Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
18.08.05, 22:00   #1 (linkki)
miisa
(Vierailija)

kalaöljy vs. omegat

Kumpia kannatta syödä: kalaöljy- vai Omega 3 rasvahappokapseleita? Miten nämä mahdollisesti eroaa..? Ihoni on sekaiho; pintakuiva ja näppyjä, mustapäitä, arpia... Kumpi olisi parempi ajatellen ihon kannalta?
  Vastaa viestiin

19.08.05, 11:30   #2 (linkki)
milla
(Vierailija)

Re: kalaöljy vs. omegat

Kalaöljykapselit ovat omega3-kapseleita. Valmista EPAa on vain kalanrasvassa. Ihmisen elimistö ei kuitenkaan tarvitse valmista EPAa, vaan se osaa itse valmistaa sitä alfalinoleenihaposta, jota on runsaasti esimerkiksi pellavaöljyssä. Rypsiöljy on myös rikasta rasvahapoiltaan, mutta siinä on suhteessa enemmän omega6 kuin omega3 -rasvahappoa. Pellavaöljyssä on suurin osa omega3-rasvahappoa.

Itse käytän siis pellavaöljyä, koska en halua kalaöljyä käyttää. Toki tiivistetyssä kalaöljyssä on enemmän rasvahappoja, mutta riittävästi saa jo kun nauttii 10-20 ml pellavaöljyä/ päivä.

Ihon kannalta en tiedä mitä rasvahapot tekevät, mutta aivoille ne ainakin ovat elintärkeitä.
  Vastaa viestiin
21.08.05, 09:07   #3 (linkki)
raija
(Vierailija)

Kaytamme pellavansiemenia jauhettuina (2 ruokalusikallista paivassa) tyttareni kanssa jugurtin tai kaurapuuron paalla koska puhtaan oljyn ottaminen lisasi liikaa kaloreita. Onkohan sama vaikutus?
  Vastaa viestiin
22.08.05, 15:34   #4 (linkki)
Tanja
(Vierailija)

Kuulemma sitä rouhetta saisi vetää monta desiä päivässä, että saavuttaisi saman kuin öljyllä. Kuulin tämän yhden asiantuntijan luennolla. Hän suositteli pellavaöljyä omega3 -lähteeksi, mutta itse syön kalaöljykapseleita 3 kpl päivässä.
  Vastaa viestiin
22.08.05, 15:45   #5 (linkki)
N30
(Vierailija)

Saatan nyt olla aivan väärässäkin, mutta eikös asia mennyt jotenkin niin, että pitää saada sekä Omega3 että Omega6? Siis suurinpiirtein jossain tietyssä suhteessa. Jos saa vain toista (tai toista) ei siitä toisestakaan ole hyötyä. Näin muistan lukeneeni jostain naistenlehdestä (ei siis välttämättä mitenkään varmaa tietoa kai). Korjatkaa jos olen väärässä. Tästä syystä valitsin kuitenkin sellaisen kalaöljyvalmisteen, jossa oli molempia. Muutaman kuukauden jälkeen iho voi ehkä hieman paremmin (ei kuivia kohtia mut ei hurjaa rasvoittumistakaan), mutta odotan vielä tuloksia muutaman hetken ennen kuin sanon mitään tämän varmempaa. Sen kuitenkin olen huomannut, että kalaöljykapselit eivät rasvoita ihoa ja hiuksia LÄHESKÄÄN niin paljon kuin jättihelokkiöljykapselit, joita ennen kalaöljyä kokeilin.
  Vastaa viestiin
22.08.05, 20:42   #6 (linkki)
:)
(Vierailija)

Saman olen lukenut, tietyssä suhteessa pitäisi saada. Minkä merkkistä valmistetta siis syöt? Olen myös ajatellut hankkia kalaöljykapseleita. Olen joskus syönyt jättihelokkikapseleita sellaisen jättipurkin, olisikohan ollut 3kk satsi. En huomannut kyllä mitään eroa syödessä, enkä kyllä lopettaessakaan. Join silloin myös paljon vettä, ainut seuraus oli vessassa juokseminen kokoajan, myös läpi yön...
  Vastaa viestiin
23.08.05, 07:40   #7 (linkki)
.........
(Vierailija)

Omega 3 rasvahappoja on kalaöljyssä =) Suosittelen lämpimästi. Kalaöljy parantaa ihon ja limakalvojen kuntoa, tasaa hormonitasapainoa, auttaa pitämään mielialaa parempana, auttaa masennukseen, suojaa tulehduksilta ja joiltain syöviltä, alentaa kolestrolia ja verenpainetta, pitää rasva aineenvaihdunnan hyvänä. Joka päivä möllerin kalaöljyä niin voisi löytyä apu ongelmaasi. Itsekin finninaamana tiedän että huono iho johtuu pitkälti hormoneista ja tärkeiden rasvojen puutteesta.
  Vastaa viestiin
23.08.05, 08:37   #8 (linkki)
N30
(Vierailija)

Mulla on joku Möllerin (muistaakseni) läpipainopakkauksessa oleva valmiste. Siinä taitaa olla muitakin vitamiineja (tai jotain) ku tuota kalaöljyä. Voin laittaa tarkan merkin ja nimen huomenissa kun en näin töissä muista mikä tuote nyt ihan tarkalleen ottaen oli.
  Vastaa viestiin
30.06.11, 10:37   #9 (linkki)
Minka86
(Vierailija)

Omegat

Omega rasvahappoja ehdottomasti. Kalaöljyä on vahvasti liioiteltu omasta mielestäni ainakin. Kannattaa kuitenkin pitää huolta ettei nauti noita liikaa, koska rasvan osuus ihmisen ruokavaliosta on kuitenkin noin 30%, ja kun noihin eri terveellistä rasvojen nauttimiseen hurahtuu mukaan niin syö helposti liikaa rasvaa, kun ei muista muussa ravinnossa olevia piilorasvoja. Maltti on siis valttia. omega rasvahappojen saantisuositukset voi tarkistaa tuosta. Itse suosin eniten Omega 3- ja Omega 6 - rasvahappoja, kun niitä saa rasvisravinnosta runsaasti, ja välttyy lihatuotteiden prosessoidusta ruoista johtuvista vaikutuksista.
  Vastaa viestiin
30.06.11, 12:30   #10 (linkki)
Minä käytän
(Vierailija)

Otan päivittäin pikkulusikallisen eskimoöljyä - siis puhdasta kalaöljyä - ja ruokalusikallisen Udo´s choice´a - siinä on omega kolmosta, kutosta ja ysiä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku