Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
06.03.06, 12:20   #1 (linkki)
hammaskeiju
(Vierailija)

Laminaatit hampaisiin

Suunnittelen vakavasti laittavani ihan esteettisistä syistä hammaslaminaatit etuhampaisiini.

Onko kenelläkään tietoja ja koekmusta mm. suuntaa-antavaa tietoa siitä kuinka paljon 6 kpl laminaatteja etuhampaisiin maksaa, onko kivualiasta ja minkälaista kestävyyttä niille anntetaan sekä mahdollisesti suositusta hyvästä hammaslääkäristä hgistä.

Olisin kiitollinen jos saisin hieman esimakua siitä millaista rahamäärää rupean keräämään tai onko mahdollista jopa maksaa osamaksulla?

Vastaa viestiin

06.03.06, 13:04   #2 (linkki)
Taina
(Vierailija)

Re: Laminaatit hampaisiin

2000-3000e, kannattaa vertailla hammaslääkäreiden palkkioita.
  Vastaa viestiin
06.03.06, 13:07   #3 (linkki)
xx
(Vierailija)

Tarkistin asiaa pari vuotta sitten, ennen kuin päädyin ristihampaitteni oiontaan perinteisin menetelmin.

Hinta on noin 500 (-700) €/hammas. Hieman toteutustavasta ja ainevalinnoista riippuen. Eli kun ainakin 6 hammasta pitää peittää (tod. näk 8-10) myös hintaa kertyy.

Sen verran toteutuksesta selvitin, että ensin hiotaan omat hampaat 'piikeiksi' ja niiden päälle sitten liimataan nuo laminaatit.

Materiaali ja toteutus sekä oma hoito vaikuttavat kestoon.
  Vastaa viestiin
07.03.06, 08:29   #4 (linkki)
Venla
(Vierailija)

Minulle laitettiin kuusi laminaattia joulu-tammikuussa. Ei ollut tuskallista, mutta vei jonkun verran aikaa ja ainakin viisi ajantilausta (kaksi niista yli kolme tuntia) koska ikenet laseroitiin jotta hammasrivi nayttaisi tasaisemmalta.
Hampaita ei suinkaan hiottu piikeiksi, vain sen verran etta korjautui vinoudet ja pinta tuli tarpeeksi karheaksi laminaatin liimausta varten. N. 550 euroa kappale (laser n. 120 euroa per hammas). Ehdottomasti kannatti, mutta kannattaa myos etsia kokenut hammaslaakari. Itse maksoin osamaksulla (3 maksua) koska isosta rahasta on kysymys. Valitettavasti en tieda miten on Suomessa, asun ulkomailla. Onnea kuitenkin sinulle, ehdottomasti kannattaa sijoittaa omaan olemukseesi.
  Vastaa viestiin
05.04.06, 16:13   #5 (linkki)
iina
(Vierailija)

Itsekin haluaisin tietää näistä enemmän. Oon itsekin miettinyt tätä omiin kahteen etuhampaaseen, mutta kokemuksia lisää pitäisi kuulla. Missä laitoitte, vastasiko odotuksia?
  Vastaa viestiin
05.04.06, 21:18   #6 (linkki)
Garnet
(Vierailija)

Itselläni on molemmissa etuhampaissa laminaatit ja hyvin ovat vastanneet odotuksia. Pelkäsin että hampaista tulee liian tekaistun näköiset, mutta värikin sointuu omiin hampaisiin täydellisesti. Hintaa operaatiolle tuli n 1000 euroa. Suosittelen kaikille lämpimästi:)
  Vastaa viestiin
06.04.06, 01:54   #7 (linkki)
Vilhelmiina
(Vierailija)

Kysyisin, että kuinka laminaatit vaikuttavat hampaiden terveyteen, jos toimenpiteen yhteydessä oma hammas jyrsitään ensin karkeaksi? Reikiintyvätkö helpommin, vihlooko jne? Näyttävät hyvältä, mutta kuinkahan on muu puoli. Itse en ole nähnyt yhdelläkään hammaslääkärillä laminaatteja, ihan tavallinen keltainen hammasrivistö sieltä pilkottaa. Se ehkä laittaa miettimään...
  Vastaa viestiin
06.04.06, 08:34   #8 (linkki)
lotta
(Vierailija)

Mulle laitettiin laminaatit etuhampaisiin Ylioppilaiden terveydenhuollossa Helsingissä juuri ennen valmistumistani v. 1996 eli kymmenen vuotta sitten.
Kuten on todettu vaati muutaman käynnin muttei periaatteessa ollut sen kamalampaa kuin muutkaan hammaslääkärikäynnit (ne on kaikki kamalia..).
Hyvin tehtiin ja hyvin ovat kestäneet , ikuisethan ne eivät ole joten uusiminen on edessä jossakin vaiheessa, toivottavasti ei vielä vuosiin..
  Vastaa viestiin
06.04.06, 08:47   #9 (linkki)
Riitu
(Vierailija)

ei laminaatilla saa mielestäni millään luonnollisen näköisiä hampaita, jotenkin niistä tulee niin paksut ja valkoiset, no saahan hammasrivistön ainakin tasaiseksi, ja varmaan kestävät hamaan loppuun.
  Vastaa viestiin
06.04.06, 09:50   #10 (linkki)
Venla
(Vierailija)

Omalta kohdaltani sanoisin, etta nayttavat luonnollisilta, valitsin sopivan varin, ei liian valkoista. Hymyilen paljon enemman, hyvalta nayttaa. Laminaatti on erittain ohut, eika yleensa peita koko hammasta. Ehdottomasti kannattaa, mita odotat? Itsekin ennen vitsailin, etta mahtavat nayttaa kuin hautakivilta, mutta ei siina niin kaynyt.
  Vastaa viestiin
06.04.06, 09:53   #11 (linkki)
Lotalle
(Vierailija)

Teetko mitaan erikoista laminaateille, kun ovat nain kauan kestaneet? Onko tullut varieroja reunoille, missa laminaatti liittyy hampaaseen? Onko sinulla suojus yon ajaksi? Kiitos vastauksesta. Venla
  Vastaa viestiin
06.04.06, 12:04   #12 (linkki)
Lotta
(Vierailija)

enpä ole mitään kummoista tehnyt, en muista saaneeni mitään hoito-ohjeita, siitähän on jo kuitenkin 10 vuotta kun ne laitettiin eli varmaan on ohjeistus parantunut vuosien varrella. Ei ole suojusta öisin.
Hammaslääkärit aina kehottaa käyttämään hammaslankaa mutta senkin muistan vain ajoittain.
Mun oma hammasluu on jonkin verran kellertävä ja laminaatit laitettiin sitten samanvärisiksi enkä kyllä vieläkään huomaa mitään eroa omien ja laminaattien välillä (eivätkä laminaatit myöskään ole mitenkään paksut kököt vaan ihan normaalin hampaan näköiset). Laminaatti peittää koko hampaan ihan ikeneen asti eikä omaa, allaolevaa hammasta näy mistään kohdasta eli ei värieroja senkään suhteen.
Laminaatit laitatin siksi kun omien etuhampaiden pinta oli epätasainen, ""reikäinen"" suorastaan. Mulla oli ensin muovipinnoitteet (oli kevyempi vaihtoehto kuin laminaatti), mutta ne kestivät kai n 5 vuotta ennen kuin alkoivat lohkeilla reinoista.
  Vastaa viestiin
06.04.06, 15:45   #13 (linkki)
Meri
(Vierailija)

Minulla on tosi keltainen hammasluu (myös vinot etuhampaat) ja olen hammaslääkäriltäni kysellytkin laminaattiasiasta. Hän ei minulle niitä suositellut johtuen siitä että olen kova puremaan hammasta öisin ja näin rikkoutumisvaara on melkoinen kuulemma vaikka käytänkin nykyisin kiskoa. Tuskinpa niitä viitsisi jatkuvasti uusia. Niinpä kärsin siis keltaisista hampaistani... yökirskuttelun johdosta melkein joka hampaasta on lohjennut paloja ja niihin on sitten laitettu hampaanväristä muovia, joten kaikenlainen hampaiden valkaisukin tulisi maksamaan omaisuuden - ne kaikki ""paikkapalatkin"" pitäis sitten uusia.
Nyyh...
  Vastaa viestiin
06.04.06, 22:17   #14 (linkki)
Garnet
(Vierailija)

Minullekkin hammaslääkäri sanoi että luultavasti luvassa on uusiminen n. 10 vuoden päästä, mutta siihen nyt on aikaa vaikka kuinka paljon:) Laminaattien värinkin pitäisi kyllä pysyä samana, eikä minkäänlaisia värjäytymiä pitäisi tulla. Etuhampaisiini pistettiin laminaatit siten, että hampaat hiottiin aivan tyngiksi ja laminaatit kiinnitettiin niihin. Luultavasti ei ole yleinen käytäntö, mutta minulla näin oli tehtävä koska molemmat etuhampaani katkesivat ollessani lapsi ja vasta viime vuonna sain ""oikeat"" ja kestävät hampaat. Olen kyllä ollut mielettömän tyytyväinen uusiin hampaisiin ja samalla muuten korjautui pieni etuhampaiden vinouskin!
  Vastaa viestiin
07.04.06, 07:33   #15 (linkki)
narsku
(Vierailija)

Narskuttelijat... Oletteko kokeilleet esim. tempurin anatomisia tyynyjä? Mulla loppui narskuttelu siihen kun niskat rentoutui ko. tyynyn avulla, enkä ole sen jälkeen mitään kiskoja tarvinnut eikä ole leukaperät olleet kipeänä.
  Vastaa viestiin
07.04.06, 13:05   #16 (linkki)
Venla
(Vierailija)

Meri, olisiko mahdollista laittaa sinulle kruunuja tai 'caps' kuten jenkeissa sanotaan? Melkein mika tahansa ongelma voidaan ratkaista nykyaan, jos loydat innovaattori hammaslaakarin.
Itse kaytan muovisuojusta yolla laminaattien ylla. Olen tottunut siihen ja huomaan etta sen pitaminen on kiinteyttanyt poskiani ja nuorentanut ilmettani (olen 57). Hammaslaakarini odottaisi laminaattien kestavan n. 20 vuotta, jos kaytan lankaa paivittain, harjaan kahdesti paivassa ja kayn hygienistin puhdistuksessa joka puolen vuoden paasta. Maksaa valitettavasti mutta tahan asti on ollut vastinetta rahalle.
  Vastaa viestiin
21.01.11, 16:34   #17 (linkki)
Aikuinen Nainen
(Vierailija)

EN SUOSITTELE LAMINAATTEJA

Minulle laitettiin laminaatit, koska hampaani olivat vinksallaan. Tulos ei olekaan niin hyvä kuin olisin toivonut. Hampaat ovat nyt liian isot, entiset pienet olivat paljon sievemmät, vaikka ihan tasainen rivi ei ollutkaan. Pilasin peruuttamattomasti omat terveet hampaani vain turhamaisuuden takia. Miettikää siis hyvin tarkasti asiaa ja varautukaa pettymykseen.
  Vastaa viestiin
03.05.11, 15:22   #18 (linkki)
hymy kateissa
(Vierailija)

muovipinnoite hampaan ulkopintaan

Onko kellään kokemusta muovipinnoitteen laittamisesta etuhampaiden ullkopinnalle? Onko edes mahdollista. Itse kärsin hammaseroosiosta, hammaskiille kulunut, osittain hampaankaulat näkyvissä. Ei ole juuri hymyilyttänyt, eli hampaiden ulkonäkö haittaa ihan jokapäiväisessä elämässä. Laminaatit ovat kukkaroni ulottumattomissa, mitä tällainen muovipinnoitteen per hammas maksaisi? Kiitollinen kaikesta palautteesta!!!
  Vastaa viestiin
26.07.11, 20:13   #19 (linkki)
ad
(Vierailija)

muovipaikat

minulla on ollut muovipaikat eli hampaan etuosa pinnoitettuna muovilla. laitoin myöhemmin laminaatit ja kadun, muovi oli paljon parempi.
  Vastaa viestiin
27.07.11, 15:57   #20 (linkki)
mm
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ad Näytä viesti
minulla on ollut muovipaikat eli hampaan etuosa pinnoitettuna muovilla. laitoin myöhemmin laminaatit ja kadun, muovi oli paljon parempi.

mulla yks muovipinnoite ja se kyllä tummuu ja sitä joutuu vaihtamaan aina välillä..nyt pitäis laittaa laminaatit etuhampaisiin ja hammis suosittele niitä koska ovat ikuiset...miksi kaduit?
  Vastaa viestiin
18.12.11, 21:37   #21 (linkki)
kuinka paljon
(Vierailija)

Paljonko maksaa per hammas Helsingissä? Joku kohtuuhintainen paikka..
  Vastaa viestiin
19.12.11, 11:10   #22 (linkki)
mm
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kuinka paljon Näytä viesti
Paljonko maksaa per hammas Helsingissä? Joku kohtuuhintainen paikka..

noin 600 e per hammas
  Vastaa viestiin
04.01.12, 07:12   #23 (linkki)
kiilteet menneet
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mm Näytä viesti
noin 600 e per hammas

Haluatko kertoa vielä paikan....olisi itselle nyt ajankohtaista
  Vastaa viestiin
11.01.12, 09:25   #24 (linkki)
Kaijanen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilteet menneet Näytä viesti
Haluatko kertoa vielä paikan....olisi itselle nyt ajankohtaista
Kukontorin hammaslääkäreissä euhampaat n.650e/kpl. Ja jälki on todella hyvää
  Vastaa viestiin
07.05.12, 20:40   #25 (linkki)
fg
(Vierailija)

albin hakaniemessä 500 e hammas, lisäksi voi saada alennuksen jos tekee monta. ei kokemusta.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku