Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
26.12.11, 23:54   #176 (linkki)
Kameliina
(Vierailija)

Parturin kax senttiä...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sentti kuukaudessa normi Näytä viesti
Ruokatottumukset kohdalleen, liika laitto pannaan, siis suoristukset ja kiharrukset lämmön avulla, latvahoidot jätettäviä, hoitaa hiusta koko ajan, päänahan hierontaa, kyllä ne siitä kasvavat pikkuhiljaa.
Malttia, malttia...
Mutta ei kaikkien hiukset edes kasva pitkiksi, ei voi mitään, valitan!
Etsin tietoa kuluttajasuojasta liittyen tähän parturin "kahteen senttiin". Kävin parturissa ja pyysin kahden sentin tasausta kautta latvalinjaan. En muuta. Kampaaja napsi noin 10 senttiä pois ja perusteli, että "oli niin kuivaa latvaa". Kuka häneltä oli mielipidettä kysynyt?
Lisäksi otsis, jonka olin perhananmoisella vaivalla kasvattanut muun linjan pituiseksi, oli klipsitty vielä 10 com lyhemmäksi. Lisäksi latvat oli vinoon leikattu. Homma paljastui kotona kun pesin pois "sen järkyn virityksen", joka päässä lähdin kotiin.
Mennäänkö kampaajakouluun vitosen keskiarvolla, kun muualle ei pääse? On meinaan ihan tärkeätä hahmottaa mikä ero on 2 ja 10 cm:n välillä missä tahansa työssä. Toiseksi kampaaja on palveluammatissa ja pitäisi tehdä mitä pyydetään, eikä säveltää omiaan. Olin lähdössä seuraavana päivänä matkalle. Hiuksia oli vaikea saada mitenkään kiinni tai laitettua niin, ettei moka olisi näkynyt. Arvatkaa kiehuinko?
Olin niin raivona viime käynnistä, että päätin etten IKINÄ ENÄÄ mene minkäänlaiselle kampaajalle. En halua kenekään muun tekevän itselleni kampauksia enkä leikkuksia. Ostin parturisakset latvojen siistimiseen. Miehen hiukset klanin myös leikkurilla jotka ostimme. Hän on tyytyväinen kun rahaa säästyy ja kampaaja aina saatavilla.Nyt siis etsin tietoa mikä on asiakkaan valitusoikeus? Voisiko joku itsekin kampaaja vastata.
  Vastaa viestiin
30.12.11, 12:10   #177 (linkki)
fat
(Vierailija)

pahinta on kun keski-ikäinen paksu nainen leikkauttaa poikatukan
  Vastaa viestiin
30.01.12, 19:19   #178 (linkki)
LINDALOVESELLI
(Vierailija)

HIUKSET

niin jos et halua että hiuksesi menevät huonoon kuntoon ensinäkäkään ei kannata suoristaa tai jos suoritaa käyttää lämpösuojaa ! sama koskee myös muita hiusten laitto välineitä kuten kreppi rauta kiharrin yms (: äläkä värjää useasti ja jos ei haluu lyhyit hiuksia niin kannattaa vaa leikkaa huonot latvat pois !
  Vastaa viestiin
13.02.12, 14:32   #179 (linkki)
Outi
(Vierailija)

Minun hiukseni kasvavat ihan hirveän nopeasti, vaikka en käytäkään mitään 'erityiskonsteja' :'D
  Vastaa viestiin
13.02.12, 20:36   #180 (linkki)
OutiPouti
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Outi Näytä viesti
Minun hiukseni kasvavat ihan hirveän nopeasti, vaikka en käytäkään mitään 'erityiskonsteja' :'D
No sepä oli hauska kuulla!
  Vastaa viestiin

14.02.12, 18:46   #181 (linkki)
nönnö
(Vierailija)

tugga

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja !x2 Näytä viesti
Kuka tuollaiseen pelleilyyn viitsii ruveta?!

Hankala pitää hygieniaa yllä jos ei käytä minkään laisia pesuaineita tosin onhan se mahdollista.
Kaljalla voi pestä hiuksia ja kuiva pesuina toimii jauhot.
  Vastaa viestiin
28.02.12, 21:22   #182 (linkki)
Mursu
(Vierailija)

Hiukset

Miten joku voi olla pesemättä hiuksia joka päivä? Itse olen 15-vuotias tyttö ja haluaisin kasvatta olkapään pituiset hiukset niin pitkiksi kuin ne vaan kasvaa. Joudun pesemään hiukseni joka ilta koska ne rasvoittuvat päivän aikana niin paljon. Mitä muita konsteja on kasvattaa hiukset pitkiksi nopeasti kuin esim. apteekista saatavat tabletit? Niitä ei nimittäin suositella näin nuorelle :)
  Vastaa viestiin
29.02.12, 21:02   #183 (linkki)
1500 v vanha marsilainen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mursu Näytä viesti
Miten joku voi olla pesemättä hiuksia joka päivä? Itse olen 15-vuotias tyttö ja haluaisin kasvatta olkapään pituiset hiukset niin pitkiksi kuin ne vaan kasvaa. Joudun pesemään hiukseni joka ilta koska ne rasvoittuvat päivän aikana niin paljon. Mitä muita konsteja on kasvattaa hiukset pitkiksi nopeasti kuin esim. apteekista saatavat tabletit? Niitä ei nimittäin suositella näin nuorelle :)

- käytä kuivashampoota ja hiuspuuteria
- vähennä pesuväliä niin tukkasi ei rasvoitu
- "apteekista saatavat tabletit, joita ei suositella nuorelle" - mitähän tällaiset mystiset "nuorille sopimattomat tabletit" ovat :D Voit mainiosti syödä esim. biotiinia ja sinkkiä, erityisesti jos ruokavaliosi ei ole paras mahdollinen. Fiksuinta olisi tietysti syödä terveellisesti ja monipuolisesti sekä harrastaa liikuntaa (verenkierto)
  Vastaa viestiin
02.03.12, 20:23   #184 (linkki)
tukkajumala 13.w
(Vierailija)

hiukset pitkiks

Itsekkin aloin nyt kasvattamaan.Olen kuullut paljon hyviä vinkkejä kasvatukseen.Itse teen kerran viikossa hiusnaamion (sis. hunajaa,oliiviöljyä ja kananmunan keltuainen. Annan vaikuttaa vähintään 1h) sen jälkeen tehohoito. Syön myös evonia hiustenkasvatus kapseleita. Myös päähieronnan ja päänahan kuorinta ovat kuulemma hyviä. Sekä terveellinen ruokavalio ja ulkoileminen ovat tärkeitä hiusten kasvatuksessa. (: näillä konsteillä saa ainakin 10cm lisää pituutta vuodessa..tai jopa yli 15cm. Toivottavasti on jotain hyötyä (::
  Vastaa viestiin
10.03.12, 11:50   #185 (linkki)
iyyyyy9
(Vierailija)

goSupermodel - Etusivu
  Vastaa viestiin
10.03.12, 16:01   #186 (linkki)
17cm
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tukkajumala 13.w Näytä viesti
Itsekkin aloin nyt kasvattamaan.Olen kuullut paljon hyviä vinkkejä kasvatukseen.Itse teen kerran viikossa hiusnaamion (sis. hunajaa,oliiviöljyä ja kananmunan keltuainen. Annan vaikuttaa vähintään 1h) sen jälkeen tehohoito. Syön myös evonia hiustenkasvatus kapseleita. Myös päähieronnan ja päänahan kuorinta ovat kuulemma hyviä. Sekä terveellinen ruokavalio ja ulkoileminen ovat tärkeitä hiusten kasvatuksessa. (: näillä konsteillä saa ainakin 10cm lisää pituutta vuodessa..tai jopa yli 15cm. Toivottavasti on jotain hyötyä (::

Tuskinpa hiusnaamio edistää hiusten kasvua. Hiukset kasvavat juuresta ja se mitä teet sille kuolleelle osalle eli hiuksille ei vaikuta mitenkään juuren toimintaan.

Ne vinkit joita lääkärit suosittelevat ovat hiustenpesu miedolla shampoolla usein koska se estää hiustenlähtöä ja biotiinivitamiini jota saa purkista.

Joskus kampaajat ehdottelevat kaikenlaisia älyttömyyksiä kuin, että "Hiukset kasvavat nopeammin jos niitä leikkaa" mikä on tietysti täyttä roskaa. Luulisi, että hiusalan ammattilaiset tämän snaijaisivat. Jos on tarkoitus saada pitkät ja paksut hiukset, niin niitä ei todellakaan pidä leikata. Jos oletetaan, että hius kasvaisi keskimäärin 12cm vuodessa ja hiuksen elinkaari kestää noin 4-5 vuotta, niin maksimi hiusten pituus, jonka voi saavuttaa, on 48-60cm. Jos sitten käy leikkauttamassa kuivia latvoja vaikka kaksi kertaa vuodessa ja joka kerralla otetaan latvoista 3cm, niin 2 x 3cm x 4vuotta=24cm eli hiukset kasvavat vain 48cm-24cm=24cm pitkiksi.
Lisäksi täytyy muistaa, että ainoastaan niillä hiuksilla joita ei ole koskaan leikattu on mahdollisuus saavuttaa maksimipituus mistä johtuu, että kasvatuksen alkuvaiheessa letti vaikuttaa ohuelta. Kestää n. 8vuotta, että kaikki hiukset saavuttavat maksimipituutensa ja tukka on silloin maksimipaksu. Eli jos aiotte kasvattaa pitkät hiukset, ette saa leikata niitä kahdeksaan vuoteen. Kuivien latvojen leikkaus voi vaikuttaa hyvältä idealta mutta valitettavasti partureilla on paha tapa napsaista vähän enemmän kysymättä teidän mielipidettänne joten kasvatushaave saattaa kaatua yhteen parturikäyntiin.
  Vastaa viestiin
11.03.12, 14:05   #187 (linkki)
virhe
(Vierailija)

Leikkautin juuri tukan lyhyeksi ja nyt harmittaa.
  Vastaa viestiin
11.03.12, 15:24   #188 (linkki)
Huokasu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mursu Näytä viesti
Ne rasvoittuvat nopeasti, KOSKA peset niitä usein. Tämä on joka mediassa kampaajien huokaama fakta. Yritä pitää ne näppisi erossa hiuksista ja hiusten pesusta, niin lakkaavat vähitellen rasvoittumasta niin vauhdilla. Päänahka yrittää tehdä sitä enemmän suojaa, mitä enemmän ja vielä ehkä rajummin (voimakas shamppoo) sitä poistetaan.
  Vastaa viestiin
12.03.12, 18:49   #189 (linkki)
ytyjjt
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 17cm Näytä viesti
Kestää n. 8vuotta, että kaikki hiukset saavuttavat maksimipituutensa ja tukka on silloin maksimipaksu. Eli jos aiotte kasvattaa pitkät hiukset, ette saa leikata niitä kahdeksaan vuoteen.
Kiitos tiedosta! Seuraavan kerran katson hiuksia sakset kädessä vuonna 2020 :) Olen muuten tosissani.
  Vastaa viestiin
17.03.12, 08:12   #190 (linkki)
hidas kasvu
(Vierailija)

Hiukset kasvaa TODELLA hitaasti!

Eli hiukset siis kasvaa todella hitaasti, 6vk sitte vaalensin hiukset ja nyt kahtelin juurikasvua niin hädin tuskin 1cm ovat kasvaneet sen jälkeen. Talvellahan se kasvu tietysti hidastuu mutta miulla on aina kasvanu hitaasti. Noita ketjuja lukiessa törmäsin aika monessa tiettyihin ruoka-aineisiin: kala, maito ja kananmuna..Mutta itse en voi käyttää mitään noista kun olen jokaiselle allerginen. Sitten törmäsin sellaiseen kun eläinten biotiini, auttaako se todella hiusten kasvuun?

Itse olen edellisen vaalennuksen jälkeen jättäny värit kokonaan (tuli allerginen reaktio, jota ei koskaan aikasemmin ole tullu) mutta nyt olen hiuksia hoitanut rypsiöljyllä, oluella ja kananmunalla, jännää kyllä että kananmunaa en voi syyä mutta hiuksissa se ei tee mitään allergista reaktioo o.O Sitten tämä priorin, toimiikos se? Itelläni on käytössä tällä hetkellä piimax-c kalkki ja monivitamiini poretabletit, kalkkia kun en maitoallergisena saa mistään muualta.

Eli haluaisin siis vähän nopeuttaa tuota kasvua ettei tarviis ootella kymmentä vuotta että saisin pitkät hiukset. Luin jostain ketjusta sellasesta shampoosta kun fast, kellään kokemuksia siitä? Jos ostan sitä eläinten biotiinia niin voiko siinä samassa käyttää esim tuota priorinia, monivitamiinia ja piimaxia? Muutenkin olen aika pahasti allerginen melkeen kaikelle että lisäravinteita olisi pakko napsia.

Hiukset on muutenkin aika p*skassa kunnossa kun viimesen vuoden aikana on väri vaihtunu ainakii seittemän kertaa :D Vuoden alusta tuli sitte se blondi villitys, mutta omalta kohalta jää nyt tosiaan haaveeks nää värjäilyt ja suunnitelmissa oli että jos voisin jotenki nopeuttaa kasvua nii kasvatan pitkäks vaikka juurikasvu näkys miten pahasti ja sitten napsin blondit pois, alan pitämään omaa väriä..

Eksyin nyt vähä aiheesta :D Tosiaan ruoka valiolla en voi oikein vaikuttaa kasvuun tuon allergian takia, puoliakaan kasviksista ja hedelmistä en voi syyä, samoin on kalat, palkokasvit yms. ja hedelmissäkin on enemmän sellasia mitä en voi syyä kun mitä voin :( Liikuntaa harrastan paljon, kesät talvet aina jotakin, tupakoin mutta en käytä alkoholia muuta kun tuota kaljaa hiuksissa :D Hyvät neuvot olis nyt kalliit!
  Vastaa viestiin

19.03.12, 08:26   #191 (linkki)
kyllä se niin on
(Vierailija)

että

Hiuksia on leikattava välillä, jos niitä ei leikkaa niin alkaa kaksihaaraiset kasvaa ja latva osat on kuin hamppua ja sen myötä ohenee latvaa kohti jos antaa valtoimenaan kasvaa ja onhan ne terveemmän ja nätimmän näköset kun kaksihaaraiset ei sojota minne sattuu. Hiushan elää vielä vaikka se pitkänä roikkus, hiussuomut aukee ja sulkeutuu eli kärsii ilman saasteista yms..Kyllä ne ulkoiset tekijät vaikuttaa aika paljon kuitennii tähän "kuolleeseen" hiukseen...Itselläni hiukset on oikea ongelma, ne on paksut kuin hevosen jouhet ja niitä on todella paljon!! Lisäksi vielä hiuksen pinta on ns. lasimainen eli tuottaa ongelmia joka suhteessa. Parturikin kerran sanoi että on vaikeaa leikata minun hiuksia kun hius "karkaa" siitä saksien välistä sen lasimaisuuden takia...
  Vastaa viestiin
19.03.12, 17:12   #192 (linkki)
Ilona
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä se niin on Näytä viesti
Hiuksia on leikattava välillä, jos niitä ei leikkaa niin alkaa kaksihaaraiset kasvaa ja latva osat on kuin hamppua ja sen myötä ohenee latvaa kohti jos antaa valtoimenaan kasvaa ja onhan ne terveemmän ja nätimmän näköset kun kaksihaaraiset ei sojota minne sattuu. Hiushan elää vielä vaikka se pitkänä roikkus, hiussuomut aukee ja sulkeutuu eli kärsii ilman saasteista yms..Kyllä ne ulkoiset tekijät vaikuttaa aika paljon kuitennii tähän "kuolleeseen" hiukseen...Itselläni hiukset on oikea ongelma, ne on paksut kuin hevosen jouhet ja niitä on todella paljon!! Lisäksi vielä hiuksen pinta on ns. lasimainen eli tuottaa ongelmia joka suhteessa. Parturikin kerran sanoi että on vaikeaa leikata minun hiuksia kun hius "karkaa" siitä saksien välistä sen lasimaisuuden takia...
Se riippuu ihan siitä mitä käsittelyjä hiuksille tekee. Itse en käherrä enkä värjää joten en ole vuosiin nähnyt kaksihaaraisia.
  Vastaa viestiin
21.03.12, 22:58   #193 (linkki)
Kadfze
(Vierailija)

Maito, kala ja muna eivät ole mielestäni hyväksi hiuksille. Itse olen ollut vegaani 8 vuotta ja sitä ennen olin pitkälti yli 10 vuotta lakto-ovo-vege. Kun jätin lihan pois, hiukseni paranivat ja alkoivat kasvaa. Sama tapahtui vielä voimakkaammin kun ryhdyin vegaaniksi. Nyt hiukseni ovat 82 cm ja niin paksut että saan jatkuvasti ihmettelyjä ja kehuja ventovierailta ihmisiltä kaupungilla. Lihansyönti aikoihin hiukseni olivat haperot eivätkä kasvaneet edes olkapäille ikinä, pitkä tukka oli yhtä kaukainen haave kuin lottovoitto, itse asiassa pitkästä tukasta olisin ollut onnellisempi kuin lottovoitosta…

Itse söin muistaakseni hiusten kasvatusaikaan paljon ruisleipää, rasvoja en ole karttanut ikinä, siis en ole ikinä syönyt kevyttuotteita enkä mitään lisäainetuotteitakaan.

Hiusten kaksihaaraistuminen loppuu, kun vaihtaa hiustenhoitotuotteet ja shampoon luomuun. Ei silikonille, jotkut mainitsevat juuri silikonin aiheuttavan kaksihaaraisia. Ei muotoilutuotteita ei kuumalaitteita, suositan samaa mitä tuolla monet aikaisemmat kirjoittajat. Itselläni ei ole lainkaan hamppua eikä kaksihaaraisia, käyn vain kerran vuodessa lyhentämässä että ei ole kohta letti polvissa.
  Vastaa viestiin
24.03.12, 07:12   #194 (linkki)
hidas kasvu
(Vierailija)

Jeps

Eli tuossa aikasemmin taivastelin tuota hidasta kasvua ja keskiviikkona alotin syömään sellasta ku biotin forte (eläinten) ja joko mie kuvittelen tai sitte oikeesti lähti hiukset/kynnet kasvamaan hirmusta vauhti, toissa iltana leikkasin kynnet niin lyhyeks ettei ollu sitä valkeeta yhtään ja nyt on jo millin kasvaneet. Eli käytössä on nyt tuo biotin forte, monivitamiini poretabletit ja piimax c-kalkki, piimaxia oon syöny jo muutaman viikon. Voisin kyllä sanoo että on hiuksetkin kasvanu, alkuviikosta mittasin niin oli kasvanu 0,5cm ja nyt on jo sentin luokkaa =)

Olin aika skeptinen ensin tuon biotiinin suhteen että miten muka voi vaikuttaa ja kiihyttää mut uteliaisuus voitti taas ja kokeilin. Hiusten kunto on muutenkin parantunu (aikasemmin vaalennuksen raiskaamat) niin nyt on sileet, kiiltävät ja vahvat. Hiusten pesuun käytän XZ suklaa&vanilja shampoota, samaa hoitoainetta ja sitten sitä hoitosuihketta, xz öljyhoitoa kokeilin mutta ei vakuuttanu minua ainakaan, hiukset piti pestä kolmesti sen öljy käsittelyn jälkeen ennenku kaikki ylimääränen öljy lähti pois. Mutta suosittelen kokeilemaan tuota biotiinia, omalla kohalla toimii, lisäks aion rueta syömään vielä D-vitamiinia ja onhan tuo kesäkin tulossa että hiukset ottaa kasvu pyrähyksen sitten :)
  Vastaa viestiin
24.03.12, 07:14   #195 (linkki)
hidas kasvu
(Vierailija)

Niin

ja unohtu mainita ed. viestissä että ainoo haitta puoli on että biotiinin myötä muutkin karvaa kasvaa ihan kiitettävää vauhtia :D mut onneks on kaikenmaailman höyliä yms. olemassa.
  Vastaa viestiin
28.04.12, 12:00   #196 (linkki)
pentta hittinen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kameliina Näytä viesti
Etsin tietoa kuluttajasuojasta liittyen tähän parturin "kahteen senttiin". Kävin parturissa ja pyysin kahden sentin tasausta kautta latvalinjaan. En muuta. Kampaaja napsi noin 10 senttiä pois ja perusteli, että "oli niin kuivaa latvaa". Kuka häneltä oli mielipidettä kysynyt?
Lisäksi otsis, jonka olin perhananmoisella vaivalla kasvattanut muun linjan pituiseksi, oli klipsitty vielä 10 com lyhemmäksi. Lisäksi latvat oli vinoon leikattu. Homma paljastui kotona kun pesin pois "sen järkyn virityksen", joka päässä lähdin kotiin.
Mennäänkö kampaajakouluun vitosen keskiarvolla, kun muualle ei pääse? On meinaan ihan tärkeätä hahmottaa mikä ero on 2 ja 10 cm:n välillä missä tahansa työssä. Toiseksi kampaaja on palveluammatissa ja pitäisi tehdä mitä pyydetään, eikä säveltää omiaan. Olin lähdössä seuraavana päivänä matkalle. Hiuksia oli vaikea saada mitenkään kiinni tai laitettua niin, ettei moka olisi näkynyt. Arvatkaa kiehuinko?
Olin niin raivona viime käynnistä, että päätin etten IKINÄ ENÄÄ mene minkäänlaiselle kampaajalle. En halua kenekään muun tekevän itselleni kampauksia enkä leikkuksia. Ostin parturisakset latvojen siistimiseen. Miehen hiukset klanin myös leikkurilla jotka ostimme. Hän on tyytyväinen kun rahaa säästyy ja kampaaja aina saatavilla.Nyt siis etsin tietoa mikä on asiakkaan valitusoikeus? Voisiko joku itsekin kampaaja vastata.
Samaa mieltä.
  Vastaa viestiin
24.05.12, 22:36   #197 (linkki)
Anna
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja testaaja Näytä viesti
Tuo nyt on ihan yksilökohtaista, joillakin vain kasvaa nopeammin ja pitkäksi ja paksuksi, toisilla ei. Itselläni on ohut hiuslaatu joka ei kasva kovin nopeasti, vuodessa on kasvanut juuri ja juuri korvan yläpuolelle, paljonkohan se on, ehkä kymmenisen senttiä? Olen lopettanut siis hiusten värjäämisen vuosi sitten joten näen ihan selvästi missä raja menee. Elämäntavat on ihan kunnossa, itse en edes juo tai polta, herkkuja tulee tosin toisinaan syötyä mutta muuten on ihan terveet elämäntavat. En suorista, föönaa tai edes kampaa hiuksia märkänä, annan kuivua itsekseen enkä käytä hiuskiinteitä yms. Siis vaikka hiukset saavat ihan rauhassa olla ilman rasitusta, eivät ne silti kasva kovin nopeaa tahtia.

Aloitin itse juuri viikko sitten Priorin-kokeilun, saa nähdä auttaako yhtään.

Mistä voin ostaa Fast shampoon??
  Vastaa viestiin
02.06.12, 13:05   #198 (linkki)
Pirkko J
(Vierailija)

FAST shampoo ja hoitoaine!!!!

Olen todella tyytyväinen FAST shampooseen ja hoitoaineeseen olen käyttänyt noin vuoden.
Katso netistä fast-shampoo,valmistaja on nisim, ja esimerkiksi hiusapu-kauppa myy sitä.
Se perustuu valkuaisaineissin ja ainakin itsellä huomasin jo aika pian että vahvistaa.
Kun olen käytäänyt jatkuvasti niin ihan selvästi kasvaa hiukset paljon nopeammin, ei nyt ehkä kaksinkertaisella vauhdilla mutta joka tapauksessa valtava lisäys. Terveisin Pirkko tyytyväinen
  Vastaa viestiin
15.08.12, 18:49   #199 (linkki)
hiusten hoitaminen
(Vierailija)

shampoota kannattaa käyttää muttei liian usein..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinkkejä minultakin Näytä viesti
Olen itse kasvattanut hiuksiani jo vuosia ja vain tasoittanut latvoja. Vasta viimeisen vuoden aikana hiukset ovat kasvaneet yli rintsikkapituuden, pitkään olivat siinä mitassa ja luulin jo että se on maksimipituuteni. Mutta mutta, kohta tavoitellaan peppupituutta :D Siihen on olleet osallisina seuraavat toimenpiteet:

Ei shampoota puoleen vuoteen, ks. ketju tällä palstalla.
Vain jätettäviä hoitoaineita, ei huuhdeltavia.

Ei hiusväriä.

Hiusten tasoitus itse, ohje: Feye's Hair Trimming Instructions
Kampaajat kun ottavat liikaa, itse saa ottaa tasan sen puoli senttiä eikä milliäkään enempää!

Paljon kasviksia ja tuoretta ravintoa ruokavaliossa.

Hiusten suojaaminen auringolta, tuulelta ja pakkaselta vaatteilla.

-> Hiuksia lähtee vähemmän, pieniä hiuksia on päälaella kasvamassa enemmän, hiukset ovat paremmat käsitellä ja pehmeämmät, ponnaria laittaessa selvästi paksummat, latvat eivät kulu samoin kuin ennen.
Ideahan on se, että kun asuu esim. kaupunkiseudulla, jossa esimerkiksi kuparin pitoisuus ja saasteet on ilmassa suurempia kuin maalla.. NIIN shampoo syväpuhdistaa hiukset ja kun laitat hoitoaineen sen lisäksi, se pehmentää ja tupla-hoitaa hiusta sen sisältä.. Mutta liiallinen pesu shampoolla kuivattaa pää nahkaa ja myös jatkuva lotraus rasvoittaa nopeammin hiukset ja lisäksi hiukset vaurioituvat.. tälläinen fakta tähän väliin (hiustenasiantuntijalta)
  Vastaa viestiin
06.03.13, 19:26   #200 (linkki)
TPT
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 00000? Näytä viesti
Hiukset kasvavat juuritupesta. Hiusten rassaaminen ei vaikuta kasvuun. Vaikka leikkaat hiukset , ne vaan jatkavat kasvuaan. Eri asia on, miltä hiukset näyttävät, jos niitä väärin kohdellaan.
Suoristus vaikuttaa! Jos hiusten päädyt on vaurioituneet ne lopettavat kasvun. Trust me, oon lukenu tästä miljoonista asiantuntioiden sivuista, joka ikisellä lukee että suoristusrauta ei oo hyvästä ja että hiusten leikkuu aina 2 kuukauden välein vaikuttaa.
  Vastaa viestiin

Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku