Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
19.07.05, 00:43   #1 (linkki)
stinky
(Vierailija)

jalkahiki

Ihan kamalaa kesäisin huomata olevansa inhimillinen;) jalkahien lemun muodossa! Vaikka pitäisin mimmosia sandaaleita tahansa, mun jalat lemppaa!!!NOLOA... Kellään samanlaista ongelmaa, muilla kuin normimiehillä? Mitä te teette pysyäksenne sulotuoksuissa?apua!
  Vastaa viestiin

19.07.05, 09:11   #2 (linkki)
;)
(Vierailija)

Re: jalkahiki

Alkukesästä minulla oli samoja ongelmia. Ilmojen lämmetessä nimittäin puuvillasukat alkoivat tuntua liian tukavilta. Niimpä ostin sellaisia läpinäkyviä(samaa matskua ku sukkikset) nilkkasukkia. Jalat alkoi haista ihan karseelta, kenkiinki tarttu lemu niin tiukkaan etten saanut pois vaikka yritin niitä sisältä pestäkkin... No nyt käytän puuvillasukkia, ei haise, eikä nyt niin kuumakaan.

Sinulla ei tosin ole ilmeisesti ollut sukkia lainkaan, veikkaisin että ongelman aiheuttaja on kengän materiaali, hiostaa.
Kyllähän niitä myydään myös kaiken näköisiä rasvoja ja suihkeita millä saat jalkasi pysymään raikkaina. Haisevat vaan yleensä niin törkeän voimakkailta ettei tarvi muita hajusteita sitten käyttääkkään. Sitruuna tai eukalyptys hajuihin olen törmännyt.
  Vastaa viestiin
19.07.05, 09:59   #3 (linkki)
JJ
(Vierailija)

Schollin jalkatalkki on hyvää eikä haise voimakkaasti. Pitää jalat paremmin kuvina ja hajuttomina kuin tavallinen vauvantalkki:-)
  Vastaa viestiin
19.07.05, 20:49   #4 (linkki)
Sasa
(Vierailija)

Jep, Scholl'in jalkatalkista apu löytyi täälläkin. Töissä joutuu pitämään vähän rankempia (ja samalla huippuhiostavia...) kenkiä, ja alkukesästä tohon jalkahikiongelmaan törmäsin. Ainakin toi talkki on niin miellyttävän raikastuoksuinen ettei haju ainakaan omaan nenään enää tuntunut...Mahtaakohan muilla merkeillä olla vastaavia?!
  Vastaa viestiin
19.07.05, 22:18   #5 (linkki)
puhtaus
(Vierailija)

Oletko harkinnut jalkojesi huolellista pesua saippualla ainakin kahdesti päivässä. Lisäksi tehokas keino on hankkia esim. Daktarin puuteria apteekista pesun jälkeen.
Pidä kenkäsi aina puhtaina, samoin kuin jalkasi.
Näillä ohjeilla jalkasi eivät enään haise!
  Vastaa viestiin
20.07.05, 04:22   #6 (linkki)
llll
(Vierailija)

Itse olen huomannut, en jalkahiestä sinänsä ole ikinä kärsinyt, että tietyt materiaalit aiheuttavat sitä. Jalkani ja kenkäni haisivat tajuttoman pahalle, syykin selvisi... Käytin pitkävartisia kenkiä, jotakin ""muka nahkaa"" ja niiden kanssa pidin polvisukkia, jotka olivat ns. ""sukkahousu"" materiaalia. Jalkani hikoavat kyllä varsinkin kesällä muutenkin, mutta eivät haise. Em. yhdistelmää käyttäessäni jalkani haisivat niin pahasti, että haistoin sen itsekkin, vaikka esim. istuin sohvalla tmv. YÖK! Heitin kengät ja sukar h-lvettiin, nykyään suosin ei-keinotekoisia materiaaleja... Hajuongelma hävinnyt!:)
  Vastaa viestiin
19.10.11, 16:38   #7 (linkki)
kokeilija
(Vierailija)

jalkahiki

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja stinky Näytä viesti
Ihan kamalaa kesäisin huomata olevansa inhimillinen;) jalkahien lemun muodossa! Vaikka pitäisin mimmosia sandaaleita tahansa, mun jalat lemppaa!!!NOLOA... Kellään samanlaista ongelmaa, muilla kuin normimiehillä? Mitä te teette pysyäksenne sulotuoksuissa?apua!
Niinpä haisivat minunkin jalkani ja kenkäni, vaikka pesin jalkoja ja vaihdoin sukkia. Uskon kyllä luonnonmateriaaleihin, mutta ei niitä aina ole käsillä ja likahan se kait lopulta haisee. Saunan ja suihkun jälkeen olen poistanut myös kuollutta ihoa jaklapohjista, kunnes kokeilin suihkun jälkeen vetäistä käsihuuhdetta jalkapohjiin. Nyt on niin nätin näköiset jalkapohjat, eikä varpaanvälitkään aukea saati hiki haise - sipaisen päälle varmuudeksi kivideodoranttia. Tällä ohjeella varsin pian halleista saatu jalkasienikin on nitistetty
  Vastaa viestiin
02.03.12, 18:52   #8 (linkki)
nahkis
(Vierailija)

jalkhiki

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja llll Näytä viesti
Itse olen huomannut, en jalkahiestä sinänsä ole ikinä kärsinyt, että tietyt materiaalit aiheuttavat sitä. Jalkani ja kenkäni haisivat tajuttoman pahalle, syykin selvisi... Käytin pitkävartisia kenkiä, jotakin ""muka nahkaa"" ja niiden kanssa pidin polvisukkia, jotka olivat ns. ""sukkahousu"" materiaalia. Jalkani hikoavat kyllä varsinkin kesällä muutenkin, mutta eivät haise. Em. yhdistelmää käyttäessäni jalkani haisivat niin pahasti, että haistoin sen itsekkin, vaikka esim. istuin sohvalla tmv. YÖK! Heitin kengät ja sukar h-lvettiin, nykyään suosin ei-keinotekoisia materiaaleja... Hajuongelma hävinnyt!:)

mä huomasin yhen asian jalkahikihajusyndroomassani... kun jätin kahvin pois kokonaan, niin hikoilu väheni ja hajukin hävisi.. siinä on semmonen myrkky et jos tänä päivänä keksittäs niin varmana ei sais valmistaa.
  Vastaa viestiin
02.03.12, 19:15   #9 (linkki)
Tyhä paperi
(Vierailija)

Olen vanhempi ihminen, 58-vuotias

ja minulla jalkahiki, kuten aikoinaan isällänikin häipyi vanhetessa.

Ymmärrän ap:n huolen, sillä olen kokenut jalkahien haitat aikoinaan.
  Vastaa viestiin
03.03.12, 19:28   #10 (linkki)
toimii
(Vierailija)

Scholl ja laadukkaat kengät
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta: