Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
01.08.05, 22:35   #1 (linkki)
mm
(Vierailija)

KANTAPÄÄT SILEIKSI

Mitenkä ja millä aineella hoidatte kovettumia kantapäästä?
Itselläni on kovettumia ja olen tosi laiska niitä hoitamaan.
Ja tietysti jos olisi hyviä neuvoja jollakin antaa.
  Vastaa viestiin

01.08.05, 23:21   #2 (linkki)
aineet
(Vierailija)

Re: KANTAPÄÄT SILEIKSI

Alä ainakaan raspaa (kiihdyttää kovettumien kasvua) vaan hae salisyylivaseliinia apteelista. Pehmittää nopeasti ja turvallisesti, tuubi on alle vitosen.
  Vastaa viestiin
02.08.05, 09:21   #3 (linkki)
hohkakivisieni
(Vierailija)

Vastaa aikalailla vissiin raspia? rasvaan jalkani joka ilta, ei sinänsä tarvetta hiomisille. Toiseen jalkaani vain tulee sellainen pieni kovettuma, kävelen ilmeisesti oudosti ja kenkä hankaa :) Minulla on kaapissa(heh..) hohkakivisieni, sillä varmaan saisi kovettuman helposti pois? On ollut monesti tarkoitus saunan yhteydessä kokeilla, mutta ei voi muistaa...
  Vastaa viestiin
02.08.05, 09:52   #4 (linkki)
miepämie
(Vierailija)

Minä raspaan jalkojani kantapäistä lähes joka päivä kuiviltaan ennen suihkua. Sitten suihkun jälkeen rasvaan kunnolla jalat. Rasvailen kantapäivä usein päivälläkin. Kävelen paljon, joten kovettumia tulee.
  Vastaa viestiin
02.08.05, 14:42   #5 (linkki)
gnzf
(Vierailija)

Ei saa jalkoja raspata kuiviltaan. Iho vaan menee rikki.
  Vastaa viestiin
02.08.05, 16:13   #6 (linkki)
Rhiannon
(Vierailija)

Laiskuus on juuri se suurin syy siihen että on huono iho kantapäissä. Ainakin itse totesin tämän siinä vaiheessa kun jaksoin rasvata joka ilta jalkapohjat ja kovettumat häivisivät noin parin kuukauden jälkeen lähes kokonaan. Nykyään olen taas laiskistunut enkä ole muistanut joka päivä rasvata.
Äitini rasvaa jalkapohjansa (erityisesti kantapäät) joka ilta ja hänen jalkansa ovat pehmeät ja sileät. Raspia hän ei käytä ikinä, koska ei tarvitse sellaista. Omani ovat aika halkeilleet kun en yleensä jaksa/muista ihan joka ilta rasvata. Ei sillä mielestäni kovin suurta merkitystä ole millä rasvaa, kunhan se on tarpeeksi vahvaa voidetta. Itselläni käytössä Erisanin kosteusvoide ja se on ainakin ihan riittävän tuhtia jokapäiväiseen käyttöön.
  Vastaa viestiin
03.08.05, 07:58   #7 (linkki)
lotta
(Vierailija)

Itse hion kantapäitä kuiviltaan kynsiviilalla. Ei saane suurta tuhoa aikaan... Hionnan jälkeen suihkuun ja sitten rasvaus perusvoiteella ja puuvillasukat jalkaan... Pysyvät hyvässä kunnossa, eikä tarvitse puuhastella kuin kolme-neljä kertaa/kk.
  Vastaa viestiin
03.08.05, 09:02   #8 (linkki)
prt
(Vierailija)

Itsekin kärsin kuivista kantapäistä. Viimetalvena kävin jalkahoitajalla, jonka jälkeen jalat oli pitkään hyvät. Olisi pitänyt vaan joka ilta muistaa-jaksaa-viitsiä rasvata niitä siitä eteenpäin. Itse laitan sukat jalkaan yöksi, kun olen rasvannut kantapääni, esim. sitävarten että yöllä voi joutua kävelemään esim. vessaan ja jalat ovat rasvauksen jälkeen jonkin aikaa liukkaat. Muuten minusta on epämiellyttävää nukkua sukat jalassa, koska tuntuu etteivät varpaat silloin saa tuulettua riittävästi. Miten on, käyttääkö joku muu jalkojen rasvauksen jälkeen yöllä sukkia ja onko se ylipäätään suositeltavaa/ välttämätöntä?
  Vastaa viestiin
03.08.05, 10:06   #9 (linkki)
jukurtti
(Vierailija)

Minä pistän aina rasvauksen jälkeen sukat jalkaan, muuten lattia aika rasvanen. :)

Muutenki mulla on tosi huono ääreisverenkierto (ollut aina), joten tämän tästä varsinkin talvella tulee nukuttua sukat jalassa. Ihan vaan ettei palele niin.

Eikai sillä väliä oo, pistääkö sukat jalkaan rasvauksen jälkeen yöksi. Minusta helppoa, kun en jaksa odottaa rasvan kuivumista. Ihan miten itse tahtoo. :)
  Vastaa viestiin
03.08.05, 10:07   #10 (linkki)
minä
(Vierailija)

minä käytän talvisin sukkia joka yö, muuten jäätyy varpaat vaikka kämppä muuten lämmin olisikin. Minulla on aina kylmä varpaisiin, jopa nytkin villasukat jalassa. Mutta kesäisin ne lähtee jossain vaiheessa jalasta ja aamulla löytyvät ties mistä.
  Vastaa viestiin
03.08.05, 10:22   #11 (linkki)
Saana
(Vierailija)

Oriflamen soothing foot cream sai ennakkoluuloista huolimatta korppukantapääni sileiksi. Kannattaa ainakin kokeilla jos on mahdollisuus!
  Vastaa viestiin
03.08.05, 19:13   #12 (linkki)
Evian
(Vierailija)

Mulla on jalkojen hoitolaite Medisana, ostin Anttilasta

tässä infoa:
""Nyt voit hoitaa itse jalkasi ja kätesi kuntoon! Portaattomasti säädettävä nopeus, max. 5000 kierr./min. Laite toimii verkkovirralla. Mukana 6 erilaista hiontapäätä. Päät pinnoitettu kestävällä safiiripinnoitteella. 2 vuoden takuu. Mukana kätevä säilytyslaukku. ""

Hyvin toimii!!!
Hinta oli hiukan yli 50 e. Ei paha hinta, jos ajattelee miten paljon menee jalkahoitoloihin...

Vastaa viestiin
03.08.05, 19:40   #13 (linkki)
Pirjo-Liisa
(Vierailija)

Olen leikannut yösukat varpaiden kohdalta poikki, koska minäkin haluan tuulettaa varpaita nukkuessani. Toimii hyvin.
  Vastaa viestiin
26.09.05, 10:22   #14 (linkki)
Jassu
(Vierailija)

Oriflamen aine on tehokasta, mutta haju on minusta ällöttävä.
  Vastaa viestiin
26.09.05, 12:45   #15 (linkki)
Susa
(Vierailija)

Minä olen kyllä tunnollisesti rasvannut jalat joka ilta viimeisen parin vuoden ajan. Mutta silti on kovettumia ja tuntuu, että varsinkin kantapäät imaisee rasvan ihan hetkessä. Olen käyttänyt Helosania ja Tummelia, pitäisiköhän siirtyä joihinkin erikoisrasvoihin, kun ei näytä kovettumat häviävän.
  Vastaa viestiin
27.09.05, 20:09   #16 (linkki)
Pauliina
(Vierailija)

Mulla sama ongelma, kantapäät kuin Saharan autiomaa, sitten kokeilemalla löysin Yves Rocherin jalkatuotteet, edullisia ja tehokkaita. Ostan aina kun saa 2 yhden hinnalla tai -50%. Jalkakylpyaine, kuorinta.aine ja jalkavoide, mukava rentouttava laventelin tuoksu.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku