Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
01.06.05, 19:36   #1 (linkki)
taina
(Vierailija)

nännilävistys

Hei,
Haluaisin kuulla kokemuksia nännilävistyksistä. Itse olen ajatellut käydä piakkoin nännärin hankkimassa, mutta muutamat asiat askarruttaa vielä.

Oliko mitään kamalia ongelmia korun paranemisen kanssa? Ja oliko ensi lävistyksenä rengas vai tappi? Sitten sellaista, että kun käytätte korua pois nännistä, jääkö kamalat arvet? Ovatko ne huomattavan isot vai ihan tavallisen lävistysreiän näköiset?
Kiitos paljon vastanneille. :)
  Vastaa viestiin
02.06.05, 12:50   #2 (linkki)
emmi
(Vierailija)

Re: nännilävistys

Itselläni on ollut nänniläväri kolmisen vuotta ja mulle laitettiin saman tien siihen tappi.Että kyllä siihen voi laittaa kumman vain minkä vaan haluaa.
silloin kun se tehtiin, niin mulla nänni ei ollut arka kun yhden päivän ja sit se oli jo normaali, eli parani oikeastaan samantien.Tosin kyllähän siitä tuli vähän eritettä ja piti putsata, mutta aristus hävisi heti.
Tohon vikaan kysymykseen en osaa vastata sillä en ole koskaan ottanut sitä pois.
  Vastaa viestiin
02.06.05, 12:51   #3 (linkki)
lävistetty
(Vierailija)

Parantuminen voi kestää todella kauan, jopa vuoden. Itse otin renkaat, jotka vaihdoin myöhemmin tapeiksi. en tiedä kumpi olisi parempi. Rengas ehkä siksi, että se on helpompi puhdistaa, mutta toisaalta jos päivän mittaan kertuva rupi/kudosneste kovettui ja sitten koru heilahti, niin sattui kovasti ja rupesi jopa verta vuotamaan. Mulla ollut nämä jo pari vuotta, mutta edelleen vuotavat vaalea nestettä silloin tällöin, joka kovettuu koruihin.

Lävistäminenkin sattui kovasti, mutta korun vaihtaminen on melko helppoa. Tosin koruja on pidettävä jatkuvasti, koska umpeutuvat tosi äkkiä, yksi yö on ehkä maksimi, minkä mä uskallan olla ilman, ja sillonkin korun laittaminen on vaikeampaa aamulla, kun jos ei pidä yhtään taukoa. Reiät ovat mielestäni melko pienet, eivät edes näy ilman korua.

Hormoonit voi myös aiheuttaa lävistyksiin kipuja tiettyyn aikaan kuusta, jollon koskettaminen ja korun liikuttaminen tekee kipeää.
  Vastaa viestiin
02.06.05, 14:02   #4 (linkki)
kaisu_
(Vierailija)

Miesystävälläni on nännilävistys ja olen itsekin ajatellut hankkia, kunhan vain saan kerättyä rohkeutta. Hänen mukaansa lävistäminen sattui melkolailla ja hänellä myös aluksi oli sama ongelma kuin edellisellä, että kudosneste kuivui kiinni koruun ja kun koru liikahti, alkoi tulla verta. Hänellä reikä parani kuitenkin melko pian (kuukaudessa?), eikä mitään varsinaisia ongelmia tullut.

Kuulemma tappi on paras ensikoruksi ja sen voi sitten myöhemmin vaihtaa renkaaseen. Itse olen miettinyt, että ottaisin tapin viistottain. Toisaalta rengaskin olisi kiva, mutta sitten täytyisi ottaa reikä vaakasuoraan (rengas ei varmaankaan näytä hyvältä jos reikä on viistossa).

Vastaa viestiin
02.06.05, 21:11   #5 (linkki)
Los
(Vierailija)

Tuttavani kertoi, että nänni ""rustottuu"" (liekkö tämä ihan oikea termi?) ajan myötä, jos siinä on lävistys. Toisin sanoen nännit sitten jäisivätkin aika koviksi, vaikka korun ottaisikin pois. Piitäkö tämä paikkansa? Vai onko mahdollisesti yksilöllistä?
  Vastaa viestiin
03.06.05, 08:25   #6 (linkki)
Anni
(Vierailija)

Minulla ei omakohtaista kokemusta nännilävistyksestä ole, mutta paras ystäväni otti sellaisen vuosi sitten. Hänelle laitettiin tappi ensikoruksi. Nänni oli laittamisen jälkeen todella arka ja toisena yönä lävistyksen laiton jälkeen hän heräsi kamalaan verenvuotoon ja meni sairaalaan. Siellä rinnat sidottiin pakettiin ja hän joutui olemaan vuorokauden tarkkailussa ja viikon sairaslomalla. Tämän kaiken jälkeen hänellä EI enää ole nännilävistystä.
  Vastaa viestiin
03.06.05, 12:06   #7 (linkki)
lävistetty
(Vierailija)

Oliko koru repinyt lävärin vai mistä veren vuoto johtui? aika outoa, luulisi, että tappi työntyisi ulos kokonaan, ja aiheuttaisi vain hiukka vuotoa jos esim. saa iskun unissaan pyörivältä poikaystävältä.

Tuosta rustottumisesta, korvaankin jää kova kohta, jos korun ottaa pois ja antaa reiän umpeutua, luultavasti joka paikkaan jää ""arpi"" samalla tavalla. Mutta ilman korua reiät ainakin mulla ovat pehmeät ja huomaamattomat.
  Vastaa viestiin
03.06.05, 20:12   #8 (linkki)
Anni
(Vierailija)

Ystäväni nännikoru ei revennyt yöllä vaan verisuonet olivat jotenkin vaurioituneet ja verenvuoto oli johtunut siitä. Näin lääkärit olivat asiaa selvittäneet, en sitten tiedä. Ja lääkärit tietenkin haukkuivat hänet pystyyn, kun oli korun mennyt ottamaan.
  Vastaa viestiin
04.06.05, 11:12   #9 (linkki)
imettäjä
(Vierailija)

Kyselisin ihan mielenkiinnosta kahden lapsen äitinä ja imettäjänä, miten se vaikuttaa imettämiseen?
  Vastaa viestiin
04.06.05, 14:00   #10 (linkki)
?X?X?X?
(Vierailija)

Joo mun tissit puhkes ku nännärin otin. Nyt ne on aika tyhjän oloiset. ;) älä ota sitä vakavasti...
  Vastaa viestiin

04.06.05, 18:10   #11 (linkki)
tisuli
(Vierailija)

Älkää hyvät likat olko tyhmiä ei joka paikkaan kannata kaiken maailman ripustuksia laittaa, esim. nänneissä ne ovat vain tiellä!!! Samoin pimpsan huulissa +muissa niissä paikoissa Ei kannata olla hölmö vaikka jollain näkee ei kannata matkia!!!Vain korviin sellaiset asialliset!!!
  Vastaa viestiin
04.06.05, 22:46   #12 (linkki)
kaisu_
(Vierailija)

imettäjälle:

Kuulemma ongelmaa ei ole, jos ottaa vain yhden lävistyksen, eikä esimerkiksi ristikkäisiä tappeja (aika harva niitä kai muutenkaan ottaa). Eli siis vaikka olisi molemmissa nänneissä yksi lävistys, ei imettäminen ole ongelma. Tosin näin maalaisjärjellä ajatellen voisi kuvitella, että pahat tulehdukset tai sen sellaiset saattavat muuttaa tilanteen.
  Vastaa viestiin
05.06.05, 11:19   #13 (linkki)
Ginny
(Vierailija)

Siis niinku.. Ei kannattais. Jos oisit mies, voisit hyvin mutta sinuna en laittaisi!!!!!!!!!!!!
Kannattaa vielä harkita.
  Vastaa viestiin
05.06.05, 12:04   #14 (linkki)
imettäjä
(Vierailija)

Ei tullut mieleenkään, että nehän voivat myös tulehtua. Kauhistus, jo pelkkä ajatuskin, että joutuu imettämään tai lypsämään tuvonnutta rintaa kipeän nännin kanssa.
  Vastaa viestiin
06.06.05, 08:23   #15 (linkki)
Kirsi
(Vierailija)

Otin nännilävistyksen 8 vuotta sitten ja parantui täysin parissa kuukaudessa. Mulla on aina ollut rengas ja en ole ottanut sitä koskaan pois. Miehet ainakin tykkää, kun on nänni koko ajan kovana:) muutenkin se on seksikäs ja kun osaa hoitaa alussa, niin ei tule tulehdusta. Ei sitä tunne ollenkaan sen jälkeen, kun se on parantunut.
  Vastaa viestiin
06.06.05, 12:27   #16 (linkki)
normaali_mies
(Vierailija)

Minulle nännivävistykset tuovat mieleen vain negatiivisia assosiaatioita. Minulle lävistys ilmentää mm. alistusta, orjuutta, älyn puutetta, sivistymättömyyttä, itsetuhoisuutta... On kovin huono yleistys väittää miesten muka niistä pitävän. Tuttavapiirissäni ei ole ainuttakaan miestä jonka mielestä nännilävistys toisi naiselle mitään positiivista. Naiset esineellistävien miesten mielestä asia voi olla toisin.

Terveyden säilymisen kannalta lävistyksistä on vain haittaa.
  Vastaa viestiin
06.06.05, 13:56   #17 (linkki)
kaisu_
(Vierailija)

No eiköhän sekin ole aika törkeä yleistys, että vain naisia esineellistävät miehet voivat pitää nännilävistyksistä naisella.

Itselläni on maailman ihanin ja huomaavaisin mies, joka arvostaa minua suuresti (ei todellakaan esineellistä). Silti hän on kannustanut minua hankkimaan haluamani nännilävistyksen (itselläänkin on).

Joten ehkäpä kannattaisi avartaa näkemystään edes hieman. Ei lävistys kerro ihmisestä nykyään yhtään mitään (itse en ainakaan myönnä olevani itsetuhoinen, sivistymätön, alistunut tai vähä-älyinen
  Vastaa viestiin
06.06.05, 16:07   #18 (linkki)
Helena
(Vierailija)

Ei sovi unohtaa, että läväri lisää nänninherkkyyttä - tarvisin itse juuri lävistyksen sen takia. Olisi kiva, että nännit olisivat herkät....
  Vastaa viestiin
06.06.05, 18:10   #19 (linkki)
Reikäraikulit
(Vierailija)

Minä laitan huomenna lävistyksen persereikään. Paskat vaan patoutuu varmaan siihen ja pyyhkiminen on hankalaa mut kyllä sen muodin takia kestää. Meillä on niitä jo kullit, munat ja vitut täynnä niin, että helinä käy kulkiessa. Nyt ajateltiin, että pierastessa pitäis kuulua joku heleämpi sointu ja senhän saa aikaan lävistyksellä. Pitääkin hankkia heti hernekeittoa samalle päivälle, että pääsee kokeilemaan. Joka paikka on oltava täynnä renkaita ja pallukoita ennekun annetaan periks. Eivät pirut töihin ota mutta tulleehan sitä rahaa muutenkin, omapa on vikansa jos eivät muotia tajua.
  Vastaa viestiin
06.06.05, 18:49   #20 (linkki)
kaisu_
(Vierailija)

Reikäraikulit:
No sehän on hyvä sinulle! Olen iloinen puolestasi, nauti uudesta lävistyksestäsi! :)

btw: Lävistykset eivät tietääkseni ole muotia.
  Vastaa viestiin

06.06.05, 19:12   #21 (linkki)
Liisa
(Vierailija)

muistakaa ottaa selvää siitä että llävistyskoru on laadukasta puhdasta titaania. Titaani ei aiheuta allergiaa. Kirurginteräksessä on kuulemma todella usein enemmän nikkeliä kuin laki sallii (jotain lähemmäs 10%). Lävistyskorut ovat suurin nikkeliallergian aiheuttaja. Minä sain nikkeliallergian kultaisista korvakoruista joiden piti olla nikkelittömät. Nykyään voin käyttää vain titaanisia.

Titaaniakin on sitten olemassa epäpuhtaana, joten ottakaa selvää ennen lävistyksen hankkimista että kyse on varmasti puhtaasta titaanista. Lävistäjän sanaan ei välttämättä kannata luottaa.
  Vastaa viestiin
07.06.05, 20:27   #22 (linkki)
Reikäraikulit
(Vierailija)

Saa siitä toki tulla kutinaa. Sehän on ihan omiaan juuri persreiässä, pääsee hieromaan ja se tekee tosi häjyä. Ehdotankin siis läkkipeltirengasta, että oikeen ärtyis vereslihalle.
  Vastaa viestiin
30.09.06, 04:56   #23 (linkki)
aurinkoines1
(Vierailija)

mä otin viikko sitten nänniin lävistyksen, eikä sattunut lainkaan ne pihdit :D. ja neulaki tuntu hyttysenpistolta (oikeestikkin,tiiän et saattaa olla vaikee uskoo,mut nii yksilöllistä) nyt haluisin toiseenki, tai sit tohon samaa viel pystysuoraan :DD. Mun mielest on tosi ihana.. enkä oo sen jälkee ees tuntenu koko lävistystä ku astuin ulos liikkeestä..
kokemus jota en ikinä poistais, postitiivisesti yllätti :D. En voi viel sanoo mitä miehet tykkää, ku en oo esitelly, mut monet on ainaki ollu innokkaina sillai et saanks mä nähä :DD
  Vastaa viestiin
02.10.06, 12:40   #24 (linkki)
Overdose
(Vierailija)

Mulla on kummassakin nännissä tapit ja kummankin laitto sattui ihan tajuttomasti mutta vain sen lävistämisen ajan (kyllä sen kestää) ja saman päivän oli tosi herkkänä, siitä eteenpäin on aina vaan enemmän ja enemmän parantunut. Nyt on ollut noin 5 kuukautta ja edelleen tulee aika paljon kudosnestettä, mutta muuten ei oo kipeät.
  Vastaa viestiin
03.10.06, 13:03   #25 (linkki)
taru
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsi
Otin nännilävistyksen 8 vuotta sitten ja parantui täysin parissa kuukaudessa. Mulla on aina ollut rengas ja en ole ottanut sitä koskaan pois. Miehet ainakin tykkää, kun on nänni koko ajan kovana:) muutenkin se on seksikäs ja kun osaa hoitaa alussa, niin ei tule tulehdusta. Ei sitä tunne ollenkaan sen jälkeen, kun se on parantunut.
Minunkin elämän ainoa ja tärkein tavoite on se että miehet (nimenomaan monikossa) tykkää kovistä nänneistäni.. :) Sillä pääsee jo pitkälle.

Vastaa viestiin
Vastaa viestiin

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku