Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Mitäs nyt?
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
11.06.12, 15:42   #1 (linkki)

Käyttäjän Cholka avatari

Rekisteröitynyt: 06/2012
Sijainti: E-Suomi
Miten selitän matkakuumeen perheelleni?

Olen jo pitkään miettinyt muuttamista vuodeksi ulkomaille.
Mulla ei oo mitään estettä lähtemiselle, esim huollettavia lapsia ja koulutkin on hyvässä kunnossa.

Perheeni (isä,äiti ja sisarukset) on tietoisia suunnitelmistani mutta tuntuu etteivät he ole siitä hirveän mielissään.
Miten saisin kerrottua heille, että rakastan heitä yli kaiken, mutta haluan omasta tahdostani matkustella ja nähdä maailmaa ennenkuin jatkan elämää Suomen oloissa??

Onko vuosi liian pitkä aika mielestänne ensikertalaiselle ulkomailla?
  Vastaa viestiin
11.06.12, 16:42   #2 (linkki)
Oman onnen seppä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cholka Näytä viesti
Olen jo pitkään miettinyt muuttamista vuodeksi ulkomaille.
Mulla ei oo mitään estettä lähtemiselle, esim huollettavia lapsia ja koulutkin on hyvässä kunnossa.

Perheeni (isä,äiti ja sisarukset) on tietoisia suunnitelmistani mutta tuntuu etteivät he ole siitä hirveän mielissään.
Miten saisin kerrottua heille, että rakastan heitä yli kaiken, mutta haluan omasta tahdostani matkustella ja nähdä maailmaa ennenkuin jatkan elämää Suomen oloissa??

Onko vuosi liian pitkä aika mielestänne ensikertalaiselle ulkomailla?

No mitä väliä mitä mieltä muut on, etkai sä niitä varten täällä elä.

Kyllä sieltä lennot kulkee suomeenkin päin, jos tulee koti-ikävä.
  Vastaa viestiin
17.06.12, 15:44   #3 (linkki)
Hanna
(Vierailija)

Jos et ole ennen käynyt yhtään missään, niin voisit varmaan käväistä vaikka Lontoossa ensin haistelemassa maailman tuulia (Ryanairilla pääsee halvalla Tampereelta), ja miettiä, millä itsesi elätät, kuinka kallista onkaan "ulkomailla", jos aiot ihan itse itsesi elättää, että isin luottokortilla elellä.

Opiskeluissa tulee hyvä tilaisuus lähteä vaihtoon tai työharjoitteluun ulkomaille. "Tuosta vain" lähtö vaatii suunnitelman, mitä siellä "ulkomailla" tehdä. Ulkomaille opintoja tuetaan Suomesta käsin jopa suuremmalla opintotuella kuin Suomessa ja matka-avustustakin saa. Ks. Kelan sivut:

Kela - Opintotuki ulkomaille

Au pairiksi (lapsenpiiaksi perheeseen asumaan) lähteminen on yksi vaihtoehto.
  Vastaa viestiin
17.06.12, 20:34   #4 (linkki)
hille2
(Vierailija)

Jos olet 18 vuotta täyttänyt ja asut omillasi, joko opintotuella tai ansaitsemallasi palkalla, eli et ole näitä pappa betalar -lapsosia, niin mitäpä sinun tarvitsee perheesi lupaa kysellä ulkomaille lähtöön, jos sen reissun tyystin omasta pussistasi kustannat.

Mitä maata ajattelit ja mitä tarkalleen olet sinne menossa tekemään?
  Vastaa viestiin
18.06.12, 00:44   #5 (linkki)
plaza on paska

no selitä
  Vastaa viestiin
18.06.12, 17:56   #6 (linkki)

ainahan voi tulla takaisin ;) mutta lähde vaikka aluksi lyhyemmälle reissulle maahan, jonne haluaisit pidemmäksi aikaa, näin selviää viihdytkö juuri kyseisessä paikassa.
  Vastaa viestiin
20.06.12, 00:56   #7 (linkki)

Käyttäjän Cholka avatari

Sijainti: E-Suomi
Kiitos paljon vastauksistanne.
En tosiaan ole näitä "pappa betalar"tyyppejä, jotka kuvittelevat isukkejensa maksavan koko lystin. Ihan omilla rahoillani olen ajatellut matkustaa.

Australia olisi tähtäimenä kun sinne saa työlomaviisumin.(Yleinen kesto 1vuosi)
Mietin vaan jos se koti-ikävä yllättää niin liput ei mitään ilmaisia ole jos haluaisi välillä käydä kotona.

Onko kenelläkään muulla samankaltaisia kokemuksia?
  Vastaa viestiin
20.06.12, 07:51   #8 (linkki)
Taivaanrannanmaalailua?
(Vierailija)

Mitä työtä ajattelit siellä Ausseissa tehdä? Missä asua? Tuntuu nyt vähän taivaanrannamaalailulta.

Jos teet työtä, kai nyt lentolippuihin on varaa muutenkin kuin aikanaan kotiinpaluuseen.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku