| |  | | |
14.09.08, 01:03
|
#51 (linkki)
| | (Vierailija) | CO
Älä käytä sampoota, vaan pese pelkästään hoitoaineella (CO). Hyviä CO-pesuun sopivia aineita ovat Erittäin Hieno Suomalainen sarjan valkoinen ja hunajaputelit sekä XZ-sarjan hoitsikat.
| |
| | |
09.10.08, 01:04
|
#52 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hiuskeskusteluun vielä lisää ihmeteltävää... Itselläni on ohuet ja melko pitkät hiukset, yli puoleen selkään, mutta jostain syystä viimeaikoina hiustenlähtö on ollut erityisen kiivasta. Ostinkin hetken mielijohteesta Super Hair -hiustenhoitotuotteet (siis Select-postimyynnistä, huh!) ja ihmeekseni jo ensimmäisen pesun jälkeen hiukset tuntuvat jotenkin vahvemmilta ja saivat myös kiiltoa lisää. Muuten hoitelen hiuksiani normaaliin tapaan, tai no Proparin forte -kapseleita myös aloitin popsia pari viikkoa sitten. Niiden vaikutukset tosin yleensä huomaa vasta kuukausien jälkeen. Mielenkiinnolla odotan miten nämä postimyyntipurnukkani alkavat vaikuttaa ja tuovatko tuleessaan myös sitä hiustenkasvun kiihtymistä. Voin toki raportoida asiasta myöhemmin, jos joku muu sattuu asiasta kiinnostumaan.
Vielä hiusongelmiin liittyen pitää tiedustella, jos joku sattuisi tietämään mikä auttaisi seuraavaan vaivaan. Pikkusiskollani on ollut todella pitkät hiukset, mutta niihin on kulunut ns. lovi taakse, joka "levitessään" (ilman minkäänlaisia leikkauksia) lyhentyneet ajan kanssa niin lyhyiksi, että ylettyvät hädin tuskin ponnarille. Latvoja on toki hieman aina tasoiteltu, mutta ei suurempaa leikkausta, sillä hiukset ovat jo muutenkin todella lyhyet - Toinen todella outo asia tähän kuontaloon liittyen on se, että niitä silloin tällöin värjätessä tukka kuumenee niin paljon, että melkein tuntuu sormet palaavan!! Mikä ihmeen kemiallinen reaktio, sama siis tapahtunut myös parturissa! Hänen hiuksensa ovat myös jostain syystä (vesi?) vihertävät, vielä sen verran huomattavasti ettei oman luonnollisen vaalean pitäminen ole ollut kovin kaunis näky - Ja jopa vaaleanruskeaksi värjättynä vihertää! Värjäyshän ei tee hiuksille hyvää, mutta ei vihertävä sävykään kauheasti kaunista - Eikä syväpuhdistavista shampoista ole juurikaan ollut hyötyä.
Jos joku osaisi kertoa, mikä neuvoksi kyseisiin vaivohin, olisin kovin kiitollinen! :)
| |
| | |
20.10.08, 08:29
|
#53 (linkki)
| | (Vierailija) | äiti pilasi kaiken
mulla oli vielä eilen semi-pitkät hiukset, vaikkei kovin hyvinkuntoisetkaan mainitsin sanan kampaaja äidille mutta se ehdotti että leikkais itse. no sitten äiti otti sakset ja napsi 'latvat' pois mutta ku katoin mitä mulla oli enään päässä järkytyin. hiukset eivät ylety edes hartioihihn kunnolla!!! AUTTAKAA! sillä jos en saa nämä kasvatettua takaisin hyppään kaivoon näin teinimäisesti sanottuna. näytän siis aivan hirveältä, että ei mikään lohduttaminen ja anteeksipyyntö tähän auta mutta nyt tarvitsisin reilusti vinkkejä ja ideoita hiusten kasvattamiseen - oon valmis kokeilemaan kaikkea.
| |
| | |
20.10.08, 19:05
|
#54 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ripusta saksiin lappu, jossa lukee: ei äiskälle, varsinkaan hiusten leikkuuseen.
| |
| | |
24.10.08, 07:51
|
#55 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 11/2006
|
No mitä jos nyt vaikka ensi alkuun lukisit tämän ketjun, tässähän niitä vinkkejä oli juuri vaikka millä mitalla! Ja eipä siihen hiusten kasvuvauhtiin kyllä mitenkään kovin radikaalisti pysty vaikuttamaan millään, pitää vain odotella. Hiukset kasvavat tosiaan noin sentin kuussa, joten kyllä se pitkän tukan saaminen vaatii paljon aikaa ja kärsivällisyyttä. Itselläni hiukset lapaluiden puoliväliin.
| |
| | |
11.12.08, 20:38
|
#56 (linkki)
| | (Vierailija) |
minulla on lähes metrin pituiset pitkät paksut hiukset (8 en pese niitä shampoolla enkä käy kampaajalla. muuten ihan tavallisesti hoidan.
| |
| | |
07.01.09, 20:49
|
#57 (linkki)
| | (Vierailija) |
Miksi kaikki väittää, että föönaus ja hiustenlaittaminen on niin kamalaa? Minulla ovat hiukset kasvaneet noin viisitoista senttiä vuodessa. Käytän lakkaa ja suoristan hiukseni joka päivä. Lakkaa suihkutan ihan kaikkialle hiukseen, jopa latvoihin ja värjään hiukseni kahden kuukauden välein. Pesen hiukseni shampoolla joka päivä ja leikkaan kaksihaaraiset aina kun niitä ilmenee kynsisaksilla ja välillä tasoitan itse, mutten käy kovin usein kampaajalla leikkauttamassa. Vaikka en välttämättä kohtele niin "ihanteellisesti" hiuksia, ne ovat mielestäni hyväkuntoiset...
| |
| | |
08.01.09, 11:54
|
#58 (linkki)
| | (Vierailija) |
...tai sitten et vain itse näe sitä, missä kunnossa hiuksesi ovat. Hiusten käsittely rasittaa aina hiusta. Hiukset voivat myös katkeilla enemmän kuin jos hiukset saisivat olla käsittelemättöminä.
Jos hius on hyväkuntoinen, niin kampaajalla tasoituttaminen kahdesti vuodessa riittää, sillä hiushan kasvaa päänahasta eikä latvoista. Latvojen kuivuus on kuitenkin yleinen ongelma.
Minäkin siirryin enemmän vesipesuihin ja pesen hiukset shampoolla nykyään vain kerran viikossa. Hiukset ovat todella hyvässä kunnossa. Minulla ei ole vakiokampaajaa, vaan käyn aina silloin tällöin leikkauttamassa hiuksia. Kampaajat joka kerran ihastelevat paksuja, kiiltäviä hiuksiani. En ole kampaajalle kehdannut koskaan sanoa, että hiusteni hyvän kunnon salaisuus on nimenomaan se, että en oikeastaan tee hiuksilleni mitään, vaan annan niiden vain olla.
| |
| | |
08.01.09, 12:50
|
#59 (linkki)
| | (Vierailija) |
^Peesaan edellistä. Jos koko ajan suoristaa hiuksia ja laittaa lakkakypärän, voiko sitä nähdäkään omia hiuksiaan? Siis omia, ihan alastomia hiuksiaan?
Minulla oli sähköiset hiukset siihen aikaan kun pesin usein shampoolla ja suoristin. Lakkaa ilman ei voinut olla. Nyt kun kohtelen hiuksia hellemmin eivät ne sähköisty kovallakaan pakkasella ja kiiltävät ihan luonnollisesti (eivätkä kiillosta huolimatta ole raskaat kuten muotoiluaineilla).
| |
| | |
08.01.09, 16:26
|
#60 (linkki)
| | (Vierailija) |
kävin noin kuukausi sitten parturis ja niistä tuli aivan äly lyhyet.. haluisin ne takas pitkiks melkeen kyynerpään korkeudelle.. kuinka saan puales vuades kasvatettua ne sen pituiseksi ? tai sitä parempi mitä ennemmin.. :)
| |
| | |
08.01.09, 17:34
|
#61 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja ihmine kävin noin kuukausi sitten parturis ja niistä tuli aivan äly lyhyet.. haluisin ne takas pitkiks melkeen kyynerpään korkeudelle.. kuinka saan puales vuades kasvatettua ne sen pituiseksi ? tai sitä parempi mitä ennemmin.. :) | Hehheh. No riippuu siis mikä on sun äly lyhyet. Jos ne ulottuvat tällä hetkellä 6-9 senttiä kyynärpään yläpuolelle, saat puolessa vuodessa kasvatettua kyynärpäähän. Jos ne on nyt tuota lyhemmät, et mitenkään. Eikö tämän pitäisi olla aika selvää?
| |
| | |
08.01.09, 21:35
|
#62 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja No just joo Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja ihmine kävin noin kuukausi sitten parturis ja niistä tuli aivan äly lyhyet.. haluisin ne takas pitkiks melkeen kyynerpään korkeudelle.. kuinka saan puales vuades kasvatettua ne sen pituiseksi ? tai sitä parempi mitä ennemmin.. :) | Hehheh. No riippuu siis mikä on sun äly lyhyet. Jos ne ulottuvat tällä hetkellä 6-9 senttiä kyynärpään yläpuolelle, saat puolessa vuodessa kasvatettua kyynärpäähän. Jos ne on nyt tuota lyhemmät, et mitenkään. Eikö tämän pitäisi olla aika selvää? | Hyvään kysymykseen hyvä vastaus: nosta kädet ylös ;D
| |
| | |
09.01.09, 09:51
|
#63 (linkki)
| | (Vierailija) | selkeästi..
Sanokaa kampaajalle selkeästi että KASVATAN, vain ihan latva pois. näytä vaikka sormin kuinka paljon saa ottaa pois. Sen voi ilmaista myös ihan "normaalisti" eikä aloittaa heti v-mäisellä asenteella. Ärsyttävää tuollainen ennakkoasenne että kaikki kampaajat haluaisivat leikata lyhyet hiukset, itse suosin 85% tapauksista pitkää. Itse olen pitkätukkainen kampaaja ja ymmärrän sen että otetaan vain latvat, eli sentti-kaksi. Sääli vain, että on myös kasvattajia joilla on pisimmät hiukset niin ohuita että niitä ei kunnolla edes näy, ja sitä 10 karvan rykelmää ei saa leikata pois vaikka se ei itse pituusvaikutelmaan vaikuta.
| |
| | |
09.01.09, 13:00
|
#64 (linkki)
| | (Vierailija) |
puhtaat hiukset pitää pestä joka päivä? Minä pesen kaksi ketaa viikossa marketin shampoolla. Hoitoainetta käytän hyvin harvoin, yleensä vain silloin kun värjään hiuksia, niin siinä samalla on hoitoaine mukana. Hiukset on pitkät paksut ja kullanruskeat.
| |
| | |
09.01.09, 14:59
|
#65 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ihmine kävin noin kuukausi sitten parturis ja niistä tuli aivan äly lyhyet.. haluisin ne takas pitkiks melkeen kyynerpään korkeudelle.. kuinka saan puales vuades kasvatettua ne sen pituiseksi ? tai sitä parempi mitä ennemmin.. :) | nii ne o just ja just olkapäille ://
| |
| | |
03.03.09, 21:54
|
#66 (linkki)
| | (Vierailija) | Onpa muuten hassua
Olen tässä lukenut tätä ja paria muuta foorumia tänä iltana... ja miettinyt onko mulla hitaasti vai nopeesti kasvava tukka... mutta äsken tajusin sitten mitata :D Totesin että 9kk sitten leikkautin sellasen ns. emokampauksen että alimmat hiukset pidempiä (ne sit oli tohon just säkällä olkapäille asti) ja päällä pörrötettävä kerrostus... Kaduin sitä hiukan sen jälkeen... Nyt huomasin että mulla on pisimmät hiukset nyt n.16cm pidemmät kun sen leikkauksen jälkeen pisimmät hiukset oli... ja muistaakseni parturi tasotti niitä muutaman sentin viime värjäyksen yhteydessä... ja yks päivä just itse niitä tasotin n.2cm eli onhan ne aika hyvin kasvaneet... tosin mun hiukset on aika hamppuset kyllä... pitäs jotain tehohoitoo tehä niille varmaan säännöllisemmin... loppujen lopuks aika rupusesti mä mun tukkaani kohtelen... hinkkaan ja pesen shampoolla lähes joka päivä ja värjään aina kun tyvi alkaa näyttää kamalalta... kyllä mulla tukkaa lähtee aika paljon harjatessa, toisaalta en ees muista harjatakaan tukkaa joka päivä :D nyt vaa haluaisin paljon pidemmät hiukset... sanoinkin avokille että lyö mua jos sanon että haluun leikata lyhyeks :D mut tosiaan. yllätyin kyllä itekin nyt miten paljon ne on kasvanu...
mietin myös tota shampootonta elämää (tai edes osittain shampootonta)... mutta kyllä mun on pakko pestä jollain aineella joka kerta kun kastelen hiukset, nimittäin jos mä sitten annan yön yli tukan kuivua, niin takaraivossa on rasvanen kohta... mutta niin on kyllä helposti shampoo pesunkin jälkeen jos märkänä nukkuu menee... tai vaihtoehtosesti tukka on osittain kiharalla, pystyssä ja hamppusena eikä sitä sit saa millään tapaa hyvin vaikka kuinka harjais... se on ja pysyy sitte pystyssä ja hamppuna... -.-
ja vielä yksi ongelma on otsatukka. se tuntuu ettei se kasva mihinkään (yritän kasvattaa pois)... ja se on aina ekana limanen ja lisäks vielä, se ei käänny hyvännäkösesti mitenkää... ollu lyhyt otsis ni keskelle jäi aina rako, nyt kun kasvattaa pois niin ei siltikään asetu... mulla on varmaan kolme pyörrettä otsassa, siltä ainakin tuntuu... Ö_ö
| |
| | |
20.03.09, 21:43
|
#67 (linkki)
| | (Vierailija) | Priorin
Siis voiko tota priorinia nuoret käyttää vaikka ei olisi kummoinen hiustenlähtö?? Haluaisin saada pitkät hiukset ilman mitään lisäkkeitä. Vai onko tämä priorin tarkoitettu iäkkäämmille ihmisille??
Olen itse vasta 14 vuotias.
| |
| | |
25.03.09, 10:15
|
#68 (linkki)
| | (Vierailija) | priorin
tietääkseni kaiken ikäisille, ite alotin syömään 17-vuotiaana
| |
| | |
08.04.09, 20:53
|
#69 (linkki)
| | (Vierailija) |
Paljonko tämä Priorin maksaa? Miten paljon lisää hiusten kasvua?
| |
| | |
11.04.09, 23:59
|
#70 (linkki)
| | (Vierailija) |
Entäs jos treenaa aktiivisesti salilla 5kertaa viikossa. Pakko pestä hiukset, koska koko pää on läpimärkä. Hiuslaatu luonnonkihara, paksu ja karhea. Todella inhottava asia. Lyhyisiä hiuksia en tule leikkaamaan...mutta kuinka menetellä?
Pesen siis hiukset jokapäivä ja se on aivan liikaa. Viikonloppuisin lämpenee sauna jne..joten tulee tukka pestyä sielläkin. Ja sen kyllä huomaa, että sitä täytyy jynssätä.
Shamposta kaikki testattu, lanzat jne kalliimmat laatumerkit. Silti omalle tukalle paras on ollut xz voima shampoo ja hieno suomalainen koivushampoo.
| |
| | |
12.04.09, 09:37
|
#71 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs??? Entäs jos treenaa aktiivisesti salilla 5kertaa viikossa. Pakko pestä hiukset, koska koko pää on läpimärkä. Hiuslaatu luonnonkihara, paksu ja karhea. Todella inhottava asia. Lyhyisiä hiuksia en tule leikkaamaan...mutta kuinka menetellä?
Pesen siis hiukset jokapäivä ja se on aivan liikaa. Viikonloppuisin lämpenee sauna jne..joten tulee tukka pestyä sielläkin. Ja sen kyllä huomaa, että sitä täytyy jynssätä.
Shamposta kaikki testattu, lanzat jne kalliimmat laatumerkit. Silti omalle tukalle paras on ollut xz voima shampoo ja hieno suomalainen koivushampoo. | Pese laimennetulla shampoolla. Eli alat laimentamaan shampoota joka kerta, kun siihen taas vettä mahtuu. Shampoo on aivan liian tymäkkää laimentamattomana. Noi kaks jälkimmäistä on parempia vaihtoehtoja, niitä alat laimentamaan vähitellen :)
Itse pesen vedellä/mineraalisavella ja joskus heitän etikkaliuokset päälle ja huuhtaisen. Aloitan taas ruumiillisesti raskaan työn ja en todkaan aio pestä edes laimennetulla shampoolla, vaan vedellä ja tarpeen tullen mineraalisavella. Ne on tarpeeksi tehokkaita mun rutikuivaan päänahkaani.
| |
| | |
12.04.09, 13:50
|
#72 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs??? Entäs jos treenaa aktiivisesti salilla 5kertaa viikossa. Pakko pestä hiukset, koska koko pää on läpimärkä. Hiuslaatu luonnonkihara, paksu ja karhea. Todella inhottava asia. Lyhyisiä hiuksia en tule leikkaamaan...mutta kuinka menetellä?
Shamposta kaikki testattu, lanzat jne kalliimmat laatumerkit. Silti omalle tukalle paras on ollut xz voima shampoo ja hieno suomalainen koivushampoo. | Mites olisi co-pesu? Itsekin treenaan noin usein yleensä ja päänahka tosiaan hikoaa, mutta co-pesu riittää poistamaan sen hien.
| |
| | |
25.04.09, 13:20
|
#73 (linkki)
| | (Vierailija) | kalkki (vierailija) kalkkia harkiten
Kannattaa miettiä kalkin syömistä kahteen kertaan. Periaatteessa jos syö maitotuotteita tai kalkkia sisältäviä kasviksia ei ylimääräiselle kalkille ole tarvetta. Päinvastoin jos kalkkia on veressä paljon, lisäkilpirauhanen alkaa tasapainottamaan tilaa ja poistamaan kalkkia elimistösää, tässä tapauksessa luustosta. Lisäkksi kun lisäkilpirauhanen käy ylikierroksella tulee kilpirauhaseen vajaatoimintaa. Kalkki myöskin kayttää kehosta magnesiumia ja sinkkiä. Eli jos haluaa syödä kalkkia niin ehdottomasti näitä kahta ja D3. | |
| | |
22.05.09, 13:25
|
#74 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jeejeee, meikä haluu pitkät hiukset!
Kait eniten ruokavalio ja liikunta vaikuttaa ;)
| |
| | |
22.05.09, 14:05
|
#75 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mun kaveri söi avokadon päivässä, niin se huomasi juurikasvusta että sen letti kasvoi noin 2,5 senttiä kuukaudessa kun normaalisti sillä kasvoi noin sentin, jos sitäkään.
| |
| | | | |