Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
10.06.05, 19:16   #1 (linkki)
Säärikarvat
(Vierailija)

annastiina

Hei daamit!

Mulla on iso ongelma! Eli olen tällä hetkellä 22-vuotias ja olen ajellut säärikarvani n.14-vuotiaasta lähtien. Mutta nyt pari vuotta sitten havaitsin että säärikarvojeni juuret ovat punaiset. Eli aina kun ajelen sääreni, niin huomaan että ne ovat aivan täynnä punaisia ärsyttävän näköisiä pilkkuja. Ne häiritsevät minua TODELLA paljon. Olen kokeillut itseruskettavaa ja se toimiikin hetken, mutta pian taas pilut pilkottavat.

En ole aiemmin kenelläkään nähnyt vastaavia sääriä ja uskonkin olevani ainoa laatuani. Vai olisiko sittenkin jollain samanlainen ongelma? Ja jos, niin miten onko ongelmaan olemassa ratkaisua?

Kesät varsinkin ovat ongelmallisinta aikaa, kun haluaa kulkea mahdollisimman vähissä vaatteissa.

Aluksi pilkut olivat vain nilkassa, mutta nyt niitä on jo muualla sääressä. Ajelen karvat vaahdolla ja sheiverillä. Eli en tiedä johtuvatko ärtyneet karvan juuret herkästä ihosta, huonosta ajotavasta vai muuten vaan kamalasta luonnonoikusta!

Auttakaa sisaret! Kohta joudun kulkemaan koko kesän pitkissä housuissa!
  Vastaa viestiin
11.06.05, 09:51   #2 (linkki)
et ainoa
(Vierailija)

Re: annastiina

Täällä kanssa yksi. Minulla auttoi aluksi kun ajelin aina saunassa saunomisen jälkeen, tulee kyllä sileämpi jälki edelleen mutta pilkut ovat palanneet.
  Vastaa viestiin
11.06.05, 10:30   #3 (linkki)
milla
(Vierailija)

Et todellakaan ole ainoa! Mulla on niitä myös, mutta vain pohkeissa...ne on todella ärsyttäviä! Itse laitan myös itseruskettavaa ja se auttaa parikis päiväksi. Auringonotto pohkeisiin (mun tapauksessa) auttaa asiaa koko kesäksi...
  Vastaa viestiin
11.06.05, 10:58   #4 (linkki)
ap
(Vierailija)

Tyhmästi sanottu: mutta olen iloinen etten ole ongelmani kanssa yksin. :)

Ajattelin tänään käydä kosmetologilla kyselemässä neuvoja. Voin kertoa sit teille mitä siellä sanottiin..

Palataan siis asiaan! :)
  Vastaa viestiin
11.06.05, 15:13   #5 (linkki)
Lahja
(Vierailija)

Joku täällä kertoi, että ajelee säärikarvat Lactoline-pesunesteellä (Tarjoustalosta saa) ja sen jälkeen laittaa pikkuisen oliko se nyt auringonkukan öljyä tai oliiviöljyä, eikä pilkkuja tule. Kannattaa kai kokeilla.
  Vastaa viestiin
11.06.05, 16:41   #6 (linkki)
ap
(Vierailija)

Kiitos kovasti tiedosta! Kaikki keinot ovat tervetulleita!

Ei ollut kauneushoitola tänään auki, joten en voinut käydä neuvoja kysymässä. :( Mutta taidanpa kokeilla tosiaan ihan kotikonsteilla.
  Vastaa viestiin
15.06.05, 19:18   #7 (linkki)
ap
(Vierailija)

Heissan! :)

Edelleenkään en ole päässyt käymään ammattilaisen puheilla ongelastamme, mutta itse kokeilin ihan huvikseni eilen nyppiä säärikarvoja. Juu hidasta hommaa ja niskat meinasi venähtää kun kurkottelin säären takaosaa. :)
En todellakaan kaikkia karvoja nyppinyt, mutta sen verran kuitenkin että huomasin sen auttavan pilkkuihin.

Luulen että pilkut johtuvat siitä, kun osa karvasta jää sinne karvan tuppeen ja ollessan paksu, jää sinne ikään kuin punoittamaan ja ehkä karvan tuppi hieman myös tulehtuu. Tämä on nyt ihan arvailua.

Ajattelin kuitenkin kokeilla jossain vaiheessa vahausta. Niin että karvat irtoavat kokonaan. Kipeää se kuulema tekee, mutta ehkä se auttaa.

Kertokaa lisää vinkkejä jos teillä on! :)
  Vastaa viestiin
16.06.05, 09:53   #8 (linkki)
:)
(Vierailija)

Apteekista antibakteerista rasvaa, esim. Helosan. Minulla ainakin tuntuu auttavan. Ja tekee jalat mukavan pehmeiksi, imeytyy suht nopeasti.
  Vastaa viestiin
16.06.05, 14:06   #9 (linkki)
Liisa
(Vierailija)

Kokeilepa terävämmällä terällä. Olet varmaan nähnyt punapilkkunaamaisia miehiä? He käyttävät liian tylsää terää tai huonoa vaahtoa.
  Vastaa viestiin
17.06.05, 19:20   #10 (linkki)
:9
(Vierailija)

En tiedä, ei kai ne apteekkarit mitään hoitsuja ole, mutta minäpäs kysäisin käydessäni viimeksi, että mikä tuohon auttaisi. Vastaus oli kosteutus. Täytyy vaan rasvata paljon, iho on sitten pehmeämpi kun alat ajelemaan. Ja varmasti tuo Helosan ajelun jälkeen auttaa paljon.
  Vastaa viestiin

Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku