Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
06.08.05, 20:39   #1 (linkki)
Maria
(Vierailija)

Hiukset lähtee päästä! :(

Mikä avuksi, kun viime aikoina minulla on alkanut lähtemään ihan hirveästi hiuksia?
Kun esim. pesee, niin oikein tukuttain irtoaa... Ongelma on tullut vähitellen. Latvatkin (ilmeisesti sen hiustenlähdön takia) muuttuneet epätasaisiksi. Hiuksissani on permanentti ja kestoväri, voivatko ne aiheuttaa hiustenlähtöä? Muuten hiukset ovat siis ihan hyvässä kunnossa, mutta pelottaa vaan, että kohta niistä ei oo enää paljoakaan jäljellä. :/
  Vastaa viestiin

06.08.05, 22:27   #2 (linkki)
Kampaaja
(Vierailija)

Re: Hiukset lähtee päästä! :(

Hiuksilla oli tietty elinkaari. Irtoamisvaihe, lepovaihe ja kasvuvaihe. Hius elää noin 2-6 vuotta, mutta joskus hiuksia saattaa irrota enemmän lyhyen ajan sisällä.

Sairaudet saattavat myös aiheuttaa hiusten lähtöä. Esim. noin kolme kuukautta sitten sairastettu kuumetauti.

Hae apteekista Biotion-nimistä vitamiinivalmistetta, joka sisältää B ja H vitamiineja. Hiusten lähtö loppuu vähitellen ja myös kyntesi vahvistuvat.

Kemialliset käsittelyt harvoin aiheuttavat suoranaista hiousten lähtöä, ellei esim. permis ole katkaissut hiuksia juuresta. Kokeile, onko tyvessä sänki. Sen tunnistaa kyllä heti ja silloin syynä on huonosti rullattu permis.

Vastaa viestiin
07.08.05, 16:02   #3 (linkki)
Hmmm
(Vierailija)

Epilllerit tiputtaa toisilla ihmisillä hiukset.
  Vastaa viestiin
07.08.05, 18:45   #4 (linkki)
fdsa
(Vierailija)

Lopeta kaikki permanentit ja värjäykset. Lisäksi kannattaa tehdä päänahkaa virkistävää liikuttelua, ohjeet löytyy www.hairlossreversible.com.

Jotkut väittää saaneensa hiukset kasvamaan takaisinkin sen avulla, itselläni ainakin näyttää hiustenlähtö pysähtyneen.
  Vastaa viestiin
08.08.05, 16:07   #5 (linkki)
fdsa
(Vierailija)

Sori väärä osoite, oikea on www.hairloss-reversible.com
  Vastaa viestiin
08.06.11, 14:51   #6 (linkki)
mari
(Vierailija)

minullakin lähtee hiuksia ja ripsiä!!
  Vastaa viestiin
24.12.11, 18:33   #7 (linkki)
ert
(Vierailija)

stressi
  Vastaa viestiin
24.12.11, 19:13   #8 (linkki)
Värit ja permikset
(Vierailija)

Minulla lähtee hiuksia joka kerta kun laitan väriä tai permiksen-.Permistä kylläkään en enää käytä ja hiusvärit olen jättänyt kokonaan pois. Olen hyvin tummatukkainen ja ohimolle tulossa jo harmaata jota aina halusin peitellä mutta koska värjäys saa hiukset lähtemään, lopetin sen ja nyt ei ole ongelmia. Tämän olen huomannut jo vuosien ajan joten selvästi ainakin minulla värjäykset vaikuttaa heti ja tuntuvsti. Sama mitä merkkiä käytän.
  Vastaa viestiin
25.12.11, 13:46   #9 (linkki)
Selina
(Vierailija)

Syitä voi olla useita. Vakavimpia ovat diabetes ja kilpirauhasen vajaatoiminta.
Hiuksia voi lähteä myös kausittain kun suuri määrä hiuksia saavuttaa samalla kertaa elämänsä päätepisteen. Sitten on erilaiset tulehdussairaudet jotka stressaavat elimistöä. Myös Roaccutan ja suuret määrät a-vitamiinia voivat aiheuttaa hiustenlähtöä.
Näissä tapauksissa hiuksia lähtee tasaisesti koko päänahasta.

Minulla hiustenlähtöä aiheutti lähinnä ohimoilta ja otsalta atooppinen ihottuma ja tilanne korjautui kun laitoin muutaman kerran hiuspohjaan Elidel-voidetta. Kuten täälläkin Elleissä on tullut ilmi, myös hiustenpidennykset saattavat stressata hiusjuurta niin pahasti, että hius irtoaa eikä uutta kasva tilalle.

Aiemmin minulla oli pitkät hiukset jotka menivät koko ajan takkuun. Jouduin selvittelemään takkuja aika kovakouraisesti. Sen seurauksena tukastani löytyy edelleen lyhyitä käkkäröitä hiuksia jotka irtoavat todella helposti eivätkä kasva. Joten voi olla, että hiuksiasi on permanenttia tehtäessä kiskottu niin rajusti, että osa hiuksista on irronnut.

Suosittelen, että menet lääkäriin ja vaadit kilpirauhas-ja verensokerikokeet ja myös tulehdusarvot jotta vakavat syyt voidaan sulkea pois. Ehkä atooppisen ihottuman mahdollisuuttakin voi miettiä.

Ainoat lääkkeet joka tutkitusti auttavat hiusten lähtöön on nämä miesten kaljuuden hoitoon tarkoitetut. Joten älä tuhlaa rahojasi höpöhöpöluotaistuotteisiin.
  Vastaa viestiin
30.12.11, 17:23   #10 (linkki)
yksinkertaista
(Vierailija)

Elä terveellisesti-se näkyy hiusten kunnossa..liikunta,ruoka,lepo,stressi
  Vastaa viestiin
03.01.12, 23:48   #11 (linkki)
Apua
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mari Näytä viesti
minullakin lähtee hiuksia ja ripsiä!!

Minullaki sama juttu. Hiuksia on lähtenyt jo aika paljoon mutta ripsiä ei nyt niin paljon mutta kuitenkin
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku