| |  | |
09.03.06, 17:02
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | hyvä hammaslääkäri Helsingissä?
Moi,
haluaisin vihdoin päästä eroon etuhampaideni välissä olevasta raosta (ei valtava, n.1mm, mutta häiritsee itseäni). Oisko kellään antaa vinkkiä hammaslääkärin valinnan suhteen?
Vaihtoehtoina on ilmeisesti laminaatit tai hampaan muotoilu muovin (?) avulla, tämä olisi ilmeisesti huomattavasti edullisempi mutta sopiiko kaikille/näyttääkö luonnolliselta?
Olisin myös kiitollinen hintatiedoista!
Kiitos etukäteen avusta! | |
| | |
10.03.06, 14:48
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: hyvä hammaslääkäri Helsingissä?
itselläni oli sama tilanne. kokonaisuuden vuoksi laminaatit olisi pitänyt laittaa kuuteen ylä-etuhampaaseen, hinta kaikkiaan 3500-4000e. sitten näin yhden tuttavan joka näin oli tehnyt ja voi - laminaatit näyttivät ihan luonnottomilta silmissäni. päätin unohtaa koko jutun.
| |
| | |
10.03.06, 15:48
|
#3 (linkki)
Hui?? Miten niin luonnottomalta? Olen itse vakasti harkinnut laitattaa laminaatit hampaisiini siis 6 etu ylähampaaseen. Hampaani ovat hieman vinot kuin viuhka ja aika pienetkin joten haaveissa oli että saisin suorat hampaat ja ehkä vähän isommat...
Olen katsonut hurja muodonmuutos tms. ohjelmia ja toisinaan hammaslääkärin laittamat laminaatit ovat näyttäneet hirveiltä mm. hammasrivi on on kuin oliis liimattu valkoinen matto hampaisiin ja näin ollen näyttävät luonnottomilta, mutta esim eilisessa jaksossa jos satuitte katsomaan missä naisella oli iso rako etuhampaiden välissä niin hänelle tehdyt hampaat olivat hyvät.
Voisiko epäluonnollisuuteen vaikuttaa myös se että jos hampaista tehdään liian valkoiset?? Osaatko eritellä miksi tuttavasi hampaat olivat epäluonnolliset?? | |
| | |
10.03.06, 17:18
|
#4 (linkki)
no juuri sen hammasrivin virheettömän tasaisuuden, valkoisuuden vuoksi. sitten kontrasti alahampaisiin oli liian suuri, eli nekin sitten pitäisi tehdä kokonaisuuden kannalta. olen päättänyt vielä miettiä ja odottaa jos teknologia paranee tai jotain. yllättäen olenkin aika tyytyväinen omiin hampaisiini..
| |
| | |
13.03.06, 10:14
|
#5 (linkki)
laminaattien omistajat, ootteko ollu tyytyväisiä? kestääkö?
entäs nuo muovikorjaukset?
| |
| | |
14.03.06, 21:22
|
#6 (linkki)
Ei laminaatteihin kannata rahojaan tuhlata. Etuhampaiden raon saa helposti korjattua tavallisella muovipaikka-aineella ja värisävyjä on niin paljon, että varmasti löytyy huomaamaton väri. Kunnalliset hampilääkärit ei taida enää tätä esteettistä hoitoa tarjota (sekin riippuu kyllä lääkäristä) mut sitten vaan yksityiselle.
| |
| | |
15.03.06, 11:39
|
#7 (linkki)
Ei muuta kuin oikojalle, sillä niistä raoista pääsee. Mulla on raot etuhampaiden viereisissä kahdessa hampaassa ja olen käyttänyt rautoja joulukuusta asti. Hammaslääkäri sanoi, että homman pitäisi olla ohi 10 kuukaudessa. Käyn kerran kuukaudessa oikojalla kiristyttämässä rautoja, hinta 150 kerta. Kokonaishinta tulee olemaan siis 1500 euroa, ellei yllätyksiä tule. Mene nyt ainakin keskustelemaan oikomishoidon mahdollisuudesta, voit päästä ilmaiseksi ensimmäiselle konsultaatiokäynnille ja päätät vasta sitten, ryhdytkö hommaan.
| |
| | |
15.03.06, 13:42
|
#8 (linkki)
muovipaikkaus kuulostaa huomattavasti oikomishoitoa helpommalta, taidan käydä kysymässä yksityiseltä hammaslääkäriasemalta mielipidettä. oikomishoitoon en lähde, rako ei kuitenkaan niiin paljon häiritse että moiseen kärsimykseen suostuisin. sisko sai aikoinaan hammasraudat puuttuvan hampaan vuoksi ja nyt on alahampaat tosi nätisti vinossa. ei telaketjuja siis mulle..
| |
| | |
21.03.06, 23:32
|
#9 (linkki)
Joo sama ongelma on ollut myös täällä...hammaslääkärille vaan ja ne laittaa muovia siihen väliin,kestää kauan eikä ole kallista...tulee tosi nätit hampaat!
| |
| | |
08.11.11, 19:18
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Valkoiset hampaat Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Been there Joo sama ongelma on ollut myös täällä...hammaslääkärille vaan ja ne laittaa muovia siihen väliin,kestää kauan eikä ole kallista...tulee tosi nätit hampaat! | Hammaslääkärit ovat yleensä tosi kalliita ja mua ärsyttää se.
Megaklinikka, joka toimii Kampissa on mun mielestä hyvä. Siellä on edulliset hinnat. | |
| | |
09.11.11, 12:29
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | oijottu on
Jos hampaat ovat muuten suht nätit, ehjät, niin kyllä oikominen on edullisin ja parhain menetelmä lopulta.
Nuo muovit kellastuvat, tippuvat, niitä saa uusia jne. eli ikuinen riesa. Sama laminaattien kanssa ikuinen riesa.
Muutaman kuukauden/vuoden oikominen on pikku juttu. Lopulta sulla on omat, käsittelemättömät(ehjät) hampaat. Lopputuloksen pysyvyyden saa tarvittaessa varmistettua pienen pienellä retentiolangalla, joka on näkymättömästi hampaiden sisä pinnalla.
| |
| | |
17.11.11, 21:42
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Oikominen on syvältä.Keskiaikaista meininkiä.
| |
| | |
18.11.11, 03:59
|
#13 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 11/2011
|
No ei kyllä ole. Jenkeissähän oiotaan melkein kaikkien hampaat ja monissa muissa maissakin - esim. Japanissa näkee yllättävän paljon täysikäisiäkin, joilla oiontaraudat suussa. Suomi on tullut perässä oionnassa, oikeastaan vasta ysärillä alettiin kosmeettisista syistä oikoa.
| |
| | |
01.05.12, 16:04
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Laminaatit ja kuoret etc.
[QUOTE=:-();7063644]Hui?? Miten niin luonnottomalta? Olen itse vakasti harkinnut laitattaa laminaatit hampaisiini siis 6 etu ylähampaaseen. Hampaani ovat hieman vinot kuin viuhka ja aika pienetkin joten haaveissa oli että saisin suorat hampaat ja ehkä vähän isommat...
Eikö Suomesta löydy kunnon hammaslääkäriä mistään.
Minä en olisi halunnut kuin pinnat uusiksi joskus 70 luvulla, mutta tollo hammaslääkäri sai minut ottamaan kuoret...ja purenta meni taakse. Epäonnistui täysin ja yksi kuori oli vielä eri värinenkin. Toinen yritys oli 90 luvulla kun oli sitten rahaa, mutta pottumainen rahastus oli vain hammaslääkärillä, teki kaiken muun kalliin työn muitten kanssa, mutta se, minkä vuoksi menin jäi tekemättä, sanoi vain, että oli valmis.
Minä, niiin kuin Nasse-setäkin on hyvin vihainen.
Onko Suomessa siis yhtä ainutta osaavaa, vai pitääkö mennä jenkkeihin, koska tv:ssä nämä jenkkiläisten hommat osataan, olen nähnyt.
| |
| | |
19.05.12, 17:25
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Leppävaarassa Läkkitorin hammaslääkäriasema, hammaslääkäri Kari Pihlman.
| |
| | | | |