Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
19.01.06, 23:33   #1 (linkki)
Iina
(Vierailija)

Kokemuksia Lasik-leikkauksesta?

Hei,
onko palstalaisilla kokemuksia lasik-leikkauksesta? Kertoisitteko! Olen kovasti kiinnostunut!! Millainen tulos, oletteko tyytyväisiä, miten kävi hämäränäölle jne. kaikki info tervetullutta jos vain vaivaudutte!

Vastaa viestiin

20.01.06, 11:15   #2 (linkki)
!
(Vierailija)

Re: Kokemuksia Lasik-leikkauksesta?

Katso aikaisempia viestejä.On kirjoitettu monta viestiketjua aiemminkin.
  Vastaa viestiin
20.01.06, 12:21   #3 (linkki)
Iina
(Vierailija)

M

Katsoisin mielelläni mutta haku ei toimi! Ainakaan mun koneella!
  Vastaa viestiin
20.01.06, 14:16   #4 (linkki)
leikattu
(Vierailija)

Hei, mulle tehtiin viis vuotta sitten molempiin silmiin PRK-menetelmällä leikkaus. Eli se oli se vanhanaikaisempi systeemi, jossa oli kolmen päivän paranemisaika ja aika kovat kivut sinä aikana. Molemmat onnistuivat täydellisesti, ja vieläkin näköni on +-0. Olen usein ajatellut, että silmäleikkaus oli yksi elämäni parhaista päätöksistä! toimenpide kesti molempiin silmiin noin minuutin, eikä tuntunut miltään - kuin olisin kahvilla käynyt...! ja nyt voin elää vapaasti ilman laseja - ihanaa!!!
  Vastaa viestiin
21.01.06, 12:07   #5 (linkki)
hanna
(Vierailija)

minulle tehtiin syyskuussa lasik-leikaus. Lähtöarvot olivat molemmissa silmissä -7, nyt näkö on täydellinen!!! Mitään kipuja ei ollut, noin kuukauden ajan jouduin käyttämään kosteuttavia silmätippoja, aluksi tosi paljon. maanataina leikattiin, keskiviikkona olin jo töissä. Olen todella tyytyväinen. hämäränäkö ehkä hieman heikkeni, mutta eipä ole häirinnyt. Itse olin tyytyväinen että leikkautin silmäni syksyllä, koska silmät täytyy suojata uv-säteilyltä 3kk ajan, mutta suomessa ei tuota ongelmaa ole kuin kesäisin. suosittelen!!!!!
  Vastaa viestiin
21.01.06, 16:29   #6 (linkki)
utelias
(Vierailija)

Kuinka paljon leikkaus maksaa, molemmat silmät ?
  Vastaa viestiin
21.01.06, 16:30   #7 (linkki)
filmihullu
(Vierailija)

Kertoisitteko leikatut, haittaako tuo hämäränäköhäikäisy leffateatterissa? Olen nimittäin suunnaton leffafani, ja duunikin on siltä alalta, eli en haluaisi missään nimessä huonontaa leffankatselunautintoa leikkauksella.
  Vastaa viestiin
23.01.06, 10:21   #8 (linkki)
Iina
(Vierailija)

Tämä minuakin kiinnostaisi! Miten hämäränäön heikkeneminen vaikuttaa ""käytännössä"" eli mitä se oikeasti tarkoittaa?
  Vastaa viestiin
23.01.06, 10:53   #9 (linkki)
Hanna
(Vierailija)

Mulle tehtiin vuonna 2001. Alkutilanne -6. Reilun vuoden verran näkö oli täydellinen, sitten lähti uudestaan pikkuhiljaa huononemaan. Nyt tilanne -3 diopteria. Joten harmittaa aika lailla. Leikkaus siis onnistui täysin nappiin mutta näköni on silti huonontunut, myöhempään näön huononemiseen ei leikkaus vaikuta. Mulla ikää 30v, joten en ollut liian nuori leikkaukseen.
  Vastaa viestiin
23.01.06, 10:56   #10 (linkki)
Hanna
(Vierailija)

Mulla tuli hämäräön huononemista siinä mielessä, että pimeässä esim. katuvalojen ympärillä näkyi pienenpieni sameus. Muuten näkö oli täysin tarkka. Harmi vaan että tulos ei kestänyt kuin reilun vuoden. Nyt on taas miinusta niin paljon että tarvitsen laseja. Uusintaleikkausta en raaski maksaa, näkö kun voi silti taas siitäkin huonontua. Yleensä 25-vuotta täytettyä näkö pitäisi pysyä suht ennallaa, mut ainakin mulla miinusta tuli lisää -3 :(
  Vastaa viestiin
23.01.06, 11:26   #11 (linkki)
se eka hanna
(Vierailija)

maksoi noin 2800e kaikki jälkitarkastukset (3kpl) ja esitarkastukset mukaanlukien. Pimeässä katuvalojen ympärillä näkyi tosiaan semmonen rengas noin kuukauden ajan leikkauksesta, nyt se on hävinnyt. Ikävä kuulla että kaimallani oli näkö huonontunut leikkauksen jälkeen!! Voitaisiinko silmäsi periaatteessa leikata uudestaan ja pystytkö käyttämään piilolinssejä??? utelias olen...
  Vastaa viestiin
23.01.06, 17:35   #12 (linkki)
tiia
(Vierailija)

Minä kävin lasik-leikkauksessa viime kesäkuussa ja näkö on ainakin vielä +-0. Ainakin siinä paikassa, missä itse kävin leikkauksessa sanottiin, että jos näkö lähtee huononemaan niin seuraava leikkaus on puolet halvempi eli siis n. 500e/silmä.

Hämäränäköhän ei huonone kaikilla, en itsekään huomannut mitään eroa.
  Vastaa viestiin
23.01.06, 21:29   #13 (linkki)
jo
(Vierailija)

Hämäränäköhän on kaikilla likinäköisillä huonompi kuin normaalinäköisillä, koska pupillin suureneminen muuttaa taittokulmaa entistäkin enemmän väärään suuntaan. Kaikki ihmiset näkevät hämärässä hieman huonommin kuin valoisassa, likinäköisillä se korostuu.

Eikös joissain paikoissa luvata uusintaleikkaus jopa kaupan päälle? Tietääkö joku tällaisia paikkoja?
  Vastaa viestiin
24.01.06, 10:16   #14 (linkki)
mira
(Vierailija)

Re: tiialle

Tiia, sanoit että uusintaleikkaus tulisi puoleen hintaan eli 500e/silmä. Missä ensimmäisen kerran 1000e/silmä leikataan??? Sehän on tosi edullista!
  Vastaa viestiin
24.01.06, 16:19   #15 (linkki)
katru
(Vierailija)

Sinulle, joka sanoit että 25v. ei näkö enää pitäisi huonontua. Kyllä se vaan voi, kuten itsekin olet todennut. Minulla myös tuli lähes nelikymppisenä lisää miinuksia.
Seitsemän vuotta siten minulle tehtiin lasik ja olen todella tyytyväinen, huolimatta siitä että hämäränäkö huononi ja toiseen silmään jäi ""heijastuksia"" jotka näkyvät valojen ympärillä ja haittaavat joskus lukemista ja telkun katsomista.
Pitää punnita hyöty ja mahdolliset haitat. Jos olisin nuori, voisin käyttää piilareita, eikä miinuksia olisi viittä enempää (minulla oli - 11) en kyllä leikkauttaisi. Nyt olen jo kohta 60v. ja ikionnellinen että näen ilman laseja.
  Vastaa viestiin
25.01.06, 04:24   #16 (linkki)
keski-ikäinen katrulle
(Vierailija)

Katru: Mites sinulla tämä lukulasihomma, eli onko tullut iän myötä plussaa? Itselläni on se ongelma, että teini-iästä lähtien on tullut miinusta (nyt noin -6), mutta 45-vuotiaasta lähtien myös plussaa eli mulla on 2-teholasit. Käytin aiemmin aina piilolaseja ihmisten ilmoilla, nyt kun laitan ne esim. jos menen kuntosalille tai juhliin, on ikävää, kun täytyy pitää ruokamenyytä tai kuntosalin aikataulua metrin päässä silmistä. Minulla on myös Japanista hommatut bifocal-piilolinssit, joilla toki näkee lukea, mutta kaukonäkö kärsii sitten. Eli olen pähkäillyt näiden leikkausten kanssa.
  Vastaa viestiin
25.01.06, 13:03   #17 (linkki)
aaltopahvi
(Vierailija)

Olen kuullut, ettei ikänäköä voisi hoitaa tällä leikkauksella. Pitääkö paikkansa?
  Vastaa viestiin
25.01.06, 14:17   #18 (linkki)
Hanna
(Vierailija)

Kyllä minulle sanottiin että silmät voitaisiin laseroida uudestaan, mutta en halua koska ei voida taata etteikö se taas alkaisi siitä huononemaan... Tämä -3 on aika vähän verrattuna aikaisempaan -6 voimakkuuksiin. :) Piilolinsseja voin käyttää normaalisti. SIlmälääkäri kehui että silmäni on leikattu niin hyvin ettei jäkiä laseroinnista edes olisi huomannut ellen olisi kertonut :) Kyllä se silti harmittaa että meni paljon rahaa tavallaan hukkaan... Mutta eipä tuolle enää mitään voi :/
  Vastaa viestiin
27.01.06, 14:16   #19 (linkki)
katru
(Vierailija)

Hyvässä valossa luen jotenkuten sanomalehtitekstiä, mutta käytän yleensä lukulaseja. Pakkausten tuoteselosteista ei tahdo saada selvää ilman laseja. Ymmärtääkseni se on niin että jos silmät korjataan täysin + - 0 niin ikänäkö vaatii lasit.
Minulla on aavistus vielä miinusta. ( 0,25 - 0,50 luulisin).
  Vastaa viestiin
27.01.06, 20:51   #20 (linkki)
Paljonko maksaa
(Vierailija)

Suomessa?

Siis paljonko maksaa Suomessa?
Asun Norjassa ja täällä maksaa 16000Nok/silmä eli n.2000euroa/silmä. Onko suunnilleen samaa hintaluokkaa?
Tekisi mieli käydä leikkauksessa, mutta vaikea valita, että mikä olisi luotettavin ja turvallisin vaihtoehto.
  Vastaa viestiin
29.01.06, 21:43   #21 (linkki)
Anni
(Vierailija)

Re: Suomessa?

Maksaa noin 3000 e koko hoito, siis leikkaukset ja lääkärit jne. Noin 1100-1300 leikkaus.
  Vastaa viestiin
29.01.06, 22:35   #22 (linkki)
LC
(Vierailija)

En nyt jaksa kirjoittaa asiasta paljoa, koska olen aikaisemmin täällä jo kirjoitellut samasta, mutta sen sanon että ehkäpä elämäni paras investointi, tämä lasik. 22-vuotiaana. 3000€. ei sattunut. ei mitään hämäränäköongelmia. Suosittelen!
  Vastaa viestiin
06.02.06, 22:27   #23 (linkki)
Theeye
(Vierailija)

Ystäväni leikkautti silmänsä parikymppisenä, reilu kymmenen vuotta sitten, ja on ollut todella tyytyväinen. Hämäränäkö kyllä huononi: hän ei uskalla ajaa autoa iltaisin syksy- ja talviaikaan kun on pimeää. Tämän seikan vuoksi kehottaisinkin sinua vielä punnitsemaan asiaa, ennen kuin teet päätöksen. Haluatko olla varma ajokykysi säilymisestä myös hämärässä?
  Vastaa viestiin
19.05.09, 09:48   #24 (linkki)

Rekisteröitynyt: 05/2009
ex-rillipää

Olin operaatioon mennessäni jo 35-vuotias, eli aika myöhään menin. Siitä on nyt vajaa kolmevuotta. Paikka oli Helsingin Silmäsairaala Keskuskadulla. Laseissani oli voimakkuutta -2.45 ja -2.75. En kokenut silloin, enkä vieläkään minkäänäköistä hämäränäön huonontumista, enkä oikeen sen kummempaa häikäisyäkään. Tekniikka oli muistaakseni PRK Lasik. Toinen silmä leikattiin ensin ja sitten vasta toinen. Tähän politiikkaan on kuulemma jo nykyään tullut muutoksia, läheinen ystäväni kävi Helsingin Lauttasaaressa Terveystalossa. Vertailtuamme kokemuksiamme ainakin tekniikka oli kehittynyt niin että ystäväni toipui paljon nopeammin. Sain itse tuolloin hassun muovikuvun yöksi päähän etten tökkisi simmuja, nykyään moisia ei kuulemma anneta:)
Ystäväni mennessä jälkitarkastukseen Terveystalolle niiden sivulle oli lisätty jopa videoina koko leikkausprosessi! Ne katsottuani huomasin ainakin että oma leikkaukseni oli hieman erilainen, olin puolimakaavassa asennossa, kun noissa videoissa maataan kokonaan. Mutta eipä siinä kauaa tuossakaan hurahtanut. kattokaa itse rillipaa.fi. musta nää oli hyviä ja selvällä suomella kerrottuna niin että maalikkokin ymmärtää. Kaikki valittaa aina hinnasta, oma leikkaukseni oli ainakin jokapennin väärti.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku