| Re: rooaccutanin jälkeen
Olen syönyt useita roaccutan-kuureja, ensimmäiset kauan sitten teini-iässä ja viimeisimmän joku 3-4 vuotta sitten. Itselläni on aina auttanut todella hyvin, kaikki finneihin viittavakin lähtenyt kasvoista ja selästä. Jokaisen kuurin jälkeen tilanne on kuitenkin hiljalleen palautunut, ei nyt samaan, mutta tilaan jossa näppyjä ja mustapäitä taas tulee. Roaccutan on oikeasti todella tehokas, mutta samalla vaarallinen lääke. Joillakin aiheuttaa jopa maksavaurioita. Lisäksi nykyään tiedetään että roaccutanin vaikuttavat aineet ovat sellaisia, että on tietty maksimimäärä jota ihminen elämässään saisi näitä ottaa, koska ne altistavat nivelvaurioille ja muitakin haittavaikutuksia oli (en muista tarkemmin, kannattaa kysyä ihotautilääkäriltä jos roaccutania saa kuurin). Itse olen syönyt monikertaisesti tuon sallitun määrän ja kyllä täytyy sanoa että joskus mietityttää tuleeko itselleni jotakin oireita tämän takia vanhemmiten. Nyt olen kolmekymppinen, iho pysyy kohtalaisessa kunnossa onneksi jo ilman roaccutaniakin sillä syön akneongelmia helpottavia e-pillereitä. Ne ovat jopa kelakorvattavia, koska todella käytän niitä ihotautilääkärin määräyksestä aknen kurissa pitämiseen. Suosittelen sinuakin neuvottelemaan e-pillerien merkin vaihtamisesta tällaisiin kun seuraavan kerran käyt lääkärissä.
|