| |  | |
27.09.05, 21:46
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | suihku kuivaa
Apua ellit!
Millä pesette itsenne, ettei iho kuivu?
Talvi tulossa ja nyt iho jo tuntuu kuivalta.
| |
| | |
28.09.05, 07:34
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: suihku kuivaa
Pesuhan on yleensä se toimenpide joka ihoa eniten kuivattaa. Suihkun jälkeen kannattaa laittaa voidetta koko vartalolle. Itse tykkään apteekin Aqualan L voiteesta koska se on hajustamaton ja imeytyy hyvin ihoon. Toinen suosikki on Doven voiteet mutta ne tuoksuvat aika voimakkaasti mutta kosteuttaa tosi hyvin.
Kannattaa ostaa suihkusaippua joka sisältää kosteuttavia aineosia kuten Nivean Aquasoft saippuat(kaikki Nivean nestesaippuat sisältää paljon kosteuttavia aineosia), Dove saippuat(kaikki Dovet myös kosteuttavia ja ne sisältää jopa ihan kosteusvoidettakin, varsinkin Creme Oil on hyvä), tai Palmoliven Milk&Honey tai Almond.
Eli suosittelen todellakin että ostat vartalovoiteen jota laitat suihkun jälkeen, jos sun iho ei ole superkuiva niin riittää varmaan jos laitat voidetta kolme tai neljä kertaa viikossa.
| |
| | |
28.09.05, 07:51
|
#3 (linkki)
Kyllähän se saippua kuivattaa, jotkut enemmän toiset vähemmän, ei varmaankaan ole olemassa saippuaa joka ihan oikeasti kosteuttaisi ihoa, varsinkin jos se on jo valmiiksi kuiva. Voihan se tietysti ehkästä sitä kuivumasta enemmän, varsinkin jos omaa normaalin ihon eikä korppua niin kuin minä. Pakko rasvata joka päivä ainakin talviaikaan, kesällä muutaman kerran viikossa.
Suosittelen myös Nivea saippuoita, se Milk and Apricot tuoksuu mehukkaalta. Palmoliven ruskeakorkkinen Shea Butter ei myöskään aiheuta kuivuutta ja tuoksu on pehmeän vaniljainen:-)
| |
| | |
28.09.05, 09:15
|
#4 (linkki)
Oletko tutustunut apteekin valikoimiin? Sebamedin hoitava pesuneste, huuhdetuna haalealla vedellä sopii kuiva ihoiselle mainiosti(kuumemmalla taas rasvaisen ihon omaavalle), ja eucerin pesuneste myös kuiva ihoisille. Erisanillakin on hoitava pesuneste.
| |
| | |
28.09.05, 10:35
|
#5 (linkki)
Löysin tänä kesänä itselleni oikein ehdottoman huipputuotteen, jota laitan aina suihkun jälkeen (joskus siis jopa kaksi kertaa päivässä): HTH:n tuoksuton emulsio. Imeytyy hyvin ja kosteuttaa myös. Kyynärpäihin, jotka kuivavat enemmän, sipaisen lisäksi saman sarjan vahvempaa voidetta.
Itse en voi käyttää mitään Palmoliven suihkugeelejä, oma suosikkini on Doven erilaiset vaihtoehdot.
| |
| | |
28.09.05, 11:08
|
#6 (linkki)
Komppaan HTH-kosteusvoidetta. Samassa sarjassa on myös kosteuttava suihkusaippua, joka soveltuu myös mielestäni hyvin sheivaukseen. Nämä ovat ensimmäiset vuosiin, millä atooppinen ja talvella ihottumoiva ihoni rauhoittuivat enkä tarvinnut kortisoneja viime talvena ollenkaan!
| |
| | |
28.09.05, 14:55
|
#7 (linkki)
Ennen suihkua hieron oliiviöljyä kuivalle iholle. Huom. ennen. Sitä menee tolkuttomasti nyt kesän jälkeen. Suihkussa vain kainalot, jalat ja alapää lactacydillä. Ihoa ei hinkata enää kemikaaleilla jotka kuivattavat entisestään.
| |
| | |
28.09.05, 16:55
|
#8 (linkki)
käytä saippuan sijaan perusvoidetta pesuun. Esim. Aqualan L:llä saa myös kuivan päänahan aisoihin.
| |
| | |
28.09.05, 20:03
|
#9 (linkki)
Pesen saippualla kainalot ja jalat. Muualle kroppaan en käytä mitään muuta kuin puhdasta vettä. Kerran viikossa saippuoin koko kehon, yleensä saunassa.
| |
| | |
29.09.05, 10:38
|
#10 (linkki)
Minäkin olen huomannut tuon oliiviöljykikan hyväksi. Talvisin mulla kuivuu erityisesti sääret ja reidet, joten olen ennen suihkua hieronut niihin oliiviöljyä. Suihkussa ylimääräiset huuhtoutuu pois, en pese pesuaineella sääriä/reisiä. Suihkun jälkeen ei sitten enää tarvitse rasvailla ja iho pysyy pehmeänä.
| |
| | |
29.09.05, 11:03
|
#11 (linkki)
Kuuma suihku kuivattaa enemmän.
| |
| | |
29.09.05, 12:06
|
#12 (linkki)
Pesen yleensä Palmoliven suihkusaippualla.. Rasvaan koko vartalon joka kerta heti suihkun jälkeen kylpyhuoneessa. En siis odottele pitkää aikaa että iho kuivuu vaan äkkiä pyyhkeellä enimmät vedet pois iholta.. Joskus oon lukenut jostain että kosteassa paikassa ja hieman kostella iholla voide imeytyy ihoon tehokkaammin. Käytän nivean kosteusvoiteita.
| |
| | |
29.09.05, 16:58
|
#13 (linkki)
Minusta jokapäiväinen suihkussakäynti ei ole mikään ongelma iholle, jos vain muistaa pitää veden lämpötilan haaleana tai lämpimänä, ei kuumana koskaan ja suihkun jälkeen viitsii rasvata ihonsa joka kerta kosteuttavalla vartalovoiteella. Jos olen muutaman päivän rasvaamatta ihoa, niin olen ihan korppuna, vaikken suihkussa edes kävisi. Siis ihon kosteutus on tärkeintä.
| |
| | |
30.09.05, 10:19
|
#14 (linkki)
Täälläkin samaa kuivamisongelmaa.. Olisiko tuon HTH:n voiteen lisäksi muita kosteusvoidevinkkejä, miel. ihan markettisarjoista?
| |
| | |
01.10.05, 12:28
|
#15 (linkki)
No ei hme jos kuivuu iho. Useesti päivässä tai joka päivä tukkaakin pesevällä tukkakin ohenee kovasti. Terveisin paksutukkainen ja hyväihoinen.(2 kertaa viikossa pesevä)
| |
| | |
01.10.05, 13:03
|
#16 (linkki)
Paljon liikuntaa harrastavana käyn tosiaankin jopa kaksi kertaa päivässä suihkussa. En voisi olla ammatissani asiakaspalvelussa jos peseytyisin vain kaksi kertaa viikossa, saattaisipa esimiehellänikin tulla vähän sanomista. Vaikka en tällaisessa työssä olisikaan, pitäisin silti itseni puhtaana. Ei ole muuten hiuksetkaan ohentuneet lainkaan, päinvastoin kampaaja joutuu joka käynnillä ohentamaan raskaalla kädellä ettei kuivaamiseen menisi niin kauan aikaa.
Enemmän minun mielestäni kuivattaa varsinkin talvinen keskuslämmitys ja ilmastointi, kun ilma on muutenkin pakkasen vuoksi kuivaa. Kesällä auringonpaisteessa oleilu. Nämä pätevät ainakin itselläni.
| |
| | |
03.10.05, 10:18
|
#17 (linkki)
jättihelokki kapseleita ihon kuivuuteen ja tietysti pitää voidella ihoa jos on tarvis
http://www.terveyskaupat.net/nettikauppa/iho_hiukset_ja_kynnet/bioteekin_jattihelokki_gla_e/
| |
| | |
03.10.05, 10:26
|
#18 (linkki)
Jenkeillä on varmaan sitten tosi ohuet hiukset. Siellä on yleistä pestä tukka joka päivä.
| |
| | |
03.10.05, 11:22
|
#19 (linkki)
No siellä onkin hiostuttava ilmasto. Mä kun en liiku, niin en myöskään hikoile. On ole läski kuitenkaan.
| |
| | |
03.10.05, 12:28
|
#20 (linkki)
Hiostava ilmasto?? Ei ainakaan minun opiskelupaikkakunnallani paljoa talvella hikoiluttanut, kun puhuri puhalsi tuiskua ja lunta niskaan.
L.A.ssa taas joka ikisessä sisäpaikassa oli sellainen tuuletus, että villasukat olisi pitänyt olla mukana.
| |
| | |
03.10.05, 13:10
|
#21 (linkki)
No, keskiverto typykän käsitys USAsta on, että se on sama kuin Florida.
| |
| | |
03.10.05, 14:24
|
#22 (linkki)
Minä myös suosittelen helokkiöljykapseleita. Jos vaiva on todella paha, aloita päivittäisen annoksen tuplaamisella ja sitten vähennä vähitellen. Toimii varmasti. Toinen vaihtoehto ovat tyrniöljykapselit, jotka ovat vielä tehokkaampia joskin kalliimpia.
| |
| | |
03.10.05, 15:48
|
#23 (linkki)
No tietenkin hikisen jumpan päälle joutuu käymään suihkussa, mutta miksi 2 kertaa päivässä, vai kuntourheiletko monta kertaa päivässä?
Kukaan ei käske olla täysin peseytymättä, itse en käy suihkussa joka päivä, mutta silti pesen kainalot ja alapään aamuin illoin. Ja suihkussa käydessä en käytä joka kerta saippuaa koko vartalolle, vaan jalat ja kainalot, kerran viikossa perusteellisempi pesu. Ja mitä itsensä puhtaana pitämiseen tulee, en minä ainakaan ole likainen vaikken joka päivä suihkussa käykään, eihän normaalissa konttorityössä oleva ihminen oikeasti likaannu, eri asia on sitten nuohoojat ym varsinaisen likaisen työn tekijät. | |
| | |
04.10.05, 10:26
|
#24 (linkki)
Kylläpä kuntoilen usein kaksikin kertaa päivässä. Käyn nimittäin aina herättyäni ensiksi aamulenkillä ja illalla saattaa vielä olla ohjelmassa kuntosalia/ uintia/ tanssia/ jumppaa tms mitä milloinkin mieli tekee :) | |
| | |
05.10.05, 10:51
|
#25 (linkki)
Siksi kai nykyään ihmisillä iho kuivuu kun koko ajan pitää olla saippualla jynssäämässä. Ensin pestään ihon luonnollinen kosteus ja rasva pois ja sitten rasvataan perään... Ei tunnu ihan järkevältä.
Itse joudun käymään lähes joka päivä suihkussa kun treenaan niin usein, mutta yleensä suihkuni on lyhyt ja haalea, ja hellävaraista pesunestettä käytän vain kainaloihin ja jalkoihin. Ehkä kerran viikossa pesen koko kropan pesunesteellä (jollain kosteuttavalla kuivan ihon aineella) Jos ei ole treenipäivä, en välttämättä mene suihkuun vaan pesen jalat, alapään ja kainalot erikseen. Ihan puhtaana ja raikkaana säilyy näinkin.
Kosteusvoide kannattaa tosiaan levittää ihan heti suihkun jälkeen vielä vähän kostealle iholle, uimareiden kikka :)
| |
| | | | |