| |  | | |
19.06.05, 18:07
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Projekti pitkät hiukset
Päätin tässä taannoin kasvattaa hiukseni pitkiksi. Viime viikolla aloitin kalkki-, d-vitamiini ja sinkkikuurin sekä päänhieronnan ja aion jatkaa niitä seuraavat pari vuotta. Mitkä muut niksit edesauttaisivat hiusten kasvua ja hyvässä kunnossa pysymistä? Hiustenpidennystä en halua.
| |
| | |
19.06.05, 18:39
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Projekti pitkät hiukset
Monipuolinen ruoka ja ääriolojen välttely ja hyvät hoitotuotteet varsinkon latvasuoja on melko tarpeellinen. Eli pyyhe päähän saunoessa, lämpösuojaus föönatessa ja pipo pakkasella. Latvojen tasaus muutaman kuukauden välein tai aina kun löydät kaksihaaraisia hiuksia. Kosteuttavat ja hoitavat tuotteet käyttöön, pitkä hius on ""vanhempaa"" ja kuluneempaa eli vaatii tehoa enemmän. Hieronta auttaa varmasti hiuksia saavuttamaan sen maksimipituutensa, päänahan verenkierto on tärkeää.
Ja kaikille ei kasva tosipitkät hiukset. Hiuksen elinikä on yksilöllistä, samaten kasvuvauhti. Niitä ei voi mitenkään muuttaa, mutta kasvun hidastumista voi estää juuri monipuolisella ruokavaliolla.
| |
| | |
20.06.05, 23:52
|
#3 (linkki)
Apteekista saatava priorin saa ainakin minut hermoromahduksen partaalle.
Päänahkani kaipaa kosteutta, ja siihen lekuri suositteli kyseistä tuotetta. No, nyt hiuksia saa olla lyhentämässä jatkuvasti ja töissä saa olla kynsisakset kädessä, hoitoalalla nääs!
Mutta hiukset voivat hyvin! Ja päänahka!!
Muita ""lisäaineita"" ei ole käytössä.
Ehkä auttaisi sullakin.
Olen käyttänyt pillerin päivässä noin 7 kuukautta.
Lykkyä tykö projektiin.
| |
| | |
21.06.05, 07:55
|
#4 (linkki)
Hoitsulle: paljonko tuo Priorin maksaa ja saako ilman reseptiä?
| |
| | |
21.06.05, 09:03
|
#5 (linkki)
Vielä kysymyksiä sinulle, Priorinia käyttänyt.
Kasvoiko sinulle aiemmin hiukset hyvin/normaalisti/huonosti? Olet siis selvästi huomannut hiusten kasvun nopeutuneen?
Itselläni hius kasvaa todella hitaasti. Juurikasvusta on helppo seurata; värjäsin viisi viikkoa sitten ja väriero hiusrajassa on 4-7 mm. Toisaalta siis kasvattaminen tuntuu aivan hölmöltä/turhalta, mutta haluaisin kuitenkin pidemmät hiukset (ja mahdollisimman nopeasti tietty;).
Hiukseni ovat kuivat ja karheat, ja voi olla että kasvattaminen yli olkapään ei yksinkertaisesti onnistu, mutta katsotaan...
Olen syönyt nelisen kuukautta Viviscalia, mutta en ole huomannut sen vaikuttavat mitenkään. Tosin sen sanotaankin vaikuttavan vasta puolen vuoden käytön jälkeen, hmm.
Syön myös kalaöljykapseleita, vitamiineja, ajoittain rautaa sekä juuri rupesin syömään sinkkiä (sain vinkin täältä).
Kaikkea olen valmis testaamaan, mutta liekö Priorinissa jotain sellaisia aineosia, ettei sitä esim yhtä aikaa Viviscalin kanssa kannattaisi syödä? Täytyy tutkia.
| |
| | |
09.11.07, 08:25
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | hiusten kasvattaminen takkuilee..
Taas erehdyin antamaan kampaajalleni hänen ehdotuksestaan luvan leikata ns.tukihiusta. Ja sitähän sitten lähti reilusti! Eli tätä menoa en ikinä saa niitä pitkiksi! Miksi kampaajat eivät usko sanaa vähän! Vaan rapsivat ja ohentelevat veitsellään senttitolkulla! Hiukseni ovat mielestäni hyväkuntoset,joten sen takia ei olisi saanut rapsia! Mieskin oli hämmästynyt, että paksut hiukseni oli ohennettu. Nopieniä murheita kaiken suuren tapahtuneen rinnalla, mutta kuitenkin...
| |
| | |
09.11.07, 09:24
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kyllä se kasvaa kun ei koko ajan ole saksimassa. Omat hiukset kasvaa ilmeisesti aika nopeasti, eli n. 1 vuosi ja polkkatukka on ihan pitkä. Väliin tuli kyllä epätoivo kun tukka oli niin mallista uloskasvanut, mutta ponnari auttaa.
Kantsii myös välttää turhia föönäyksiä ja tököttejä niin hius pysyy paremmassa kunnossa. Ja liika harjaaminen katkoo hiuksia. Mitä vähemmän niitä hiuksia kyttää, niin sitä kivuttomampi se kasvatusoperaatio on. Sitten yksi päivä letti onkin jo reilusti yli hartioiden. | |
| | |
09.11.07, 15:56
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kalkkitabuja kun syö, niin kynnet ja hiukset kasvaa hemmetinmoista vauhtia. Jotain kunnon tavaraa, kuten calcichew'ta eikä mitään näennäiskalkkia. =)
| |
| | |
10.11.07, 13:53
|
#9 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2007 Sijainti: 東京
|
Kaiva myös tältä sivulta esille ketju, jossa puhutaan shampoottomasta elämästä. Eli et pese enää ikinä tukkaasi shampoolla, niin kyllä se kasvaa.
| |
| | |
10.11.07, 15:09
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja sasae Kaiva myös tältä sivulta esille ketju, jossa puhutaan shampoottomasta elämästä. Eli et pese enää ikinä tukkaasi shampoolla, niin kyllä se kasvaa. | Kuka tuollaiseen pelleilyyn viitsii ruveta?!
| |
| | |
10.11.07, 15:20
|
#11 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2007 Sijainti: 東京
|
Mm. yksi BBCn TV-kuuluttaja.
| |
| | |
12.11.07, 08:49
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Miten kasvattaa pätkittyä tukkaa?
Onko teillä vinkkejä, miten sietää pätkittyä tukkaa, jonka haluaisin kasvattaa tasaisen pitkäksi(joka minulle sopii paremmin). Takaa jo niska peittyy, mutta muuten on pätkitty ihan kamalaksi. Väri on tummanruskea ja siinä hiukan punaista raitaa. Hiukseni ovat mielestäni hyväkuntoiset. Auttaisko permis?
| |
| | |
12.11.07, 09:32
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Älä ota, kiharassa tukkasi näyttää vielä lyhemmältä. Erilaisilla soljilla ja nipsuilla tukkaa kiinni ja kun se alkaa vähän kasvaa, tasoittelet pikkuhiljaa.
| |
| | |
12.11.07, 11:45
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Samaa mieltä edellisen kanssa, eli älä laita permistä. Mieluummin pörrökampauksia niin kauan kuin ne onnistuvat, ja sitten hiussoljilla tai geelillä pätkiä kuriin. Minulla oli sama pätkäongelma pari vuotta sitten, kun aloin kasvattaa hiuksia tasapitkiksi. Ongelmavaihe kesti kuitenkin yllättävän vähän aikaa. Päälaen pätkät olivat suurin ongelma, koska ne oli hankala kammata niin, etteivät ne olisi joko pystyssä tai sojottamassa sivulle kuin sienen lakki. Onneksi siinä vaiheessa leveät hiuspannat olivat muodissa.
Ap:lle: Vauva- tai Kaksplus-lehden nettikeskustelussa joku mainosti vanhaa isoäidin kasvatuskikkaa, eli ykkösolutta hiuksiin saunomisen ajaksi. Siellä oli moni kokeillutkin ja vakuutti hiusten kasvun nopeutuneen. Kokeilin muutaman viikon ajan, mutta en osaa sanoa, oliko sillä mitään vaikutusta. Olut (pilsneri tai väljähtynyt vahvempi) on aika monessa hiusniksilähteessä mainittu hiusten vahvistajana ja kasvun edistäjänä, eli kaipa siitä jotkut ovat apua saaneet. Kokeillahan aina voi, ei tule kauhean kalliiksi. Vastoin odotuksiani olut ei haissut löylyssä eikä pesun jälkeen hiuksissakaan.
Hiusten kasvatuksessa ei kannata olla kovin kärsimätön. Talvi on hiuksillakin usein eräänlaista lepoaikaa, ja kasvu kiihtyy taas keväällä. Jos ne eivät nyt näytä kasvavan kovin nopeasti, älä siis masennu.
| |
| | |
12.11.07, 15:10
|
#15 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 11/2007
|
Käytetäänkö ykkösolutta hoitoaineen tapaan vai pestäänkö se pois?
| |
| | |
12.11.07, 19:39
|
#16 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ;)) Käytetäänkö ykkösolutta hoitoaineen tapaan vai pestäänkö se pois? | Sen juominen on ainakin aika turhaa. | |
| | |
12.11.07, 22:30
|
#17 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Vanda Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja ;)) Käytetäänkö ykkösolutta hoitoaineen tapaan vai pestäänkö se pois? | Sen juominen on ainakin aika turhaa. | Samaa mieltä juomisesta :D
Olutta levitetään märkään päähän, sitten löylyyn, jossa voi päätä lotrata loppupullolla. Tuloksena vähän klimppiintyneet hiukset, jotka kyllä putsautuvat oluesta helposti suihkussa. Sitten normaali shampoopesu.
Ykkösolutta tai väljähtynyttä olutta voi käyttää myös kampauksen virkistämiseen. Olutta suihkepulloon ja siitä hiuksiin, sitten hiukset muotoillaan halutulla tavalla. Tätä pirkkaniksin tapaista en ole kyllä itse kokeillut, mutta eräs kemikaaliallerginen tuttuni vannoo sen nimeen. | |
| | |
14.11.07, 19:01
|
#18 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Hapsupää Onko teillä vinkkejä, miten sietää pätkittyä tukkaa, jonka haluaisin kasvattaa tasaisen pitkäksi(joka minulle sopii paremmin). Takaa jo niska peittyy, mutta muuten on pätkitty ihan kamalaksi. Väri on tummanruskea ja siinä hiukan punaista raitaa. Hiukseni ovat mielestäni hyväkuntoiset. Auttaisko permis? | Ei permistä, joudut kuitenkin kasvattamaan sen ulos hiuksistasi. Neuvottele kampaajasi kanssa, kuinka etenette niin, että hiukset pysyvät siistin näköisenä koko prosessin ajan. Mulla se onnistui hyvin. Kampaajan pitää tietää tavoitteestasi, että hän voi leikata sitä edesauttaen.
| |
| | |
06.12.07, 02:52
|
#19 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja anmariini Taas erehdyin antamaan kampaajalleni hänen ehdotuksestaan luvan leikata ns.tukihiusta. Ja sitähän sitten lähti reilusti! Eli tätä menoa en ikinä saa niitä pitkiksi! Miksi kampaajat eivät usko sanaa vähän! Vaan rapsivat ja ohentelevat veitsellään senttitolkulla! Hiukseni ovat mielestäni hyväkuntoset,joten sen takia ei olisi saanut rapsia! Mieskin oli hämmästynyt, että paksut hiukseni oli ohennettu. Nopieniä murheita kaiken suuren tapahtuneen rinnalla, mutta kuitenkin... | just ton takia minä en käy kampaajalla!minulla on tosi pitkät hiukset ja haluan että ne myös pysyy!!latvat pystyy leikkaan kotonakin.jos menen kampaajalle niin minulla on varmaan sen jälkeen polkkis...minulla on kyllä hyvässä kunnossa hiukset mutta niin hän ne kampaajat aina tekevät että leikkaavat liikaa...jos sanon että leikkaa 5cm niin lähtee 15cm(tai enemänkin). jätä kampaajalla käynti kokonaan pois ja onnea hiusten kasvattamiseen!
| |
| | |
12.12.07, 23:01
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | Mitä...? Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja kalkki Kalkkitabuja kun syö, niin kynnet ja hiukset kasvaa hemmetinmoista vauhtia. Jotain kunnon tavaraa, kuten calcichew'ta eikä mitään näennäiskalkkia. =) | Niin ajattelin vaan kysyä että näitä varmaan saa ostettua apteekeista? Paljon tää calcichew tulisi yleisesti maksamaan? :)
| |
| | |
13.12.07, 10:02
|
#21 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2007
|
Tällä palstalla on mainostettu myös eläinten biotiinivalmistetta, jota saa apteekista. Syön sitä paraikaa. En osaa sanoa vaikuttavuudesta vielä.
Viviscalia olen myös syönyt aiemmin ja todennut sen ainakin omalla kohdallani kiihdyttävän hiustenkasvua.
| |
| | |
22.12.07, 22:28
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Voisi suoralta kädeltä sanoa, että jos olet todella innokas laittamaan hiuksia lähes joka päivä, niin todella pitkät hiukset eivät ole sinua varten.
Toisinsanoen mahdollisimman vähän mitään tuotteita hiuksiin. Ihan sama vaikka pullon kyljessä hehkutettaisiin "hoitavuutta ja suojaavuutta" ei sillä ole paljoakaan merkitystä pidemmällä aikavälillä. Eron saattaa tuntea siksi että ne joko kuorruttaa hiuksen silikonilla tai sitten sulkee hiussuomut, mikä onnistuu ihan laimennetulla sitruunalla tai etikallakin ilman turhia lisäkemikaaleja. Myöskin iso ei värjäykselle ja permanentille.
Föönaaminen on myös yksi mikä pitäisi jättää päivittäisestä hiuksien käsittelystä pois. Mikään lämpösuoja ei oikeasti suojaa latvoja kaikelta siltä mekaaniselta rasitukselta mikä hiukseen kohdistuu kun föönaa ja harjaa. Kannattaa satsata mahdollisimman hellävaraiseen hiusharjaan ja välttää turhaa harjaamista. Kun kuivaa hiukset niin hellävaraisinta on että puristelee voimakkaasti latvoja pyyhkeellä eikä pörrötä päätä tai vedä hiuksista. Kuten kaikki jo tietää märkänä hiukset venyy ja katkeaa todella helposti.
Kaikki tuo yhdistettynä terveellisiin elämäntapoihin ja ruokavalioon niin luulisi maksivoivan hiusten kasvamisen ja minivoivan hiustenlähdön. Millään tableteilla tai ihmeshampoilla ei pitäisi olla mitään muuta kuin psykologista vaikutusta, koska ihmisen hiusten kasvunopeus ja yhtäaikainen määrä on geenien ja elämäntapojen summa.
Itselläni on pisimmillään ollut hiukset takapuolen alle. Oikeastaan koko ikäni olen pitänyt hiukset pitkinä, paitsi kerran leikkautin ihan lyhyeksi kun olin noin 9-vuotias. Lähti sitten kerralla puoli metriä :| Yhdessä vaiheessa innostuin parin vuoden ajan värjäämään mutta hiukset oheni todella paljon sen seurauksena, ja samassa elämänvaiheessa elämäntapani retkahtivat lähinnä mäkkäri+limu-vaihteelle. Ei ihmekään että kuontalo oli kamalan näköinen, kun vielä yritin korjata tulosta kaikenlaisilla kampaajan suosittelemilla ihmetököteillä jotka lupaa taivaat ja maat mutta mitään tulosta ei tule.
Sittemmin lopetin värjäämisen, kaikkien kemikaalien käytön (ainoa tuote mitä käytän on Ole Hyvä-merkin shampoo tai Vihreä kosmetiikka Oy:n shampoopala sekä sitruuna/etikka hoitoaineeksi). Tein myös ruokaremontin ja olen ollut jo melko kauan kokonaan vegaani - mielenkiintoista kyllä, myös maitotuotteiden jättäminen pois auttoi hiustenlähtöön ja akneen. En väitä että kaikki joukolla vegaaneiksi mutta haluan vain saattaa tietoon että minua se auttoi. Nyt minulla on paksu ja luonnollinen maantienvärinen tukka eikä harmita yhtään :) Etenkin italialaiset ystäväni jaksavat koko ajan koskea ja ihastella niitä koska maailmalla "suomalainen ällöväri" on harvinainen. Se on myös minun mielestäni todella kaunis etenkin kun aurinko vaalentaa siihen hieman raitoja.
| |
| | |
27.12.07, 00:59
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
^Aika monta tekijää sulla tossa, eli kemikaalien lopetus, maitotuotteiden lopetus, shampoiten vaihto, varmaan ikääkin tullut parisen vuotta noiden kaikkien aikana, jolloin ihan hormonitoimintakin vaihtelee.
En siis todellakaan menisi ketäänn kehottamaan esim. vegaaniksi tuon perusteella, kun ei voi tietää mikä noista syistä on johtanut tukanlähtöön.
Omat vinkit: ÄLÄ käy kampaajalla. Mullakin kampaaja nykii aina tukan "kerrostamalla", eli kampaaja kuvittelee että kaikkien tukka näyttää hienommalta kun sen kerrostaa, eli käytännössä nykii keskeltä päätä hiuksia lyhyemmäksi. Kun sanon että haluan säilyttää pituuden, kampaaja nykii päälaen puolikaljuksi ja jättää niskaan puolimetrisen läyskäreen niskatukkaa. Voin sanoa että ei ole kovin komea näky varsinkin jos haluaa olla klassinen tyyliltään, eli tasaiset ja hyvännäköiset, tyttömäiset hiukset.
tosin löysin nyt sellaisen kampaajan, joka ymmärtää puhetta, ja älysi että mitä tarkoittaa TASOITUS.
Eli jos kampaajalla itsellään on varsinkin joku pystäri päässä, niin turha kuvitella että se sen kypärän alle kuulee tai varsinkaan ymmärtää mitä asiakas sanoo.
Omat vinkit:
- Älä koskettele tukkaa joka päivä, kääri esim. pehmeällä soljella nutturalle ja pidä sellaista kampausta. Kesän paahteelta voi suojata käyttämällä huivia/päähinettä.
Mitä kauemmin onnistuu aina olemaan lähmimättä kuontaloa, sitä enemmän myös alkaa arvostamaan sitä kuinka se kasvaa. Peilistä tuijottelu ja jatkuvat uuden kampausyritykset pitkittävät kärsimystä.
Kannattaa mennä esim. jos on opiskelijana, kesätöihin sellaiseen paikkaan missä ei ole väliä sillä miltä näyttää, huivi päässä paahtaa pari kuukautta niin jo on komeampi tukka syksymmällä...tai muuta vastaavaa.
Toiseksi, itselläni ei ainakaan mikään värjäys ole estänyt kasvamista, päin vastoin. Varsinkin ohutta tukkaa saa värjäämällä vähän jämäkämmäksi, jotta ei sitten tarvitse kampauksen tekoon niin suuria taikoja.
Itselläni myös permanentti auttaa: Kun kiharoita vain puristelee ja hoitelee, niin hiukset äkkiä kasvavat huomaamatta. Permis löystyy, leikkaat kuivat latvat pois ja huomaat että aika pitkä tukka.
Toisaalta nykyään en ole ottanut permiksiä, yksinkertaisesti siksi että kihara tukka ei sovi mulle ja toiseksi keinotekoinen kihara ei ole kovin muodikas, näyttää helposti sellaiselta sutturalta.
| |
| | |
27.12.07, 11:24
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen itse kasvattanut hiuksiani jo vuosia ja vain tasoittanut latvoja. Vasta viimeisen vuoden aikana hiukset ovat kasvaneet yli rintsikkapituuden, pitkään olivat siinä mitassa ja luulin jo että se on maksimipituuteni. Mutta mutta, kohta tavoitellaan peppupituutta :D Siihen on olleet osallisina seuraavat toimenpiteet:
Ei shampoota puoleen vuoteen, ks. ketju tällä palstalla.
Vain jätettäviä hoitoaineita, ei huuhdeltavia.
Ei hiusväriä.
Hiusten tasoitus itse, ohje: http://community.livejournal.com/feyeselftrim
Kampaajat kun ottavat liikaa, itse saa ottaa tasan sen puoli senttiä eikä milliäkään enempää!
Paljon kasviksia ja tuoretta ravintoa ruokavaliossa.
Hiusten suojaaminen auringolta, tuulelta ja pakkaselta vaatteilla.
-> Hiuksia lähtee vähemmän, pieniä hiuksia on päälaella kasvamassa enemmän, hiukset ovat paremmat käsitellä ja pehmeämmät, ponnaria laittaessa selvästi paksummat, latvat eivät kulu samoin kuin ennen. | |
| | |
04.01.08, 17:22
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
mulla on ollu aina paksut ja helposti kasvavat hiukset (tosin nyt oon leikannu kerroksittain - ei oo niin pehkon näköset ja laskeutuu nätisti) . Vaikuttaa varmasti eniten terveet elämän tavat, eli ruokavalio ja kohtuullinen liikunta.
Itse käytän paljon maitoa (suoraan tilalta - ei siis mitään rasvatonta vesilitkua) ja maitotuotteita, kuten esim.raejuustoa,joguttia ja rahkaa.
Syön myös kohtuullisesti lihaa eri muodoissa, sekä rasvoja (hyvin tärkeitä hiuksille,iholle ja kynsille).
Ja tietenkin niitä vihanneksia,hedelmiä ja marjoja, joista saa niitä tärkeitä vitamiineja ja antioksidantteja!
Tässä linkissä oli jotain hyviä vinkkejä englanniksi:
http://www.hairboutique.com/tips/tip214.htm
| |
| | | | |