| |  | |
13.08.05, 15:50
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | rasvoittuva
huhhuh, naamani rasvoittuu liian herkästi. meikki ei pysy kuin pienen hetken mattana ja ilman meikkiäkin kasvot kiiltää. siispä mikä neuvoksi? jos kuivattavia tuotteita alan käytää, tuloksena lienee vain pinnan kuivuminen ja iho alkaa hädissään erittää enemmän rasvaa. jotain kuitenkin tarttis tehdä. mitä ehdottaisit?
| |
| | |
17.08.05, 23:20
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: rasvoittuva
hej någon vanlig människa!!??
| |
| | |
18.08.05, 01:12
|
#3 (linkki)
Itselläni on T-alueelta rasvoittuva sekaiho ja ainakin sen varran voin kertoa että olet oikeassa sen suhteen että kuivattavia tuotteita ei kannata käyttää vaan kosteuden ylläpito ja puhdistus on tärkeintä.
Itse tykkään tällahetkellä Dermosilin Fresh Balance-sarjan kevyesti kuorivasta puhdistusgeelistä. Iho pysyy minulla mattana pelkällä pesullakin, mutta sarjassa on kasvovesi ja voide, joiden lupaillaan vielä parantavan tulosta.
Monissa sarjoissa on mattapinnan jättäviä päivävoiteita, olen kokeillut YR:n (tasapainottava Bio Spesific) ym. halpissarjojen tuotteita ja jopa ne toimivat. Kanattaa kokeilla meikin alle.
| |
| | |
18.08.05, 09:22
|
#4 (linkki)
Vaihdoin meikkipuuterin Guerlainin irtopuuteriin ja kasvot eivät kiillä enää niin herkästi kuin ennen.
Louis Widmerin puhdistusgeeli on myös sopinut iholleni. Suosittelen.
| |
| | |
18.08.05, 19:02
|
#5 (linkki)
itsekin käytän dermosilin fresh-kasvopesua ja olen käyttänyt myös saman sarjan kosteusgeeliä. Tänään laitoin kokeeksi Nivean Young-sarjan kosteusgeeliä ja nassu pysyi vielä pidempään kiilumattomana. Suosittelen molempia!
| |
| | |
18.08.05, 21:57
|
#6 (linkki)
Kokeile Lorealin Pure zone-sarjaa! Itse olen käyttänyt niin kauan kun on ollut markkinoilla, pari kertaa jotain muuta kokeillut, mutta aina tuohon palannut.
Poistaa rasvaisuutta tehokkaasti, mutta ei kuivata ihoa, auttaa näppylöihinkin. Ja plussaa myös edullinen hinta joihinkin muihin verrattuna!
Eli se rakeita sisältävä puhdistusgeeli, kasvovesi, rasva ja kuorinta käyttöön, en usko, että petyt! :)
| |
| | |
18.08.05, 22:05
|
#7 (linkki)
minäkin olen kokeillut tuota pure zonea, mutta en taas tykännyt yhtään. Ensin kasvot tuntuivat puhtailta, mutta parin viikon käytön jälkeen rasvoittuvuus palasi kahta kauheampana. Eikä auttanut minulla näppyihin, oikeastaan käytön aikana sain ihottumaa leukaan...
Eli kokeilemalla löytyy itselle sopiva puhdistussarja?
| |
| | |
25.08.05, 18:08
|
#8 (linkki)
Ihon rasvaisuus hävisi kun
-vaihdoin vedellä poistettavan vaahtopuhdistuksen puhdistusmaitoon
-geelirasvan tilalle kunnon kosteuttava rasva; Cliniquen Total Turnaround Creme on huippu
-meikkipuuterin tilalle irtopuuteri, jota riittää mulla nykyään aamuisin kevyt sipaisu t-alueelle. Iho pysyy luonnollisen mattana koko päivän. | |
| | |
26.08.05, 13:22
|
#9 (linkki)
Mullakin rasvoittuva sekaiho. Olen saanut vinkkiä, että ei kannata käyttää ihonhoitotuotteita jotka sisältävät näitä mineraaliöljyjä eli jäteöljyjä ja silikoonia. Eli noita huonoja ihoa tukkivia aineita on melkein kaikissa marketti-ja kalliissakin sarjoissa. Itse aloin käyttämään Cliniquen Dramatically different -kasvovoidetta, ja heti tuli kamalia näppyjä ympäri kasvoja. Yleensä sellaisia näppyjä mulla ei ole koskaan, vain rasvoittumista ja mustapäitä nenässä. Katsoin Sokoksella purnukan pakkauksesta sisällysluetteloa, ja siellähän oli melkein ekana silikooni mainittuna ja muuta epämiellyttävää. Jätin heti sen voiteen käytön ja on alkanut paranemaan iho.
Suorastaan on alkanut kauhistuttamaan noi myrkyt mitä melkein kaikki sarjat laittaa voiteisiinsa, pesuaineisiin ja naamioihin yms. Nehän ihon kautta menee elimistöön ja en haluis vuosikymmeniä käyttää sellaisia aineita mitkä ei ole luonnonmukaisia. Tunnen yhden kauneushoitolan pitäjän, joka myy ja käyttää biologisia Marja Entrich-tuotteita, joissa ei ole näitä huonoja öljyjä ja silikooneja. Hänen kauttaan olen saanut kyllä kuulla paljon positiivista luonnonmukaisista hoitotuotteista. Toinen sarja minkä löysin netin kautta, joka on luonnonmukainen, on Lumiruusu. tilasin sieltä juuri tuotteita. Sokoksella katsoin että Weleda-sarjan tuotteet ovat ainakin melkein luonnonmukaisia.
Kantsii kokeilla jotain noista, ei siinä häviäkään mitään. Itse en aio enää noita huonoja öljyjä ja silikoonituotteita käyttää.
| |
| | |
26.08.05, 14:22
|
#10 (linkki)
Onko Dr. Hauschkan tuotteet myös luonnonmukaisia?
| |
| | |
26.08.05, 14:26
|
#11 (linkki)
On, mutta kalliita :)
| |
| | |
24.09.05, 14:21
|
#12 (linkki)
Kuivattavia tuotteita ei todellakaan kannata käyttää, ne ärsyttävät vain ihoa. Myös rasvainen iho tarvitsee kosteutusta. Kannattaa mennä kosmetologilla käymään niin saat tietoa, miten sitä ihoa pitää hoitaa.
| |
| | |
24.09.05, 16:59
|
#13 (linkki)
Itselläni on kanssa juuri tuollainen pintakuiva, mutta rasvoittuva ihotyyppi. Olen ajoittain yrittänyt käyttää kasvovoiteita, mutta ne tuntuvat kerta toisensa jälkeen jäävän vain ihon pintaan nihkeäksi kiiltäväksi kerrokseksi eli rasva ei tunnu imeytyvän kunnolla ihoon ja on epämiellyttävää kulkea rasvakerros naamalla koko päivän ajan.
Sen vuoksi olen vain jatkanut pelkkää naaman pesua ja rasvaaminen on jäänyt. Olisi se kiva, jos saisi rasvauksenkin joskus toimimaan kunnolla.
| |
| | |
24.09.05, 17:24
|
#14 (linkki)
Mielestäni Hauschkan tuotteet ei laatuunsa nähden ole kalliita. Osta ensin sellainen näyterasia ja kokeile sopiiko sinulle.
| |
| | | | |