Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
02.10.05, 15:45   #1 (linkki)
jonttu
(Vierailija)

diane novasta vielä

Olen käyttänyt Diane Nova -pillereitä jo yli seitsemän vuotta. Gynekologini mukaan niiden pitkäaikaselle käytölle ei ole estettä, koska ne ovat sopineet minulle hyvin, eikä varsinaisia sivuvaikutuksia ole ollut. Nyt kuitenkin noin vuoden ajan ihoni on nimenomaan leuan alueelta alkanut oireilemaan uudelleen, välillä todellakin pahasti eli iho leuan alueelta tukkeutuu todella pahasti. Olen koikeillut ihooni melkeinpä kaikkea, edes kosmetologilla kerran kuussa suoritetuista ihonpuhdistuksista ei ole ollu apua, pikemminkin päinvastoin. Kävin myös ihotautilääkärillä ja söin 40 päivän mittaisen tetrasykliinikuurin ja sain skinoren-nimistä voidetta, jota olen nyt käyttänyt noin pari kuukautta. Ihoni on ehkä hivenen parantunut, mutta edelleen se tukkiutuu, joten tuosta ihotautilääkärilläkään käynnistä ei siis ollut isoa apua. Viimeisen noin puolen vuoden aikana migreeni-kohtaukset ovat palanneet takaisin. Kärsin migreenistä ennen e-pillerien aloittamista, mutta kun aloitin diane novan käytön ne loppuivat melkeinpä kokonaan siihen. Nyt, kun migreeni on taas palannut aloin miettiä, että voiko tuolla pitkäaikaisella diane novan käytöllä olla jotain tekemistä tämän iho-ongelmani ja migreenin kanssa. Olen 27-vuotias ja varmastikin kaikkien biologian sääntöjen mukaan aika potentiaalisessa lastenhankintaiässä, joten ehkäpä elimistössä tapahtuu hormonien suhteen jotain muutoksia? En kuitenkaan ole halukas hankkimaan lapsia ja e-pillerien vaihto/lopettaminen pelottaa sen takia, että iho voisi mennä vieläkin huonompaan kuntoon. Onko kenelläkään saman tapaisia kokemuksia/tietoa asiasta?
  Vastaa viestiin

Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku