Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
17.08.05, 20:54   #1 (linkki)
Milloin?
(Vierailija)

Napakoru

Milloin kannattaa ottaa napakoru? Olen haaveillut siitä kauan, varmaan keväällä kantsii ottaa se? Ottaako kipeää; ja kauanko kestää, ennkuin siihen tottuu? Kiitos jos joku vastailee tähän kysymykseen, vaikka kesä on jo mennyt..
  Vastaa viestiin

17.08.05, 21:18   #2 (linkki)
---
(Vierailija)

Re: Napakoru

ihan sama ottaa vaikka heti :) .
Minä otin tuossa pari viikkoa sitten, eikä se sattunut yhtään se reiän laitto. Korun pujotus nipisti hieman. Vähemmän mun mielestä kuin korvakorujen laitto :) .
Paranemiseen menee varmaan ihmisestä riippuen 1-2kk, sanoi ainakin lävistäjä.
Mulla on pari kertaa tarttunut paitaan kiinni ja sitten on kyllä tuntunut aika ikävälle. Hoitokorua aion pitää niin kauan ettei korun liikuttaminen enää koske. Tällä hetkellä on vielä hieman kosketusarka, mutta esim vatsallaan voi nukkua ihan kuin ennenkin.
  Vastaa viestiin
17.08.05, 21:28   #3 (linkki)
Niiskuneiti
(Vierailija)

Itse otin talvella ja parani nopeasti, eikä ollut mitään ongelmia.VArmasti voit ottaa jo pian nytkin, kun ilmat viilenee...itse olen näin syksyisin ottanut nimittäin tatskatkin.Ei mitään ongelmia.
Mua on sattunut korvien rei'itys paljon enemmän, joten ei sattunut yhtään....oli hyvä lävistäjä :)
Napakoru ei oikeastaan tunnut miltään eli siihen tottuu heti...ainoa vaan, että sitä tuppaa ihailemaan tämän tästä.
On se vaan nätti :)
Ota ihmeessä!
  Vastaa viestiin
19.08.05, 16:34   #4 (linkki)
neppu
(Vierailija)

Mäkin oon halunnu jo pitkään napakorua...mun napa vaan on niin hirveän herkkä! Siis se itse napa...siihen ei voi koskea edes. Mutta eihän sitä lävistystä siihen napaan tehdä vaan siihen nahkaan navan yläpuolelle, vai kuinka? Pelottaa vaan niin hirveesti...

Sitten kysyisin myös, että mitä semmoinen napalävistys maksaa noin suurinpiirtein? Missä Helsingissä olisi paras (tai ainakin hyvä) lävistäjä?
  Vastaa viestiin
19.08.05, 20:09   #5 (linkki)
---
(Vierailija)

noin 30-40e maksaa riippuen korusta, siis ottaako renkaan vai tapin.
  Vastaa viestiin
22.08.05, 17:49   #6 (linkki)
Nasu
(Vierailija)

Korjaus; maksaa n. 30-60 euroa, riippuu korusta. Ja myös siitä missä otat.
  Vastaa viestiin
02.11.08, 20:28   #7 (linkki)
kylllä
(Vierailija)

tee ite!

oon 12 vuotias, ja ostin eilen apteekista lävistys neulan, ja tein silllä sitten ite, kivuttomampi versio.. oon tehny myös huuleen.. ei oo tulehtunu. kaunis on.
(asun lasten kodis, joten mitään hätää ei oo...)
tykkään ite koruist, hoitamiseen menee vähän rahaa. napakorun kaa en viel uskalla mennä uimaan.. ei mulla oo oikeet koruu kummaskaa, joten ihan korvarenkaal :))

Vastaa viestiin
30.06.09, 00:04   #8 (linkki)
Nann
(Vierailija)

Mä mietin kans ite tekemistä mut sit tulin tulokseen et meen liikkeeseen ottaan, parempi siellä kuiteskin ja ei se maksakkaan kovin. Oon vasta 13 vuotta ja mutsi ei antanut ottaa joten otin salaa, nyt on tullut pari kuukautta täyteen ja ei oo huomannut mitään. Mulla se sattu ihan saatanasti, en kestä kipua yhtään ja kun jännitin niin se kuulemma lisää kipua. Teki mieli alkaa itkeen siinä ja huippas kauheesti! Mut huomioikaa se et mulle sattu myös korvisten otto joten luultavasti melkeen kaikille muille se sattuu vähemmän. Tuijottelin pari seuraavaa päivää sitä pelistä ja ottelin kuvia napa paidoissa ja bikineissä, oikeesti rakastan ihan hulluna sitä!
  Vastaa viestiin
30.06.09, 14:30   #9 (linkki)
Mä olen tehny kaikki itse
(Vierailija)

Tein molempiin häpyhuuliin kaverin avulla yht. 6. Ne kilisee kivasti naidessa, yksi niistä on minikilikello. Tein kans huuliin ja nenään ja korvalehtiin kaikki itse+ toiseen kulmaan, niitä on 12 kaikenkaikkiaan. Must nää on tosi makeita ja sattu ne lävistykset ihan sairaasti mut ku ne on niin makeen näkösii ni ei haittaa. Mä oon kyl jo 15v et en ihan teille lapsille suosittelis itte tekeen niit. Napakoru mul on jo ollu 2v, se tehtiin liikeessä, siis mä olin liikkumatta itte mut se liike mist ne se ostettiin, ni oltiin siellä.
  Vastaa viestiin
02.07.09, 13:09   #10 (linkki)
nti_
(Vierailija)

itsellä on ollut 3krt napakoru ja kasvoi kolmannella kerralla ulos, jäi aika ruma pieni arpi siihen kohtaan, tosin uloskasvu tapahtui marraskuussa joten arpi on nyt jo melkein kokonaan valkoinen, ettei ole punainen enää, edellisillä kerroilla luovuin siitä 2kk jälkeen kun se rupesi lyhenemään paljon ja oin sen pois,silloin arpea ei jäänyt, kolmas koru kesti paikallaan vuoden päivät eli pidemmin mitä aikaisemmat tosin se tehtii 14 vai 16 mm korulla uloskasvun hitauttamiseksi...joskus vielä haluaisin tuollaisen, mutta harmi vain kun se ei minulla näytä pysyvän tai kuka nyt tietää kun uloskasvu on aina vain hidastunut kolmannen korun uloskasvuun...

itsellänikin laitto sattui ja meinasin pyörtyä, en tykkää yhtään piikeistä, ei se niin sattunut mutta se pelko rupesi pyörryttämään...
  Vastaa viestiin
14.07.09, 11:46   #11 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2009
Minulla on ollut..

Niin siis minulla on ollut napakoru. Sain sen syntymäpäivä lahjaksi kun täytin 12vuotta.
Liikkeessä kävin sen laittamassa. Sitten tulin raskaaksi ja otin napakorun pois kun olin rv 9 mutta napakoru ei ehtinyt mennä umpeen kun masu tietysti vain kasvoi. Synnytyksen jälkeen tottakai kun masu oli venynyt niin oli myös se navan lävistyskohta venynyt ja se jäi ikävästi roikkumaan. Nyt olen suunnitellut että jos sen ihon voisi leikata ja laittaa muutamalla tikillä kiinni. Silloin teininä muistan kun ihailin sitä korua ja käytin bikineitä ja ostelin kaikkia riippuvia nättejä koruja napaani. Nyt napa ei ole kyllä kovin imartelevan näköinen.. Bikineitä en viitsi käyttää tai saatika napapaitoja. Enkä tarkoita tällä, että kaikilla joilla on napakorut niin navasta tulee raskauden jälkeen hirveä. Mutta ajattelin nyt vain kertoa, että se on mahdollista. Jos minulta nyt kysyttäisiin haluanko napakorun vastaisin, en!
  Vastaa viestiin
14.07.09, 19:58   #12 (linkki)
itekin leikannu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jelinaa
Niin siis minulla on ollut napakoru. Sain sen syntymäpäivä lahjaksi kun täytin 12vuotta.
Liikkeessä kävin sen laittamassa. Sitten tulin raskaaksi ja otin napakorun pois kun olin rv 9 mutta napakoru ei ehtinyt mennä umpeen kun masu tietysti vain kasvoi. Synnytyksen jälkeen tottakai kun masu oli venynyt niin oli myös se navan lävistyskohta venynyt ja se jäi ikävästi roikkumaan. Nyt olen suunnitellut että jos sen ihon voisi leikata ja laittaa muutamalla tikillä kiinni. Silloin teininä muistan kun ihailin sitä korua ja käytin bikineitä ja ostelin kaikkia riippuvia nättejä koruja napaani. Nyt napa ei ole kyllä kovin imartelevan näköinen.. Bikineitä en viitsi käyttää tai saatika napapaitoja. Enkä tarkoita tällä, että kaikilla joilla on napakorut niin navasta tulee raskauden jälkeen hirveä. Mutta ajattelin nyt vain kertoa, että se on mahdollista. Jos minulta nyt kysyttäisiin haluanko napakorun vastaisin, en!
olen kuullut samasta asiasta että se reikä venyy paljon raskauden aikana/jälkeen, kuinka pitkä väli sinulle jäi siihen ihokaistaletta?kun itselläni kasvoi koru melkein ulos ja ihoa oli 2-3mm niin leikkasin vain saksilla välin poikki ja ei tuntunut yhtään kun ei siinä pahemmin tuntoa ollut vain pieni ihosilta ja katkaisin sen,tosin pienet sarvet jäi muutamaksi kk mutta nyt alue on ihan tasainen ja arpi haalistunut vuodessa paljon. Riippuu ihan siiytä montako milliä ihoa siinä reikien välissä on...
  Vastaa viestiin
26.12.09, 09:15   #14 (linkki)

Käyttäjän Romycat avatari

Rekisteröitynyt: 12/2009
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja itekin leikannu Näytä viesti
olen kuullut samasta asiasta että se reikä venyy paljon raskauden aikana/jälkeen, kuinka pitkä väli sinulle jäi siihen ihokaistaletta?kun itselläni kasvoi koru melkein ulos ja ihoa oli 2-3mm niin leikkasin vain saksilla välin poikki ja ei tuntunut yhtään kun ei siinä pahemmin tuntoa ollut vain pieni ihosilta ja katkaisin sen,tosin pienet sarvet jäi muutamaksi kk mutta nyt alue on ihan tasainen ja arpi haalistunut vuodessa paljon. Riippuu ihan siiytä montako milliä ihoa siinä reikien välissä on...
Ihan pakko vähän ihmetellä, mutta miksi leikkasit sen ihon saksilla??

Niin ja tuo ihon venyminen on yksilöllistä. Itselläni raskaus ei vaikuttanut napalävistykseeni millään lailla, lävistys ei ole venynyt eikä minkäänlaista uloskasvua tapahtunut :)
  Vastaa viestiin
08.01.10, 11:51   #15 (linkki)
hoBla
(Vierailija)

napakoru

Itse otin napakorun viime syyskuun puolivälissä. Jännitti mennä ottamaan ihan sikana ja muistan vieläki sen hermoröökin siinä pihalla :D huhhu.. ja ihan turhaan. Ei sattunut yhtään! Oli niin hassua miten se lävistäjä sitten vielä huijas mua: aluks kun piirrettiin ne pisteet napaa et mihin kohille sitte neulalla pistetään. Sit ku se rupes venyttämää niil saksilla ja pistämään neulaa, ni luulin et se oli vast laittanu sitä neulaa siihe kohalle mist se työntää sen läpi, et siihe alkuu, kun se vähä kirpas mut se koko koru oli jo siin ennen ku kerkesin tajuumaa mitää :D sanoin siinä vaan sitte et mitä vittua ja suu oli vaan auki :D
  Vastaa viestiin
12.01.10, 21:26   #16 (linkki)
Noppa
(Vierailija)

huolestunut

Oon ottanu napakorun noin 4 kk sitte ja se yhessä vaiheessa tulehtu ja oli tosi kipee mutta sain sen paranemaan suolaliuksilla ja suihkuttelemalla. Sen jälkee se on ollu iha ok, nyt siihen napakorun pallon vieree siis ylhäälle on tullut patti se on vähän punanen ja kun koskee niin sattuu mutta muuten ei ole kipeä. Mitä tämä on? voisiko joku auttaa olen huolestunut. :s
  Vastaa viestiin
18.01.10, 20:25   #17 (linkki)
qw
(Vierailija)

oon 15-vuotias ja kävin ite ottaan napakorun pari viikkoa sitte. täytyy kyllä sanoa että sattu paljo enemmän mitä olin kuvitellu :o luin jostai netistä, et kipua voi verrata siihen ku painaa kynsillä sitä ihokohtaa mihin koru laitetaa. no ei todellakaan voi : D neula ei meinannu millään mennä ihosta läpi, lävistäjäki sano että hirveää survomista tää korun laitto. no, kyllä se koru siitä lopulta meni paikoilleen. ja ei oo mitää ongelmia ollu, kaks kertaa päivässä juoksevalla veellä virutan. vasta pari yötä sitte kyllä ekan kerran pystyin mahallaan nukkumaan. no kuitenki, suosittelen että kannattaa ottaa :) kyllä se on sen kivun arvonen eikä kaikilla satu yhtä paljo!
  Vastaa viestiin
21.02.10, 21:03   #18 (linkki)
Teresita
(Vierailija)

Napakoru

Oon kans haaveillu pitkään napakorusta. Äiti sano et saan sen sit kun ei tartte pitää niin paljoo vaatteita, mutta ei ihan kesällä vaan keväällä jotta se ehtii hyvin parantua ennen uimakelejä ja on sit upea. Täytän tänä vuonna 14. Napakorut on tosi hienoja. Mun siskolla on napakoru ollu 4 vuotta otti mun ikäsenä. Se sano et se kyl sattu mut sillee et kerran kirpas ja sit ei yhtään tuntunu enää! Aion ottaa sen aika pian :)
  Vastaa viestiin
08.03.10, 23:22   #19 (linkki)
Sumi
(Vierailija)

voi luoja

No huhhuh, kuinka nuorta väkeä (tai elämätöntä idiootti väkeä) täällä käy! 12v napakoru, huhhu..

Mut asiaan, ei tunnu missään sen jälkeen kun parantunu, eikä tosiaanka jää mihinkään kiinni.
  Vastaa viestiin
09.03.10, 01:44   #20 (linkki)
miez
(Vierailija)

Minusta napakorut ovat tökerön näköisiä, sopivat ehkä jollekin BB-Hennan tyylisille naisille. Lisäksi niistä jää reikä jäljelle vaikka sen killuttimen ottaisi pois. Kun täällä näyttää pyörivän teinejä joiden mielestä napakorut on niin siistejä, esitän kainosti että jospa edes harkitsisitte jättävänne sen ottamatta. Tatuoinnit myös. Minusta luonnollinen kauneus on....kaunista.

Ei tarvitse alkaa raivoamaan ja uhittelemaan kuinka te teette itsellenne justiin mitä teitä huvittaa. Sanoin vain mielipiteeni ja uskon että aika suuri osa miehistä on samaa mieltä kanssani.
  Vastaa viestiin
15.03.10, 15:33   #21 (linkki)
Riina
(Vierailija)

Napakoru.

Minä kans haaveillu.. Onko teistä pian 15-vuotta täyttämä liian nuori ottamaan?
  Vastaa viestiin
15.03.10, 15:42   #22 (linkki)
kävijä<3!
(Vierailija)

napakoru

olen menossa ottamaan napakorua lähiaikoina, mutta aijon itse ostaa sen korun etukäteen. Niin tietääkö kukaan että minkä kokoisen pitä ostaa, Koko Koko 1,6mm x 10mm (5x8)mm vai
Koko 1,6mm x 13mm (5x8)mm ?? tietääkö joku ??
  Vastaa viestiin
15.03.10, 15:44   #23 (linkki)
käyttäjä<3!
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Riina Näytä viesti
Minä kans haaveillu.. Onko teistä pian 15-vuotta täyttämä liian nuori ottamaan?

ei minun mielestäni :D<3
  Vastaa viestiin
07.04.10, 18:53   #24 (linkki)
Skate<3
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Milloin? Näytä viesti
Milloin kannattaa ottaa napakoru? Olen haaveillut siitä kauan, varmaan keväällä kantsii ottaa se? Ottaako kipeää; ja kauanko kestää, ennkuin siihen tottuu? Kiitos jos joku vastailee tähän kysymykseen, vaikka kesä on jo mennyt..

ite otin huhtikuun alussa että ehtis paranee ennen lämpösiä uimakelejä.. sattu ihan törkeesti, vaikka luulin omaavani hyvän kipukynnyksen! Neula ei meinannu mennä läpi millään, vasta kolmannella kerralla kun lävistäjä työnsi sen täysillä läpi. samalla se totes et ompas paksu nahka, en oo vielä ikinä reiíttäny näin kovaa nahkaa..

mut kannattaa ottaa, kyllä se on sen kivun arvonen!!
  Vastaa viestiin
13.04.10, 20:51   #25 (linkki)
kysyttävää
(Vierailija)

Ite täytän tossa kesällä 16 ja aattelin et meen omin luvin ottaa sillon napaan korun. Mut onks siinä sit tulehusriski isompi jos ottaa kesällä, kun se napa kuitenki hikoo ja sillee? :o
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku