Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
06.10.05, 20:40   #1 (linkki)
pudottaa painoa!!
(Vierailija)

2 viikkoa aikaa

Moi,

Ensimmäistä kertaa elämässäni olisin nyt laihduttamassa. Toisen tyttäreni synnyttyä minulle jäi ylimääräistä lähes 10 kiloa joista osasta ainakin olisi pikimmiten päästävä eroon.
En vain tiedä yhtään miten sen tekisin, terveellisesti.

Onko kukaan pudottanut painoaan edes jonkin verran näin lyhyessä ajassa(n. 2 viikkoa)?
Miten sen teit?

Minä ole armoton herkkusuu ja siihen naposteluun olisi nyt löydettävä tilalle jotain muuta. Mutta mitä?
Porkkana etoo jo..
Onko jokin laihduttajan herkku mitä voisi hyvällä omatunnolla napsia naamaan. Ei tietenkään mitään mahdottomia määriä, mutta pahimpaan makeanhimoon...

Liikun päivittäin lasten kanssa ulkona pienen lenkin leikkipuistoon ja takaisin. (tyttäreni ei jaksa polkea pyörällään kovin kauas) lisäksi pyrin tekemään pihalla pihatöitä sään salliessa.
Ostin myös kuntopyörän jota olen polkenut n. 60-70% maksimisykkeellä eli kevyenpuoleisesti n. 30 min. Tämähän pitäisi polttaa rasvaa, vai?

Auttakaa sisaret minua lähemmäksi uima-allasmittojani!!

Juulia
  Vastaa viestiin

06.10.05, 22:01   #2 (linkki)
Atkins
(Vierailija)

Re: 2 viikkoa aikaa

Kokeile Atkinsin dieetin aloitusjaksoa, se tehoaa varmasti, voin kertoa. Pitemmän pälle sitä ei kannata noudattaa dieetin epäterveellisyyden takia.
  Vastaa viestiin
06.10.05, 22:21   #3 (linkki)
Veera
(Vierailija)

Atkinsiä minäkin ehdotan, itse olen ollut nyt n. 2 viikkoa ja noudattanut aika tarkasti ohjeita, paino tippunut n. 2 kg. Lisäksi reipasta lenkkeilyä päivittäin.
Ehkä paino tippuu nopeamminkin kun vauhtiin pääsee,mutta minusta 1 kg per viikko on ok. Alussa oli nälkä, kun oli tottunut syömään ruisleipää montakin viipaletta päivässä, mutta nyt on jo vatsa tottunut. Aion noudattaa tätä ruokavaliota ehkä pari kuukautta, sitten siirryn normaaliin kevyeen ruokavalioon. Mutta näin ainakin pääsee hyvin alkuun.
  Vastaa viestiin
07.10.05, 09:59   #4 (linkki)
painonvartijat
(Vierailija)

jos jostain saisit painonvartijoiden pistetaulukon, sillä tippuu terveellisesti ja noin 2-1 1/2 kiloo viikossa. aika yksilöllistä kuitenkin. Ja ehdottomasti liikunnan lisääminen on a ja o.
Mun kamu ei kyllä atkinsin dietillä saanut mitään läskejä liikkumaan...
  Vastaa viestiin
07.10.05, 10:59   #5 (linkki)
Eva
(Vierailija)

Tuosta Atkinsistä sen verran, kun monet kuitenkin epäilee sen toimivuuttta.. Olen itse elävä todiste siitä että se tepsii, laihdutin nimittäin reilussa puolessa vuodessa n. 35 kiloa. Ei se välttämättä se kaikkein terveellisin vaihtoehto ole, mutta jos haluaa nopeasti pudottaa painoa, on se mielestäni paras konsti. Nälkää en juuri koskaan nähnyt tuon puolen vuoden aikana, ja liikuntaa en juurikaan joutunut lisäämään, reipas arkiliikunta, kävely koiran kanssa ja muu liikunta(hissin hylkääminen) riitti vallan mainiosti. Toivotan tsemppiä.
  Vastaa viestiin
07.10.05, 13:33   #6 (linkki)
Parempi myöhään
(Vierailija)

Mitäpä jos yrittäisit löytää napostelullesi ihan muuta korviketta kuin ""jotain terveellisempää"" naposteltavaa. Napostelu on useimmille opittu tapa, jolla ei ole mitään tekemistä nälän kanssa. Syödään suruun, iloon, tylsistymiseen, janoonkin. Ihan sama kuin tupakointikin. Ei se ole se ruoka joka addiktoi, vaan se tapa. Myös makeahimotus on tottumiskysymys. Siitä oppii pois.

Liikuntamääräsi ei riitä ja intensiteettiäkin olisi syytä lisätä; polje pyörää ainakin tunti kerrallan, ja jos et malta niin tee tunnin juoksulenkki (jos jaksat) tai kävely/juoksulenkki jolloin juostaan ja kävellään vuorotellen... Noin neljä kertaa viikossa ainakin. Juo paljon, syö noin 1500-1700 kaloria päivässä. Unohda leipä, pasta, peruna ja riisi (tummaa leipää voi vetää muutaman palan päivässä) ja suosi kasviksia, hedelmiä ja vähärasvaisia lihoja. Varmista, että saat proteiinia vähintään gramman painokiloa kohti. Syö tarpeeksi paljon ja tarpeeksi usein. Tee vatsa- ja selkälihasliikkeitä, ja nostele vaikka tytärtäsi käsitreeniksi.

On sanomattakin selvää, ettet enää ehdi laihtua kuin kilon-pari. Mutta jos vähän ryhdistäydyt liikunnan ja syömisten kanssa, niin saat vähän ""löysää"" liikkeelle ja mielesi, ihonsävysi ja kuntosi paranee.
  Vastaa viestiin
07.10.05, 14:45   #7 (linkki)
Tuulikki
(Vierailija)

Täällä toinen elävä esimerkki atkinsin diettiä noudattavista, paino tippuu eikä tarvitse nähdä nälkää. Itse olen tiputtanut 5 kg kuukaudessa. Näin ainakin saat nopeat tulokset ja dietin noudattaminen on tosi vaivatonta. Minulla on myös liikuntaharrastus mukana.
Minulle tämä ainakin sopii, mutta onhan myös muitakin vaihtoehtoja ja kannattaa miettiä tarkkaan mitä diettiä alkaa noudattamaan, yhdelle sopii yksi, toiselle toinen.
  Vastaa viestiin
07.10.05, 16:52   #8 (linkki)
South Beach
(Vierailija)

On terveellisempi kuin Atkins. Minulta putosi 2 viikon aloitusjakson aikan 7.5 kg. (ylipainoa oli vajaa 20 kg.)
  Vastaa viestiin
09.10.05, 18:59   #9 (linkki)
?
(Vierailija)

Mitä terveellistä on syödä kaikkea keinotekoisesti kevennettyä, jatkettua ja sokeroitua ruokaa?
Rasvaton ei tarkoita terveellistä.
Atkinsilla laihtuu aluksi nopeammin kuin low-fatilla, vuoden päästä laihdutustulokset ovat about samat, mutta on yksi suuri ero. Atkinslaiset ovat terveempiä kuin lowfattaajat.
  Vastaa viestiin
10.10.05, 08:25   #10 (linkki)
Tuolla
(Vierailija)

Atkins-ohjeet

Olkaa hyvä:

http://www.silikonitieto.net

Klikkaa etusivun puolivälin jälkeen otsikkoa:

Laihdutus, Atkins

Itse laihduin ensimmäisen kuukauden aikana yli 10 kiloa!

Atkinsin dieetti on todettu tutkimuksissa terveellisemmäksi kuin useimmat muut. Lisäksi nälkää ei tarvitse kokea koskaan.
  Vastaa viestiin
10.10.05, 15:41   #11 (linkki)
South Beach
(Vierailija)

Täh? Kuka käskee syödä keinotekoisesti jatkettuja tai makeutettuja ruokia South Beachissa? Minä sisäistin asian siten, että vähärasvaista ruokaa (kana, kalkkuna, kala, muna) ja vähärasvaista juustoa (ei lienen epäterveellstä?), kahden viikon jälkeen ruisleipää, täysjyväriisiä- ja spagettia sekä hedelmiä. Makeaa en kaipaa, joten en käytä makeutusaineitakaan.

Mikä tässä oli epäterveellistä?
  Vastaa viestiin
10.10.05, 19:43   #12 (linkki)
Southille
(Vierailija)

Rasvaa voisi varmaan vetää reippaasti enemmän.
  Vastaa viestiin
10.10.05, 22:25   #13 (linkki)
Kokeiltu on
(Vierailija)

Etsi lentoemäntädieetti netistä ja kokeile sitä. En muista enää tarkkaan mitä piti sisällään mutta tehokas oli.
  Vastaa viestiin
11.10.05, 06:28   #14 (linkki)
?
(Vierailija)

Ei tämä mikään atkins vs. sbd juttu ollut :)
Ylipäätään ärsyynnyin, kun ihmisten mielissä atkins tappaa. Ei, mr. Atkins ei kuollut omaan dieettiinsä, hän ja hänen vaimonsa Veronica atkins ovat varmaan ihmisiä jotka ovat olet tällä dieetillä yli 30 vuotta.
Itse suosin täysrasvaista, jos tuote luonnostaan on sellainen. Uskon, että elimistö osaa käsitellä luonnolliset ainekset, mutta esim. transrasva jää tukkimaan suonia.
Itse olen jättänyt kaikki makaroni- tyyppiset lisukkeet kokonaan pois. Ajatus itseasiassa kuvottaa vaikka joskus makaroni oli oikeasti herkkuani. Makaroni, siinä ei oikeasti ole kyllä yhtään mitään hyvää. Se on vain puhtaasti mahan täytettä. Mielummin täytän mahani vihanneksilla kuin makaronilla.
  Vastaa viestiin
11.10.05, 10:13   #15 (linkki)
kiitoksia!
(Vierailija)

Re: Atkins-ohjeet

kiitos hyvästä linkistä ja ohjeista!
  Vastaa viestiin
11.10.05, 11:14   #16 (linkki)
AOP
(Vierailija)

Mainio.net:istä löytyy ohje:

http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1133;74225;32924
  Vastaa viestiin
11.10.05, 17:57   #17 (linkki)
Rusina
(Vierailija)

Itse laihdutin vuosi sitten 10kg. Aluksi starttasin Atkinssilla, mutta se oli pakko lopettaa kun verensokeri oli koko ajan niin alhaalla ja lisäksi minulla oli koko ajan huono, oksettava olo. Sen jälkeen siirryin noudattamaan Montignac-dieettiä. Sen jälkeen olo oli kyllä hyvä, eikä ikinä tehnyt mieli mitään hyvää, tai siis minulle herkuista suurin oli jäätelö :D
Lisäksi kyllä liikuin todella paljon, mutta täytyy myöntää että olin elämäni kunnossa. Kuinkahan sitä saisi itseään taas tsempattua samaan. Vaikka kiloja ei paljoa olekaan kertynyt, mutta huomaa että energisyys on hukassa kaiken ""huonon ruuan"" vuoksi...
  Vastaa viestiin
11.10.05, 20:08   #18 (linkki)
lili-ann
(Vierailija)

onnea, aikamoinen pudotus lyhyessä ajassa! Viitsisitkö laittaa tänne ylös mitä söit suurinpiirtein päivässä ja kuinka paljon?
  Vastaa viestiin
11.10.05, 20:12   #19 (linkki)
Pandora
(Vierailija)

Paastoaminen on tehokasta, mutta mukavampaa jos siihen ryhtyy hyvin valmistautuneena. Luontaistuotekauppojen vaahterapalmusiirappia olen itse käyttänyt, kaikissa paastoissa (4 kertaa 3-7 päivää) painoa lähti lähes kilo päivässä.
  Vastaa viestiin
12.10.05, 11:19   #20 (linkki)
Alkuperäiselle
(Vierailija)

Viestiketjun aloittajan kirjoituksessa näkyy jo vastaus valmiina; porkkana etoo ja napostella pitää. Ei sitä kukaan ilmaiseksi laihdu, tapoja pitää muuttaa.
  Vastaa viestiin
12.10.05, 12:29   #21 (linkki)
Jone
(Vierailija)

Syö monipuolisesti, herkut pois n.1230 kaloria päivässä, laihdut varmasti vaikka, et liikkuisikaan. Jos liikut, kalomäärää voi lisätä. Itse olen laihtunut tuolla metodilla kuukaudessa 5kg, eikä ole ollut nälkä. Aamulla yleensä syön lautasellisen puuroa marjojen kera. Päivällä töissä joku hedelmä ja valion sokeritonta mehukeittoa. Illalla kotona ruoka, paistettua kanaa, pihvi tm. Paljon kasviksia, kukkakaalia, parsaa, porkkanaa jne. Silloin tällöin pastaa Illalla 1-2 palaa ruisleipää,päällä paljon salaattia, tomaattia, keittokinkkua ja vähärasvaista juustoa pari siivua. Lisäksi juon vihreää teetä ja vettä runsaasti. Lisänä nautin, kalkkia, sinkkiä ja kalanmaksaöljyä (1kapselin/pvä.) Vaihtelua saa raejuustoilla.
  Vastaa viestiin
12.10.05, 15:11   #22 (linkki)
South Beach
(Vierailija)

Söin ihan täsmälleen dieetin ohjeiden mukaan (kirjastosta voisi löytyä kirja).

Aamiaiseksi pari siivua kalkkunapekonia + munakokkelia/munaa tai sieni-juusto-sipulitäytteinen munakas.

Välipalana pari siivua kalkkunaleikettä + kevytsulatejuustoa tai pähkinöitä.

Lounas oli yleensä salaatti, jossa oli kalkkunaa, kanaa tai katkarapuja.

Väliapla sama.

Illallinen vaikka kukkakaalimuusi, erilaisia vihanneksia ja kasviksia, pihvi/kalaa/kanaa. Jälkiruoaksi makeuttamatonta jugurttia tai ricottajuustoa, johon sekoitin kaakaojauhetta. Okei, tässä voi tarvita makeutusainetta.

Kannattaa lukea kirja, ohjeet ovat tosi monipuolisia eikä nälkä pääse yllättämään. Alkuvaikeuksien jälkeen (lue kaipaa leipää tai pastaa) himo häviää ja sieetti on helppo noudattaa myös ulkona syödessä.
  Vastaa viestiin
15.10.05, 09:59   #23 (linkki)
:9
(Vierailija)

Mitenkäs on mennyt dieettaajalla?
  Vastaa viestiin
15.10.05, 15:42   #24 (linkki)
Hip hei!
(Vierailija)

Re: Atkins-ohjeet

Jo 6 kiloa lähtenyt viikossa!
  Vastaa viestiin
15.10.05, 17:34   #25 (linkki)
Tippe
(Vierailija)

Lentoemodieetti pudottaa 4 päivässä muutaman kilon (minulla taisi pudota n. 3), mutta kilot tulivat heti takaisin kun palasin normaaliin ruokavalioon. Enkä siis normaalistikaan syö epäterveellisesti, vaan ihan perusruokaa, kasviksia, hedelmiä jne. Enkä liikaa... Eli tuollaiset pikadieetit eivät kyllä toimi ainakaan omalla kohdallani.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku