| |  | |
07.10.05, 15:36
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | onneton
Tuon toisen hampaisiin liittyvän ketjun innoittamana päätin kysyä että onko kellään koskaan leikattu huulijännettä eli sitä kahden yläetuhampaan yläpuolella olevaa jännettä?Siis siinä toivossa (tai muutenkin) että hampaat menisivät yhteen ja rako etuhampaiden välistä katoaisi?Paljonko maksoi, tarviko oikomishoitoa?ja minkä ikäisenä? Tai onko kellään rako umeputunut sim.viisaudenhampaiden tultua??
Kiitos jo avusta
| |
| | |
08.10.05, 10:29
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: onneton
Mulla etuhampaiden välissä oleva rako alkoi umpeutua itsekseen joskus teini-iässä. Voi olla, että aikuisena tulleet viisaudenhampaat vaikuttivat vielä lisää umpeutumiseen. En nimittäin ole ihan varma, milloin hampaideni välissä ei ollut enää rakoa! Kerran vaan totesin jollekin kaverilleni (joka ei tuntenut minua lapsena tai teininä), että inhoan hampaideni välissä olevaa rakoa. Kaveri katsoi minua kummastuneena ja sanoi, että ""eihän sulla ole mitään rakoa hampaiden välissä"". Olin kyllä huomannut, että rako oli pienentynyt, mutta minusta se kuitenkin oli vielä olemassa. Muiden mielestä ei ole.
Tiedän muutaman ihmisen, joille on tehty ""levennykset"" etuhampaisiin, eli sillä tavalla rako on poistettu. Näyttää ihan luonnolliselta, mutta riippuu varmaan omien hampaiden muodosta. Yksi kaveri valitteli, että vuosien kuluessa levennysten väri (tai sitten hampaiden väri) on muuttunut, ja hänen mielestään lisätty osa erottuu hampaista. Ulkopuolinen ei sitä kyllä huomaa, ellei todella keskity tuijottamaan hänen hampaitaan (eikä välttämättä sittenkään).
Tuosta jänneleikkauksesta en valitettavasti tiedä mitään, mutta ehkä palstalta löytyy joku, jolla on kokemusta tai tietoa siitä?
| |
| | |
08.10.05, 10:39
|
#3 (linkki)
Mä sain väännettyä itse etuhampaita yhteen. Joka päivä puristin niitä peukalon ja etusormen avulla yhteen (tai lähinnä kynsien avulla). En muista kauanko tätä tein, mutta rako katosi lopulta. Olin tosin teini vielä silloin.
En tiennytkään, että huulijänteen leikkaaminen voisi auttaa asiaan. Joskus myöhemmin multa meni se jänne tapaturmaisesti poikki, ei tosin ihan loppuun asti, mutta ei se ole mielestäni hampaisiini vaikuttanut.
| |
| | |
08.10.05, 19:22
|
#4 (linkki)
Mulla myös mukulana isä väänsi hampaita yhteen ja rako ajan myötä hävisi.
| |
| | |
10.10.05, 22:34
|
#5 (linkki)
Mullakin oli joskus teininä rako etuhampaiden välissä, mutta sitten se vain katosi...ilman mitään vippaskonsteja. Mielestäni rako hampaissa on persoonallinen ja nyt harmittaa kun itselläni se meni aikanaan umpeen.
| |
| | |
11.10.05, 10:04
|
#6 (linkki)
Suotta olet onneton. Minusta rako etuhampaiden välissä on persoonallinen ja viehättävä. Muutamilla kauniina pidetyillä julkkiksillakin sellainen on, esimerkiksi Madonnalla ja Ville Valolla.
| |
| | |
11.10.05, 10:16
|
#7 (linkki)
onko BB Pertun etuhampaiden vako viehättävä.....?
Jos käyt hammaslääkärillä vaikka tavallisessa tarkastuksessa, niin varaa se oikomishammaslääkärille ja kysy häneltä onko sille sun raolle mitään tehtävissä. Varmasti saat oikean vastauksen ja luulempa että oikomishoidolla se saadaan umpeen. | |
| | |
11.10.05, 11:41
|
#8 (linkki)
Aivan , ja kaikenlisäksi Madonna TEETÄTTI tämän raon hampaidensa väliin !
Minulla on myös rako etuhampaiden välissä, kun pyysin hammaslääkäriä tekemään sille jotain, siis poistamaan sen, hän ei suostunut, vedoten juuri noihin seikkoihin. Nyt olen tyytyväinen, ei haittaa yhtään, päinvastoin ! | |
| | |
11.10.05, 13:09
|
#9 (linkki)
Jep jep, esim. Vanessa Paradis on yksi kauneimmista naisista joita olen koskaan nähnyt ja hänellä on juuri tuollainen rako etuhampaiden välissä. Mun mielestä tosi söpön ja persoonallisen näköistä!
| |
| | |
11.10.05, 13:50
|
#10 (linkki)
Mun mielestä se on seksikäs. Anna vaan olla. Kiva pikku persoonallisuus.
| |
| | |
11.10.05, 21:09
|
#11 (linkki)
Kiitoksia kaikille kannustuksesta ja kokemusten kertomisesta. Ei se tavallaan mua hirveesti enää haittaa, toisin kuin joskus teini-iässä mutta toi jänne vaan meinaa aina välillä jäädä siihen kiinni ja se ärsyttää. Hampulääkäri sano et yksityisel puolel ne leikkaa mutta ei taannu sitä et se menee sit umpeen. Monet sanookin just että viisaudenhampaiden tulon jälkeen menis mut eihän niitäkään välttämättä tuu. Pelottaa vaan et jos ei sit meekkään umpeen niin onko se vaan kauheemman näkönen sit, mut toisaalta ei se jännekään mikään superkaunis oo..hitsi, kun tietäs mitä tekis. Ei kukaan oo ikinä leikkauttanu tommosta jännettä?
| |
| | |
12.10.05, 10:17
|
#12 (linkki)
Mä en kyllä vieläkään ymmärrä, miten tuo jänteen leikkaus voisi vaikuttaa asiaan? Voisiko joku selventää?
| |
| | |
13.10.05, 14:18
|
#13 (linkki)
Kyllä se voi jos se on suuri ja tulee hieman etuhampaiden väliin jolloin hampaat eivät voi mennä yhteen. Toi on kai aika yleinen syy just sille et etuhampaat ei oo täysin yhessä. Mut eipä asiasta enää sen enempiä..
| |
| | |
13.10.05, 17:07
|
#14 (linkki)
Mulla on joskus murroiässä leikattu huulijänne ja heti sen jälkeen etuhampaiden välinen rako pieneni todella lyhyessä ajassa. Toimenpide oli suht tuskallinen, kipua kesti pari päivää.
Olen samaa mieltä siitä, että etuhampaiden välinen rako on persoonallinen ja sievä. Itselläni se oli todella suuri, lähemmäs puoli senttiä. Leikkauksen ja oikomisen jälkeen etuhampaani olivat aivan vierivieressä, mutta nykyään niiden välissä on taas kiva pieni rako.
| |
| | |
13.10.05, 17:26
|
#15 (linkki)
Mistä olet kuullut moisista jänneleikkauksista? En ole koskaan kuullutkaan moisista.
| |
| | | | |