Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
02.10.05, 12:45   #1 (linkki)
Anna
(Vierailija)

Ehkäisylaastereista

Onko kellään kokemusksi ehkäisylaastarin käytöstä?

Olen ajatellut siirtyä monen vuoden pillerien käytön jälkeen laastarin käyttöön, koska siinä hormoonit erittyvät tasaisesti elimistöön, joka ei ilmeisesti aiheuta niin suuria mielialanvaihteluita.

Pysyykö se hyvin, vaikka harrastaisi usein liikuntaa ja saunoisi paljon?
Ja oletko huomannut eroa pillerien käyttöön verrattuna, esim mielialoissa jne??
Pillerit pitävät ainakin ihon hyvässä kunnossa, mutta mitenkähän lienee ehkäisylaastarin kanssa?
  Vastaa viestiin

02.10.05, 13:50   #2 (linkki)
huh
(Vierailija)

Re: Ehkäisylaastereista

Eikös ne ole ihan humpuukia? Toimiiko ne edes. En luottaisi.
  Vastaa viestiin
02.10.05, 14:14   #3 (linkki)
..
(Vierailija)

Niissä on oikein käytettyinä täysin sama ehkäisyteho kuin pillereissä... ei kai lääkärit niitä muuten määräis.
  Vastaa viestiin
02.10.05, 18:54   #4 (linkki)
Maikku
(Vierailija)

Kokeile ihmeessä laastaria.

Itse olen käyttänyt ehkäisylaastaria jo reilun vuoden ajan. Ei mitään ongelmia minulla ainakaan, toimii samanlailla kuin pillerit laastaria ennen.

Luetellaanpas muutama plussapuoli:
- Laastaria ei tarvitse vaihtaa kuin kerran viikossa
-> ei tartte päivittäin miettiä että muistaa ottaa pillerin
- Itse pidän laastaria pakarassa, eipä se sieltä usein näy ;)
- Laastari pysyy hyvin, saapi huoletta urheilla ja saunoa.
- Ei tullut mitään ihomuutoksia pillereistä vaihdettaessa
(riippuu varmaan pillerimerkistä jota syöt? tai sitten ei?)
- En myöskään huomannut mielialanvaihteluita tms.
pillereistä laastariin siirtyessäni.

Ainut miinuspuoli jonka olen keksinyt on että vessanpöntön reunukseen jää toisinaan ikävä ""liimaraita"" laastarin reunasta, muuta valitettavaa ei ole :D
  Vastaa viestiin
03.10.05, 00:02   #5 (linkki)
:)
(Vierailija)

Parin vuoden käyttökokemuksella voin suositella.Käytin 7vuotta pillereitä ja vaihdoin niistä ensin ehkäisyrenkaaseen, joka oli aivan kamala ja sitten laastariin.Ei todellakaan ole huijausta.Itselleni tuli mielialamuutoksia pillereistä ja laastariin vaihdettuani miehenikin on sanonut että minusta on tullut paljon positiivisempi ja tasaisempi...

Miinuspuolena voisin minäkin sanoa tuon liimarannun ekana päivänä laastarin vaihdon jälkeen...Muuten ei ole ollut ongelmia ja laastari on myös kestänyt paikoillaan vaikka käyn muutaman kerran viikossa uimassa ja salilla ja liikun muutenkin paljon...Ja minäkin pidän sitä pakarassa, joten eipä se paljon siletä muille vilku.
  Vastaa viestiin
03.10.05, 18:26   #6 (linkki)
jassu
(Vierailija)

laastarit on yhtä tehokkaat kun pillerit.minulla yleensä on alavatsassa.Ainoa on jos ottaa solkkua niin jää sellanen laastarin kokonen vaaleempi kohta.
  Vastaa viestiin
03.10.05, 23:24   #7 (linkki)
?
(Vierailija)

Hei,voitko kertoa millä tavalla ehkäisyrengas oli kamala?Itse olen harkinnut tuota.Pillereistä tuli niin pahoja mielialanvaihteluja etten halua niitä syödä enää.Laastariakin olen harkinnut kokeilla,toivottavasti löytyisi sopiva ehkäisykeino.Kortsuja on jotenkin tympeä käytää kun olen ollut vakituisessa parisuhteessa jo 7 vuotta.. :)
  Vastaa viestiin
04.10.05, 01:14   #8 (linkki)
Gezikat
(Vierailija)

Mitenkäs kesällä?
Laastari on käsittääkseni aika iso....hikoaako ja ""nahistuuko"" iho pahasti sen alla kuumalla vai hengittääkö materiaali?
  Vastaa viestiin
04.10.05, 13:01   #9 (linkki)
Maikku
(Vierailija)

Kyllähän tuo laastarin alue hieman kesällä hikoaa, ei kuitenkaan niin paljoa kuin ""pahimmat"" tavalliset laastarit. Nahistuu?..hmm, ehkä ihan hieman, en asiaan oikein kiinnittänyt huomiota. :) Jossain vaiheessa, laastarin poisottokohta jäi myös hieman muuta ihoa kuivemman tuntuiseksi..mutta rasvalla siitä selviää.
Suosittelisin kuitenkin vuorottelemaan laastarinpitopakaraa niin iho saa aina välillä levätä/hengittää.
  Vastaa viestiin
04.10.05, 13:24   #10 (linkki)
varma?
(Vierailija)

kuinka varma tuo laastariehkäisy on? Onko yhtä varma kuin pillerit. Mitä %:ja lääkärit on sanonu. paljon laastarit maksaa, onko halvempia kuin pillerit. pitääkö vuotopäivinä olla pitämättä?
Siinäpä kysymyksiä...:)
  Vastaa viestiin
04.10.05, 23:21   #11 (linkki)
Maikku
(Vierailija)

Tuossapa pari linkkiä joista löytyy lisäinfoa

http://www.tohtori.fi/terveysuutiset/faq.php3?uutiset=1085
http://www.tohtori.fi/ehkaisyklinikka/ehkaisy28.html

Ehkäisyteho on sama kuin pillereissä = 99%
Laastarit on vähän kalliimpi kuin pillerit = n. 14e/kk

Kierto = 3 viikon laastarillinen jakso (laastarinvaihto viikon välein) ja sitten viikko ilman laastaria.

Jos haluat siirtää menkkoja, pidennät laastarillista aikaa esim. vaikka viikolla.
  Vastaa viestiin
05.10.05, 10:37   #12 (linkki)
:)
(Vierailija)

Sain siitä ehkäisyrenkaasta tosi pahan emätin- ja hiivatulehduksen.Luultavasti siksi kun se koko ajan ärsyttää ihoa siellä sisällä.Muutenkin se tuntui vähän epäsiistiltä ja hankalalta...Sitähän voi pitää koko ajan,(siis seksinkin aikana) tai ottaa 3:n tunnin ajaksi päivässä pois...Loppujen lopuksi ehkäsyteho oli täys 100%, kun olin niin kipee että eipä pystynyt mitään touhuilemaan.

Mutta laastarin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, voin suositella :) Ja tosiaankin ne mielialanvaihtelut on ihan historiaa, onneksi.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku