Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
07.10.05, 09:56   #26 (linkki)
huh
(Vierailija)

Re: hammasraudat stana

kuulostaa olevan aikalailla samanlainen hoitosuunnitelma sulla kuin mullakin. Ja samaa hintaluokkaa taitaa kans olla.
1 1/2 vuotta kestää minun hoito ja nyt mullakin on vain takana raudat ja kitalakikaarituki. Ajan mukaan lisätään braketteja, etuhampaisiinkin, mutta eivät näy kyllä tuolta takaa mihinkään jos ei nyt kovin suu auki hekota :)
tsemppiä kaikille telaketjusuille :)
Kyllä se suora hymy sitten palkitsee...voi ku odotan sitä hetkeä...
Mun mielestä ihmisten pitäisi enemmän harrastaa oikomishoitoa (tiedän että rahakysymys tulee eteen), mulla on muutamia ystäviä joilla on hampaat ihan sikinsokin suussa ja ehkä jos kehtaa sanoa niin sen takia pikkasen ruma hymy, rahaakin heillä olisi mennä oikomishoitoon....mutta kukin taplaa tyylillään..
Ja monelta miespuoliselta olen kuullut, että ensimmäinen mitä mies katsoo naisessa on hampaat...mitä myös itsekkin miehessä ensin katson.
  Vastaa viestiin
13.10.05, 14:12   #27 (linkki)
hmm
(Vierailija)

Mielenkiintoista noi hintatiedot, mulla on arvioitu kestoksi 1,5-2 vuotta ja hinta-arvioksi 3000-3500 euroa. Ihan eri kuin teillä. Mullakin on nyt ylhäällä raudat ja kitalakikaari, alas tulee jossain vaiheessa raudat. Eli noin päällisin puolin kuulostaa samalta. Mietin vain sitä, että millä paikkakunnalla teillä oikomishoito tehdään? Omalla paikkakunnallani kun taitaa olla vain kaksi lääkäriä jotka oikomisia tekevät, niin ei siinä paljon ole potilaalla varaa kilpailuttaa vaan lääkärit pitää omaa monopolia...
  Vastaa viestiin
13.10.05, 14:29   #28 (linkki)
Kati
(Vierailija)

Pk-seudulla hoidetaan minun hampaitani, jos mainos sallitaan, niin Fossa on paikkana.

Sain heti alussa oikojalta varoituksen, että hinta on arviohinta, ja lopullinen selviää vasta kun nähdään hampaiden liikkuvuus ja siirron jälkeinen paikallaanpysyvyys. Näyttää siltä, että minulla oionta sujuu alustavassa aikataulussa ja ilman isompia ihmettelyjä, elli kokonaiskulut alle 2000€. (Tarkkaa seurantaa en ole jaksanut pitää, mutta kuukausisummista laskeskellen suunnilleen arvaillussa säilytään).

Ymmärtääkseni on paljonkin variaatioita hoidoissa, eikä vain keston suhteen vaan tehtävän työn, vekottimien, hampaiden poistojen yms määrissä, ja näistä kokonaishinta muodostuu. Esimerkiksi jokainen kiinnike mikä on laitettu tai vaihdettu näkyy aina laskussa yksilöitynä: jos selviät esim 6lla yläkiinnikkeellä (3 hammasta aktiivisessa käsittelyssä kummallakin puolen), on hinta paljon pienempi kuin 12 kiinnikkeessä...
  Vastaa viestiin
13.10.05, 15:12   #29 (linkki)
ap
(Vierailija)

mulla tehdään Oulussa. Ja arvio oli 1500 euroa, mutta jos joudutaan alahampaisiinkin laittaa niin kokonaishinta muuttuu 2300 euroon. Noin hintoja kaikki.
Sullahan se kallista on jos on 3000-5000 ekua, taitaa olla tuohon hintaan hiton hyvä lääkäri :)
kannattas jo miettiä että käviskö lähimmässä ""suurkaupungissa"" kun ei ne matkat varmaan hirveän hintaseksi tule.
  Vastaa viestiin
09.12.09, 20:22   #30 (linkki)
tietohammas
(Vierailija)

ohje

särky on aivan normaalia...minulle laitettiin eilen raudat...melkeen samanlaiset ku sulla,särki alussa mut sit se hellitti.syön ksylitol pastilleja päivittäin jottei bakteeri valtakunta hyökkääis,se aiheuttais tulehduksia.
  Vastaa viestiin
15.07.11, 12:40   #31 (linkki)
Juuli
(Vierailija)

Lätkä ja Hökkyrä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri Näytä viesti
Mä sain raudat kans noin pari viikkoa sitten ja vähän yli viikko meni kärvistellessä. Just ne poskihampaiden ympärille laitetut kapistukset teki puremisesta tosi hankalaa ja tuntui ettei poskihampaat edes osuneet oikeassa kulmassa yhteen. Mutta nyt ne on alkaneet asettua ja syöminenkin sujuu. Kyllä se siitä sen jälkeen mutta siinä tilanteessa olleena muistan kyllä miten keljulta tuntui. Ei kun buranaa kehiin välillä niin saa pienen lepotauon.

Tuollaista kitalakilätkää ei mulla ainakaan vielä ole, sen tiedän että joku rautalanka kitalakeen tulee ensi kerralla, mutta toivottavasti ei tollasta lätkää...

Mulla on tähän mennessä maksanut hoito jo 700 euroa. Olisinkohan 4-5 kertaa käynyt. Raudat on tässä vaiheessa laitettu vasta ylös, myöhemmin alas kun hampaat oikenee.

Mulla on nytten laitettu lähipäivinä semmoinen hökkyrä rauta kitalakeen ja sen alla on vielä lätkä niin noin 2 viikkoo sattu ku mul oli molemmat
  Vastaa viestiin
26.10.11, 21:57   #32 (linkki)
anneli
(Vierailija)

hammasraudat

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja telaketju Näytä viesti
Sain eilen hammasraudat suuhuni ja kitalakikaaren josta tulee kitalakeen semmoinen muovilätkä. Osaako kukaan sanoa, että onko normaalia tämä hlvetinmoinen kipu suussa?
Kitalakituki (muovinen lätkä) painaa kitalakea mutta ei nyt NIIN hirveästi, mutta ei voi mitään imeä, koska sattuu siihen muovilätkäkohtaan. Ja sitten ne hampaat joissa ne metallihässäkät on kiinni poskihampaissa...ai että ku sattuu, ei voi purra mitään, tuntuu aivan kuin olis reikiä hampaat täynnä ja vihloo....sanokaa että on normaalia ja menee pois tää kipu.
Mä voin syödä vain jogurttia ja muuta nestemäistä. Onhan tää hyvä laihdutuskeino ku ei voi mitään syödä...:)
Asiallisia kommentteja vain. Kiitos paljon vastauksista jo etukäteen.

Kipu on normaali tilanne.Kuukauden välein kun kiristetään niin se on aika ajoin sietämätöntä.Sen kun kestää niin saa hienon hammasrivin ja olen tosi tyytyväinen.Sain kärsiä niistä pupun hampaista.Oikominen oli hintansa väärtti.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku