Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
02.10.05, 13:50   #1 (linkki)
uusiiko akne?
(Vierailija)

rooaccutanin jälkeen

Olen syönyt aikuisiän akneeni roaa nyt pari kuukautta ja se on auttanut ihoani melko paljon jo nyt. Selästä ja naamasta ovat näpyt hävinneet kokonaan, mutta naaman iho on edelleen vielä täynnä mustapäitä, nekin selvästi vähenemään päin... Vielä neljä kuukautta kuuria jäljellä, joten uskon ihon parenevan tästä vielä. Nyt on vaan sellainen pelko tullut, että uusiikohan akne sitten kun kuuri loppuu? Olen kuullut, että näin kävisi nimenomaan naisilla. Olisin kiitollinen vastauksista, että osaisin sitten suhtautua asiaan... tällä hetkellä tuntuu maailman lopulta jos niin kävisi. Monta kuuria olette syöneet, että olette saaneet pysyvän tuloksen? Tällä tarkoitan sitä, että myös mustapäät ovat hävinneet. Vai onko sellaista olemassakaan.. pelottaa..
  Vastaa viestiin

02.10.05, 14:08   #2 (linkki)
K32
(Vierailija)

Re: rooaccutanin jälkeen

olen syönyt kaksi kuuria parikymppisenä, toimi moemmilla kerroilla hienosti - kunnes uusi. akneni on ollut aina lievähkö, joten olen sitten vaan kitkutellut vaihtelevalla menestyksella ilman roaccutaneja. näin mulla.
  Vastaa viestiin
02.10.05, 18:06   #3 (linkki)
Noora
(Vierailija)

Olen syönyt kyseisen kuurin kaksi kertaa,tosin alle parikymppisenä.Ekan kuurin jälkeen näpyt tuli takas, mutta toisen kuurin jälkeen ihoni on ollut parempi,vaikkakin edelleen rasvoittuva ja epäpuhdas,mutta kipeitä paiseita ei enää tule kovin usein tule.
  Vastaa viestiin
03.10.05, 09:10   #4 (linkki)
Annika
(Vierailija)

Itseltäni lähti akne yhdellä Roaccutan-kuurilla. Mustapäät eivät kadonneet, mutta itse olen kyllä käsittänyt, että Roaccutanilla lähtee vain ne finnit, ei mustapäät? Onko joku päässyt mustapäistään Roaccutanilla?
  Vastaa viestiin
03.10.05, 10:54   #5 (linkki)
miusu
(Vierailija)

Mieheni on syönyt roaccutanin aikanaan ja hänellä ainakaan se ei vienyt mustapäitä.
  Vastaa viestiin
04.10.05, 14:41   #6 (linkki)
AOP
(Vierailija)

Olen syönyt useita roaccutan-kuureja, ensimmäiset kauan sitten teini-iässä ja viimeisimmän joku 3-4 vuotta sitten. Itselläni on aina auttanut todella hyvin, kaikki finneihin viittavakin lähtenyt kasvoista ja selästä. Jokaisen kuurin jälkeen tilanne on kuitenkin hiljalleen palautunut, ei nyt samaan, mutta tilaan jossa näppyjä ja mustapäitä taas tulee. Roaccutan on oikeasti todella tehokas, mutta samalla vaarallinen lääke. Joillakin aiheuttaa jopa maksavaurioita. Lisäksi nykyään tiedetään että roaccutanin vaikuttavat aineet ovat sellaisia, että on tietty maksimimäärä jota ihminen elämässään saisi näitä ottaa, koska ne altistavat nivelvaurioille ja muitakin haittavaikutuksia oli (en muista tarkemmin, kannattaa kysyä ihotautilääkäriltä jos roaccutania saa kuurin). Itse olen syönyt monikertaisesti tuon sallitun määrän ja kyllä täytyy sanoa että joskus mietityttää tuleeko itselleni jotakin oireita tämän takia vanhemmiten. Nyt olen kolmekymppinen, iho pysyy kohtalaisessa kunnossa onneksi jo ilman roaccutaniakin sillä syön akneongelmia helpottavia e-pillereitä. Ne ovat jopa kelakorvattavia, koska todella käytän niitä ihotautilääkärin määräyksestä aknen kurissa pitämiseen. Suosittelen sinuakin neuvottelemaan e-pillerien merkin vaihtamisesta tällaisiin kun seuraavan kerran käyt lääkärissä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku