Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
16.09.05, 12:19   #1 (linkki)
kynsissä
(Vierailija)

pitkittäiset juovat

Muistan joskus kuulleeni, että pitkittäiset urat/viirut kynsissä olisivat jonkin aineen puutteen oire. Mahtaisiko joku tietää mistä on kyse?
  Vastaa viestiin
16.09.05, 14:03   #2 (linkki)
Kanssa-sisar
(Vierailija)

Re: pitkittäiset juovat

Minulla on kanssa, terveyskeskuksessa ihmettelivät kovasti.
Hyvä olisi, jos joku tietäisi. (:
  Vastaa viestiin
16.09.05, 14:12   #3 (linkki)
tietoja
(Vierailija)

Yliopiston apteekin nettisivuilla on kynsijuttuja. Tässä suora lainaus pitkittäisistä urista:
Lähde:
http://www.yliopistonapteekki.fi/DisplaySection.do?sectionId=8

Ongelmakynsiä

Pitkittäisuurteet kynsissä

Kynnen pinta on normaalisti sileä ja vähän kiiltävä. Uurteita kynsiin voi aiheuttaa magnesiumin tai sinkin puute, kilpirauhasen lievät toimintahäiriöt, stressi ja henkinen paine. Iän myötä pitkittäisuurteet korostuvat, sillä myös hormonaaliset muutokset vaikuttavat kynsien kuntoon. Voit kuoria ja tasoittaa kynnen pintaa taikaviilalla.
  Vastaa viestiin
16.09.05, 18:40   #4 (linkki)
ap.
(Vierailija)

No minulla on ollut nuo uurteet niin kauan kun muistan joten stressi ja henkinen paine ovat pois suljettuja. Olen syönyt ladyvita-valmistetta n. 2,5kk. Siitä saa sinkkiä ja magnesiumia, katsotaan alkaako tapahtua muutosta. Jos ei muutoksia tapahdu täytyy varmaan käydä tutkituttamassa tuo kilpirauhastilanne. Olen kyllä joskus epäillyt itsekkin noita kilpirauhasen toimintahäiriöitä, kun luin jostain oireita...
  Vastaa viestiin
24.09.05, 13:26   #5 (linkki)
mullakin
(Vierailija)

Mullakin on niitä pitkittäisjuonteita, mutten ole tiennytkään että mulla jokin puutos olisi. Mä luulin että se on normaalia.
  Vastaa viestiin