Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
30.08.05, 15:21   #1 (linkki)
Kaija
(Vierailija)

Hellulle!!

Moi Hellu,

Kirjoitan sulle vielä tähän tarkemmin, toivottavasti löydät tän viestin! Eli tosiaan, mun leikkauksesta on nyt aikaa tasan viikko. Kaikki meni vallan mainiosti, ja olen niin tyytyväinen ja onnellinen kuin olla voi!

Mulla oli aika leikkaukseen viikko sitten klo 8 aamulla. Jo hieman ennen klo 9 olin leikkaussalissa, tapasin sitä ennen henk.kohtaisesti sekä kirurgin (lassila), anestesialääkärin, että hoitajat. Ensimmäinen muistikuva on sitten kun heräsin noin klo 10.30 heräämössä. Herääminen oli tällä kertaa paljon selkeämpää kuin viimeksi, olin heti ""täysissä tajuissani"" ja olo oli suht hyvä, hieman vaan olo oli unelias.

Mua pidettiin sitten sairaalassa klo 15 asti jolloin sain jo lähteä kotiin, sillä ruoka pysyi sisällä, ei ollut kipuja ja olo oli hyvä. Lähdin kotiin teipeissä, jotka sain ottaa sitten 2 vuorokauden kuluttua itse kotona pois.

Kipuja ei juurikaan ollut, ainoastaan leikkaushaavoja hieman nipisteli. Tietty kun ne teipit oli aika laajat ja kireällä niin ne vähän vaikeutti olotilaa, mutta kaikinpuolin olo oli kotonakin hyvä.

Torstaina kun sain sitten ottaa ne teipit pois niin kyllä jännitti! Pelkäsin ihan oikeasti, että mitäköhän sieltä paljastuu vai paljastuukohan mitään. Rintakehä vaikutti kieltämättä hieman lattealta kun ne teipit oli niin kireällä. Mutta kun sain teipit irti olin aivan tavattoman helpottunut, rinnat ei näyttäneet ollenkaan pahoilta, päinvastoin. Nahkassa tuntuu pientä löysyyttä, mutta menee varmaan muutama kk ennen kuin ne muotoutuu lopulliseen muotoonsa. Ainoastaan huomaan pientä epäsymmetrisyyttä, sillä silikonit otettuani toinen rinta alkoi vähitellen ""vedättämään vähän ulospäin, ja se näkyy, joskin vähemmän nyt, yhä.

Lysti maksoi kaikenkaikkiaan 2185eur ja olen kyllä tavattoman tyytyväinen palveluun ja henkilökunnan ystävällisyyteen ja ammattitaitoon siluetissa.

Tsemppiä sulle leikkaukseen. Kerro sitten miten meni!

Kaija
  Vastaa viestiin

30.08.05, 19:30   #2 (linkki)
Hellu
(Vierailija)

Re: Hellulle!!

Voi kiitos sulle kattavasta vastauksesta, en heti huomannut tätä viestiä ja ehdin jo laittaa sulle toiseen ketjuun kysymyksiä, mutta unohda siis ne.

Ihanaa kuulla, että kaikki sujui hyvin ja olet lopputulokseen tyytyväinen!! Mun nukutuspelkoon helpottaa jotenkin kuulla, että leikkaus on nopeasti ohi ja tuo sun selkeämpi herääminen.

Laitan heti viestiä kun omani on poistettu ja kiitos vielä kerran sulle ja oikein hyvää syksyn jatkoa!!!!!
  Vastaa viestiin
31.08.05, 10:55   #3 (linkki)
Kaija
(Vierailija)

Hei vaan,

Joo minäkin olisin mieluummin halunnut paikallispuudutuksen kuin nukutuksen, mutta se meni kyllä nopeasti ohi, ja olo oli jotenkin paljon levollisempi ja turvallisempi kuin aikoinaan virossa, esim oikein mukava anestesiahoitaja oli siinä mun kans koko aamun ja leikkauksen ajan ja heti siinä kun heräsin.

Se jäi vissiin sanomatta, että jostain syystä toinen (vasen) rinta on nyt pienempi kuin oikea, vaikka ennen silikonien laittoa mun mielestä ei kokoeroja ollut ja implanttien kanssa tuntui jopa, että vasen rinta ois ollu isompi.. Mutta se ei mua haittaa, kuten sinäkin sanoit nykyään on niin monenlaisia liivejä joilla voi vaihdella rintojen kokoa ja muotoa.

Oikein hyvää syksyn jatkoa myös sulle ja tsemppiä leikkaukseen!

Kaija
  Vastaa viestiin
01.09.05, 11:46   #4 (linkki)
Maiju
(Vierailija)

Kaija, jaksatko vielä kertoa missä poisto tapahtui? Kiitos paljon ja kiva kuulla että kaikki meni upeasti!!!!
  Vastaa viestiin
02.09.05, 07:49   #5 (linkki)
Ei Kaija
(Vierailija)

Sehän selvisi jo Kaijan viestistä, että Siluetissa.
  Vastaa viestiin
07.09.05, 17:58   #6 (linkki)
Hellu
(Vierailija)

Toivottavasti Kaija vielä selailet tätä viestiketjua!

Vielä heräsi muutama lisäkysymys sulle, kun mulla alkaa nyt olla rahat koossa leikkaukseen.

Miten monta päivää olit kaiken kaikkiaan poissa töistä, itselläni on vain kolme päivää lomaa ja mietin riittääköhän tuo toipumiseen. Miten nopeasti sait ajan vastaanotolle ja siitä leikkaukseen, pystyitkö itse vaikuttamaan leikkauspäivään? Itselle toivoisin perjantai leikkauspäivää niin saisin levättyä viikonlopun ja kaksi arkipäivää. Miten pitkäksi aikaan jumpat ja saunomiset kiellettiin? Ja vielä maksusta, saitko laskun vai maksetaanko paikan päällä? Ja lopuksi miltä olo tuntuu nyt???

Kiitos jos vielä ehdit vastailla!!!! Hellu
  Vastaa viestiin
08.09.05, 13:45   #7 (linkki)
Kaija
(Vierailija)

Hei Hellu,

Kysele vaan niin paljon kuin haluat, kerron ihan mielelläni mitä vain voin.

Mulla oli leikkaus toissa viikon tiistaina ja se koko viikko oli lomaa, olisin kyllä pystynyt menemään töihin aiemminkin, sillä kipuja ei tosiaan ollut. Jos sulla esim on leikkaus perjantaina, niin uskon, että olet täydessä työkunnossa esim tiistaina/keskiviikkona, ehkä jopa jo maanantaina.

Koska mulla oli kans aika tiukka aikataulu, vaan siis viikko lomaa ja halusin leikkauksen siihen alkuviikkoon, niin soittaessani sinne hoitaja oli erittäin ystävällinen ja sain ajan haluamalleni päivälle. Sehän kyllä varmasti riiippuu heidän tilanteestaan, mutta itse sain ajan vajaan kahden viikon päähän sinne soittaessani. Itse asiassa mulla oli konsultaatio ja leikkaus samana päivänä, sillä asun aika kaukana Helsingistä ja esitin tämän toiveen sinne soittaessani ja hoitaja sanoi, että se kyllä käy kun kerran olen varma päätöksestäni. Eli tavalaan siihen aamun klo 8 oli varattu konsultaatio-aikaa mutta olin jo leikkauspöydällä ennen klo 9.

Itse maksoin homman luottokortilla, mutta uskon, että maksulapun voi saada myös mukaan. Kysy asiaa sinne soittaessasi.

Kävin sitten jälkitarkastuksessa viikko leikkauksen jälkeen ja kirurgi (lassila joka oli tosi mukava ja asiallinen ja teki hyvää jälkeä), tarkasti arvet ja sanoi että ovat parantumassa hyvin. Kysyin silloin liikunnasta ja hän sanoi, että rankemman (aerobic, juokseminen) liikunnan voi aloittaa noin 3 viikkoa leikkauksesta, mutta jos tuntuu kipuja niin sitten odottaa kauemmin.

Itsellä on nyt aikaa 2 viikkoa ja 2 päivää leikkauksesta ja kipuja ei ole ollut yhtään. Olen käynyt kävelylenkeillä, viikonloppuna ajattelin kokeilla pientä hölkkää. Arvet punoittaa vielä mutta on jo ""ohentuneet"" huomattavasti. Käytän niihin nyt sellaista bioöljyä joka sanotaan auttavan mm arpiin yms. Sanoin viimeksi että toinen rinta vaikutti aika paljon isommalta kuin toinen viime viikolla, mutta nyt on koko ero tasaantunut, se oli ilmaisesti vähän enemmän turvoksissa. Mustelmia mulla oli vaan pari pientä ja nekin on nyt jo lähes hävinneet. Rinnat näyttää valehtelematta samanlaisilta kuin ennen silikonien laittamista. Voin täydestä sydämmestä sanoa, että silikonien poistaminen on elämäni paras päätös!

Kaikkea hyvää sulle leikkaukseen ja kerro sitten miten kaikki meni!
  Vastaa viestiin
08.09.05, 13:50   #8 (linkki)
Kaija
(Vierailija)

Ai niin vielä sellainen juttu tuli mieleen, että kun menet leikkaukseen, niin laita päälle joku aika korkeakauluksinen pusero, esim poolo. Sillä ne teipit (jotka siis saat ottaa kotona 2 päivän kuluttua pois) tulee ihan kaulalle asti. Itselläni oli sellainen v-aukkoinen väljä paita päällä, joka ei olisi peittänyt teippejä, joten jouduin lainaamaan siluetista tiukkakaula-aukkoista t-paitaa:)
  Vastaa viestiin
08.09.05, 18:10   #9 (linkki)
Hellu
(Vierailija)

Ihanaa Kaija kun vastailet =)

Tosi hyvä tietää toi paita asia. Mun on tarkoitus huomenna perjantaina soittaa töiden jälkeen siluettiin, jännittää kamalasti!

Piti vielä kysyä oletko pystynyt jo käyttää kaarituellisia topattuja liivejä vai hiertääkö ne arpia? Onko kukaan huomannut, että sulla on rinnat pienentynyt? Tää on mulle ollut tosi helpottavaa kun on voinut jutella sun kanssa näistä asioista ja ihanaa kun olet kertonut sun kokemukset!

Vastaa viestiin
08.09.05, 18:41   #10 (linkki)
Tytti
(Vierailija)

eikös teitin kantsis vaihdella sähköpostiosoitteita ja kirjoitella niin toisillenne?
  Vastaa viestiin
09.09.05, 11:44   #11 (linkki)
Kaija
(Vierailija)

Hei Hellu,

Mä olen ihan samaa mieltä, on ollut helpottavaa ja ihanaa ""jutella"" tästä sun kanssa! Jos sulla on email osoite jonka voit näin julkisesti antaa, voisin kirjoitella sulle enemmänkin... Mulla ei ole mitään ""anonyymiä"" osoitetta, mutta voishan sellaisen avata...

Olen pitänyt jo tällä viikolla topattuja kaarituellisia liivejä, aluksi laitoin jotain harsoa sinne arpien päälle, ettei hiertäisi, mutta koska mitään hiertämistä ei oo ollu, en oo enään käyttäny mitään. Yöllä oon käyttäny yhä tukevampaa sporttiliiviä, mutta taidan kohta jättää senkin.

En tiedä onko kukaan huomannu, että rinnat on yhtäkkiä pienentyneet..kukaan ei oo ainakaan sanonu mitään! Mies on sitämieltä, että liivit ja pusero päällä ei edes paljoa huomaa. Omasta mielestäni kokoeron huomaa, mutta jotenkin olen niin helpottunut, että uskaltauduin jo tänään laittamaan tiukemman puseron töihin (topattujen liivien kanssa), ja jotenkin mulla on ""hoikempi"" olo kun rinnat on pienentyneet...

Tsemppiä sulle oikein kilokaupalla soittamiseen tänään, sitä ei tarvi jännittää, siellä oltiin niin ystävällisiä että, ja kun mä soitin ja varasin aikaa, niin ei ollenkaan ihmetelty että miksi ihmeessä olet poistamassa...

Mukavaa viikonloppua!
  Vastaa viestiin
10.09.05, 17:11   #12 (linkki)
heippa
(Vierailija)

Oliko sinulla hellu implantit ihan ehjät nyt kun poistettiin? En muista mainitsitko kauan sinulla oli ne, eli kauan sinulla oli ne? :)
Ja hyvä, että olet tyytyväinen! :)
  Vastaa viestiin
10.09.05, 18:09   #13 (linkki)
heippa
(Vierailija)

Katsoin tuosta nimet väärin. Kerrotko Hellu, vaikka sitten kun olet käynyt poistattamassa implanttisi, että miten meni!
  Vastaa viestiin
12.09.05, 12:43   #14 (linkki)
Kaija
(Vierailija)

Hei ""heippa"",

Minun implanttini olivat aivan ehjät kun ne poistettiin. Muotokaan ei ollut muuttunut. Sain ne itse asiassa mukaan kotiin kun läksin sairaalasta. Pinta ei ollut muuttunut yms, eli kaikin puolin minkäänlaista vauriota ei ole tapahtunut implanteille eikä omille rinnoilleni. Nyt on leikkauksesta (poisto siis) 3 viikkoa ja rinnat on palautuneet erittäin hyvin, iho ei oo venynyt ja rinnat näyttää lähes tismalleen samalta kuin ennen silikonien laittoa.

Terv. Kaija
  Vastaa viestiin
26.09.05, 18:39   #15 (linkki)
Hellu
(Vierailija)

Hei Kaija,

nostan taas tätä ketjua toivottavasti löydät terveiseni =)

nyt on omasta leikkauksestani kulunut viikko ja kaikki on sujunut hienosti. Tänään olin jälkitarkastuksessa ja kaikki on tosiaan kunnossa ja olen tosi tosi tyytyväinen.

mulla tämä lysti tuli maksamaan yhteensä 2447 euroa, en tiedä miksi on noinkin paljon eroa, kun mullakin kaikki sujui hyvin.

mulla leikkaus oli iltapäivällä ja pääsin kotiin jo klo 18 illalla. Henkilökunta oli aivan mahtavaa, todella ammattitaitoisia ja ihanan yställisiä. Kaikki rauhoittelivat kun kerroin, että pelkään nukutusta ja leikkausta. Ja ihan turhaan pelkäsin, kaikki meni hyvin ja herääminen oli myös mulla tosi selkeää ja olo oli heti hyvä. Implantit oli ihan ehjät eikä mulle ollut muodostunut ""jotain kudosta"" (en millään muista oikeaa sanaa)...itse en saanut implantteja mukaan, en tosin pyytänytkään kysyin vaan missä kunnossa olivat.

nyt viikon päästä rinnat näyttää yllättävän hyviltä, melkein samoilta kuin ennen leikkausta, tosin ovat vähän isommat, on varmasti vielä turvotusta... mutta mitään ""klommoja"" eikä muutakaan epämääräistä ole, mitä joskus näin silikonitietonetin kauhukuvista..

pidän nyt tukevia sloggeja yötä päivää ja odottelen jo että pääsisi alusvaateostoksille ostamaan kaikkea kivaa uutta.

niin ja vielä siitä sähköpostijutusta, että mullakaan ei ole anonyymiä osoitetta, mutta onhan tämä sujunut näinkin ihan kivasti.

Laita vielä sun kuulumisia miten sulla on mennyt!!!!
t: Hellu
  Vastaa viestiin
27.09.05, 12:43   #16 (linkki)
Kaija
(Vierailija)

Moi Hellu,

Ai kun mahtavaa kuulla, että sullakin meni kaikki hyvin! Olenkin odotellut viestiäsi ja käynyt aina täällä välillä kurkkimassa. Olen tosi onnellinen puolestasi!! Kiva, että kaikki meni hyvin ja kuulostat tosi positiiviselta!

Mulla taitaa nyt leikkauksesta olla jo viisi viikkoa ja rinnoissa ei ole tapahtunut muuta muutosta kuin että se, joka aikaisemmin oli hieman isompi (ilmeisesti enemmän turvoksissa) on nyt pienentynyt ja rinnat ovat ihan samankokoiset. Olen todella tyytyväinen lopputulokseen ja iloinen, että viimeinkin tuli mentyä leikkaukseen ja kaikki meni paremmin kuin oletin!

Mukavaa syksyn jatkoa sulle ja kirjoittele joskus vielä kuulumisia jos ehdit!

Kaija
  Vastaa viestiin
27.09.05, 18:47   #17 (linkki)
Hellu
(Vierailija)

Mukavaa syksyn jatkoa sullekin Kaija!

Mä olen ellien vakkari kävijä, että kirjoitellaan ihmeessä kuulumisia tässä syksyn mittaan! Mä en usko, että olisin hoitanut tätä leikkausta näin pian ilman sua!! Että kiitos tuhannesti sulle kaikesta!!!!!!!! Olo on nyt aivan mahtava!!!!

Hellu
  Vastaa viestiin
27.09.05, 18:54   #18 (linkki)
Kaija
(Vierailija)

Hyvä juttu, olen tosi iloinen, että molemmat uskaltaudutiin leikkaukseen ja kaikki meni vallan mainiosti ja nyt on olo tosi onnellinen ja helpottunut! Itse aloin miettiä tätä poistattamista jo vuosi sitten ja koko ajan se tunne kasvoi, että haluan ne poistattaa ja vasta kun uskaltauduin tänne kirjoittamaan asiasta niin uskaltauduin soittamaan klinikoille. Sä olet kans kyllä antanut mulle paljon tukea tässä kun en ole kellekkään tästä voinut puhua (paitsi omalle miehelle) koska kukaan muu ei asiasta tiennyt ja on ollu tosi helpottavaa huomata, että muillakin on ollu samanlaisia ajatuksia. Ois muuten kiva kuulla miten sun mies suhtautui asiaan (vain jos haluat kertoo, ei oo pakko...)?

Mukavat viikon jatkot sinne
Pidetään yhteyttä!

Kaija
  Vastaa viestiin
28.09.05, 18:22   #19 (linkki)
Hellu
(Vierailija)

Moikka!

Mun mies suhtautui asiaan tosi kannustavasti koko ajan... ja siitä se ajatus alunperin lähtikin, kun mua kadutti implanttien laitto ja mies korosti koko ajan terveyden tärkeyttä.. ja nyt nähtyään mun rinnat ihmetteli, että miksi olen alun alkaeenkaan laittanut implantteja, sanoi että sullahan on kauniit rinnat.. musta se oli tosi ihanasti sanottu!

Mä en aikoinani ajattellut loppuun asti implanttien laittoa. Mä silloin oikeasti kuvittelin eläväni ikuisesti ja ajattelin, että implanttien vaihto on sitten sen ajan murhe. Kyllä voi ihminen ja mieli muuttua viidessä vuodessa paljon..

Miten sun mies on suhtautunut asiaan (ja samat, vain jos haluut kertoa)

Nyt pimeä syksykään ei tunnu yhtään hullummalta kun mä odotan alusvaateostosten lisäksi tyttöjen saunailtoja ja uintireissuja, tuntuu ihan kuin aloittais uuden sivun elämässä.. Tosi helpottunut ja ennenkaikkea kevyt olo!!

Pidetään ehdottomasti yhteyttä!
Hellu
  Vastaa viestiin
30.09.05, 14:15   #20 (linkki)
Kaija
(Vierailija)

Hei Hellu,

Sulla on ihana mies! Mun mies on kans ollut ihana ja tukenut koko ajan (en tiedä oisinko muuten uskaltanut mennä leikkaukseen..). Sama mies oli sillon kun aikanaan otatin silikonit ja mies on vakuutellut että rinnat kuin rinnat kelpaa ja nyt kun on taas omat rinnat kuosissaan on vakuutellut että ne on sata kertaa paremmat. Etukäteen vähän epäilin, että mitenkähän se suhtautuu, mutta onneks pelot oli turhia.. Seksikin luistaa mun puolelta nyt paremmin sillä silikonien kanssa mun rinnoista (etenkin nänneistä) katosi tunto ja rintojen hyväily ei tuntunut ollenkaan hyvältä. Nyt jo huomaan tässä asiassa parantumista, joka toivottavasti vaan jatkuu!

Kaikkea hyvää sulle ja yhteillään!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku