asia. Joku omainen voi toki asian hoitaa.
| |
| | |
03.06.12, 13:29
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ap En voi estää puheluja, koska kyse on työnumerostani, johon voi tulla ihan asiallisiakin puheluja tuntemattomasta numerosta. Henk.kohtainen numeroni ei ole julkinen. |
kyllä sä silti voit asettaa suoramarkkinoinnin eston, ei se kaikkia tuntemattomia numeroita estä soittamasta.
| |
| | |
04.06.12, 00:34
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Koti/työrauhan häirintää
Puhelinmyyjillä on jotenkin asiatonta tuo käytös, että tekisi mieli palata takaisin teitittelykauteen. Ovat niin miellyttäviä ja puhuttelevat sinua etunimelläsi kuin kokisivat olevansa ystäviäsi.
Yhdelle sanoin jo puhelun alussa, etten tilaa mitään, sitten etunimi ja kuuntele tämä juttu, jonka jälkeen toistin, etten halua lehtiänne ja voisitteko ystävällisesti poistaa salaisen puhelinnumeroni listoiltanne, vihjailin, että tämä maistuu jo kotirauhan rikkomiselta josta löytynee edelleen voimassaoleva lakipykälä. Miellyttävän mukavan ääni alkoi nousta falsettiin, ei kuulemma kuulu hänen työhönsä vaan vain ja ainoastaan kotirauhanrikkominen. Puhelun lopussa toisti edelleenkin litaniaansa, että soittelee uudelleen, vaikka olin sanonut jo ettei tarvitse.
Vaihdoin puhelinoperaattoria ja siitä tämä häirintä alkoi, vaikka siis henkilö jolta kaupassa linjan tilasin lupasi, itseasiassa kaksikin, että numero säilyy salaisena, mutta niin ei käynytkään. Mietin tätä jo niin pitkälle, että pitäisikö operaattorille antaa palautetta,ei niinkään työntekijälle elikkä siis myyjälle vaan, siksi, että suurta voittoa tavoitellessaan pitää mahdollisimman halpaa ja taitamatonta henkilökuntaa.
Palatakseni siis puhelinmyyntiin, niin mieleeni tuli sellainen seikka, että ennen nämä soittelivat vain iltaisin, mutta nykyään kännyköihin voidaan häiritä kesken työpäivääkin ja aloin miettimään, että pitäisikö työnantajien puuttua tälläiseen häiriköintiin mikä tapahtuu työajalla. Jonkun olisi hyvä puhaltaa tämä leikki jo poikki. Kännykän kun aikoinaan hankin vain siksi, että kotona sattui onnettomuus, eli vain hätä tapauksiin työaikana.
Tämä touhu on lähtenyt jo lapasesta. Siksikin, että tuntemattomat ihmiset makeilevat ,kaveraavat luonnottomasti ja se on virus. Mutta ennenkaikkea se on häiriköivää asiatonta käyttäytymistä.
| |
| | |
07.06.12, 00:01
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Joskus ne ei usko ja tulee tappelu =)
a) Anteeksi, kuka soittaa, mistä? ööö, tota hfjljvhjdvk
Mistä sait numeron? öö, tota hkildhslhscj
Minulla on markkinointikielto! ai, tuota jostain syystä ei kyllä täällä nyt näy. Hyvää jatkoa.
b) Jos myyt jotain, en osta, kiitos ja hyvää päivänjatkoa. Kliks! Tässä vaiheessa vaan tosiaan luuri kiinni :)
Tässä kaikki mitä tarvitaan!
| |
| | |
07.06.12, 13:30
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
ei anna suojattua numeroa kellekään. Eli salaisena pysyy.
| |
| | |
08.06.12, 09:27
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
No mistä se automaatti tietää estää puhelinmyyjien soiton. Onko niillä jotenki erilainen numero ku muilla tuntemattomilla soittavilla.
| |
| | |
08.06.12, 10:13
|
#17 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja en tajua No mistä se automaatti tietää estää puhelinmyyjien soiton. Onko niillä jotenki erilainen numero ku muilla tuntemattomilla soittavilla. | Ei, vaan numerosi tallentuu kieltolistalle, joka toimitetaan suoramarkkinointiyhtiöihin. Puhelinmyyjät eivät sen jälkeen saa soittaa ao. listalla oleviin numeroihin. Toimii oikein hyvin, itsellä ollut jo vuosia (se täytyy muistaakseni uusia 3 vuoden välein), eikä enää puhelinmyyjien soittoja.
| |
| | |
08.06.12, 12:29
|
#18 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ap En voi estää puheluja, koska kyse on työnumerostani, johon voi tulla ihan asiallisiakin puheluja tuntemattomasta numerosta. Henk.kohtainen numeroni ei ole julkinen. |
Miten työaikana yleensä ehdit kuunnella moisia. Jos minulle soitetaan, omaan kännyynkin, työaikana, sanon heti että "sori, olen töissä, en voi puhua" ja laitan luurin kiinni.
| |
| | |
08.06.12, 15:01
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mä teen ihan samalla tavalla. Joskus sanon niin, vaikken ole töissäkään.
| |
| | |
08.06.12, 15:06
|
#20 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja N52 Miten työaikana yleensä ehdit kuunnella moisia. Jos minulle soitetaan, omaan kännyynkin, työaikana, sanon heti että "sori, olen töissä, en voi puhua" ja laitan luurin kiinni. | Siinäpä se, ei olisikaan aikaa mutta kaikki eivät kysy sitä, vaan aloittavat heti lukemaan litaniaansa, eivätkä edes kuuntele, jos siihen väliin yritän sanoa jotain. On toki kohteliaitakin kauppaajia, jotka aloittavat kysymyksellä: "onko hetki aikaa?" Heille vastaan, "valitettavasti ei", jolloin puhelu loppuu ennen myyntipuhetta.
Kaiken huippu on sellaiset myyjät, joiden firman nimestä ei voi päätellä, mitä he myyvät.
Kerran soitti nainen, joka sanoi edustavansa Kivat Asiat-nimistä firmaa. Hän olisi varannut ajastani "noin puolisen tuntia" voidakseen esitellä tuotteitaan. Pitkän tinkaamisen jälkeen kävi selväksi mitä hän kauppasi, hän kun ei suoraan vastannut kysymykseeni, mitä asia koskee. No, selvishän se. Hän edusti firmaa, joka myi liikelahjoja.
Tällainen kaupankäynti on mielestäni melkoisen kieroa. En todellakaan tehnyt treffejä hänen kanssaan.
| |
| | |
08.06.12, 17:02
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | en voi sietää
Samaa mieltä kuin joku aiempi kirjoittaja, inhottavia makeilijoita ja etunimellä puhuttelevia ovat jokaikinen!!
Hei, onko Laila puhelimessa? Mitä sinne kuuluu? Onko kaunis ilma?..........
Koen heidän soittonsa erittäin häiritsevinä ja todellakin minun omalle reviirilleni tunkeutumisena/kotirauhan rikkomisena.
Ei ketään tuntematonta ihmistä oikeasti voi kiinnostaa tuntemattoman ihmisen kuulumiset.
Olenkin ratkaissut asian näin: Puhelun katkaisen erittäin nopeasti kun huomaan, että jotain yritetään myydä. Sen jälkeen tallennan puhelun puhelimeeni esim. Sanoma yhtiöt, Lehtitilaus etc ja seuraavan kerran soiton tullessa jätän yksinkertaisesti vastaamatta!
Olen pärjännyt aika hyvin näillä keinoin.
Mitään en tilaa enkä mihinkään keräykseen ota osaa puhemien kautta!!
| |
| | |
08.06.12, 17:14
|
#22 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Laila Puhelun katkaisen erittäin nopeasti kun huomaan, että jotain yritetään myydä. Sen jälkeen tallennan puhelun puhelimeeni esim. Sanoma yhtiöt, Lehtitilaus etc ja seuraavan kerran soiton tullessa jätän yksinkertaisesti vastaamatta! | Olipa hyvä vinkki. Kiitos!
| |
| | |
08.06.12, 19:05
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Enemmistö lehtimyyjistä soittaa tuntemattomalla numerolla, miten sen tallennat?
| |
| | |
08.06.12, 20:20
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | en vastaa ´tuntematon numero soittaa´soittoihin Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja no joo Enemmistö lehtimyyjistä soittaa tuntemattomalla numerolla, miten sen tallennat? | En vastaa ollenkaan tuntemattomasta numerosta tulevaan puheluun, siis jos puhelin näyttää sen tekstin, mutta normaali kännykkänumeroon saatan joskus vastata ja silloin tallennan vastaisen varalta.
Vinkin saa varastaa.....
| |
| | | | |