Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
28.10.05, 14:12   #1 (linkki)
haaveissa
(Vierailija)

Nenälävistys

Heips!

Kertokaa kokemuksianne nenälävistyksestä.
Paraneeko nopeasti?
Koska ""harjoituskorun"" voi vaihtaa uuteen koruun?
Haluaisin nimittäin ihan pienenpienen napin.
Jääkö isokin jälki nessuun jos luopuu korun käytöstä kokonaan?
Entäs nuhaisena, tulehtuuko helposti?
Miten lävistystä hoidetaan?

Olen jo yli kolmekymppinen ja nyt on ihan hirveä hinku saada nenälävistys. Ikäkin vähän mietityttää, että kannattaako sitä nyt enää tässä iässä... Mutta kun niin kovasti tekisi mieli!
Omasta mielestäni pieni koru nenässä on kyllä ihan nätti ja lähinnä minua huolestuttaa onko jälki hyvinkin näkyvä ilman korua.

Edellä mainitut kysymykset askarruttaa ja mielelläni lueskelen muutakin mitä en ole huomannut kysellä nenälävistyksen tiimoilta.

Vastailkaa!
  Vastaa viestiin

28.10.05, 17:19   #2 (linkki)
Hei!
(Vierailija)

Re: Nenälävistys

Minulla oli monta vuotta nenälävistys ennen kuin kyllästyin siihen. Harmittaa välillä kun annoin sen mennä umpeen.. No niin, asiaan..

Parani aika nopeasti, muutaman päivän jälkeen ei ollut enää kipeä. Ensimmäisinä päivinä kannattaa olla tosi varovainen sen nenän kanssa. Itse kun pesin meikkejä pois ja pyyhkäisin käsillä nenää vanhasta tottumuksesta aika rajusti niin kyllähän se kävi, tuntui että taju lähtee..Muuten ei kyllä tarvitse kipua pelätä ja kerron tässä vain omista kokemuksista :)

Tuosta en osaa sanoa milloin voi vaihtaa korun kun itse pidin sitä rengasta pari vuotta ennen kun kokeilin nappia. Itselläni ei ainakaan jäänyt mitään reikää nenään kun otin sen pois, ei huomaa yhtään että siinä olisi joskus lävistys ollut.

Kannattaa käydä oikeassa lävistyspaikassa ottamassa se, sieltä saat myös hoito-ohjeet joita on varmaan monia erilaisia eri paikoissa mutta minä sain sellaiset ohjeet että huuhtoa sitä lävistyskohtaa merisuolavesi-liuoksella (lämpimään veteen liuotin hienojakoista merisuolaa), en muista kuinka kauan mutta huomasin myös sen että kun pyyhin finnejä tuolla samaisella liuoksella, ne kuivui nopesti pois! Ja kannattaa sitten vedellä huuhtoa ihoa vielä ettei suola kuivu siihen ja kutita ja ärsytä (näin ainakin minulla).

Itsellä ainakin meni todella nopeasti umpeen tuo reikä. Otin suihkun ajaksi napin pois niin se reikä piti puhkaista kun ei koru enää mennyt takaisin, eli jotain puoli tuntia vain meni suihkussa. Ja tuo puhkaisu kävi todella kipeää. Itse olen tehnyt korviin monta lävistystä itse eikä se tunnu ollenkaan verratttuna siihen :/

Flunssa ei haitannut yhtään renkaan kanssa, mutta napin kanssa oli vähän ongelmia. Muutenkin nuo napit oli mielestäni hankalia. Kokeilin sellaista nappia mikä on taivutettu päästä joka tulee nenän sisäpuolelle mutta se pysyi huonosti paikoillaan. Aika monta meni kasvojen pesun ja niistämisen yhteydessä hukkaan, ja aamulla sai sängystä etsiä korua. Kokeilin myös sellaista nappia jonka toisessa päässä on pieni pallo stopparina mutta se on tosi kuvulias ottaa pois (taju meinaa lähteä). Se toimii siis niin että nenän sisäpuolelle tuleva pää on hiemen paksumpi kuin se piikki ja kun se on paikoillaan, lävistyksen reunat ""kutistuvat"" sen piikin ympärille niin se pysyy paikoillaan (olipas epäselvästi kerrottu mutta toivottavasti ymmärsit :). Sitten kokeilin tavallista nappia jossa on irrotettava lukko (näitä ei kyllä suositella nenään laitettavaksi,niin olen kuullut). Tuossa korussa oli se piikki liian pitkä ja se teki sitten haavan nenän vastakkaiselle seinämälle joten otin korun pois ja annoin reiän mennä umpeen ja tuon haavan parantua. Ja tuota lukkoa kannattaa puhdistaa esim. septidinillä tms, varsinkin jos on nuha, siihen kerääntyy muuten kaikenlaista..

