Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
13.10.05, 18:41   #1 (linkki)
Maria
(Vierailija)

RAKENNEKYNNET JA KYNSIEN KORISTELU!

Hei! =) Onko sinulla ollut rakennekynsiä? Silloin kannattaa lukea tämä.
Opiskelen viimeistä vuotta kosmetologiksi ja opinnäytetyöni aiheena on rakennekynnet ja ja kynsien koristelu. Olisin hyvin kiitollinen jos saisin vastauksia henkilöiltä joilla on omakohtaisia kokemuksia rakennekynsistä. Voisin liittää vastauksia työhöni (tietysti nimettöminä). Olisi mielenkiintoista kuulla niin negatiivisista että positiivisistakin puolista. Oliko kynsien kanssa mitään ongelmia, miltä ne tuntuivat ja miksi kauniit kynnet ovat sinulle tärkeä asia ym. ?
Lisäksi jos joku tietää hyvän kirjan liittyen kynsien koristeluun ja laukkauksiin, olisin kiitollinen tiedosta. Sana on vapaa ja jään odottelemaan innolla vastauksia! Kiitos!
Terveisin Maria Mikkola.
  Vastaa viestiin

13.10.05, 22:28   #2 (linkki)
freak
(Vierailija)

Re: RAKENNEKYNNET JA KYNSIEN KORISTELU!

jep, ollut 1,5 vuotta jo ja en aio luopua, tosin ovat niin luonnollisen näköiset ja pituiset, että kaikki luulee omiksi. olen pitänyt nyt koko kesän pyöreän muotoisina. Ihania ovat!
  Vastaa viestiin
14.10.05, 10:30   #3 (linkki)
Kielo
(Vierailija)

Hei,
mulla oli rakennekynnet noin 2 vuotta, poistin ne viime keväänä säästääkseni rahaa. Mielestäni kauniit kädet ja kynnet ovat tärkeät siksi että kädet ovat esillä koko ajan.

Olin ehdottoman tyytyväinen kynsiini, pidän siisteistä, hyvinhoidetuista ja lyhyehköistä kynsistä, mieluiten ranskalaisella manikyyrillä. Neliömäinen muoto miellyttää minua. En haluaisi mitään erikoisia koristeita tai tummia värejä. Luonnollisuus on tärkeintä.

Ikävä puoli oli tietysti hinta, ja se, että neljän viikon välein piti käydä istumassa tunti kynsistudiossa... Ja tietysti kotonakin piti viilata välillä kasvurajaa. Lisäksi jos kynsi katkesi, se harmitti!

Otan varmasti joskus tulevaisuudessa uudestaan kynnet, nyt aion tulla toimeen omillani.

Vastaa viestiin
14.10.05, 20:41   #4 (linkki)
satku
(Vierailija)

Mulla oli rakennekynnet reilun vuoden, geeliversiot, sellaiset neliskulmaisen muotoiset, ranskalaisella manikyyrilla ja aika pitkät. Tykkäsin niistä kovasti, olivat erittäin hyvännäköiset. Mutta mutta, oikeastaan syy siihen miksi niistä luovuin, oli se, että niitä piti huollattaa ja kynnen irrotessa ei aina ollut apua saatavilla heti (kynsihuoltajani on aika täystyöllistetty). Alkoi vaan tympiä se huoltohomma, vaikka n. neljän viikon välein siellä vain kävinkin. Nyt on ollut omat kynnet ehkäpä kuukauden ja olen kyllä tyytyväinen nyt näihin enkä varmaan ihan heti ota rakennekynsiä takaisin. Alunperin syy niiden ottamiseen oli omat huonot kynnet, onhan ne rakenteet niin siistin ja huolitellun näköiset.
  Vastaa viestiin
15.10.05, 19:43   #5 (linkki)
Apila
(Vierailija)

Minulla on ollut rakenne (akryyli) kynnet vuoden verran. Joskus 10 vuotta sitten otin ekat Usa:ssa, mutta olin silloin liian nuori ymmärtääkseni niiden hoidon yms päälle mitään. Ja olivat varmaan aivan liian pitkätkin, koska en saanut farkun nappeja kiinni jne, joten otin melko pian pois.
Vuosi sitten päätin kynnet ottaa, sillä omani ovat tosi lyhyet ja halkeilevat. Olen asiakaspalvelutyössä ja kädet näkyvillä koko ajan. Ihan heti en näistä luovu, vaikka aika arvokasta se huoltaminen onkin. Sen verta kivoilta kädet näyttävät, jotenkin paljon sirommilta ja naisellisemmilta. Olen ostanut itse USA:sta akryylisetin, jolla voin korjailla hätätapauksessa itse kynttä, jos pahasti hajoaa enkä heti pääse studiolle huollattaan.
Pidän kynsiä kohtuu lyhyinä (kasvu noin 2 cm sormen päästä) ja mittana käytän käden nyrkkiin puristamista. Jos se kohtuu helposti onnistuu, ovat kynnet sopivan mittaiset. Näin saan ne kestämään ehjinä paljon pidempään. Muotona suosin pyöristettyä neliötä, ei ranskalaista manikyriä sillä tykkään lakkailla ja koristella kynsiä. Yleensä aika vaaleillä sävyillä työn takia, mutta käytän timantteja, kukkia, hilelakkaa jne osittaiseen koristeluun. Lisäksi olen käyttänyt läpi kynnen laitettavaa kynsikorua, mutta sen reiän poraaminen akryylin läpi on aika haastavaa....
Alkuun viikon verran kynsien ottamisesta mietin, oliko hommassa mitään järkeä, mutta niihin tottui niin nopeasti ja kommentit olivat niin positiivisia, että olen enemmän kuin tyytyväinen. Nyt pystyn kynsien kanssa vaikka remontoimaan, kun on tottunut käyttämään suojia ja apuvälineitä eikä yritäkään käyttää kynsiä työkaluina. Ihanat ovat ja niin kauan kuin taloudellinen tilanne sallii, kynnet pysyvät.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku