| |  | | |
11.07.05, 10:33
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Hiustenpidennyskö?
Sanokaahan rehellisesti, kannattaako ottaa hiustenpidennys? Olen harkinnut sitä nyt yli 2 kuukautta, eniten pelkään sitä, mihin kuntoon omat hiukset menevät.
| |
| | |
11.07.05, 10:51
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Hiustenpidennyskö?
Ei kannata jos vertaa ihan järjen kanssa ko.prosessin hintavuutta ja kestoa -max.6 kk:ta,itselläni ei kestänyt huolellisesta hoidosta huolimatta kuin 4 kk:tta ja hullu pulitin isot rahat siitä.Tyhmyydestä saa maksaa >:-(
| |
| | |
11.07.05, 10:56
|
#3 (linkki)
No just toi mietityttää.Pitää varmasti hoitaa paljon enemmän kuin omia hiuksia, silti kestosta ei takuuta. Ja tosiaan maksaa aika paljon.....
| |
| | |
11.07.05, 12:51
|
#4 (linkki)
Ei mun mielestä kannata ottaa. Poistatin omani vähän aikaa sitten (oli sellasen 3,5kk) ja omaa tukkaa lähti mukana reilusti. Onhan se myös tottumiskysymys että oma tukka tuntuu tosi ohuelta, mutta myös kampaajani sanoi sen selvästi ohentuneen.
Lisäksi pitkä ja paksu tukka on hemmetin vaikea, etenkin jos on liikunnallinen ihminen. Ja kuuma kun mikä (ah, nyt mulla on lyhyt tukka =))
Näyttävähän se on, mutta itselläni oli vaikeuksia sen pysyvyydessä -> en uskaltanut harjata sitä kunnolla kun aina lähti sinettejä irti.
| |
| | |
11.07.05, 14:44
|
#5 (linkki)
Mutta se on vaan niin hyvännäköinen....Mä haluaisin ottaa....
| |
| | |
11.07.05, 15:46
|
#6 (linkki)
Itselläni on ollut hiustenpidennys liimasineteillä (kai oikea termi?) tehtynä, eivätkä omat hiukset menneet miksikään, sillä sen liima-aineen pystyy kampaaja poistamaan hellävaraisesti (itse ei kannata repiä). Kun lisähiukset otetaan pois, niin mukana lähtee omia luonnollisesti irronneita hiuksia isot niput irti, sillä ihmiseltähän irtoaa päivittäin n. 100 hiusta jos oikein muistan, mutta tämä on siis normaalia.
Hiustenpidennys nyttää yleensä upealta, mutta ainoa asia mikä itseäni harmitti oli sen kestämättömyys. N. kolmessa kuukaudessa sinetit alkoivat löystyä, ja neljäntenä kuukautena otatin pidennyksen pois, koska se ei enää näyttänyt niin hyvältä.
| |
| | |
12.07.05, 13:35
|
#7 (linkki)
Paljonko pidennyksenne ovat maksaneet?
| |
| | |
12.07.05, 17:06
|
#8 (linkki)
Itselläni on hiustentuuhennus eikä minulla ole ollut minkäänlaisia ongelmia sen kanssa, mutta minulla ei olekaan sinettejä, jotka ovat todella rasittavat. Aiemmin oli sinettejäkin, mutta niitä en ota enää koskaan!! Voiko ärsyttävämpää olla, kun ne alkaa pikku hiljaa kasvamaan pois tai haurastumaan ja tippumaan. Minun hiustentuuhennukseni on tehty ompelemalla ja sen kanssa pystyy elämään ihan normaalia elämää enkä ole mitenkään erityisemmin sitä edes hoitanut verrattuna aiempaan ja hyvänä on pysynyt jo monta kk. Toki sekin kasvaa pois ja pian joudunkin varmaan siirrättämään hiuksia, mutta on se sen arvoista: ihanan paksut hiukset oman hiirenhännän tilalla! Olen varmaan ikuisessa kierteessä nyt. Ja ompelemalla tehty pidennys on kaiken lisäksi puolet halvempi kuin sinetit (ainakin tässä kaupungissa).
| |
| | |
13.07.05, 10:10
|
#9 (linkki)
Missä kaupungissa? Mulle on aina vaan suositeltu sinettejä.... ehkä siksi kun kampaajani ei käytä muuta tekniikkaa :)
| |
| | |
13.07.05, 10:20
|
#10 (linkki)
Hei Hair! Kerro lisää omasta ompelupidennyksestäsi, missä olet ottanut (edes kaupunki) ja mitä maksoit? Minulla kasvaa hiukset niin hitaasti, että ompelutekniikalla tehty pidennys voisi pysyä hyvinkin pitkään. Ja se tuntuu jotenkin lempeämmältä, kun siinä ei tarvii mitään liimoja tai sinettejä.
Kuinka monessa rivissä sinulla on ompelupidennys? Mistä ostit hiukset?
| |
| | |
13.07.05, 11:11
|
#11 (linkki)
Hiuksia on ommeltu minulle yhteensä kolmeen riviin: yksi pitkä rivi ohimolta ohimolle ja niskassa kaksi lyhyempää. Ja kun niitä hiuksia myydään sellaisissa punteissa, niin itselle käytettiin puoli punttia, koska kyseessä oli tuuhennus ei siis varsinaisesti pidennys. Koko puntista tulee kuulemma todella liiankin tuuheaa, että riippuen siitä, mitä haluaa, puoli punttiakin saattaa riittää. Maksoin siitä 260 euroa, josta hiusten hinta oli muistaakseni reilu 100e. Ja tosiaan sineteillä vastaavan olisin saanut 400-500 eurolla. Kaupunki on Oulu.
| |
| | |
13.07.05, 12:01
|
#12 (linkki)
minäkin olen oulusta ja minulla on ollut ompelemalla kiinnitetyt todella pitkät letit, muuten lyhyissä hiuksissa. hiuspuntit eivät maksa noin paljoa, sillä omiin hiuksiini kiinnitettiin kahdeksan (ehkä yhdeksän) punttia hiuksia ja niitten hinnat ovat muistaakseni noin 18e yhdestä puntista.
| |
| | |
13.07.05, 13:05
|
#13 (linkki)
Heissan Hair ja pinkpinkpink. Missä liikkeessä laittoivat oulussa? Itsekin haluaisin hieman paksummat hiukset. Pituutta on itsellä yli olkapäiden ja riittää hyvin. | |
| | |
13.07.05, 16:14
|
#14 (linkki)
Minäkin suosittelen ehdottomasti ompelemalla tehtyä hiustenpidennystä. Itse tilasin hiukset netistä ja ompelutin ne sitten kampaajalla. Tuli maksamaan yhteensä 80 euroa. Ompelupidennys kesti hiuksissani 1,5 kuukautta. Ompelupidennys on muuten hyvin yksinkertainen tehdä. Tällä hetkellä hiuksissani olevan pidennyksen teki asiaan täysin perehtymätön henkilö ja yllätyksekseni pidennyksestä tuli parempi kuin kampaajalla tehty. Sen takia toki voi olla paras ommelluttaa pidennys ekakerralla kampaajalla, että näkee miten se kiinnitetään.
| |
| | |
14.07.05, 22:21
|
#15 (linkki)
Itselläni on tällä hetkellä sineteillä tehty pidennys. Pitkään haaveilin pitkästä tukasta ja nyt sellainen on. Ja tykkään tosi paljon. Kallista kuin mikä, mutta elämä on. Tuskin laitan uudestaan vähään aikaan, kun nämä otan pois, mutta onpahan kesän ajan pitkä vaalea tukka. Hoitoainetta käytän normalia enemmän, mutta en mä muuten ihmeemmin hoida tätä lisäystä. Ja harjatakin voi sellaisella harjasharjalla. Ja on niin saman värinen kuin oma tukka, ettei eroa huomaa lainkaan. Eli värjäys meni just putkeen. Jos ylimääräistä rahaa on, niin kyllä pidennys kannattaa kokeilla. Sittenpähän tietää oliko sen arvoista vai ei. Itse en kadu pätkääkään ja tämän jälkeen on sitten vain vähän lyhyempi tukka jonkin aikaa. Mutta turhamaistahan tämä on kuin mikä.
| |
| | |
15.07.05, 09:19
|
#16 (linkki)
Kiinnostaa myös, missä Oulussa saa pidennyksen tuolla tekniikalla. Itselläni oli sinettituuhennus, jota pidin vain lyhyen aikaa takkuuntumisen takia. Ärsyttääkö ommelpidennys päänahkaa, ilmeisesti letit pitää tehdä aika kireiksi?
| |
| | |
15.07.05, 09:47
|
#17 (linkki)
Mulle kampaaja sanoi, että just se letti kutittaa ihan hirveesti. Oletteko huomanneet sitä?
| |
| | |
15.07.05, 10:55
|
#18 (linkki)
Kampaamo, jossa otin ompelemalla tehdyn hiustenpidennyksen Oulussa, oli Bumerangi. Pidennys laitettiin alussa sen verran kireälle, että ehkä noin viikon ajan tuntui päässä pientä kivistystä ja kutitti jonkin verran. Ja kyllä myöhemminkin on välillä ärsyttänyt päänahkaa, mutta ei mitenkään häiritsevästi ja tosiaan harvoin, tuo on kuitenkin varmaan aika yksilöllistä.
| |
| | |
15.07.05, 11:55
|
#19 (linkki)
Hiltonilla oli lähtenyt kamalasti hiuksi lettipidennyksen takia. Mutta se olikin kai tehnyt tai siis teetättänyt niitä pidennyksiä jatkuvasti, eli oma hiukset eivät saaneet koskaan levätä.
| |
| | |
15.07.05, 14:53
|
#20 (linkki)
mulla oli sinetti pidennyt (hanna ek:llä sama tällä hetkellä) ja melkein itkin kun se poistettiin..nimittäin omat hiukset oli aivan järkyttävät sen jäljiltä...reippaasti yli puolet lähti poiston mukana...upea oli todella mutta en enää ota uutta koska vuoden korjailin omia hiuksia sen jälkeen..harmillista.
| |
| | |
20.07.05, 10:41
|
#21 (linkki)
Minulla on ollut hiustenpidennys jo yli 5 vuotta (Great Lenghts). Uusin sen 9 kuukauden välein ja olen todella tyytyväinen!
Paksut, upeat ja pitkät hiukseni ovat jo osa minua ja ilman en enää halua olla. Vuosien mittaan olen oppinut hoitamaan hiuksiani oikeaoppisesti minkä vuoksi pidennys kestää näinkin kauan.
Suosittelen lämpimästi!
| |
| | |
21.07.05, 01:38
|
#22 (linkki)
kaksi vuotta sitten kokeilin ekan kerran, ja silloin oli ommelkiinnityspidennys. se oli mielettömömän kaunis, kunnes oma tukkani kasvoi, ja ommelkohta alkoi roikkua sentin pari; sillon yhtymäkohta takkuuntui kuin puliukolla ja alkoi kiristää niin ettei sen päällä voinut edes nukkua kun päähän sattui niin. se myös alkoi haista, kun kuivui niin huonosti sieltä takkujen keskeltä. oma tukka ei kuitenkaan paljon kärsinyt vaikka laitoin samanlaisen kahdesti.
viimevuonna laitoin sinettipidennyksen myös kahdesti ilman taukoa ja nekin takkuuntuivat, mutta vähemmän ja kuivuivat pesun yhteydessä normaalisti. mutta kun ne poistettiin toisen kerran, takaraivoni oli lähes kalju ja tukkani muuten eloton ja hauras. toipuminen kesti yli puoli vuotta kuukausittaisten kampaajakäyntien kera.
itse en enää koskaan pidennystä ota vaikka se upea olikin. nyt kasvatan sitkeästi omaani vaikka se kestääkin, eipähän ole miehiä vaivaavia sinettikökkäreitä niskassa hyväilyn tiellä. se oli kuulemma totaali turn off!
| |
| | |
27.07.05, 18:31
|
#23 (linkki)
Kannattaa kokeilla, mutta vain aidosta hiuksesta sinettitekniikalla! Parasta hiusta on Balmainin simply natural -hius,ei mene takkuun,on suoraa ja kestävää verrattuna esim. Great Lenghts hiukseen. itselläni on ollut 3 kertaa pidennys,eikä se tee omille hiuksille yhtään mitään, pidennyksen poistoon on omat aineensa ja lähtee kyllä aivan kivuttomasti pois. Huono puoli pidennyksessä on, että siihen jää koukkuun... seuraavan aion laittaa heti kun tämä nykyinen on aikansa elänyt. itse olen pidennystä pitänyt vain kolmisen kuukautta.Hiukset ei ole mennyt miksikään,mutta koska omat hiukset kasvaa,sinetit roikkuu aika pitkällä jo 3 kuukauden päästä. Tietenkin irrotettaessa tuntuu lähtevän hiuksia,kun ne kaikki mitä sinetti on estänyt putoamasta, vapautuvat silloin. Kyllä hiustenpidennys vaatii enemmän laittamista (ja varsinkin hoitoaineita) kuin pelkkä oma kuontalo. Tärkeintä on huolehtia siitä ettei pahoja takkuja pääse syntymään,ettei sinetit sotkeudu toisiinsa. Pidennys on hintava, jos pitkän pidennyksen haluaa niin osioita menee ainakin 100-150.jos laittaa esim 40 cm pitkää hiusta 125 osiota,niin siitä saa kyllä maksaa yli 500 euroa.
| |
| | |
02.08.05, 14:57
|
#24 (linkki)
en muista nimeltä missä laitatin letit, mutta kannattaa kysyä omalta kampaajalta.
serkkuni laittoi myös pitkät letit ennen minua ja kiinnitti/ ja solmi ne itse. tulos aivan yhtähyvä kuin kampaajan laittama, mutta työläs ja aikaa vievä laittaa yksin. joten tätä nykyä meillä onkin ""letitys talkoot"" muutamien kuukausien välein:)
ainoa huono puoli että jos jätät letit liian pitkäksi aikaa, omat hiukset alkavat ""hamputtua""
ja ku letit otetaan pois irtoaa tietysti hiuksia, joka on aivan normaalia, sillä päivittäin irtoavat hiukset eivät pääse lettien alta tippumaan pois. joten se tuntuu niin pitkän ja paksun pidennyksen jälkeen että hiuksia lähtisi ""ihan rutosti""
ja ennen kuin ehtii tottua uusiin hiuksiin ne saattavat tuntua todella painavilta jos muuten hiukset ovat lyhyet/ ohuet
| |
| | |
08.08.05, 03:49
|
#25 (linkki)
Aidossa hiuksessa on se huono puoli, että se on kaikella todennäköisyydellä nyhdetty jonkun onnettoman, ei-länsimaalaisen, köyhyysrajan alapuolella elävän päästä, jolla vaihtoehtona hiusten menetykselle ei ole ehkä ollut juuri kuin nälkään nääntyminen, miettikäähän ensin, onko teidän etiikan mukaista käyttää sellaista riistohiusta. (eurooppalainen aitohius, yllätys yllätys, tulee myös pääosin euroopan köyhimmistä maista...)
| |
| | | | |