Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
09.09.05, 10:28   #1 (linkki)
Pallero
(Vierailija)

Läski ei tartu.

Hmm..
Kuntosalijutuista kaipaisin kommentteja..

Minä oon sellanen mutkaton ja luonnonläheinen persoona, jolle on kertynyt ylipainoa vissiin tollaset 40 kiloa (vaaka näyttää jotain 100+).

Oon päättänyt tehdä asialle jotain, nyt kun on vielä nuori ja jaksaa. Lähdinkin kuntosalille, koska se tuntui omalta vaihtoehdolta, ei tartte läähättää pää hiessä lenkkipolulla tms.

Saleillahan on aivan oma ""kulttuurinsa"", josta mä en ymmärrä mitään. Äijät siellä on enimmäkseen oikein mukavia (varsinkin ne mopoiän ylittäneet), mutta ne naiset...

Ämmät kattoo just silleen, et mitäs tänne oot tullu ilmaa pilaamaan..

Onks joku sääntö olemassa, et salille saa mennä kuntoaan kohottamaan vaan jo valmiiksi timmissä kunnossa olevat ihmiset? Pelkääkö ne muijat siellä, että läski on tarttuvaa?

Tykkään salilla käymisestä ihan huimasti, mut ahdistaa aina miettiä, et mihin aikaan siel ois hiljaisinta, ettei vaan pilaa kenenkään hyvin alkanutta päivää omalla rehevällä olemuksellaan.
  Vastaa viestiin

09.09.05, 10:39   #2 (linkki)
Mire
(Vierailija)

Re: Läski ei tartu.

Älä sä niistä idioottiämmistä välitä. Suurin osa salilla käyvistä naisista tuskin on sellaisia, mutta aina niitä mahtuu muutama joukkoon ilmaa pilaamaan. Ja osaltaan varmasti tuo voi olla ihan omaa kuvitteluakin, oletko ajatellut? Siis että susta vaan tuntuu että ne kattoo pahalla vaikkei se sellaista olisikaan.

Mulla on tapana kehua ihmisiä aina jos näen jotain erityisen kaunista tai henkilölle itselleen hyvin sopivaa. Joskus jotkut (huonolla itsetunnolla varustetut) naiset ottavat kehuni vittuiluna ja laukaisevat jotain tosi inhottavaa takaisin. Kyllä siinä tulee paha mieli... Mutta siis tahdon vain sanoa että jos sä ajattelet, että muut kattoo sun läskejä pahalla niin voi olla että näet pahaa niissäkin katseissa joissa sitä ei ole.
  Vastaa viestiin
09.09.05, 10:50   #3 (linkki)
ylpeenä vain
(Vierailija)

Älä välitä pinnallisista muijista. Tosi hyvä juttu kun olet päättänyt aloittaa, älä lannistu!
Koita eri kuntosaleja, jos tuntuu ahdistavalta juuri se missä käyt. Tsemppiä!
Kyllä se tulos sitten joskus palkitsee :)
  Vastaa viestiin
09.09.05, 13:14   #4 (linkki)
kaisu_
(Vierailija)

Kannattaa varmaan vaihtaa kuntosalia. Jos asut kaupungissa, vaihtoehtoja on varmasti useita ja miellyttävin löytyy vain kokeilemalla. Useimmille saleille pääsee tutustumaan ilmaiseksi ainakin kerran.

Itse ainakin ihailen niitä ylipainoisia, jotka käyvät salilla. Varmasti on suuri kynnys aloittaa liikunta pitkän tauon jälkeen tai jopa ensimmäistä kertaa elämässään. Siihen ei kaivata ilkeitä katseita. Minun ainakin tekisi aina mieli mennä kertomaan, kuinka paljon arvostan sitä, että ihminen ottaa vastuun omasta terveydestään ja lähtee liikkumaan.

Älä ainakaan lopeta uutta harrastustasi noiden naisten takia! Ethän?
  Vastaa viestiin
09.09.05, 15:01   #5 (linkki)
Maarit
(Vierailija)

Tuijota niitä muijia takasin. Enemmän mua kauhistuttaa nähdä selvästi anorektisia naisia jotka rehkii ihan tosissaan ollakseen vielä laihempia.
  Vastaa viestiin
09.09.05, 16:18   #6 (linkki)
heluna
(Vierailija)

Mä olen kanssa monesti miettinyt salille menemistä, mutta ne kerrat kun on käynyt kääntymässä eri paikoissa on tullut kiire pois. Josko ei isot ikkunat ole suoraan kadulle niin vähintäänkin peileillä verhottu tuo koko tila ja viimeisenpäälle trimmatut immeiset ihailee lihaksiaan niistä liikettä tehdessä. Ja vaikka en ole varsinaisesti ylipainoinen (muuten vaan kunto heikko ja paikat ""löysällä"") katsovat kuitenkinpitkin nenänvartta kun joku ei-trimmattu astuu sisään.

Onkohan olemassa saleja jossa oikeasti harjoitusta tarvitsevat pääsisivät huhkimaan ilman että koko kansa näkee makkaroiden tursuamisen. Sellaisen vaikka johon timmejä ei edes päästettäisi...
  Vastaa viestiin
09.09.05, 16:32   #7 (linkki)
kaisu_
(Vierailija)

Helunalle:

Muuten ymmärsin kirjoituksesi hyvin, mutta tuo peilijuttu pisti silmään. Nimittäin tuo peilijuttu.

Peilit ovat salilla sitä varten, että niistä näkee, meneekö liike oikein (ilman peiliä on monesti mahdotonta tietää). Saattaa näyttää siltä, että ihmiset ihailisivat niistä itseään, mutta todellisuudessa näin ei ole.

On tärkeää, että liikkeet tehdään oikein (muuten nivelet paukkuvat tai treeni on tehotonta) ja on pelkästään hyvä asia, että ihmiset kehtaavat peilejä käyttää siitäkin huolimatta, että joku voi saada siitä väärän käsityksen.
  Vastaa viestiin
10.09.05, 17:38   #8 (linkki)
Pallero
(Vierailija)

En lopeta, en.. =)

En sit tiedä tuosta salin vaihdostakaan, kun tonne on jo kerinnyt tottua.. on siellä muutamia ihan hyviäkin tyyppejä.

Toisaalta on ihan kiva herättää julkista pahennusta =).
Onneks mua on paiskattu kohtalaisen hyvällä itsetunnolla.. ei kuitenkaan niin rautaisella, etteikö joskus moinen masentais..
  Vastaa viestiin
11.09.05, 13:56   #9 (linkki)
Jenna
(Vierailija)

Itse ainakin ihailen niitä isompia naisia jotka on ottanu itseään niskasta kiinni ja lähteneet. Itseä hävetti myös joskus kun kävin, nykyään ei enää. Sain jumppien avulla pudotettua melkein 20 kiloa ylimääräistä, nyt käyn salilla ja jumpissa jotta saan painoni pidettyä. Uskon että ihan yhtälailla isommat ihmiset leimaavat pienempiä ns. turhasta käymisestä.
  Vastaa viestiin
11.09.05, 13:57   #10 (linkki)
Jenna__
(Vierailija)

Valitsin näköjään jo jonkun muun valitseman nimimerkin, viitaten tuohon häpykarva keskusteluun :DD voi herranjumala.
  Vastaa viestiin
12.09.05, 10:32   #11 (linkki)
Tippy
(Vierailija)

Joo huomattu on että joillain saleilla parveilee jotain ihmeen kumibarbeja jotka kulkee nokka pystyssä ja mulkaisee toisia. Itse kävin normaalipainoisena aika miespainotteisella salilla ja nyt 30 kiloo isompana tekis mieli taas alkaa salilla käymään. Paikka jossa mä kävin oli enimmäkseen täynnä miehiä, mummoja ja isoja tyttöjä- kovin moni bimboblondi ei siellä viihtynyt kun ei ilmeisesti ollut tarpeeksi komeita miehiä tarjolla :) Hah.

Ei muuta kuin rohkeesti vaan sinne hikoilemaAN.
  Vastaa viestiin
12.09.05, 11:26   #12 (linkki)
Tanjuzka
(Vierailija)

Itse olen timmi ja salilla käyn, mutta en kuulu noihin idioottiämmiin...

Minä katson lihavian treenaavia ihmisiä suurella kunnioituksella, sillä heillä on todellakin oltava ""munaa"", että uskaltavat salille tässä yhteiskunnassa..

Anna mennä vaan.. Ja sitä paitsi, mieti asiaa näin; kun nämä naiset katsovat sinua pahasti ja keskittyvät sinuun, ainakin joku muu pääsee vähemmällä...

Paljon tsemppiä sulle..
  Vastaa viestiin
12.09.05, 12:53   #13 (linkki)
Pallero
(Vierailija)

Kiitti! =)

Kolme kertaa viikossa mä olen leveän ahterini salille raahannut, ja tulostakin syntyy, hitaasti, mutta varmasti, mikä kannustaa jatkamaan.
  Vastaa viestiin
12.09.05, 18:25   #14 (linkki)
lilli
(Vierailija)

Moi!
Mä voisin lukea itseni noihin timmeihin naisiin, mutta en niihin nokkaviin pimuihin.
Mua lähestyi tässä yks kerta salilla tukevahko vanhempi nais hlö joka tuli ihaillen kysymään kuinka paljon mulla oli painoa ja sanoi että oot varmaan kauan treenannut. Olin itseasiassa just siinä peilin edessä tekemässä liikkeitä kun katson siitä et ne menee oikein. Mut anyway, se tuntui kivalta enkä ajatellut kyllä että ""mitä toi läski nyt siinä kyselee tms"",vaan vastasin ystävällisesti..
En usko että salilla oikeesti monikaan katsoo mitenkään pahalla(lukuunottamatta muutaia ns eliitti saleja joissa sitä valitettavasti kyllä harrastetaan)
Itsekin aluksi jännitti ja luulin että ne ihmiset vaan ihailee peilistä itseään ja et salilla käy vaan timmit ja kauniit..
Mutta kun löysin oikean salin muuttui ääni kellossa.

Pallerolle tsemppiä!
  Vastaa viestiin
13.09.05, 09:53   #15 (linkki)
:)
(Vierailija)

Hienoa että olet lähtenyt salille, se on varmasti suuri kynnys. Mutta en voi olla kysymättä, eikö painoa olisi helpompi pudottaa lenkkeilyllä. Ei lenkkeily ole aina tuskissaan juoksua pururadalla. Itse käyn vetämässä kävelylenkin joka päivä ennen töihin lähtöä(en siis elä mitään 8:sta 16:sta elämää). Laihdutettavaa minulla ei ole, joku voisi sanoa että päin vastoin. Mutta nautin siitä kun saa kävellä ulkona raittiissa ilmassa(autojen seassa...), mutta kuitenkin. Ajatukset harhailee milloin missäkin. Eilenkin kävelin vesisateessa hymy korvasta korvaan.
Olen myös kokeillut sitä purtsilla henkihieverissä jouksua, mutta se on minusta liiallista suorittamista, en nauttinut siitä lainkaan. Kunto siinä olisi varmasti kasvanut, mutta kiitos ei, pari viikkoa sitä rehkimistä riitti.
Lihasmassa siellä salilla varmasti kehittyy, en sitä kiellä. Minä itse hoidan sen puolen kotona jumppakuminauhalla, hulavanteella ja jumppapallolla. Oma pienoiskuntosalini olohuoneen lattialla :)
  Vastaa viestiin
14.09.05, 10:51   #16 (linkki)
miriam
(Vierailija)

Meidän salilla käy joskus niiden kuntosalihemmojen tyttöystäviä ja voi herranjumala! Koko meikki päällä, hiukset tupeerattu täyteen mittaansa ja pienen pienet vaatteet, hajuvettä litratolkulla ja sitten ne tekee sen koko ajan yhtä tai kahta liikettä mahd. pienillä painoilla, käy pussuttelemassa miestään ja kyyläilevät meitä urheilijoita oikein noka vartta pitkin. Se kyllä naurattaa mua vaan ja en välitä muuten, mutta kun ärsyttää vaan se kun itse siinä hiki pinnassa ähkii ja haluais tehdä kunnolla, niin nämä nirppikset valtaavat hyvät vehkeet ja siinä istuvat tunnin..

joten.. älä välitä, katso mieluiten takas ja naurahda. niin mä teen. :)

t. Lohjan kuntosalitypy
  Vastaa viestiin
14.09.05, 11:11   #17 (linkki)
Pallero
(Vierailija)

Äh, minusta on vallan vastenmielinen ajatus lähteä edes vaikkapa kävelylenkille..
Onhan se totta, että salilla paino putoaa hitaasti, mutta putoaa se kuitenkin, kun lihas kuluttaa enemmän energiaa.
Mulla on myös sellanen työ, että tarttis lisää ""ruista ranteeseen"", ettei riko itseään.

Ton jumppakuminauhan mäkin taidan painua ostamaan =)
  Vastaa viestiin
24.09.05, 13:33   #18 (linkki)
mie
(Vierailija)

Mustaki tuntuu siltä että mua ei oikein hyväksyttäisi sinne hoikkien keskuuteen kun en ole yhtä hoikka ja hyvässä kunnossa kuin muut siellä. Mutta voi olla että koko juttu on vain päässäni. Kuvittelen vain itse se että he eivät mua sinne haluais. No, lopultahan se on aivan sama mitä ne muut ajattelee ja tärkeintä on että uskaltaa mennä mukaan ja kohottaa kuntoaan. Parempi mennä mukaan vain.
  Vastaa viestiin
05.10.05, 14:51   #19 (linkki)
Nasu
(Vierailija)

Hymyilytti kaisu_ kun luin ton sun kirjoituksen; Just mietin sitä ennen samaa, että en mä ainakaan niistä peileistä itseäni mitenkään ""ihaile"", vaan katson että liike tulee tehtyä oikein. Mulla on huono selkä, joten on tosi tärkeää että teen liikkeet oikein selkääni turhaan rasittamatta. Peilien avulla se on paljon helpompaa.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku