| Re: RAKENNEKYNNET JA KYNSIEN KORISTELU!
Minulla on ollut rakenne (akryyli) kynnet vuoden verran. Joskus 10 vuotta sitten otin ekat Usa:ssa, mutta olin silloin liian nuori ymmärtääkseni niiden hoidon yms päälle mitään. Ja olivat varmaan aivan liian pitkätkin, koska en saanut farkun nappeja kiinni jne, joten otin melko pian pois.
Vuosi sitten päätin kynnet ottaa, sillä omani ovat tosi lyhyet ja halkeilevat. Olen asiakaspalvelutyössä ja kädet näkyvillä koko ajan. Ihan heti en näistä luovu, vaikka aika arvokasta se huoltaminen onkin. Sen verta kivoilta kädet näyttävät, jotenkin paljon sirommilta ja naisellisemmilta. Olen ostanut itse USA:sta akryylisetin, jolla voin korjailla hätätapauksessa itse kynttä, jos pahasti hajoaa enkä heti pääse studiolle huollattaan.
Pidän kynsiä kohtuu lyhyinä (kasvu noin 2 cm sormen päästä) ja mittana käytän käden nyrkkiin puristamista. Jos se kohtuu helposti onnistuu, ovat kynnet sopivan mittaiset. Näin saan ne kestämään ehjinä paljon pidempään. Muotona suosin pyöristettyä neliötä, ei ranskalaista manikyriä sillä tykkään lakkailla ja koristella kynsiä. Yleensä aika vaaleillä sävyillä työn takia, mutta käytän timantteja, kukkia, hilelakkaa jne osittaiseen koristeluun. Lisäksi olen käyttänyt läpi kynnen laitettavaa kynsikorua, mutta sen reiän poraaminen akryylin läpi on aika haastavaa....
Alkuun viikon verran kynsien ottamisesta mietin, oliko hommassa mitään järkeä, mutta niihin tottui niin nopeasti ja kommentit olivat niin positiivisia, että olen enemmän kuin tyytyväinen. Nyt pystyn kynsien kanssa vaikka remontoimaan, kun on tottunut käyttämään suojia ja apuvälineitä eikä yritäkään käyttää kynsiä työkaluina. Ihanat ovat ja niin kauan kuin taloudellinen tilanne sallii, kynnet pysyvät.
|