| |  | | |
13.10.05, 21:49
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Alaluomileikkaus
Olen menossa silmien alaluomiplastiaan. Ongelmana ovat pullottavat rasvatyynyt, jotka poistetaan ja ihoa hieman nostetaan. Ryppyjäkin on, mutta niille ei kai voi paljoakaan. Pussit eivät ole pahat, mutta alkaneet iän mukana haitata enemmän varsinkin, kun turvotusta tulee herkemmin. Olen 47 v. Kertokaa kokemuksianne tuloksista ja paranemisesta, jos olette teettäneet alaluomileikkauksen. Kiitos!
| |
| | |
18.10.05, 21:44
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Alaluomileikkaus
Eikö kukaan tämän palstan lukijoista ole leikkauttanut alaluomiaan? Tunnustakaa nyt ihmeessä!
| |
| | |
18.10.05, 23:33
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Alaluomileikkaus
Minulle tehtiin samainen leikkaus 02/05. Samat syyt kuin sinullakin oli leikkaukseen menolle.
Leikkaus oli operaationa ""vaivaton"", kipuja ei ollut ennen, jälkeen eikä aikana. Toipuminen kesti kauan, 3 kk käytin aurinkolaseja päivittäin.
Lopputulos nyt 8 kk jälkeen OK, ryppyjä jäi, en tiedä olisiko niitä saanut pois. Minä en halunnut. Halusin vain eroon niistä rasvarenkaista, ja niistä pääsin.
| |
| | |
19.10.05, 11:17
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Apuaa...
Kuinka ihmeessä jouduit käyttämään aurinkolaseja noin kauan? Olivatko arvet pahat, mustelmia, turvotusta? Minun pitäisi olla ""esiintymiskunnossa"" n. 3 ja viimeistään 5 viikon kuluttua. Lääkäri sanoi arpien punoittavan jopa puoli vuotta, mutta nehän voi meikata piiloon. Turvotuksen ja mustelmien pitäisi poistua 2-3-viikossa. Nyt jännittää!
| |
| | |
19.10.05, 23:31
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Apuaa...
Täysin esiintymiskuntoon toipuminen kesti minulla tosiaankin 5 kk, ekat kaksi viikkoa olin ihan ""eristyksissä"", mustat lasit päässä kauppaan jne mutta enimmäkseen ihan neljän seinän sisällä. Mustelmat ja turvotus hävisivät reilussa viikossa. Leikkausarvet alaripsien alapuolella eivät näkyneet ollenkaan edes silloin kun vielä oli tikit ja silmän ulkokulmien arvet tosiaan peittyi meikillä (näkyvät edelleen ilman meikkiä). Se, mikä näkyi, olivat ihonalaiset itsesulavat tikit, joilla lihas oli kiristetty uudelle paikalleen. Ikäänkuin nuppineuloja olisi pistelty poskiin. Jäljet olivat vielä epäsymmetriset, joten ulkonäkö oli aika kammottava. Vielä kesällä tuttavani epäili minun olleen kolarissa tai saaneen turpaani :(
Jos käytät silmälaseja, ompeleet on helpommin piilotettavissa. Itselläni ei ole, mutta ostin sellaiset muodikkaat isot plexit, joiden linssit oli hieman sävytetty, niillä pärjäsin hyvin (ja näinkin jotain sisätiloissa).
Toivottavasti et säikähdä näitä kokemuksia, mutta näin jälkeenpäin ajatellen olisin ollut tyytyväinen jos olisin etukäteen tiennyt mitä on odotettavissa, minullekin kerrottiin että kaikki on OK kahden viikon päästä. Kuitenkin, jos mitenkään pystyt junailemaan asiasi niin, että voit ""piileskellä"" hiukan pitempään kuin 3-5 viikkoa, on operaatio vaivan arvoinen. Näin jälkikäteen 5 kuukauttakin tuntuu niin lyhyeltä ajalta, että todellakin kannattaa siihen mennä. Itse jätin muutamiin juhliin menemättä ja peruin muita tapaamisia, myös töissä järjestin niin, etten tarvinnut osallistua neuvotteluihin ja asiakastapaamisiin. Hanki etukäteen kunnon piilottelulasit, niin ei mitään. Minäkin sain monet kehut uusista tyylikkäistä silmälaseista :-)
Milloin operaatio tehdään sinulle? Olisi kiva kuulla kokemuksiasi sen jälkeen, ja vaikka ennenkin. Minä ainakin jännitin niin paljon etten meinannut pystyssä pysyä...
Ja kysy vaan, jos haluat jotain vielä tietää!
| |
| | |
20.10.05, 00:30
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Kiitokset
Kiitos sinulle, kun kerroit kokemuksesta tarkemmin. Olen menossa leikkaukseen jo viikon päästä. En aio perua, vaikka olenkin nyt kuullut vaikeista tapauksista. Lääkärin kanssa ei ollut mitään puhetta lihaksen kiristämisestä tai ihon alle laitettavista tikeistä. Ainoastaan rasvapallukoiden poistamisesta ja ihon hienoisesta kohottamisesta. Tutkin juuri erittäin hyviä nettisivuja osoitteessa www.facialsurgery.com, jossa kerrotaan kuvien kera kaikki silmäluomileikkauksen vaiheet. Siellä pidettiin parempana tehdä viilto alaluoman sisäpuolelle, jolloin iho pinnalle ei tule arpea ollenkaan. Mutta myös ripsien alle tehdyt viillot ja leikkaustulokset vakuuttivat. En enää jännää niin paljon, kun olen nähnyt asiallisia kuvia. En käytä silmälaseja, joten joudun luottamaan meikkaustaitoihini. Näytillä on oltava viimeistään joulukuussa, joten pitää toivoa parasta. Tai sitten hankkia ne lasit, onhan tuota ikänäköäkin jo olemassa.
| |
| | |
20.10.05, 12:31
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Kiitokset
terve menoa leikkaukseen, kyllä kaikki menee hyvin! Minulle ainakin lääkäri sanoi kyseessä olevan rutiiniluontoisen leikkauksen, niitä tehdään paljon. Eipä minullekaan kerrottu näistä ihonalaisista ompeleista etukäteen, ehkä sinulle ei niitä tulekaan! Minä toivoin ennen leikkausta ettei ihoa liikaa kiristettäisi, mutta näin jälkeenpäin ajattelin, että olisihan sitä tietty saman tien voinut vähän oikaistakin.
Kerrohan sitten leikkauksen jälkeen miten menee ja miten toipuminen edistyy
| |
| | |
20.10.05, 13:20
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Palaan asiaan
Kiitos vielä kannustuksesta. Missäpäin muuten sinun operaatiosi tehtiin? Minä olen menossa Jyväskylään, kun hinta siellä on paljon edullisempi kuin esim. Helsingissä tai Tampereella. Palaan asiaan viimeistään reilun viikon kuluttua, kun operaatio on ohi.
| |
| | |
20.10.05, 13:40
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Palaan asiaan
Minä kävin Siluetissa Helsingissä. Ihan kiva vaihtaa kokemuksia sitten jälkeenpäin, en ole paljon asiasta keskustellut kenenkään kanssa.
| |
| | |
20.10.05, 19:31
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Palaan asiaan
Minäkin olen kertonut vain lähiomaisille ja joillekin naisystäville, joiden tiedän hyväksyvät nämä päähänpinttymäni. Miesystävälle oli myös luonnollisesti pakko kertoa. Vähän tuo ihmetteli ja tiiraili, että missä ne pussit olivatkaan, muttei paheksunut tai kauhistellut. Vitsaili vaan, että tästä ne kiristysoperaatiot sitten alkavat. Alunperin ajatuksena oli operoida samalla kerralla myös yläluomet, mutta kirurgi toppuutteli sanoen sen pitkittävän paranemista. Yläluomet eivät vielä pahasti roikukaan, joten operoidaan ne sitten myöhemmin.
| |
| | |
28.10.05, 20:20
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Leikkaus tehty
Hei crease! Olin tänään leikkauksessa. Kaikki meini ok ja nyt haudon kotona mustelmia ja alkavaa turvotusta. Toisesta haavasta tihkuu hiukan verta, mutta kaipa tuo menee ohi. Heti kun näin tilanteeni, ennen tätä turpoamista, saatoin jo havaita, että pullottava rasva oli poissa. Laitettiin niitä ihonalaisia ompeleita minullekin ja lihasta kiristettiin. Kun kerroin huolestumisestani, niin kirurgi kertoi käyttävänsä hyvin ohutta lankaa ja että voi myös muutaman viikon päästä poistaa näitä sulaviakin ompeleita, jos ne alkavat tulla ihon läpi. Hänen mielestään minulle ei pitäisi tulla niistä ongelmia. Kirurgi oli erittäin varman tuntuinen operoidessaan ja klinikan palvelu hyvin ystävällistä. Hemmottelivat minua kahvin ja voileivän kera tarjotulla konjakilla. Kerron myöhemmin lisää toipumisesta, kun näen miten se edistyy.
| |
| | |
29.10.05, 17:30
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Leikkaus tehty
Kiva kuulla että kaikki meni hyvin! Muista nyt hoitaa itseäsi, lepäillä, ettei mustelmia tule.
Mikä on mielikuvasi operaatiosta? Minulla ainakin meni ajan taju silloin, mutta nopeasti siitä pää selvisi, eli illalla olin jo ihan ""normaali"". Onko sulla kipuja ollut leikkausalueella?
Paranemista sulle, päivä päivältä lopputulos alkaa tulla näkyviin eikä se ainakaan huonompi ole kuin ennen leikkausta! Kaikki vaiva on varmasti sen arvoista! Anna kuulua miten menee!
| |
| | |
29.10.05, 19:04
|
#13 (linkki)
Sain esilääkityksenä Panadolia ja Diapamia, kun pyysin, mutta olin kyllä koko toimenpiteen ajan täysi tietoinen kaikesta. Vähän huvitti, kun käry vain kävi, kun verisuonia poltettiin homman aikana. Tunsin kiskomiset ja ompelemisen, mutteivät ne sattuneet tietenkään. Vaihdoin myös muutaman sanan operaation kuluessa. Olin heti tolpillani, ei huimannut tms. En siis kokenut mitään ajantajun katoamista. Särkylääkettä en ole tarvinnut ja nukuinkin ihan hyvin kahden tyynyn kohottamana. Sen verran kamalan näköinen olen, että voisin suunnistaa suoraan Halloween-partyihin. Eli kotosalla pitää käkkiä lähiviikot. Kerron lisää, kun muutoksia alkaa tapahtua.
| |
| | |
29.10.05, 21:54
|
#14 (linkki)
Minulla meni koko kesä kökkiessä, koska paraneminen oli odotettua hitaampaa, vielä n. kahden kuukauden kuluttua tuttu sanoi kun näki minut ilman laseja, että mitä sulle on tapahtunut kun näytät tuollaiselta. Nyt kun siitä on kulunut neljä kuukautta, niin olen enempi kuin tyytyväinen. Tulos on luonnollinen ja kaunis. Kiristyksen tunne on vielä olemassa, mutta ehkä sekin menee aikanaan ohi.
Mutta täytyy muistaa että paraneminen on hyvin yksilöllistä, minulla se vain kesti todella kauan, sinulla se voi olla paljon nopeampaa. Kaikke Hyvää !
| |
| | |
30.10.05, 00:22
|
#15 (linkki)
kyllä ensimmäiset päivät leikkauksen jälkeen ulkomuoto on kauhistuttava, meilläkin lapset sanoi että näytin kummitukselta!
Mulla kyllä meni ajantaju leikkauksen aikana, mutta muistan myös sen palaneen käryn, ja jotain keskusteluakin yritin ylläpitää, mutta se varmastikaan ei ollut kovin korkeatasoista. Operaation jälkeen lepäilin heräämishuoneessa muutaman tunnin, oli outoa kun henkilökunta kävi juttelemassa ja itse ei nähnyt mitään kun oli kääreet silmillä. Sain voimakkaita särkylääkeitä, kipuja ei ollut, mutta söin muutaman, koska niillä on myös tulehdusta estävä vaikutus. Itse alkoin touhuta päivittäisiä rutiineja heti, mutta kuulin jäleenpäin, että parin päivän täydellinen lepo olisi estänyt mustelmat lähes täysin.
Odottelen mielenkiinnolla kuulumisia! | |
| | |
30.10.05, 16:56
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | Turponaama
Enpä tullut ajatelleeksi tuota tulehduskipulääkkeen mahdollista tulehdusta estävää vaikutusta. Otinkin tässä heti yhden ellei se ole jo liian myöhäistä. Mitenkähän sen tulehduksen voi havaita? Nyt on toisessa silmässä punoitusta silmämunan alareunassa, mutta ei mitään kutinaa tai vuotamista. Toinen puoli näyttää selviävän vähäisillä mustelmilla, mutta toisessa on mustelma levinnyt myös yläluomen alueella. Sillä puolella silmäpussi olikin laajempi ja ulottui lähelle silmän ulkoreunaa, joten on kai luonnollista että mustelmakin ulottuu sinne asti. Turvotus on laajentunut kohti nenää eli poskille asti. Kylämähaude vähän helpottaa sitä tilapäisesti. Muistatteko, oliko kummallakaan teistä kirjoittajista teipit haavojen päällä ompeleiden poistoon asti? Tekisi mieleni vaihtaa ne jossain vaiheessa, kun ovat vähän veriset.
| |
| | |
30.10.05, 19:34
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Turponaama
Minulla oli teipit päällä ihan ompeleiden poistoon asti, en uskaltaisi mennä niitä itse repimään pois. Ompeleethan poistettiin muistaakseni 5-7 pv:n kuluttua leikkauksesta, joten eihän sinulla ole siihen enää monta päivää. Mutta soita klinikalle hoitajalle tai hoitavalle lääkärille ja kysy neuvoa jos sinua huolestuttaa asia ja pahasti vuotavat verta. Minulla ei vuotanut, mutta toisen silmämunan alareunassa oli minullakin punoitusta, sain siihen jotain silmävoidetta ja sillä se hoitui.
Malttia vain, kyllä ne paranee !
| |
| | |
31.10.05, 00:01
|
#18 (linkki)
Minäkään en ottanut niitä teippejä itse pois, vasta tikkien poiston yhteydessä ne otettiin. Minulle tuli jonkunmoinen tulehdus myös toiseen silmään, sidekalvon alle kerääntyi nestettä ja se oli kiusallinen. se näytti pahalle, mutta tuntui vielä pahemmalle, silmä kutisi ja haittasi se näköäkin (tark. näkemistä). Pyysin siihen lääkettä pariinkin otteseen, mutta lääkärin mielestä sen piti mennä ohi itsestään. Jos tiedät, millaista on silmän sidekalvon tulehdus allergiaoireissa, se on epämukava, tämä oli samanlainen, mutta helpotusta en saanut. Onneksi se meni ohi, mutta hitaasti.
Minulla leikkaushaavat eivät vuotaneet ollenkaan, päinvastoin leikkausjäljet olivat niin siistit, että haavaa ei näkynyt ollenkaan.
Missäpäin sinut, ""minäkin"" leikattiin?
| |
| | |
31.10.05, 01:33
|
#19 (linkki)
Eivät ne haavat enää ekan illan jälkeen ole tihkuneet. Teippeihin kuivunut veri vaan sai miettimään, josko teipit voisi itse vaihtaa. Sain mukaani haavateippiä siltä varalta, että vanhat rupeaisivat irtoamaan. Hoitaja kyllä sanoi niiden yleensä pysyvän tiukasti paikoillaan ja niinhän nuo tuntuvat pysyvänkin. En siis rupea itse niitä ronkkimaan. Kärsin keväisin siitepölyallergiasta, joten tiedän millaisen tunteen se voi silmissä aiheuttaa. Nyt ei onneksi ole mitään vastaavaa. Jatkan luottavaisin mielin toipumista täällä kotitietokoneen äärellä.
| |
| | |
04.11.05, 16:44
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | Ompeleet
Ompeleet ovat vielä paikoillaan, vaikka ne olisi jo tänään saanut poistaa. Päätin kuitenkin odottaa maanantaihin, sillä lääkärini on silloin käymässä kotipaikkakunnallani ja voi silloin poistaa ompeleet. Hänen mielestään ei ole haittaa, jos niitä pitää vähän kauemmin. Muuten toipuminen on mennyt tähän asti hyvin. Lähes kaikki mustelmat ovat jo keltaisessa vaiheessa eivätkä silmätkään ole ärsyyntyneet. Turvotus katosi melko nopeasti, joten saatoin havaita silmäpussit aiheuttaneen pullottavan rasvan todella poistuneen! Muistatko crease kuinka pian sinulle alkoi tulla ongelmia niistä itsesulavista ompeleista? Minulla ei mitään ""pukkaa"" ihon läpi ainakaan vielä.
| |
| | |
05.11.05, 16:19
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Ompeleet
Saanko udella teiltä paljonko operaatio maksoi? Kiva lukea kokemuksianne, rohkaisee minuakin tekemään vastaavan operaation. Kiitos että jaatte kokemuksenne!
| |
| | |
05.11.05, 17:26
|
#22 (linkki)
Alaluomien hinta oli 990€. Jos sekä ylä- että alaluomet olisi leikattu samalla kerralla olisi hinta ollut 1500€. Netistä löydät eri klinikoiden hinnat, joten vertailu on helppoa.
| |
| | |
07.11.05, 00:40
|
#23 (linkki)
Aikamoinen hintaero on operaatioilla eri kaupungeissa, minulla pelkät alaluomet maksoi 1560,- euroa!
Kysyit milloin ihonalaiset tikit alkoivat olla ongelma, en muista tarkkaan, mutta silloin ne alkoivat häiritä kun kaikki turvotus oli poissa. Ja kävin jälkitarkastuksessa - silloin kysyin lääkäriltä mitä ne ovat ja hän kertoi. Tikkien sulaminen kesti kauan, ja sitten muutaman päivän välein ne napsahtivat poikki ja alauomi asettui oikealle paikalleen.
Miten sinulla, ja sinulla ""minäkin""-nimimerkki, otettiinko teillä kaikki rasva pois vain siloiteltiinko se paikoilleen ihon alle? Minulla se siloiteltiin, koska lääkäri sanoi sen poistamisen tekevän nopeammin vanhan näköiseksi (?), ja vain vähän otettiin pois. Olisi voinut ottaa enemmänkin, koska nyt minusta näyttää, että vanha vaiva alkaa palata!!! En ole vielä käynyt viimeisessä tarkastuksessa, menen sinne ensi torstaina. Täytyypä ottaa puheeksi lääkärin kanssa, että mites se nyt näin kävi? Leikkauksen vaikutus ei ollut kovin kestävä... Toisaalta, nyt on sitä aikaa kun kerää nestettä elimistöön ja olo on muutenkin tukala, ehkäpä ne sulaa muun turvotuksen kanssa.
| |
| | |
07.11.05, 11:02
|
#24 (linkki)
Minulla sitä pullottavaa rasvaa ei alunalkaenkaan ollut, joten sitä ei tietääkseni poistettukaan ?, vaan lakskeutunutta kudosta nostettiin paikalleen, koska se aiheutti syvät varjot silemien alle, näin se jotenkin meni, varjot on nyt kyllä hävinneet. Yliluomista leikattiin vain ylimääräistä nahkaa. Paraneminenhan minullakin kesti kauan, tikit alkoivat sulaa n. parin kuukauden kuluttua leikauksesta, no se paraneminen on niin yksilöllistä. Muuten olen tyytyväinen tulokseen. Kireyden tunnetta luomissa vielä on, mutta sekin menee varmaan ohi aikanaan.
| |
| | |
07.11.05, 11:52
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | Kuinkahan käy
On totta, että leikkaus voidaan tehdä ns. vanhanaikaisella tavalla kuten minulla, että pullottava rasva poistetaan, tai sitten uudemmalla tyylillä, jolloin kudoksia kiinnitetään, mutta rasvaa ei paljoa poisteta. Silhuetti suosii uutta tyyliä ja sanoo esitteessään, että sen ansiosta alaluomen vanheneminen on hitaampaa. Olen tutkaillut amerikkalaisia nettisivuja ja niissä myös sanotaan, että jos rasvaa otetaan liikaa pois, voi tuloksena olla kuopat silmien alla, mikä saattaa vanhentaa ulkonäköä. Mene ja tiedä kuinka tässä käy! Ainakin tällä hetkellä tulos näyttää hyvältä, kun leikkausturvotus on poissa ja rasvapussit tiessään. Ehkä minä sitten parin vuoden päästä näytänkin jo vanhalta mummolta ja joudun tekemään uusia temppuja silmänalustan kunnostamiseksi! Heh, heh! Huolestuneempi olen sen sijaan haavojen paranemisesta. Ompeleet poistetaan vasta tänään ja haavoissa on tietysti pientä rupea ja ihossa punoitusta ja lievää ärtymistä. Mutta eiköhän paraneminen edisty, kun ompeleet saa pois. Hoiditko sinä crease haavojasi millään voiteilla jälkeenpäin? Vaikka sinullahan ne taisivat alunperinkin olla heti ok. Lääkärini sanoi ja muualtakin olen lukenut, että arpien punoitus voi kestää puolikin vuotta. Täytynee sitten vain meikata ne piiloon.
| |
| | | | |