| |  | | |
09.08.05, 01:02
|
#26 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Hiustenpidennyskö?
Olen ilmeisesti siitä harvinainen, että jos ottaisin pidennyksen, haluaisin sen ehdottomasti ""muovi""hiuksesta. Minua ällöttää niin paljon ajatus muiden hiuksista omassa päässäni. Mielestäni hiukset ovat kuitenkin aika intiimi asia, enkä mielelläni lainaa edes pakosta esim. toisen hiusharjaa.
Ja kyllä, tiedän että hiukset on käsitelty hyvin ennen niiden laittamista päähän mutta silti...
| |
| | |
28.09.05, 19:42
|
#27 (linkki)
Minulla on myös ollut useita Great Lenghts-pidennyksiä, tällä hetkellä kuitenkin vain tuuhennus, koska omatkin hiukset ovat pitkät, mutta valitettavasti ohuet. Koukkuunhan tähän jää. Woman, mitä ""kikkoja"" käytät hiustenhoidossa, kun pidennyksesi kestää noin kauan? Itse pidän lisäkkeitä n. 5-6kk, sitten vaihdan ne samantien uusiin. Omat hiukseni eivät kyllä ole kärsineet, tunne hiusten lähtemisestä johtuu juuri irtohiuksesta, joka irtoaa sinetin ja juuren välistä positettaessa. Jos pidennyksen poistosta kaljuuntuu tms., niin vika on kyllä kampaajassa minun mielestäni! Itselläni on kokemusta tosiaan vain GL-systeemistä. Missä liikkeissä Suomessa niitä Balmain-pidennyksiä/tuuhennuksia tehdään, tietääkö joku? Ommeltuja pidennyksiä tuskin koskaan kokeilisin, itselläni sinetit pysyvät loistavasti, nyt 4kk takana, eikä yhtään osiota ole irronnut. Kai se pysyvyys on sekä kampaajasta että itsestä kiinni. Oma kampaajani on laittanut GL-pidennyksiä 90-luvulta asti, silloin kun ne tulivat Suomeen.
| |
| | |
28.09.05, 20:48
|
#28 (linkki)
Riippuu varmaan ihmisestä kenelle hiustenpidennys käy. It se ajattelin ottaa hiusten tuuhennuksen liimapidennyksillä, sillä omat hiukseni olivat pitkät, mutta hennot. Itselleni laitettiin alle puoli punttia, mutta silti vaati totuttelua tottua hiusten painoon ja siihen miltä ne tuntuvat nukkuessa. Omat hiukseni olivat ilmeisesti liian hennot tai juurissa jotain vikaa, koska minulla hiusten paino aiheutti hiusten tippumisen osittain. 1,5 kuukauden jälkeen otatutin pidennykset pois kampaajalla ja jouduin leikkaamaan hiukseni lyhyiksi, eikä se poistokaan niin hellävaraista ollut.
Liimapidennyksiä en ainakaan ottaisi uudestaan, enkä välttämättä muitakaan sillä hiukset eivät kestä sitä mekaanista rasitusta, kun sinetit hankaavat. Olen myös kuullut ja nähnyt hiuksia, joille ei käy mitään ja pidenys on upea! Kai se riippuu...
Lettipidennystä harkitsen jääneistä hiuksista ensi kesäksi...
| |
| | |
30.09.05, 09:44
|
#29 (linkki)
Tuossa minulta kyseltiin miksi pidennykseni kestää näinkin kauan kivan näköisenä.
Hoidan hiuksiani hyvin. Ne täytyy harjata joka aamu kunnolla erikoisharjalla (GL-harja). Hiukset harjataan JUURESTA asti alaspäin. Sinetit EIVÄT siitä irtoa. Lupaan sen. Itse asiassa minulta eivät sinetit ikinä ole irronneet. Yöllä pidän aina löysää lettiä etteivät hiukset pääse takkuuntumaan. Ja muistakaa ettei märillä tai kosteilla harjaamattomilla hiuksilla saa ikinä mennä nukkumaan. Aamulla on aivan toivotonta yrittää sellaista takkupesää yrittää harjata suoraksi.
A ja O on että GL-pidennyksen laittaa todella ammattitaitoinen ja kokenut kampaaja. Amatöörille ei kannata mennä. Minun kampaajani on käyttänyt GL-menetelmää siitä asti kun se tuli markkinoille.
Ja hiuksii laitetaan aina leavi in-protection pesun jälkeen. Se saa ne kiiltämään.
Miksi satsaisin näinkin isoja summia pidennykseen jollen sitä hoitaisi kunnolla?
| |
| | |
30.09.05, 16:41
|
#30 (linkki)
Woman. Kertoisitko missä laitoit pidennyksen? Itse leikkautin vahingossa tietenkin omat pitkät hiukset, kampaaja otti liian paljon ja vielä leikkasi kerroksittain, että itkettää tämä surkeus kun pilasi hiukseni. Ottaisin pidennyksen, kasvaako oma hius samanaikaisesti alla, jos puoli vuotta kestää, niin siinä ajassa jo omakin hius ehtisi kasvaa aika lailla, n. 2 cm/kk, olis jo n. 12 cm pitempi kun otattaisin pidennyksen pois.
| |
| | |
30.09.05, 21:41
|
#31 (linkki)
Kiitos ""Woman"" hoitovinkeistäsi. Itse kyllä olen noudattanut juuri samoja hoito-ohjeita aina, mutta silti joudun vaihtamaan lisäkkeet 6kk:n välein, koska hiukset kasvavat ja sinetit tulevat näkyviin. Kampaajani on myös tehnyt GL-pidennyksiä aivan alusta asti, silloin kun tekniikka saapui Suomeen. GL-harjaa minulla ei ole, mutta ilmeisesti vastaavanlainen, jossa luonnonharjaksia, kampaajani suosittelema. Minullakaan eivät sinetit irtoile. Ehkä se, että joudun vaihtamaan sinetit sinua useammin, johtuu hiusten kasvusta, eikä niinkään virheellisestä hoidosta. Sinettihiuksen päähän ei saa samaa talirasvaa kuin oma hius juuresta, joten sitä täytyy kosteuttaa ""keinotekoisesti"" hoitotuotteilla. Leave-in Protection-tuotteena käytän Tigi BedHeadin Ego Boost-hoitoainetta latvoille, mitä sinä käytät?
| |
| | |
03.10.05, 13:35
|
#32 (linkki)
Meinaan mennä ottamaan pidennyksen lokakuun lopussa, sittenpähän näkee miten ne itsellä pysyvät.
| |
| | |
03.10.05, 13:36
|
#33 (linkki)
Onko kukaan käynyt Kotkassa ottamassa pidennystä, osaako kukaan suositella hyvää paikkaa?
| |
| | |
03.10.05, 14:37
|
#34 (linkki)
Otin pari kuukautta sitten hiustenpidennyksen jo ennestään melko pitkiin hiuksiini. Ovat todella upeat, mutta sinetit painavat aavistuksen ja päänahkaa kutittaa välillä. Kyllä kuitenkin kannatti, olenhan aina haaveillut todella pitkistä hiuksista - toistamiseen en kyllä laittaisi, mutta olempahan nyt itse kokeillut. Huolestutti kyllä nuo edellä olevat kauhutarinat omien hiusten huonokuntoisuudesta sinettien poiston jälkeen - minulle kampaaja vannotti, että omat hiukset eivät kärsi ollenkaan...ja minä uskoin.
| |
| | |
03.10.05, 15:01
|
#35 (linkki)
joo niin vannotti mullekin ja uskoin mutta itkin melkein kun pois otettiin..noh nyt vuoden jälkeen alkaa olla taas oma tukka kunnossa..ihmettelen vaan miksi kampaajat aina sanovat että oma tukka voi hyvin kun se ei kerta ole niin...näin kampaajien omat tukat ennen pidennysten laittoa ja heilläkin oli itsellä sellainen hiirenhäntä jäljellä...kurjaa.
| |
| | |
04.10.05, 09:59
|
#36 (linkki)
Miten ne sinetit muuten otetaan pois? Kävikö kipeää? Menikö kauan? | |
| | |
04.10.05, 10:29
|
#37 (linkki)
oon kanssa miettiny pidennyksen ottoa mut kun luin näitä juttuja aloin tulemaan vähän toisiin ajatuksiin...onko teistä kukaan ostanu sellasia aitohius pidennyksiä jotka laitetaan esim. jollain hiusklipsuilla kiinni(voidaan myös ommella) yhdeksi illaksi ja sitten ne voi ottaa pois?mielestäni ainakin hairstoren sivuilla myytin sellasii ja olisko maksanu noin 60euroo..
| |
| | |
05.10.05, 17:25
|
#38 (linkki)
Tällä hetkellä käytän Screenin hoitoainetta joka jätetään hiuksiin, mutta se tuntuu välillä liiankin raskaalta. Kokeilen mielelläni jotain uutta vastaavaa.
Ennen käytin L¨orealin tuotetta (vaaleankeltainen pullo), mutta se ei todellakaan ollut riittoisaa.
Minulla tällä hetkellä hiuspohja kutisee ja hilseilee aavistuksen. Kiitollinen vinkeistä millä sen saisi kuntoon.
PS: Minun silmäni erottavat jo kaupungilla nykyään kenellä on hiustenpidennys ja kenellä ei. Varsinkin yli neljäkymppisillä. Oli kuinka taitavasti tehty tai ei. Onko sinulla samoja kokemuksia?
| |
| | |
05.10.05, 17:42
|
#39 (linkki)
Woman, kokeile Wella SystemProfessionalin Sensitive Lotionia hiuspohjalle, vaalean vihreä purkki, ""Soothing Lotion for Sensitive Scalp"". Itselläni helpottaa kutinaa huomattavasti, sisältää calmalinea. Sopii pidennyksen aikana käytettäväksi, ostin GL-kampaajaltani.
Itse erotan myös kenellä on pidennys ja kenellä ei. Pidennyshius on hieman erilaista kuin normaali suomalainen hius ja varsinkin huonosti tehdyt pidennykset erottaa... Varmasti minustakin tarkkasilmäinen huomaa, vaikka mielestäni onkin todella hyvin tehty ja ammattitaitoinen kampaaja. Ystäväni ja tuttavani eivät huomanneet ;)
| |
| | |
06.10.05, 09:44
|
#40 (linkki)
Minulla on 75 kpl 40 cm pitkiä tupsuja. Miten monta sinulla on GL-Girl?
| |
| | |
06.10.05, 12:57
|
#41 (linkki)
onko hiustenpidennys kaikista ongelmista huolimatta ottamisen arvonen?mulla itsellä on hyvin tyypillinen suomalainen aika ohut ja kiiltavä reilu polkkatukka ja nyt haluisin oikein kunnon shakira hiukset:)onko ne pidennyshiukset millasia et näkyykö ne selvästi mun kiiltävässä hiuksessa?kannattaako pidennystä ottaa edes ohueen hiukseen ettei ohenisi siittä entisestään?olisko suositella jotain hyvää paikkaa tampereelta?
| |
| | |
19.10.05, 01:59
|
#42 (linkki)
Ei ikinä kannata laittaa pidennystä jos haluaa pitää omat hiuksensa, koskaan ei voi tietää, miten homma toimii, miten omat hiukset reagoivat liimoihin, ompeluksiin, takkuntuvatko, kestääkö sinetit omaa pesu- ja hoitoainetta, voiko kampaajan ammattitaitoon luottaa jne.
Minulla oli ommelpidennys, ja hiukset takkuuntuivat niin pahasti, että ommelten kohdalta jouduttiin kaikki leikkaamaan juurta myöten poikki, ja tämä kaikki kävi kahdessa kuukaudessa, vaikka noudatin kaikkia hoito-ohjeita. Epäilen että oli ommeltu jotenkin huonosti, kampaaja ei tietenkään myönnä mitään, no enpä aio hänen kauhusalongissaan enää käydäkään...
Sitä paitsi poikaystävä häpesi pidennystä ihan hulluna, piti sitä turhamaisuuden multihuipentumana ja inhottavana, kun ei saanut hyväiltyä samalla tavalla kun käsi töksähti johonkin ylimääräiseen aina hiusrajassa. Nyt on sitten oikein kunnon hiirenhäntä ja siili alahiuksissa:(
Sekin mietityttää, että kenen päästä ne aidot hiukset on revitty eli onko kovinkaan eettistä puuhaa tuo aitohiuksen ostaminen köyhiltä sisariltamme.
| |
| | |
20.10.05, 13:34
|
#43 (linkki)
Juuri saman verran nyt eli 75 osiota 40cm:n hiusta. Marraskuun puolivälissä laitan 40cm:n hiusta 100 osiota, nälkä kasvaa syödessä :) 150 oli ehdottomasti liikaa, kokeilin sitäkin kerran. Tuntui, että hiusta oli joka paikassa ja se painoi aika paljon. 125 osiota vielä varmasti menisi, jos omat hiukset ovat TODELLA ohuet, mutta uskon, että 100 osiota on minulle juuri sopiva. 75 osiota on vähän siinä ja siinä :)
| |
| | | | |