Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
14.06.05, 21:55   #1 (linkki)
jasmine
(Vierailija)

Hyvä epilaattori?

Mikä teidän mielestänne olisi hyvä epilaattori??? Itse en ole koskaan käyttänyt epilaattoria, mutta jo viime kesän alussa tuntui, että ""on pakko ostaa epilaattori"" mutten sitten ostanutkaan, pääasiassa suurten hintojen vuoksi. Nuorempana pelkäsin mahdollista kipua, mikä epiloinnissa tulisi ja ajattelin, että jos pistän kauhean summan epilaattoriin, enkä sitten käytäkään kuin kerran tai kaksi. Nykyään uskoisin sietäväni kipua paremmin.

Vahoihin yms.olen jo viime kesänä kyllästynyt, kun tuntui, että ne eivät poista kaikkia karvoja (ainakaan hyvin) ja että karvat tulee takaisin parin päivän sisällä... =(

Eli, onko edes olemassa sellaista epilaattoria, mikä olisi suht halpa (ei ainakaa paljoa yli 50 euron), ei sattuisi ainakaan ihan hirveesti ajaminen ja että karvat todellakin sitten pysyisivät poissa VÄHINTÄÄN viikon eivätkä kasvaisi heti takaisin?
  Vastaa viestiin

01.07.05, 10:09   #2 (linkki)
hauska ja herkkkä
(Vierailija)

Re: Hyvä epilaattori?

Valitettavasti karvankasvu on jokaisella yksilöllistä eikä kukaan voi luvata etteivät karvat kasva viikon sisällä takaisin.
Itse kuulun tähän apina-sukuun eli karvat ovat tummia, pitkiä ja paksuja - ja kasvavat sairasta vauhtia (kyllä, minulla on myös pitkät kauniit ripset ja hiukset..) Eikä minulla lähde vahalla karvat kunnolla kun on niin jämäkkää tuo kasvu..

Itse epiloin sääreni ja kainaloni ja toisinaan bikinirajan (jonka toisinaan nypin tai ajelen perinteisesti).
Minulle epilaattori toi suurimman avun kainalotilanteeseen. MInulla ei nimittäin saa karvoja kokonaan pois sheivaamalla, vaan seuraavana aamuna on jo musta pisteinen sänki näkyvissä. Epilaattorilla karvat pysyvät viikonlopun poissa ja puolen viikkoa kehtaa vielä olla topilla kun tulee hajakarvoja. Viikon kuluttua karvaa on sen verran ja sillä on pituutta jo muutamia millejä että voi taas ajaa epillä kaikki pois.

Itse ostin braunin epilaattorin jo muutama vuosi sitten ja epäilykseni olivat samoja.
Varsinkin ensimmäiset käyttökerrat. Olen niin kipuherkkä että pystyin juuri ja juuri koskettamaan epillä säärtäni 5 cm;n alueelta, vesi valui silmistä ja huusin suoraa huutoa. Nyt monen vuoden jälkeen ajan sääret ja kainalot ilman mitään kivuntunnetta - ELI SIIHEN TODELLA TOTTUU. Ystäväni lainasi minun epiäni kokeillakseen eikä kokenut sitä lainkaan kivuliaaksi. Osti sitten kokeiltuaan samanlaisen ja on ollut oikein tyytyväinen.

Ne kaikenmaailman kylmät-geelit ja hierovat päät ovat sananhelinää. Ne auttavat enemmän psykologisesti kipuun..
Mutta epiloinnin jälkeen myös saattaa esiintyä ärsytystä ja siihen kyllä auttaa kylmäkääröt ja hyvä kosteutus.

Eli en lupaisi että karvat pysyvät viikon poissa (voivat ne niin tehdä) tai että homma olisi täysin kivutonta (tosin se voi olla sitäkin) mutta suosittelen todellakin sydämestäni epilaattoria.

Vastaa viestiin
03.07.05, 21:06   #3 (linkki)
Guarana
(Vierailija)

Re: Hyvä epilaattori?

Mullakin on Braunin epilaattori, ja olen tyytyväinen ollut. Hintakysymykseen: satuin löytämään Gigantista 47 eurolla vanhemman myyntiversion siitä Silk-epilistä, ja paketissa oleva laite on juuri sama kuin se liila, mutta siinä ei tuu sitä ylimääräistä (erilaisia epilointipäitä ja viilennyskintaita jne.) sälää mukana. Itse olin tosi tyytäväinen kun ei tarvinnut raahata kotinurkkiin pyörimään kaikkee turhaa kamaa ja vielä maksaa niistä.
Aiemmin olen vahaillut, se vaan on aika työlästä ja hidasta touhua ja sääristä en saa vahalla irti mitään. Sääret on minulla pysyneet hyvänä pari viikkoa, kainalot ehkä reilun viikon ja bikinaraja+intiimialueet vähän vajaa (miten ne voikin kasvaa niin äkkiä takasin!). Mulla on kyllä pitkät, paksut ja nopeakasvuiset hiukset ja ripset, nopeakasvuisuus kai pätee muihinkin karvoihin.
  Vastaa viestiin
27.12.09, 17:46   #4 (linkki)
satinelle
(Vierailija)

itse ostin pari päivää sitten epilaattorin. Se on philipsin satinelle soft, ja hinta taisi olla siinnä 70 kieppeillä. järkyttävää mutta totta, epilaattori on tosi äänekäs. itse pelästyin kun laite kuulosti ihan ruohonleikkurilta ja hierovan pään vaikutus näytti niin vähäiseltä hurjasti pyörivien levyjen rinnalla. siinä sitten aikani kauhisteltuani töksäytin epilaattorin ihoa vasten. Varauduin tietysti järkyttävään kipuun mutta ei, se ei sattunut. Jos olet koskaan kokeillut vaikka kulmakarvapinseteillä nypätä särikarvaa, niin tunne on vähän samanlainen, paitsi että lähtee monta kerralla joten ei edes satu niin paljon. nyt on sitten silkkiset sääret ;). Satinelle soft on itselle ainankin tosi hyvä, ja mukana tulee erillinen ajopää kainaloille ja bikinirajalle. samalla ajopäällä ja eäänlaisen trimmauskamman avulla säärikarvat voi sitten viellä "trimmata optimaalsen pituisiksi" joka tekee epiloinnista miellyttävmpää.
itse tykkään epiloida suihun jälkeen, jolloin lämpimän veden vaikutuksesta ihohuokoset on auki ja karvat lähtee helpommin irti.
  Vastaa viestiin
21.01.10, 11:41   #5 (linkki)
tiia
(Vierailija)

Mulla on Braun, Ladyshave silk & soft 39,95e viime vuoden keväällä ostin. Oli vaan pakko kun oon kokeillu kaikkea veet tuotteita mutta kun mun iho on niin herkkä kaikille aineille aina tuli punaseksi iho kun veettiä käytin nyt käytös epilaattori vaikka 3-4 päivän välein joutuu ajelemaan sill..
  Vastaa viestiin
21.01.10, 12:10   #6 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Merkkiä en muista mutta oma epilaattorini oli vähän parempi kuin ne halvimmat ja siinä on parasta se että sen pään saa kunnolla harjattua puhtaaksi käytön jälkeen. Epilointipää ei siis jää laitteen sisään osittain vaan siinä on irrotettava muoviosa jolloin koko epilointipää tulee esiin ja helppo puhdistaa.
  Vastaa viestiin
08.12.11, 16:38   #7 (linkki)
Eve
(Vierailija)

Voiko epilaattoria käyttää myös kasvoihin? Minulla on viiksikarvat häirinneet tässä n. vuoden ajan, ja olisi kiva päästä niistäkin eroon.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku