| |  | | |
05.10.07, 17:47
|
#26 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2007
|
Ikävä kyllä nyt viikon jälkeen hennasta ei ole hiuksissa enää oikeastaan jälkeäkään. Nyyh! Pakko ottaa uusiksi.
Ehkä olen käyttänyt liikaa silikonipitoisia hiustenhoitotuotteita, kun tuntuu että henna liukui tukastani pois näin äkkiä. En silti aio antaa periksi.
Minkälaisia kokemuksia värin kestosta teillä muilla hennaajilla?
| |
| | |
15.10.07, 13:51
|
#27 (linkki)
|
|
Laitoin nyt toisen kerran hennaa, ja lisäksi värjäsin tyvikasvun kestovärillä. Kestoväri tarttui hyvin, hennaamisella ei siis ollut sellaista vaikutusta, että väri ei tarttuisi.
Nyt toisen käsittelyn jälkeen henna tuntuu jämähtäneen tukkaan vähän paremmin, mutta aion laittaa sitä jatkossakin tasaisin väliajoin. Tukka tuntuu ihanan jämäkältä. Värikin näyttää kauniilta.
Ostin nyt Auburn-väristä Urtekramin hennaa, sitä aion kokeilla seuraavaksi.
| |
| | |
13.03.08, 12:01
|
#28 (linkki)
| | (Vierailija) | hennast
olen käyttänyt punaista hennaa vuosikaudet. lähtee kasvamalla, hoitoaineena käytän hiuksiin pesun jälkeen jätettävää lorealia. monesti pestävät hoitoaineet vievät väriä pesuveden mukana
| |
| | |
13.03.08, 14:51
|
#29 (linkki)
|
|
Mä taas jätin hennaamisen muutaman kuukauden kuluttua, kun havaitsin että se aine ei vain mun tukassa pysy! Olisi pitänyt joka viikko uusia käsittely, joten anti olla.
Mulla on ilmeisesti niin lasimainen ja sileä hius, että siihen ei tartu edes henna :(
| |
| | |
25.03.08, 11:48
|
#30 (linkki)
| | (Vierailija) | Amla
Onko kokemusta ns. värittömästä hennasta muilla?
Itse kokeilin ja sain sillä ihan mukavasti kkiltoa vaikka en antanut sen "tekeytyä" yhtään. Mietin onko vaikutus vielä vahvempi jos sen antaa jämähtää sekä sekoitusvaiheessa että vielä päässäkin, vai maksaako vaivaa käyttää vuorokausitolkulla aikaa siihen... Annoin nyt olla vain vartin verran ja jaksaisin tällä lailla pitää rutiinia yllä vaikka joka viikko. Ihanan laskeutuvat hiukset tulee, ei sähköisyyttä.
Suosittelen -ainokaiselle- jos haluaa hennausta vielä yrittää :)
| |
| | |
27.06.08, 13:33
|
#31 (linkki)
| | (Vierailija) | henna
nosto
| |
| | |
01.07.08, 00:05
|
#32 (linkki)
| | (Vierailija) | Ylistys mahtavalle L'Orealille!
Oli aika huvittavaa lukea aiheen alusta, että hennaaminen ei ole terveellistä. Kuinka monesta kemikaalisesta hiusväristä näin sanotaan? Kemikaaliset värit ovat pahempia hiusten ja päänahan kunnolle, vaikka kuinka esim. L'Oreal yrittäisi mainostaa hellävaraista hiusväriä. Hassua, että L'Orealin tutkijat yrittivät varoittaa hennan PDD:stä, vaikka itse käyttävät sitä väreissään. L'Oreal käyttää halpoja eläinkokeita hiusvärien testailuun ,vaikka testailusta tulisi ongelmia, niin käskettään pakkauksessa tekemään mitätön allergiatesti. Lawsonia Inermissä ei käytetä PDD:tä, mutta joissain halvoissa indigo-jauheissa käytetään.
| |
| | |
08.07.09, 16:58
|
#33 (linkki)
| | (Vierailija) | Olen hennannut, olen tyytyväinen
Olen värjännyt Satva-hennalla ehkä vuoden tukkaani. Olen tosi tyytyväinen. Kiilto ja hiusten kunto ovat upeat, ja punainen väri pysyy paljon paremmin kuin kaupan valmis hiusväri. Olen laittanut sitruunamehua, kamomillateetä, mustaa teetä ja valkoviinietikkaa hennan sekaan. Eniten olen tykännyt etikasta, koska sillä tuli ihanan kirkas väri. Alkuperäinen värini on tummanvaalea. Mustalla teellä tuli vähän tummempi väri, ja myös vaikutusajan pituus vaikuttaa värin kirkkauteen. Pari tuntia niin ei tule niin räikeä, ja kuusi tuntia niin tulee ihana kirkas oranssi :) Olen sekoittanut hennajauhetta kiehuvaan veteen + tehosteaineeseen, antanut jäähtyä puolisen tuntia ja levittänyt värin päähän. Sitten olen laittanut hiukset suihkumyssyn alle, turbaanin päähän ja katsellut elokuvia.
| |
| | |
08.07.09, 22:39
|
#34 (linkki)
| | (Vierailija) | Löytyykö väritöntä hennaa?
Joku mainitsi jotain värittömästä hennasta. Saako sitä taas jostain? Se oli ihan ykköstuote hiusten hoitoon. Omaan erittäin kuivat, kirkkaan vaaleat luonnonkiharat. Väritön henna antoi tukalle sekä ryhtiä että kosteutta. Väri säilyi ihan alkuperäisenä eli värjäyksestä tässä ei ole kysymys. Suomen liityttyä EU:iin kadotin hennani. Saisikohan sitä vielä ja jos niin, mistä?
| |
| | |
09.07.09, 13:15
|
#35 (linkki)
| | (Vierailija) |
Väritöntä hennaa eli cassiaa saa tilattua ainakin Pienestä tuoksukaupasta.
http://pieni.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&gr oupID=330
| |
| | |
14.07.09, 01:24
|
#36 (linkki)
| | (Vierailija) | hhmmm,... Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Amiina Kate Olen värjännyt Satva-hennalla ehkä vuoden tukkaani. Olen tosi tyytyväinen. Kiilto ja hiusten kunto ovat upeat, ja punainen väri pysyy paljon paremmin kuin kaupan valmis hiusväri. Olen laittanut sitruunamehua, kamomillateetä, mustaa teetä ja valkoviinietikkaa hennan sekaan. Eniten olen tykännyt etikasta, koska sillä tuli ihanan kirkas väri. Alkuperäinen värini on tummanvaalea. Mustalla teellä tuli vähän tummempi väri, ja myös vaikutusajan pituus vaikuttaa värin kirkkauteen. Pari tuntia niin ei tule niin räikeä, ja kuusi tuntia niin tulee ihana kirkas oranssi :) Olen sekoittanut hennajauhetta kiehuvaan veteen + tehosteaineeseen, antanut jäähtyä puolisen tuntia ja levittänyt värin päähän. Sitten olen laittanut hiukset suihkumyssyn alle, turbaanin päähän ja katsellut elokuvia. | Kiinnostuin nyt hennaamisesta ja ajattelin kysyä, mitä laitat "tehosteaineeksi" ?? | |
| | |
07.09.09, 12:42
|
#37 (linkki)
| | (Vierailija) | tehosteita?
olen käyttänyt nyt SANTE-hennavärejä,missä on vähän enemmän vaihtoehtoja noihin väreihin. mut se on jäänyt epäselväksi,et tarkotetaanko niillä tehosteaineilla kun jossain ohjeissa neuvotaan lisään kahvia,teetä,punaviiniä tai sitruunaa. aikasemmassa viestissä mainittiin myös etikka.
eli miten se homma toimii?
miksi niitä käytetään?
ja mikä oleellinen ero sillä on,et mitä niistä käyttää?
olisin tosi kiitollinen vastauksista... ;)
| |
| | |
31.08.10, 17:14
|
#38 (linkki)
| | (Vierailija) | vastaus kysymykseen Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hennaa nyt ja jatkossa olen käyttänyt nyt SANTE-hennavärejä,missä on vähän enemmän vaihtoehtoja noihin väreihin. mut se on jäänyt epäselväksi,et tarkotetaanko niillä tehosteaineilla kun jossain ohjeissa neuvotaan lisään kahvia,teetä,punaviiniä tai sitruunaa. aikasemmassa viestissä mainittiin myös etikka.
eli miten se homma toimii?
miksi niitä käytetään?
ja mikä oleellinen ero sillä on,et mitä niistä käyttää?
olisin tosi kiitollinen vastauksista... ;) | Hennan värjäävä vaikutus tehostuu kun sen sekoittaa lievästi happamaan nesteeseen. Kahvi on hieman hapanta, samoin jotkut teet,...vahvempia happamia on sitruunamehu ja etikka. Näitä käytetään kun värjätään hennalla hiuksia ja väritulos on voimakkaampi.
Hennajauhe sekoitetaan johonkin näistä aineista tai niiden yhdistelmään. Sitruunamehua voi laimentaa vedellä, muuten se voi yksinään vähän kuivattaa tukkaa. Sen jälkeen sen annetaan "tekeytyä" huoneenlämmössä 12 tuntia jonka jälkeen se levitetään hiuksiin, annetaan vaikuttaa haluttu aika, mielellään 2-4 tuntia ja sitten pestään pois.
| |
| | |
05.09.10, 18:09
|
#39 (linkki)
| | (Vierailija) | neutraalihennaa
Urtekram hitsit lopetti neutraalihennan toimittamisen tai miten sen nyt sanoo.Onneks törmäsin Tampereella Runsaudensarvi-liikkeessä ranskalaisfirman neutraalihennajauheeseen.
En ole hennatessa laittanu mössöön muuta kuin kuumaa vettä ja keltuainen notkistamaan.Joskus muutama tippa laventeliöljyä rentoutusta varten.Mössö on ootellu sen aikaa kannen alla, kun olen pessyt hiukset.Hennaa olen pitäny päässä tunnista kolmeen neljään.Riippuu mitä haluan.
| |
| | |
07.09.10, 16:36
|
#40 (linkki)
| | (Vierailija) |
Miten paljon tuota väritöntä hennaa kannattaa varata vähän yli olkapäiden ulottuvien hiusten hoitoon, riittääkö vähempi kuin hiustenvärjäämiseen? Pienessä tuoksukaupassa on 100g ja 200g paketteja. Värjään tukkaani markettiväreillä mustanruskeaksi, ja haluaisin tuoda siihen kiiltoa. Oma tukkani on sellainen keskiruskea tai ehkä siitä vähän vaaleampi, en tiedä uskaltaako siihen laittaa suoriltaan niin tummaa hennaväriä kuin haluaisin.
| |
| | |
23.05.11, 18:14
|
#41 (linkki)
| | (Vierailija) | Oranssia?
Googlattuani itseni pöhköksi, löydän henna-aiheisia keskusteluja joissa pääpointtina on kuinka välttää oranssi väri. Mites kannattais toimia jos nimenomaan haluaa vahvan oranssit, ei punaiset hiukset?
| |
| | |
06.06.11, 12:21
|
#42 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yamones Googlattuani itseni pöhköksi, löydän henna-aiheisia keskusteluja joissa pääpointtina on kuinka välttää oranssi väri. Mites kannattais toimia jos nimenomaan haluaa vahvan oranssit, ei punaiset hiukset? | Samaa tietoa janoan. Parempaa en ole löytänyt kuin että sekoita ainakin puolet hennaa ja puolet cassiaa. Oranssi sävy tulee kunhan oma/pohjaväri on vaaleahko. Älä kerrosta hennaa koska se tummuu. Värjää jatkossa vain juurikasvu. Tee aina testiraita koska henna hapettuu vielä pari päivää värjäyksen jälkeen ja TUMMUU. Lisää cassiaa jos haluan haaleamman tuloksen.
Seos kannattaa sekoituksen jälkeen pakastaa päiväksi, väri irtoaa paremmin.
| |
| | |
11.07.11, 23:18
|
#43 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kertokaas, vaurioittaako hennaus hiuksien rakennetta? Tuossa kun kampaaja varoitti ettei kannata hennata koska se vaurioittaa hiuksia (mikä kyllä ihmetyttää/naurattaa kun ajattelee kuinka monta kemikaalia tavallisissa hiusväreissä sitten on, että eikös ne myös hiuksia vaurioita) joten haluaisin kuulla käyttäjiltä mielipiteen... itse kun siirtyisin mielummin hennaamaan kuin jatkaisin kemikaali mössöjen päähän pistämistä jos hennaus on yhtään parempi vaihtoehto....
| |
| | |
21.07.11, 13:36
|
#44 (linkki)
| | (Vierailija) | Ei se pahaakaan tee...
Minulla, niin hullulta kuin se kuullostaakin hennattu noin yksivuotiaasta saakka hiuksia.
Kokoajan värini on vähän oranssihtava, vaikken vuoteen värjäisi.
Punaisesta hennasta saa jo niin monia eri sävyjä, esim punaviinillä punaisempaa, emäksisillä koivu kalkkitableteilla(?) oranssimpaa. Hennaanseokseen sekoitan lopuksi kananmunan(ei aivan kuumaan, muuten keittyy :-) ), koska näin äitinikin on aina tehnyt, ei se ainakaan pahaa tee.
Nyt olen itse hennannut jo muutaman vuoden ajan, eikä se minulla kestä kuin puolisentuntia, ja väripäässä olen vain alle tunnin... Tämä johtunee siitä että ensin pistän päähän muovipussin, sitten toisen ja senjälkeen lukuisia hattuja ja lämmittimiä, se jouduttaa värin imeytymistä.
Samoin kuin sauna, eli lämpö.
Onnistuneita värjäyshetkiä!
| |
| | | | |