Minun mielestäni yli kolmekymppisetkin voivat hyvin pitää nenäkorua, ja sellainen pieni nappi on oikein kaunis. Itse jos ottaisin uudestaan niin ottaisin rankaan tai napista sen vaihtoehdon jossa se toinen pää on taivutettu, vaikka sitä saakin kokoajan tarkkailla että pysyy nenässä. Tuli aika paljon tekstiä, mutta tuossa oli nyt mitä tuli mieleen..Tällä hetkellä en hoksaa muuta. Toivottavasti oli apua =) Ai niin, ja flunssassa ei tulehtunut, kannattaa vaikka pyyhkiä sillä septidinillä :)
  Vastaa viestiin
28.10.05, 17:34   #3 (linkki)
P
(Vierailija)

Itse otin lävistyksen vuonna 98. Muistaakseni pidin sitä rengasta muutaman kuukauden, jonka jälkeen lävistys oli parantunut ja vaihdoin pieneen nappiin.

Koskaan se ei tulehtunut, eikä aiheuttanut mitään ongelmia. Otin napin pois aina kasvojen pesun, suihkun, meikkauksen yms. yhteydessä, enkä pitänyt sitä öisinkään.

Viime keväänä kyllästyin ja poistin sen, mutta vieläkin nenässä on sellainen jälki... toivon todella, että se häipyisi joskus pois ja nykään koko lävistyksen ottaminen kaduttaa hirmuisesti.
  Vastaa viestiin
28.10.05, 19:24   #4 (linkki)
realisti
(Vierailija)

Minusta kukaan täysjärkinen ei vaaranna kasvojen kauneutta ottamalla niihin lävistyksiä. Mahdollisuus loppuelämän pituiseen ""muistoon"" on aivan liian suuri.
  Vastaa viestiin
28.10.05, 21:47   #5 (linkki)
jep
(Vierailija)

Olen samaa mieltä kuin edellinen. Älä tahallaan ala hankkia rumia arpia. Kyllä ne nenärustotkin on tarkoitettu ihan muuhun hommaan.
Sitäpaitsi se on vanhanaikaista jo.

Olen naisyrittäjä, enkä varmasti haluaisi työntekijänaisten näyttävän murjaanien kuninkaantyttäriltä..sori..tää oli aika huono ;)
  Vastaa viestiin
29.10.05, 17:56   #6 (linkki)
haaveissa
(Vierailija)

Kiitos vastauksestasi!
Taitaapi olla kohta nenäkoru nenässä!
  Vastaa viestiin
29.10.05, 18:09   #7 (linkki)
haaveissa
(Vierailija)

Kiva kun vastasit ja kiitos muillekin vastanneille.
Taidan nenäkorun ottaa enkä usko sen jälkeen näyttäväni murjaanikuninkaan tyttäreltä :)
Jos ulkonäkö kovastikin muuttuu niin ennemmin uskon olevani vieläkin näpsäkämmän näköinen!
Jep ja hih!
  Vastaa viestiin
01.11.05, 09:22   #8 (linkki)
*
(Vierailija)

Joo ei sellainen pieni ""timantti""nappi rumenna, ei todellakaan. Itselläni näytti tosi hyvältä, kuitenkin kaduttaa koska siihen lopulta kyllästyin. Mutta teininä sitä tuli tehtyä kaikenlaista...
  Vastaa viestiin
01.11.05, 10:59   #9 (linkki)
-m-
(Vierailija)

Olen 31 v ja kultainen pieni nappi ollut nenässä 4 vuotta. Parani aika nopeasti mutta kuten moni totesi niin menee aika äkkiä umpeen.

Flunssan aikaan kannattaa putsata useammin eli ottaa pois ja esim. desinfiointiaineella putsata ja sitten takaisin. Nappeja on erilaisia eli itsellä alkuun suoralla varrella ja nykyisin sisäpuolella on 'koukku'. Pysyy paremmin koukun kanssa eli tuo suora saattoi tippua esim. yöllä itestään pois. Voi kestää oman aikansa ennen kuin tuon koukullisen oppii laittamaan mutta harjoitus tekee mestarin.

Ei mun mielestä katso ikää tuo nenäkoru. Paikka kannattaa katsastaa. Jos olet hesasta niin itse otin itiksen piazzalla joku silver tms niminen koruliike siinä käytävän varressa. Samassa paikassa kävi myös vanhempi siskoni ottamassa korun :)

Vastaa viestiin
02.11.05, 17:43   #10 (linkki)
jaa-a
(Vierailija)

Renkaat on mun mielestä rumia nenässä. Sellainen pieni timantti näyttää vähän kauempaa katsottuna mustapäältä, ehkä alle puolen metrin etäisyydeltä voi tajutakin että se ei ole finni.
  Vastaa viestiin
03.11.05, 13:52   #11 (linkki)
juuh
(Vierailija)

Ruma suuri reikä jää nenänpieleen kun joskus ei enää pidä sitä. Se ei siis umpeudu koskaan. Näyttää finniarvelta. Siskon tytär pilasi kulmakarvansa. Jäi syvä sentin viiva-arpi ja karvat lähti siitä kohtaa lopullisesti.
  Vastaa viestiin
04.11.05, 15:00   #12 (linkki)
nenu
(Vierailija)

Höpöhöpö. Ei jää mitään jälkiä, kun aikaa kuluu. Itselläni oli kymmenisen vuotta pieni timanttikoru nenässä ja lopulta kyllästyin siihen ja otin pois. Mitään arpia tai jälkiä ei jäänyt ja reikä umpeutui tosi nopeasti. Vielä vähemmän se miltään finniltä näyttää. Huvittava ajatuskin!

Suosittelen!
  Vastaa viestiin
04.11.05, 17:14   #13 (linkki)
realisti
(Vierailija)

Nimimerkki nenu taidat elää vain oman napasi ympärillä etkä näe maailmaa muualla tai sitten yrität houkutella muitakin pilaamaan kaunettaan, jotta omat mahdollisuutesi paranisivat markkiinoilla!

Lävistettyjen kannalta valitettava tosiasia on, että hyvin monille, ellei jopa puolelle, tulee jäämään arpi. Muutaman prosentin kohdalla se voi kasvaa hyvin huomattavaksi.
  Vastaa viestiin
05.11.05, 13:48   #14 (linkki)
O
(Vierailija)

Minulla ei jäänyt nenälävistyksestä jälkeä ja se umpeutui todella nopeasti. Enkä tällä kommentilla yritä houkutella ketään ""pilaamaan ulkonäköään"".. Sitäpaitsi EN koe realisti tavoin olevani MARKKINOILLA vaikka sinkku olenkin!! :)
  Vastaa viestiin
01.02.10, 20:03   #15 (linkki)
kolo
(Vierailija)

kolo

Siihen voi jäädä kolo kun sen ottaa pois ja se kolo suurenee kokoajan...
  Vastaa viestiin
04.02.10, 13:09   #16 (linkki)
Aivan
(Vierailija)

SIIS NÄIN. Eli aivan ehdottomasti joo. Eli nenään jäävä _pieni_ arpi suurenee ja lopulta nenä tipahtaa alas. :) Mistä näitä johtopäätöksiä vedellään ? :D

Eipä ole siskollakaan tuo ns. arpi, jotai ei taida kunnolla nähdäkään, ole siitä mihinkään suurentunut. =)

Että siitä vaan nenälävistyksiä ottamaan, jos itse tahtoo. Oma nenänikin on lävistetty, mutta ei sivulta. :P
  Vastaa viestiin
01.04.11, 19:38   #17 (linkki)
pikkupala
(Vierailija)

nenäkorusta :D

onko mahdollista, että voi olla ilman nenäkorua päivän ilman että se umpeutuu?
  Vastaa viestiin
01.04.11, 20:15   #18 (linkki)
cobra
(Vierailija)

turpoaako nenä rei'ityksen jälkeen?? Minulla on rustokoru joka turposi (tosi) paljon rei'ityksen jälkeen
  Vastaa viestiin
01.04.11, 21:42   #19 (linkki)
sohvis
(Vierailija)

Vain idioottisurkimukset haluavat lävistyksiä ja tatuointeja. Ovatko kyseiset tyypit saaneet äidinmaidossa joitain myrkkyjä, mikä aiheuttaa tarvetta kaikenlaiseen typeryyteen?
  Vastaa viestiin
02.04.11, 19:06   #20 (linkki)

Käyttäjän Romycat avatari

Rekisteröitynyt: 12/2009
Voi sohvis, sohvis, sohvis.. Tunteenpurkauksesi jaksavat edelleen hymyilyttää :) Onneksi itselläni ei ole idioottisurkimuksen leimaa vaikka muutama lävistys ja tatuointi löytyykin. Yhtälailla niillä ihmiset kaunistavat itseään oman kauneuskäsityksensä mukaan. Aivan kuin sinäkin tykkäät koristautua pitämällä kauniita korkokenkiä.

pikkupala: Mitä kauemmin lävistys on ollut, sitä kauemmin se jaksaa kestää umpeutumatta. Tämäkin tosin on hyvin yksilöllistä. Oma lävistykseni on ollut kymmenisen vuotta ja kestää ilman korua auki kepeästi päivän.

cobra: Minun kohdallani taisi nenänsivussa olla hieman turvotusta, mutta se laski hyvin nopeasti. Koko nenä ei kuitenkaan turvonnut :D
  Vastaa viestiin
10.04.11, 19:37   #21 (linkki)
Britni
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja haaveissa Näytä viesti
Heips!

Kertokaa kokemuksianne nenälävistyksestä.
Paraneeko nopeasti?
Koska ""harjoituskorun"" voi vaihtaa uuteen koruun?
Haluaisin nimittäin ihan pienenpienen napin.
Jääkö isokin jälki nessuun jos luopuu korun käytöstä kokonaan?
Entäs nuhaisena, tulehtuuko helposti?
Miten lävistystä hoidetaan?

Olen jo yli kolmekymppinen ja nyt on ihan hirveä hinku saada nenälävistys. Ikäkin vähän mietityttää, että kannattaako sitä nyt enää tässä iässä... Mutta kun niin kovasti tekisi mieli!
Omasta mielestäni pieni koru nenässä on kyllä ihan nätti ja lähinnä minua huolestuttaa onko jälki hyvinkin näkyvä ilman korua.

Edellä mainitut kysymykset askarruttaa ja mielelläni lueskelen muutakin mitä en ole huomannut kysellä nenälävistyksen tiimoilta.

Vastailkaa!

Otin nenäkorun ja sattu aika paljo kyl mut olihan se kivannäköne. Harjotuskorun vaihdoin ominpäin noin parin kuukauden päästä pienempään tappiin. Kävin tampereella ja rovaniemellä monessa lävistyskoruliikkeessä eikä niistä löytynyt muilla kiinnitystyypeillä olevia koruja, kuin sillä että se piikki pitää taivuttaa itse 90asteen kulmaan ja vääntää reiästä läpi, ellei se ole valmiiksi väännetty. Korun vaihto teki aina kipeää ja aina se ei tahtonut mennä läpi sujuvasti, koska sitä oikeaa reittiä oli vaikea löytää ku sitä pitää väännellä sen kulman takia siinä piikissä. Sit se tökkäili rustoon ja oli kyllä ilkeen tuntusta :(

harjoituskoru pysyi hyvin nenässä mutta "normi" koru lähti hyvin usein nukkuessa pois ja sitten sitä sai ettiä patjalta kissojen ja koirien kanssa. Kerran se lähti vahingossa, kun pistin kaulaliinaa kaulaan ja se osui nenään ja koru oli kaulaliinassa. Olin vääntänyt sen piikin niin koukkuun nenän sisäpuolelle kun vain saa, mutta silti lähti ja kyllä ÄRSYTTI >:(

Kaverit sano, että toi sopii sulle ja itekki tykkäsin, mutta kun muutaman kuukauden olin säätäny sen korun kaa, ni luovutin ja otin pois kokonaan.

Jälki ei ole mikään näkyvä. Kun tarkkaan katsoo, niin sen itse huomaa kun ihan tiiraa mutta ei sitä normaalisti huomaa kukaan eikä itekkään, koska se on niin pieni reikä.

että tämän kokemuksen pohjalta sanon, että nenäkoru on kyllä ehkä turhin lävistys mitä voi keksiä :D nätti se on kunhan se sopii henkilön naamatauluun (kaikille se ei todellakaan sovi!!!!!) mutta mulla se ei toiminu käytännössä ku se koru aina lähti, enkä halunnu rengasta.

Että, kokeile toki jos kovasti haluat mutta varaudu siihen, että se ei välttämättä ole kovin käytännöllinen.

Paraneminen kestää aika kauan koska se on rustolävistys ja rusto ei parane koskaan kokonaan, iho kyllä.
  Vastaa viestiin
31.10.11, 21:32   #22 (linkki)
Nenäkorun haluaja.
(Vierailija)

Nenäkoru

Moi,

Minkä ikäisenä olisi hyvä aika ottaa nenäkoru? ite oon 13w. tai 12 mutta haluisin nenäkorun 13w. lahjaks. Onko hyvä aika ottaa nenäkoru nyt ja minkä hintainen se on ja onko se kivulias?
  Vastaa viestiin
13.11.11, 19:05   #23 (linkki)
ehkäpä
(Vierailija)

Niinpäniin

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh Näytä viesti
Ruma suuri reikä jää nenänpieleen kun joskus ei enää pidä sitä. Se ei siis umpeudu koskaan. Näyttää finniarvelta. Siskon tytär pilasi kulmakarvansa. Jäi syvä sentin viiva-arpi ja karvat lähti siitä kohtaa lopullisesti.
Kyllä se kasvaa umpeen kun pitää tarpeeks kauan korua pois. Kaveri kasvatti nenäkorunsa umpeen ja nykyään näyttää kuin ei ois ikinä ollukkaan korua siinä. Itellä kulmaläväri ja ei edes mennyt kulmakarvojen päälle vaan siististi jäi kulmakarva siihen kahden pallon väliin. Ja ei tästäkään ikuista jälkeä jää, eräällä tutulla myös ollut ja nykyään ei huomaa että joskus on ollut kulmassa koru.

Itekkin kuitenkin mietin nenäkorua.. ja nyt vois samalla kysyä joltakin jolla on jo sellanen että onko olemassa sellasta korua joka olis varma et ei menis mtn palloo tai mtn osaa nenään sisään tai jtn? Se on mun ainoo pelko tässä.. :D kipua en niinkään pelkää.
  Vastaa viestiin
13.11.11, 19:09   #24 (linkki)
ehkäpä
(Vierailija)

pieni tarkennus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ehkäpä Näytä viesti
Kyllä se kasvaa umpeen kun pitää tarpeeks kauan korua pois. Kaveri kasvatti nenäkorunsa umpeen ja nykyään näyttää kuin ei ois ikinä ollukkaan korua siinä. Itellä kulmaläväri ja ei edes mennyt kulmakarvojen päälle vaan siististi jäi kulmakarva siihen kahden pallon väliin. Ja ei tästäkään ikuista jälkeä jää, eräällä tutulla myös ollut ja nykyään ei huomaa että joskus on ollut kulmassa koru.

Itekkin kuitenkin mietin nenäkorua.. ja nyt vois samalla kysyä joltakin jolla on jo sellanen että onko olemassa sellasta korua joka olis varma et ei menis mtn palloo tai mtn osaa nenään sisään tai jtn? Se on mun ainoo pelko tässä.. :D kipua en niinkään pelkää.
niin siis tarkotan että tietenkin on nenän sisässä mutta siis niinkun ei joutus sinne syvälle niin et joutus vaikka poistaan lopulta kirurgisesti? Entiedä onko pelko aiheellinen mutta tuli vaan mieleen tällänen.
  Vastaa viestiin
15.11.11, 07:26   #25 (linkki)
tietäväinen!
(Vierailija)

just.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja realisti Näytä viesti
Minusta kukaan täysjärkinen ei vaaranna kasvojen kauneutta ottamalla niihin lävistyksiä. Mahdollisuus loppuelämän pituiseen ""muistoon"" on aivan liian suuri.

- KUULES.
Siinä ei mitään VAARANNA.. hyvin hoidettu lävistys, korvakoru tai vaikka haava, ei jätä minkäänlaista jälkeä, mutta jos tiedät olevasi laiska, kärsimätön.. niin siinä tapauksessa ei kannata lävistyksistä tai muista edes haaveilla.
Nenäkoru menee umpeen, ja hei.. reikä on 0,8mm joten pieni kärpäsen paskankokoinen reikä ei varmaan aiheuta katastrofi kellekkään vaikka jostain syystä jäisikin reikä. :)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku